Chateau Chiara Trophy 400 bj '93

Plaats reactie
thoogh

Chateau Chiara Trophy 400 bj '93

Bericht door thoogh » wo 11 feb 2009 10:34

Hallo,

Wij zitten erover te denken om een Chateau Chiara Trophy 400 bj '93 te gaan kopen. We hebben nu een Adria Optima 360 maar willen graag een iets grotere caravan waar nog een zitje inzit. Nu is mijn vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met een Chateau Trophy en ons wat over deze caravan kunnen vertellen. We vonden de hobby ook erg mooi moet ik zeggen maar bij eentje die we bekeken hebben was een plank aan de zijkant van de keuken helemaal bol getrokken en een andere waar we naar informeerden zat vocht in een keukenkastje. De Chateau Chiara Trophy 400 bj '93 lijkt ons ook wel erg mooi en we hebben gehoord van mensen dat dit ook wel degelijke goede caravan moet zijn. Zijn er nog meerdere mensen hier op het forum die ons wat meer kunnen vertellen? We horen het graag.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 173
Lid geworden op: do 30 jan 2014 19:41
Locatie: in het westen

Re: Chateau Chiara Trophy 400 bj '93

Bericht door cooper » wo 12 feb 2014 12:47

ik zal wel wat laat zijn met mijn reactie, maar wie weet heeft iemand hier nog iets aan. Mijn ouders hebben een la Car 400 Trophy gehad, deze is nu al een aantal jaar in gebruik bij mijn broer en zijn gezin.
De caravan blijft, ondanks gebruik door een gezin, in prima staat. Ligt prima op de weg. Persoonlijk mis ik een wat grotere zit, nu is er een kleine dinette achterin en een grote zit (2 persoonsbed) voorin. De caravan is 210 breed. Er zijn nu in de 20 jaar dat hij op de weg is, geen noemenswaardige problemen mee.
Mazda 6 2.0 citd met Burstner Averso fifty 465ts

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Chateau Chiara Trophy 400 bj '93

Bericht door Gemineye » wo 12 feb 2014 14:24

Als we dan toch een oud topic gaan 'misbruiken' voor algemeen nut, dan kan ik bovenstaande wel beamen.

Een Chiara is eigenlijk hetzelfde als een La Car, met het verschil dat de chiara een wit interieur heeft, en de la car een hout interieur. Destijds was de witte duurder, maar nu zie je dat dat interieur toch wel wat minder gewild is.

Wij hebben een La Car 350, en ook eigenlijk zonder problemen. Nadat ik hem al had gekocht heb ik hem eens helemaal nageplozen met een vochtmeter van de buurman, en eigenlijk geen noemenswaardige dingen kunnen vinden. Het enige wat ik kon vinden bevond zich links achterin de caravan, onderin. Het bleek dat 1 van de schroefjes van de lichtbak niet (goed) was afgekit, en hierdoor is wat vochtinwerking opgetreden. Ik heb dit nu wel goed gekit, en sindsdien blijft het wel zacht (door historische vochtschade), maar is nu niet nat meer. Waarschijnlijk gaat dat historische probleempje mijn gebruiksperiode dus makkelijk overleven. Er is van de buitenkant helemaal niets van te zien, en van de binnenkant nauwelijks; het is niet verkleurd.

Echt een goed gebouwde caravan, dat merk je in alles. Mijn schoonouders hebben een la car 400, eveneens zonder problemen. Wij hebben heel kort een caravelair gehad, maar gillend overgestapt naar een 'goed merk'. Ik kan dit type caravan een ieder aanbevelen.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 173
Lid geworden op: do 30 jan 2014 19:41
Locatie: in het westen

Re: Chateau Chiara Trophy 400 bj '93

Bericht door cooper » za 15 feb 2014 23:49

Wij hebben onlangs onze Sterckeman uit 1993 verkocht, hier afgelopen 2 jaar met veel plezier gebruik van gemaakt, weekenden en 3x een langere periode van 2-3 weken. Ik moet zeggen dat ik je mening over Caravalair/Sterckeman niet deel, wij hebben geen klachten ondanks de leeftijd. Hij deed eigenlijk weinig tot niets onder voor de Chateau van mijn broer, misschien iets eenvoudiger afgewerkt, maar niet echt storend.
Bijlagen
IMG_2333.JPG
Mazda 6 2.0 citd met Burstner Averso fifty 465ts

Plaats reactie

Terug naar “Chateau”