handleiding Chateau touring 350 parade

Plaats reactie
marcel71

handleiding Chateau touring 350 parade

Bericht door marcel71 » wo 29 jul 2015 22:01

Beste mensen ,

Ik ben in het bezit gekomen van een Chateau Touring 350 Parade uit 1976.
Alleen heb ik hier geen handleiding van .
Ook wil ik graag weten of er voor deze caravan een kentekenbewijs nodig is.
Ik hoop dat iemand mij met deze vragen kan helpen ?

Volvodriver

Re: handleiding Chateau touring 350 parade

Bericht door Volvodriver » do 30 jul 2015 16:51

De eetste vraag kan ik alleen op aangeven dat het niet vreemd is dat en handleiding bij een bijna 40 jaar oude caravan ontbreekt. Vaak is die daarnaast al door hobbyisten verknald zodat de oorspronkelihke schema's ook niet meer van toepassing zijn. Daarnaast is een handleiding van een caravan redelijk algemeen en voegt deze zeker bij een oude caravan niet veel toe.
Voor een antwoord op de tweede vraag is van belang te weten of je de caravan op Nederlands of Belgisch kenteken wenst. De procedures daarvoor en de (on)mogelijkheden verschillen nogal per land.

marcel71

Re: handleiding Chateau touring 350 parade

Bericht door marcel71 » vr 31 jul 2015 10:11

Ik heb de caravan bij een boer staan, in de schuur, wij kamperen bij deze boer.
Ik wil dit weten, voor als wij besluiten met de caravan ergens anders naar toe te gaan.
Het gaat om een Nederland.

Volvodriver

Re: handleiding Chateau touring 350 parade

Bericht door Volvodriver » zo 2 aug 2015 18:53

Gezien het feit dat het een caravan is van 1976 en daarnaast met een benaming 350 vermoed ik dat het een kentekenloze caravan is met een maximaal gewicht van 750 kg. Dit zou je kunnen zien aan een plaatje op de disselboom of elders op het chassis.
In dat geval is het niet nodig een kenteken voor deze caravan aan te vragen. Bij het verplaatsen kan je volstaan met een witte kentekenplaat met kenteken van het terkkend voertuig.
Wil je toch een kenteken op deze caravan dan wacht je een tocht naar de RDW voor een keuring van de caravan. Dan heb je alle oude papieren van de caravan nodig, inclusief een bewijs van eigendom (aankoopnota of roze "eigendomsbewijs" waarop soms al een registratienummer staat).
De fabriek is failliet dus daar kan niets meer nagevraagd worden.

marcel71

Re: handleiding Chateau touring 350 parade

Bericht door marcel71 » zo 2 aug 2015 20:14

Bedankt voor je antwoord.
Ik weet nu tenminste waar ik aan toe ben.
gewoon met witte kentekenplaat , als ik de caravan ga verplaatsen.

Plaats reactie

Terug naar “Chateau”