chateau chalista 450

touran

chateau chalista 450

Bericht door touran » ma 11 nov 2013 08:13

Wij zijn op zoek naar een nieuwe caravan en hebben ons oog laten vallen op twee chateau s chalista 450.
De ene is uit 2002 met volautomatishe enduro mover vraagprijs 6500€.De tweede is uit 2004 zonder mover,vraagprijs 6250 €.
Wat zouden jullie kiezen,en heeft iemand ervaringen met deze caravan.
Ik lees namenlijk nogal wat over scheurende prontpanelen.Hebben beide bouwjaren hier last van en, waar kan ik deze vinden.
Zij ze duidelijk te zien met het blote oog,moet ik hiervoor de vensters openen of zo?.
We vragen ons verder af of er nog wisselstukken te vinden zijn voor dit merk dit buiten de stukken die voor vele merken dezelfde zijn vb een venster.
Wij horen graag jullie ervaring.

Chatootje
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 14 aug 2009 20:03
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: chateau chalista 450

Bericht door Chatootje » ma 11 nov 2013 20:16

Dag Touran,
Als beide caravans technisch en optisch in dezelfde staat verkeren, dan zou ik gaan voor de jongste.
Het is de vorige modelserie (eind jaren 90, beginjaren 2000) waar er problemen waren met het front.
Chateua schroefde de fronten vast zonder voor te boren in het kunststof. Je kunt vaak kleine haarscheurtjes zien en dan is er een kans op grotere scheuren. Bij de laatste modelserie werden de fronten op een andere manier bevestigd en die caravans hebben dat probleem niet voor zover ik weet. Ik heb zelf een Calista 450 en ben er nog steeds very happy mee. Hij is goed en degelijk gebouwd. Hele strakke maatvoering, geen kieren, geen rammels e.d. Wil je eens van gedachten wisselen, stuur me een pb'tje met je telefoonnummer en ik kan je dan "bijpraten".

Groet
Chatootje
Ford C-Max 1.5 Ecoboost 2017 Automaat, 150PS 240Nm en Chateau Calista 450 Chalet (2008) + Powrmover 1XL (Wifi: AlfaR36 router + Awus036H adapter)

Chatootje
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 14 aug 2009 20:03
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: chateau chalista 450

Bericht door Chatootje » di 12 nov 2013 09:03

RE.gif
Dag Jananne,

Vervelend dat je met jouw Chateau uit 2001 problemen hebt gehad. Ik had hetzelfde model uit 2000 (tweede hands gekocht) alleen de leverende dealer, Vinken uit Asten, had bij de eerste aflevering, de aluminium strip losgehaald, alle schroeven uit het front verwijderd, nieuwe gaatjes in het front voorgeboord en het front opnieuw vastgezet. Niks scheuren in het front en niks lekkages. Over de douchebak kan ik geen oordeel geven, maar de rotte plekken, lijken mij een gevolg van het gescheurde voorfront. Dat de lijmlaag van de voorramen loskomt, kun je Chateau niet verwijten, dat moet je de fabrikant van die ramen aanrekenen. Kennelijk geldt voor jou "eens een dief altijd een dief" en daarom kraak je elke Chateau af. Als we allemaal zo gaan denken, dan kun je beter geen caravan kopen, want alle, ook de gerenommeerde fabrikanten, laten steken vallen en ontkennen dat vaak ook nog. Ik kan zo een rijtje merken opnoemen waar problemen mee zijn (geweest) en zoek maar eens op dit forum, dan heb je wel een paar uurtjes leesvoer.
Nu terug naar de modelreeks waar Touran zijn oog op heeft laten vallen. Daar is niks mis mee. Kip heeft nog een reeks Chateau's Calista gebouwd en heeft precies dezelfde constructie toegepast. Als die dan zo slecht was, dan had Kip dit zeker verbeterd. Jammer van jouw ervaringen, maar de caravanwereld is groter dan alleen jouw "slechte" Chateau. Mede door jouw negativiteit heeft Chateau zijn goede naam verloren en is wellicht mede daardoor ten onder gegaan. Ik heb een van de laatste Belgische Chateau's Calista 450 en ik ben er super tevreden over en geloof me, ik ben een kritische en ervaren caravanner.
En over de verkrijgbaarheid van reserve delen, ik had deze zomer een ongelukje en reed een fikse scheur in mijn achterbumper. Een klein paaltje niet gezien bij het achteruit rijden.. Twee weken later zat er een geheel nieuwe bumperpartij op. Er zijn een tweetal bedrijven die alle kunststofdelen uit het faillissement hebben gekocht. Voorlopig zit dat dus nog wel goed. Daar zou ik me niet druk over maken.

Groet
Chatootje.
Ford C-Max 1.5 Ecoboost 2017 Automaat, 150PS 240Nm en Chateau Calista 450 Chalet (2008) + Powrmover 1XL (Wifi: AlfaR36 router + Awus036H adapter)

Chatootje
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 14 aug 2009 20:03
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: chateau chalista 450

Bericht door Chatootje » di 12 nov 2013 14:38

RE.gif
Dag Jananne,
Natuurlijk heel vervelend wat jullie hebben meegemaakt en daarvoor heb je niet gespaard om ellende over je heen te krijgen, maar je moet wel reëel blijven. De Calista serie waar jij het over hebt is een geheel andere dan de laatste serie vanaf 2002. Je mag de lijn dus niet zonder meer doortrekken. Skoda's waren vroeger echte regelrechte Oostblok-barrels. Zijn de nieuwe Skoda's dat nog steeds ? De eerste Hyundays waren regelrechte hondehokken. Zijn de nieuwe dat nog steeds ? Tijden veranderen en ook Chateau is tot inkeer/inzicht gekomen en heeft het product en de productiemethode aangepast. Vertrouwen komt te voet, maar gaat te paard is een gezegde en een geschaad imago herstel je niet zomaar, dat kost jaren om daar vanaf te komen.
Natuurlijk, een caravanfabrikant blijft verantwoordelijk voor het eindproduct dus ook voor de ramen, maar je kunt en mag het Chateau niet verwijten dat hun toeleverancier een inferieur product heeft geleverd. Is Hobby nu meteen een slecht merk omdat ook zij problemen hebben met de ramen. Raad je daarom een Hobby af. Het is hooguit een reden om kritisch te kijken en te blijven. Mijn buurman had een Knaus Sudwind en daar was de hele voorkant weggerot. Toch heeft hij daarna weer een Knaus Sudwind gekocht, maar dat was inmiddels wel een andere caravan geworden. Ook Dethleff's kende gescheurde fronten. Reden om een Dethleff's af te raden ? Ik ben de weg dus niet kwijt, maar ik ben wel reëel. Ook een dief kan zijn leven verbeteren en verdient een tweede kans. Wellicht was dat voor Chateau net te laat, maar dat neemt niet weg dat Touran met de koop van een Calista uit de laatste modellijn, een fijne en goede caravan kan verkrijgen.
Advies aan Touran om een aankoopkeuring te laten doen. Ook dat geeft geen absolute zekerheid, maar dan weet je in elk geval meer over hoe de caravan erbij staat.

Groet

Chatootje
Ford C-Max 1.5 Ecoboost 2017 Automaat, 150PS 240Nm en Chateau Calista 450 Chalet (2008) + Powrmover 1XL (Wifi: AlfaR36 router + Awus036H adapter)

Gebruikersavatar
PeterD
Berichten: 1188
Lid geworden op: za 24 mar 2007 09:57
Locatie: Huizen.

Re: chateau chalista 450

Bericht door PeterD » di 12 nov 2013 16:54

jananne schreef:........
Wij hebben in ons campeerleven altijd een chateau gehad die altijd uitstekend bevallen is
behalve de Calista uit 2001............
En daarom deugt er niets meer van Chateau?
Wij hebben een Chateau Calista Chalet uit 2007.
Inderdaad, gekocht vlak voordat de fabriek helaas failliet ging
We hebben hem al bijna 600 dagen/nachten gebruikt en alles doet het nog.
Geen enkel probleem mee gehad.

Ik kan me best voorstellen dat iemand huiverig is om een caravan te kopen van een merk dat niet meer bestaat, maar volgens mij is dat kwaliteitsmerk Kip al 2 keer failliet geweest en ook Knaus heeft een doorstart moeten maken.
Ik ben er IMHO van overtuigd dat als we de crisis niet gekregen hadden, Chateau een doorstart had gemaakt.

Advies voor TS? Laat zwaar wegen of je een mover gemakkelijk vindt of niet.
En als er een beetje budget over is, neem dan de jongste en laat er een goedkope mover onderzetten. Of doe het zelf, eventueel tijdens een workshop
Wij hebben een caravan en die wordt getrokken door een auto.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: chateau chalista 450

Bericht door Micky » di 12 nov 2013 16:58

RE.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: chateau chalista 450

Bericht door BertJan » di 12 nov 2013 17:03

De slechtste chateau's waren 98/99 dit omdat er toen nog niets van de ellende bekend was.
00/01 was eigenlijk net zo slecht maar met de juiste modificatie's had je geen last van de ellende.
02 dito allen het front was al sterker (dikker)
03 was het lekkage probleem eindelijk door de fabriek vanaf de productie opgelost.

Gerhard N

Re: chateau chalista 450

Bericht door Gerhard N » di 12 nov 2013 17:27

RE.gif
die crisis brak in 2008 uit, Bertjan resereert aan 1998/1999 en 2000 tot 2006

Chatootje
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 14 aug 2009 20:03
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: chateau chalista 450

Bericht door Chatootje » do 14 nov 2013 21:55

@ bertjan,
Dank voor je informatieve aanvulling wat betreft de probleemjaren van Chateau. Dit staaft mijn mening dat met de laatste bouwjaren van Chateau dus helemaal niks mis is en daarvoor dus ook niet.

@ jananne,
Ik hoop dat de lezers door jouw eenzijdige zwartgallige reactie heenkijken. Zoals Ralf al eens schreef, het is wel heel erg gemakkelijk om een merk neer te sabelen.
Overigens, en nu word ik cynisch, snap ik niet dat jij na jouw debacle met Chateau niet hebt gekozen voor een betere "kwaliteitscaravan" dan Hobby, Die staat toch meer bekend om "veel caravan voor weinig geld", dan om zijn kwaliteit. Sorry dit moest me even van het hart.

Wij stonden afgelopen zomer met drie Calista`s 450 op een veldje. Bouwjaren 2004, 2007 en bouwjaar 2009.
We hebben uitgebreid onze caravans bekeken en besproken. Alledrie waren we erg happy met onze caravans en geen van ons drie-tjes heeft aanspraak hoeven maken op garantie. Dit in tegenstelling tot mijn buurman. Zijn caravan was 5 jaar oud en is van het merk H.....

Groet Chatootje.
Ford C-Max 1.5 Ecoboost 2017 Automaat, 150PS 240Nm en Chateau Calista 450 Chalet (2008) + Powrmover 1XL (Wifi: AlfaR36 router + Awus036H adapter)

touran

Re: chateau chalista 450

Bericht door touran » vr 15 nov 2013 05:27

mooie discussie maar ik weet nog altijd niet waar ik de eventuele scheurtjes kan vinden.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: chateau chalista 450

Bericht door Micky » vr 15 nov 2013 10:03

RE.gif

als je de hele front grondig bekijkt zowel aan de buitenkant als waar mogelijk ook aan de binnenkant, zie je langs de kitnaden/ om de disselklep geen scheurtjes, dan kun je er redelijk vanuit gaan dat de kans klein is dat ze nog komen (garantie krijg je natuurlijk nooit)
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Chatootje
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 14 aug 2009 20:03
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: chateau chalista 450

Bericht door Chatootje » vr 15 nov 2013 11:14

@ jananne:
Een laatste reactie mijnerzijds richting jou. Kenmerk van een discussie is dat meningen verschillen. Ik heb er geen moeite mee als iemand een andere mening heeft. Integendeel zelfs. Waar ik wel moeite mee heb is als een mening ongenuanceerd is en dat bespeurde ik bij jou. Jij sabelde Chateau over de gehele lijn neer, terwijl het gaat over een paar slechte bouwjaren. Ik vind het spijtig dat jij net een exemplaar uit die periode hebt gehad en ik kan me jouw negatieve gevoelens goed voorstellen. Dat neemt niet weg dat er ook zéér goed gebouwde Chateau's zijn en ik denk dat je iemand niet moet ontraden een bepaald merk te kopen, maar wel moet adviseren: kijk goed uit.
Ik denk dat Touran en wellicht ook andere geïnteresseerden, nu beter beslagen ten ijs komen als zij naar een Chateau gaan kijken en dan heeft onze discussie een bijdrage geleverd aan dit waardevolle forum.

@ Micky,
Dank voor jouw aanvulling. Je kunt de kleine haarscheurtjes vaak zien dicht bij de aluminium strip aan de voorkant. Je kunt dan het plastic sierstripje uit de aluminium strip loshalen en kijken of er "loze" boorgaatjes in die strip zitten. Is dat het geval dan is waarschijnlijk het front opnieuw, op de goede wijze vastgeschroefd. Wil je het helemaal zeker weten, laat dan een stuk aluminium strip losmaken en kijk dan zelf onder die strip hoe het front is bevestigd.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... cmiLSZwi5g

Op bovenstaande link vind je de modelreeks waar met name de problemen bij bestaan.
Overigens als er een scheurtje zou zijn of ontstaan, dan kun je verdere scheurvorming voorkomen door aan het einde van het scheurtje een klein gaatje te boren en dit op te vullen. Het scheurtje kan dan niet verder scheuren. Dit laatste geldt voor alle caravans waar kunststof zou kunnen scheuren.

Groet

Chatootje
Ford C-Max 1.5 Ecoboost 2017 Automaat, 150PS 240Nm en Chateau Calista 450 Chalet (2008) + Powrmover 1XL (Wifi: AlfaR36 router + Awus036H adapter)

touran

Re: chateau chalista 450

Bericht door touran » zo 17 nov 2013 09:09

Iedereen bedankt voor zijn inbreng.
Zijn gisteren de twee verschillende caravans gaan bekijken.
Zagen er beide goed uit ,die van 2002 had wat meer gebruiksporen maar geen van de twee had de scheurtjes.
We zijn toch niet over gegaan tot aankoop omdat we de kwaliteit van de gebruikte materialen heel wat minder vonden dan in onze Eriba.
Los daarvan vonden we Chateau wel een mooie caravan.
Gaan nu een Tabbert, Knaus en Hobby bekijken.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: chateau chalista 450

Bericht door Daphne » zo 17 nov 2013 10:24

RE.gif
Als je die caravans ook gaat vergelijken met de kwaliteit van Eriba zal het lastig worden :wink:

Eerlijk gezegd zou ik als ik jou was niet zo snel een andere caravan kopen vanwege het achterover hellen van de caravan als de oorzaak een te hoge trekhaak is, en de huidige caravan naar wens is. Het probleem blijf je houden. Maar ja, een keer iets anders kan natuurlijk leuk zijn love.gif of niet weenie.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Chatootje
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 14 aug 2009 20:03
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: chateau chalista 450

Bericht door Chatootje » zo 17 nov 2013 11:32

@touran,
Fijn om te lezen dat je 2 ongescheurde Chateau's hebt gezien. Heb je in elk geval een alternatief.
Wat bedoel je met "kwaliteit van de gebruikte materialen heel wat minder". Kun je daar voorbeelden van geven. Dit verbaast me een beetje want als je bijvoorbeeld kijkt hoe het meubilair in elkaar is gezet dan zie je juist dat dit heel zorgvuldig is gebeurd.
Groet Chatootje
Ford C-Max 1.5 Ecoboost 2017 Automaat, 150PS 240Nm en Chateau Calista 450 Chalet (2008) + Powrmover 1XL (Wifi: AlfaR36 router + Awus036H adapter)

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: chateau chalista 450

Bericht door Henny » zo 17 nov 2013 11:43

Hallo,

Ook wij hebben een Chateau gehad, was een 390 ( hoekkeuken) uit 2002. Geen problemen, echter na een kleine aanrijding was het grote gevolgen voor de caravan...total loss, niet te geloven ! Kregen er nog net zoveel voor terug als dat we er 2 jaar daarvoor ( bij een particulier) voor betaalden. Mover mochten we er onder uit halen dus dat was mooi meegenomen.

Op zoek naar een andere caravan die toch ook weer zo'n ruime keuken moest hebben, vast bed was niet nodig.
We kwamen toen uit bij onze huidige caravan ( bij een dealer) een Avento 420 TLH , dat wil zeggen ook weer met zo'n ruime keukenhoek.

Hebben geen moment spijt van de overstap, vinden de Avento toch degelijker en netter dan de Chateau en niet onbelangrijk...er zit vloerverwarming in, vooral omdat onze vakanties in voor en na seizoen zijn is dat heerlijk, niet te warm en toch comfortabel!

Ga op je gemak eens komende winter rondneuzen, ook leuk natuurlijk !! Succes thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

touran

Re: chateau chalista 450

Bericht door touran » vr 22 nov 2013 14:58

Dag chatootje,
Met kwaliteit van gebruikte materialen bedoel ik als voorbeeld, de manier waarop de kastjes sluiten,gebruikte scharnieren en deurknoppen.
We hebben uiteindelijk een Tabbert Vivaldi 450 TD van 2006 gekocht.
Maar nogmaals ,ik doe geen afbreuk van de Chateau, het ziet er een mooie en goed afgewerkte caravan uit maar als we de vergelijking maken met onze vorige Eriba en de nieuwe Tabbert dan is er toch een verschil.
Groeten

Dirk

Re: chateau chalista 450

Bericht door Dirk » vr 29 nov 2013 09:18

Heb een paar dagen geleden een Chateau Calista 450 EU bj.2005 gekocht.
Caravan tip top in orde en absolute nieuwstaat. Gisteren heb ik hem met de tuinslang afgespoten en hier en daar kwam er water binnen langs de rubbers. Ik ben dan gaan zoeken en het viel me al op dat je de ramen makkelijk een halve centimeter kan aandrukken of je vinger tussen het raam en de dichtingen kan wringen, de sluitingen gingen ook abnormaal licht.
Oorzaak was snel duidelijk... alle raamsluitingen waar dus het hendeltje achter schuift, 30 stuks, waren omgekeerd gemonteerd, dus met de conische kant naar buiten ipv naar binnen. Op een half uurtje had ik ze allemaal losgeschroefd en omgekeerd. Dit is een menselijke fout vanuit de fabriek, maar hoeveel caravans zijn er toen wel niet gemaakt eer dat deze arbeider door had dat ze verkeerd gemonteerd werden. Wat ik echter niet begrijp is dat in al die jaren daar niemand achter gekomen was, zowel Vinken uit Asten als de eigenaar niet en ook niet het caravanbedrijf waar ik hem had gekocht en waar ik ook nog eens € 150 had betaald voor een bovac beurt..... scratch.gif

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: chateau chalista 450

Bericht door Kingpin1966 » vr 29 nov 2013 16:37

micky schreef:Als je de hele front grondig bekijkt zowel aan de buitenkant als waar mogelijk ook aan de binnenkant, zie je langs de kitnaden/ om de disselklep geen scheurtjes, dan kun je er redelijk vanuit gaan dat de kans klein is dat ze nog komen (garantie krijg je natuurlijk nooit)
Ik zou persoonlijk helemaal geen caravan meer kopen die van de (failliete) Tirusgroep is.
Ze mogen er misschien nog best goed uitzien, maar als je problemen met het exterieur krijgt, en dan doel ik op het front, kan het erg moeilijk zijn dat nog vervangen te krijgen.
Dat was nl. bij onze Delta (ook Tirusgroep) het geval, wij hebben nog een nieuw front kunnen krijgen, maar wie nu panne aan het front van zijn Delta krijgt heeft pech, de koek is op.

Dat is voor mij reden geen Tirusgroep caravan meer te kopen, het risico is me te groot.
Het faillissement is immers al enige jaren geleden uitgesproken en de voorraden reiken niet eeuwig.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: chateau chalista 450

Bericht door Micky » zo 1 dec 2013 08:14

Tja, dan zoek je andere oplossingen zoals repareren, voor mijn kip is ook bijna niets meer te krijgen, ik had een scheur in een kunststof hoek door eigen schuld, is keurig gerepareerd en om kleur verschil te voorkomen zijn beide hoeken over gespoten...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

gert en gea

Re: chateau chalista 450

Bericht door gert en gea » zo 1 dec 2013 09:24

het beste is als je eens achter een chateau gaat rijden , en dan geen uur of zo maar een dag!
je houd dit niet vol en je wordt bang achter zo caravan,
het lijkt wel of de opbouw er los opstaat.
er zit volgens mij geen stijfheid in die opbouw, ik weet niet of stijfheid het goede woord is, er zit geen goed verband in!
gr, Gert

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: chateau chalista 450

Bericht door Kingpin1966 » zo 1 dec 2013 09:34

micky schreef:Tja, dan zoek je andere oplossingen zoals repareren, voor mijn kip is ook bijna niets meer te krijgen, ik had een scheur in een kunststof hoek door eigen schuld, is keurig gerepareerd en om kleur verschil te voorkomen zijn beide hoeken over gespoten...
Een klein scheurtje hoeft ook geen probleem te zijn, dat kan met polyester mat wel oplossen.
Maar als je front aan diggelen ligt ben je flink wat van dat spul nodig.
De vraag blijft of je bereid bent een dergelijk risico te nemen.

Vreemd dat er van oudere kippen bijna niks meer te krijgen is ondanks de doorstart.
Zijn er dan geen productie mallen bewaard gebleven?
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: chateau chalista 450

Bericht door Micky » zo 1 dec 2013 09:36

RE.gif

is geen probleem, kan gewoon gerepareerd worden en wordt zelfs sterker dan een nieuwe.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: chateau chalista 450

Bericht door Micky » zo 1 dec 2013 09:36

gert en gea schreef:het beste is als je eens achter een chateau gaat rijden , en dan geen uur of zo maar een dag!
je houd dit niet vol en je wordt bang achter zo caravan,
het lijkt wel of de opbouw er los opstaat.
er zit volgens mij geen stijfheid in die opbouw, ik weet niet of stijfheid het goede woord is, er zit geen goed verband in!
gr, Gert

scratch.gif hoe kom je daar nou bij dan? zo'n vreemd verhaal heb ik nog niet vaak gelezen, als jij de opbouw ziet bewegen zou na 1 ritje Zuid-Frankrijk de hele bovenbouw op straat liggen whistle.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

gert en gea

Re: chateau chalista 450

Bericht door gert en gea » zo 1 dec 2013 11:21

ja daar word je ook bang voor!
daarom zeg ik ook ga daar eens een dag achter rijden en geen uur!
bij de eerste pauze zeg je "ik ga wel voor op rijden"
je denkt ook , het hele zooitje valt op straat.
Gert

Plaats reactie

Terug naar “Chateau”