Chateau Calista

Plaats reactie
chateautje

Chateau Calista

Bericht door chateautje » vr 17 jun 2011 23:33

Ik ben sinds een jaar in het bezit van een chateau calista 390 tzd van 1999, wegens omstandigheden hebben we hem niet eerder kunnen gebruiken. Over het algemeen wijst alles zichzelf, we zitten alleen met het opmaken van het achterste bed. Ik begrijp dat je de la moet uittrekken , daar komt een plaat op, maar voor de rest kom ik er niet uit. Heeft iemand er een beschrijving of tekening van?
Dineke

Gebruikersavatar
Wissels
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 30 jul 2006 22:03

Re: Chateau Calista

Bericht door Wissels » za 18 jun 2011 00:16

Hallo Dineke,

allereerst welkom hier.

Doe de tafel naar beneden,

trek het achterste lange zitkussen naar voren en leg de lange kussen van de leuning erachter.
Doe beide kussens van de zijkant (armleuningen) met de schuine kanten in elkaar aan de kant van de caravanwand.

schuif de la naar voren en plaats de plank er bovenop.

Leg de kussens van de korte bank tegenover de lange kussens van de lange bank, deze liggen dus bovenop de la aan de kant van het gangpad.

Succes,

Walter
Hyundai Tucson met Hobby 540

chateautje

Re: Chateau Calista

Bericht door chateautje » za 18 jun 2011 12:15

Beste Walter, bedankt voor je snelle antwoord. Tot zover was ik ook al gekomen, maar dan blijft er een gat over.Als je de bak uittrekt is hij een stuk langer dan de verlaagde tafel. Dus zak je door de kussens heen.

Dineke

Gebruikersavatar
Wissels
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 30 jul 2006 22:03

Re: Chateau Calista

Bericht door Wissels » za 18 jun 2011 12:35

Hallo Dineke,

mijn voormalige caravan een Beyerland had een dergelijke constructie, hier zat nog een extra 2e plankje bij wat tussen de wand en de tafel moest, zelf heb ik deze verwijderd omdat dit bed nooit door 2 personen beslapen werd. (we zijn met zijn 3en) en bij inruil van de caravan weer teruggeplaatst heb. Er moet wel een uitsparing in je banken zitten waar deze ingelegd moet worden. De voorkant van de tafel kwam hierbij gelijk aan de uitgetrokken la.
met vriendelijke groet,

Walter
Hyundai Tucson met Hobby 540

chateautje

Re: Chateau Calista

Bericht door chateautje » za 18 jun 2011 13:34

De plank is er ook bij, maar die kan ik nergens kwijt, zit nergens een uitsparing of bevestiging, bij het voorste bed zit een uitsparing waar de plank tussen valt, maar bij dit achterste bed niet, daar zit ik dus mee. Tegen de wand zit een strip waar de tafel in valt, maar aan de voorkant van de tafel past de plank dus niet. (ligt er oven op, zit dus geen uitsparing).
Dineke

Gebruikersavatar
Wissels
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 30 jul 2006 22:03

Re: Chateau Calista

Bericht door Wissels » za 18 jun 2011 14:06

Hallo Dineke,

is de strip met uitsparing niet verplaatst van het ene plankje op het andere? Had ik zelf wel gedaan vele jaren terug namelijk. Dit kan je zien als er schroefgaten in het overgebleven plankje zitten.


met vriendelijke groet,

Walter
Hyundai Tucson met Hobby 540

chateautje

Re: Chateau Calista

Bericht door chateautje » za 18 jun 2011 19:56

Zou dat ook kunnen? Zal morgen direct even kijken.
Bedankt,

Dineke

chateautje

Re: Chateau Calista

Bericht door chateautje » ma 20 jun 2011 12:54

Ben ik weer knipoog.gif . Gisteren was het te slecht weer, dus vanmorgen even goed gekeken.
Er zit wel een uitsparing waar de plank in past, maar dan ben ik de bevestiging strip waar de tafel ik komt kwijt, dus zweeft de tafel in de ruimte. De enige optie die ik kan bedenken is, de strip van de achterwand af halen en die aan die plank monteren, maar denk niet dat dit de bedoeling is, dus vraag me nog steeds af hoe het oorspronkelijk gezeten heeft.
Dineke

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Chateau Calista

Bericht door nonblond » ma 20 jun 2011 19:15

Kun je misschien wat foto's maken? Dan wordt het probleem misschien wat duidelijker

Gebruikersavatar
Wissels
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 30 jul 2006 22:03

Re: Chateau Calista

Bericht door Wissels » ma 20 jun 2011 19:41

Hallo Dineke,

de strip is zeer waarschijnlijk verplaatst, hij zal eerst op het plankje hebben gezetten, denk aan mijn vraag waarom vroeg naar de schroefgaten, strip terugzetten op het plankje en het bed past weer.

met vriendelijke groet,

Walter
Hyundai Tucson met Hobby 540

chateautje

Re: Chateau Calista

Bericht door chateautje » di 21 jun 2011 09:32

@ Walter, mag ik vragen waarom of jullie dit gedaan hebben? Ik heb nog niet naar de schroefgaten gekeken, maar na jou berichtje neem ik aan dat het voorheen hier ook zo gezeten heeft.

Dineke

chateautje

Re: Chateau Calista

Bericht door chateautje » di 21 jun 2011 09:38

Sorry ik lees het al (goed lezen is ook een probleem :oops: ), jullie gebruikten het nooit als 2 pers. bed.Ik twijfel nu eigenlijk ook of ik hem wel in de originele plaats terug zal zetten, want er komen 2 (klein) kinderen op te slapen, misschien een kind horizontaal en een verticaal neer leggen is misschien ook een oplossing.
Je bent natuurlijk de hele doorgang kwijt als je het volledige bed gebruikt.
Bedankt voor jullie hulp.

Dineke

Gebruikersavatar
BertvD
Berichten: 377
Lid geworden op: ma 26 jul 2010 12:46

Re: Chateau Calista

Bericht door BertvD » di 21 jun 2011 12:17

Het probleem begrijp ik door de omschrijvingen niet zo en ik kan je er dan ook niet mee helpen. Echter zou ik heel graag een foto zien van een kind wat vertikaal is neergelegd. mrgreen.gif
Hobby 460 Ufe, Fiamma omnistore, Dorema panoramaluifel met voorwanden, Subaru Legacy 2.0 CVT met G3.

chateautje

Re: Chateau Calista

Bericht door chateautje » di 21 jun 2011 21:34

:lol: , ja de omschrijving klopt dus niet helemaal, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel. :lol:

Gebruikersavatar
Wissels
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 30 jul 2006 22:03

Re: Chateau Calista

Bericht door Wissels » wo 22 jun 2011 00:14

Hallo Dineke,

wij hadden het bed versmald omdat wij met zijn 3en zijn, en de zithoek als bed dus nooit als 2 persoons bed gebruikt is. Het scheelt 's-nachts ruimte in de caravan, waardoor de koelkast ook nog open kon. De uittrekla en extra plank in de caravan waren bij ons in de Beyerland nooit gebruikt. En op aangeven van mijn dealer de strip verzet, waardoor ook de tafel niet zo ver in nachtstand de caravan inkwam. Ik heb overigens wel bij inruil van de caravan alles in orginele toestand hersteld, zodat de caravan weer als 4 persoons gebruikt kon worden.

met vriendelijke groet,

Walter
Hyundai Tucson met Hobby 540

Sjannien

Re: Chateau Calista

Bericht door Sjannien » di 8 mar 2016 09:55

Beste ,
Ik heb een Chateau Calista 390HU uit 1998. Nu moet ik hier een nieuwe voortent voor hebben. Alleen het probleem is dat ik hem in Spanje in de stalling heb staan.
Vergeten de omloopmaat te meten !! Nu heb ik al verschillende caravan dealers aangeschreven, maar die geven allemaal een andere omloopmaat aan. De ene zeg 845, de andere weer 854. Dan weer een 835.
Ik weet het niet meer. Heeft iemand zo een caravan en kan diegene mij dan de juiste omloopmaat doorgeven zodat ik een goede en passende voortent kan aanschaffen ?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,
Sjannien

Ruud27

Re: Chateau Calista

Bericht door Ruud27 » di 8 mar 2016 10:02

Jos Vaanholt in Aalst is altijd dealer geweest en zat in de technische commissie van Chateau die kan je ongetwijfeld helpen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Chateau Calista

Bericht door Poldervrouwtje » di 8 mar 2016 10:09

Er is een database. Google op omloopmaten caravan dan vind je die database.
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Vliedje

Re: Chateau Calista

Bericht door Vliedje » di 8 mar 2016 14:12

Volgens deze site is de omloopmaat 854 cm.

http://www.degreeff.nl/caravan-omloopmaat-1998

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Chateau Calista

Bericht door BertJan » di 8 mar 2016 15:15

het is dorema maat 8, maar als je een tent besteld hoef je de maat niet op te geven, dat weet de fabrikant van de tenten. (alleen bij echt oudere caravans hebben ze de maat soms niet)

Plaats reactie

Terug naar “Chateau”