Iemand ervaringen met de Antares Family?

Gebruikersavatar
BennieRSD
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 27 jun 2016 19:45

Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door BennieRSD » di 17 jul 2018 14:53

We denken er over na om volgend jaar een Antares Family aan te schaffen, waarschijnlijk een 466. Gezien ik erg lang ben en in de 466 een dwars vastbed zit welke 2.10m is ipv bij franse bedden welke 2.00 m zijn.
Iemand ervaringen met een van de types van de Antares Family?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door Micky » di 17 jul 2018 18:21

RE.gif

niet met dit type, maar wel met een dwars bed, daar moet je heel goed over nadenken of je dat wilt, wij hebben het lengte probleem niet, dus daar kan ik niet over spreken, maar dat gekruip over elkaar is zelfs met een vrouw van 8 jaar jonger niet mijn ding als het gaat om later naar bed, of een toiletbezoekje tijdens de nacht.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Niko
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 21:38
Locatie: Muntendam

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door Niko » di 17 jul 2018 18:58

De antares kan ik niet. Wij hebben een Bürstner Averso 430 TS. Ook met dwarsbed! Ben zelf 195 en de vrouw iets kleiner, wat een genot om in een fatsoenlijk bed te liggen in plaats van steeds met je tenen tegen het keukenblok aan te stoten (fransbed) wij willen niet weer terug naar een kleinere bedmaat. En dat over elkaar heen klimmen... Heerlijk!

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Waar de zon schijnt draai ik de pootjes uit!
Mazda 3 Sedan 2.2 Skyactiv-D met aan de haak een Burstner Averso 430 TS

martijn v o

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door martijn v o » di 17 jul 2018 20:18

Ik ben bijna 2 meter. We hebben gekozen voor de LMC musica vanwege het feit dat het bed 15 cm doorloopt onder de keuken.
Dat is geen dwarsslaper maar enkele bedden in lengte richting. Die kun je overigens met een tussenrolschuif dinges als dwarsbed gebruiken. Het bed is dan iets van 2.10 bij 2.00.
Wij gebruiken dat om met zijn vieren televisie te kijken.

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door Taan » wo 18 jul 2018 13:40

Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn indruk van wat ik lees en zie op internet is dat de bouwkwaliteit tegenwoordig best goed in orde is.
Wel moet je er rekening mee houden dat er goed op de kosten en het gewicht is gelet.

De isolatie bijvoorbeeld is niet ontworpen om hem als wintercaravan te gebruiken. Maar laten we eerlijk zijn de meeste kampeerders gaan toch alleen weg met lekker weer. Overigens gaat dit voor heel veel caravans op.
Het laadvermogen van 250kg vind ik aan de krappe kant. Optioneel is er een 1300kg chassis+as ipv 1200kg chassis+as te krijgen. Daar zou ik altijd voor gaan.
Ook zijn een aantal "elementaire" zaken niet standaard en als je die aankruist in de optielijst gaat je laadvermogen ook weer omlaag en dat gaat best hard.
Voorbeelden:
een vaste watertank
Een Stabilisator koppeling
Boiler (hoewel ik die nooit gebruik)
Ringverwarming
Een serviceluik
Een (groot) dakluik
Een reservewiel

Kortom, er zijn wat zaken waar je rekening mee moet houden,maar als je dat doet kun je er gerust één kopen (denk ik)
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

henry12
Berichten: 1268
Lid geworden op: zo 19 jan 2014 14:12
Locatie: Westervoort

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door henry12 » wo 18 jul 2018 15:36

Forum lid MarcoC had ook een Antaris , volgens mij heeft hij deze juist weg gedaan vanwege het dwarsbed .
Misschien kan je hem een pm sturen of wachten tot hij reageert.
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door Wally » wo 18 jul 2018 16:37

5 jaar plezier gehad van een Antares 400 van 2004.
Vooral de eindkeuken was ideaal en veel meer ruimte tov van mijn huidige TEC met midden keuken, waar links en rechts er van alles af kan vallen.
Maar ja we wilden er een met enkele bedden.
Je moet hem niet gaan vergelijken met een andere die tig duizenden euro,s duurder is.
Pak wel de hoogste aslast.
Minder op het kenteken laten zetten kan dan altijd nog.
Later terug keuren naar max kost dan ook niet veel en is vaak weer handig bij verkoop van de caravan.
Bij normaal gebruik is het voor dat geld een goede caravan.


Frans

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door Paul » wo 18 jul 2018 17:15

Geen ervaring met een antares wel met een dwars bed.
Ik ben 2.03 meter dus een lengtebed is voor mij doorgaans geen optie, zeker in combinatie met een stapelbed.
Het over elkaar heen klimmen heb ik opgelost door aan de achterzijde van het bed te liggen, ik hoef er snachts toch nooit uit in tegenstelling tot mijn vrouw.

Als over een paar jaar de kleine meid in een eigen tentje gaat komt er een queensbed en een grote rondzit.
Dat lijkt ons dan de ideale indeling.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door Sofie64 » wo 18 jul 2018 18:28

Wij hebben ook een dwarsbed. Wij hebben niet zoveel keus wat bedden betreft want mijn man is 1m96.
Ons dwarsbed is 2m15 lang.
Alle lengte bedden zijn te kort.
Een Fransbed is helemaal niet geschikt en moet je ook over elkaar heen klimmen.
Opzich bevalt het dwarsbed prima...het over elkaar heen klimmen valt mee en ik lig aan de uitstapkant omdat ik er s nachts nog wel eens uit moet en mijn man niet.
Van ons zou het bed wel 10cm breder mogen zijn maar Opzich slaapt het prima.
Mijn man kan heerlijk languit en ook recht in het bed liggen.
Voor ons de beste keus dus.
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door Den Adriaan » wo 18 jul 2018 18:49

Het liggen zal wel gaan, maar het staan?
Lopen de lange mensen met gebogen hoofd in den caravan?
Of zijn de caravans net zo hoog als de lengte van het bed?
Khebgeenidee.

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door Paul » wo 18 jul 2018 19:20

Ik stoot mijn hoofd .... Dus altijd bukken voor mij.
Ik ben niet anders gewend dus stoor me er niet aan.
We hebben een grote heki bij de keuken dus koken kan ik wel gewoon staand.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door RichTrip » do 19 jul 2018 13:32

Met het over elkaar heen klimmen ben je met een dwarsbed flexibeler uit als met een Frans bed. Met het eerste kun je kiezen wie aan de kant van de uitgang ligt. Bij een Frans bed niet. Ik ga hier overigens uit van een koppel wat een vaste slaappositie heeft. Ik lig altijd aan de rechterkant en moet er altijd 's nachts uit, mijn vrouw nooit. Ik lig dus altijd aan de uitgang.
Bij een Frans bed zou ik dus een caravan moeten kiezen met het bed links achterin/voorin. Wij hebben er eentje gehad met het Franse bed aan de rechterzijde, dat was verre van ideaal :(
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door Micky » do 19 jul 2018 14:39

RE.gif thumbup.gif

idd ik moet er ook niet aan denken om links te liggen [aschrik.gif]

maar gelukkig slapen wij in de lengte op een bed van 200x208, dus ruimte genoeg om in mijn nestje te kruipen alhoewel een queensbed toch wel het fijnste blijft
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door Daphne » do 19 jul 2018 14:54

RichTrip schreef:Met het over elkaar heen klimmen ben je met een dwarsbed flexibeler uit als met een Frans bed. Met het eerste kun je kiezen wie aan de kant van de uitgang ligt. Bij een Frans bed niet. Ik ga hier overigens uit van een koppel wat een vaste slaappositie heeft. Ik lig altijd aan de rechterkant en moet er altijd 's nachts uit, mijn vrouw nooit. Ik lig dus altijd aan de uitgang.
Bij een Frans bed zou ik dus een caravan moeten kiezen met het bed links achterin/voorin. Wij hebben er eentje gehad met het Franse bed aan de rechterzijde, dat was verre van ideaal :(
een Frans bed hebben wij 4 varianten gezien. Wij hebben een Frans bed rechts voor in de caravan en degene die rechts in bed ligt kan er altijd makkelijk uit. Wij hebben speciaal voor deze indeling gekozen omdat ik rechts lig en er vaker uit moet. Frans bed rechts achter in de caravan was voor ons ook goed geweest.
Maar bij ons kun je aan het voeteneind er ook nog uit.

Het scheelt gewoon per merk. Maar je moet wel voor aankoop kiezen. Je kunt niet zoals bij een dwars bed wisselen van hoofd en voeteneind. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door Micky » do 19 jul 2018 15:13

RE.gif

Als je het bed rechtsvoor hebt zitten, kun je er toch makkelijker uit als je links slaapt?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door Daphne » do 19 jul 2018 16:16

RE.gif

Ik bekijk het liggend :lol: dus rechts ( van je partner) in bed liggen betekent aan de open kant van het bed in onze caravan.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door PD » do 19 jul 2018 16:18

RE.gif
Wij zijn niet zo eenkennig en stappen aan beide zijden uit awhoea.gif Zo kunnen we tenminste over elkaar heen kruipen knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door Micky » do 19 jul 2018 17:09

Daphne schreef:
do 19 jul 2018 16:16
RE.gif

Ik bekijk het liggend :lol: dus rechts ( van je partner) in bed liggen betekent aan de open kant van het bed in onze caravan.
Ik ben toe aan vakantie :( nu snap ik er niets meer van, liggend op je rug of op je buik scratch.gif mrgreen.gif awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

woutervh
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 23 feb 2018 14:48

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door woutervh » do 19 jul 2018 17:44

pvaken schreef:
wo 18 jul 2018 19:20
We hebben een grote heki bij de keuken dus koken kan ik wel gewoon staand.
Hier zag ik eventjes een beeld voor mij van iemand die duikboot-gewijs door zijn koepel staat rond te kijken scratch.gif

Wij hebben een Antares 466 van 2016, hiervoor Sterckeman 470pe van 2005 (eigenlijk exact zelfde model, maar de Sterckeman was rot)
Perfect model voor onze noden. Stapelbed voor de kindjes, vaste tafel en een vast (dwars)bed. En dat allemaal in een caravan van 6m40. Ideaal!
Nog nooit problemen gehad met het "over elkaar heen" kruipen. Misschien omdat mijn vrouw 2 koppen kleiner is en maar half zoveel weegt en ze bijgevolg ook niet echt een obstakel is om langs/over te kunnen haphop.gif
Wat ik wel storender vind, is dat ik heel dicht bij het raam slaap, en dus wel eens de verduistering omhoog sla al slapende... Je schrikt je een hoedje :-)

mca2
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 21 aug 2017 00:00
Locatie: Amersfoort

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door mca2 » do 26 jul 2018 23:03

Momenteel met de 426 op stap en dat is volgens mij de voorloper Vd 466 maar eigenlijk precies hetzelfde.

De dwarsslaper is prima en geeft inderdaad meer lengte. Daarnaast een stapelbed voor de kinderen en een een slecht weer zitje waar je met 4 nog enigszins normaal aan kan zitten en dat alles voor ruim minder dan 1000kg. Onze max last is 1200kg en daar zit ik ruim 100kg onder incl reservewiel en gastank. Voortentdoek en 2 zware tassen liggen wel in de auto.

De garagedeur bij het stapelbed wil je zeker hebben, bet als het serviceluik onder het vaste bed.

Tenslotte lijkt deze indeling zeer gewild en dus een prima investering, waarbij je dus nog eens zou kunnen kijken naar een 426.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door MarcoC » do 26 jul 2018 23:31

Wij hebben de Antares 490 gehad, dezelfde indeling alleen heb je dan ook nog een "badkamer".
Het dwarsbed vonden wij geen probleem, over elkaar heen kruipen ook niet, alleen heb je bij de modellen met een dwarsbed vaak maar 50 tot 60 cm ruimte om uit en in te stappen. ... dat brak ons op den duur wel een beetje op! Uiteindelijk zijn we overgestapt naar een ruimer en grotere caravan omdat we voornamelijk wat meer kastruimte wilden en met het in en uit stappen van het bed is een fransbed wel wat comfortabeler. ...
Anderzijds kamperen we ook in voor en naseizoen, dus wilden we iets meer isolatie en een ringverwarming.
Verder kan ik je dergelijke Caravelairs zeer zeker aanbevelen alsnje kinderen hebt en voor een caravan niet te diep in de buidel wil tasten.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk

Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

RuudMu
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 22 okt 2018 09:16

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door RuudMu » vr 14 dec 2018 16:48

Vandaag opgehaald 476 family, rijd heerlijk achter de wagen.
Meer ervaring kunnen we binnekort delen.

AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Caravelair Antares 476 Family, VW Golf Sportsvan 1,4tsi 150pk

sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door sailor wim » vr 14 dec 2018 17:24

RE.gif
Gefeliciteerd met de aankoop dat is een beste combi .
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

richards
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 28 okt 2018 17:40

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door richards » vr 14 dec 2018 17:26

Veel plezier er mee ! Ook nog wat foto's van de binnenkant?
Volvo XC40 T5 recharge, Knaus 550FSK Südwind 60Y

RuudMu
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 22 okt 2018 09:16

Re: Iemand ervaringen met de Antares Family?

Bericht door RuudMu » vr 14 dec 2018 17:31

Fotos van de advertentie welAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Caravelair Antares 476 Family, VW Golf Sportsvan 1,4tsi 150pk

Plaats reactie

Terug naar “Caravelair”