Caravelair Ambiance 400 2010
Caravelair Ambiance 400 2010
Hallo allemaal,
Het lijkt constructief onmogelijk maar na een fikse regen bui heb ik water in de disselbak,
Is dit bij anderen bekend??
Het lijkt constructief onmogelijk maar na een fikse regen bui heb ik water in de disselbak,
Is dit bij anderen bekend??
Re: Caravelair Ambiance 400 2010
Er staat hier op het forum inderdaad meer over geschreven.
Typ bij de zoekfunctie even "water en disselbak" in en je komt een paar draadjes tegen.
Typ bij de zoekfunctie even "water en disselbak" in en je komt een paar draadjes tegen.
Re: Caravelair Ambiance 400 2010
Ja, Caravalier 400 2006 ook. Deksel wordt vermoedelijk over het gehele draagvlak van het rubber niet goed aangesloten.vogels schreef:Hallo allemaal,
Het lijkt constructief onmogelijk maar na een fikse regen bui heb ik water in de disselbak,
Is dit bij anderen bekend??
Ook onder het rijden zul je er last van hebben bij een behoorlijk regen bui.
Deksel is kunstof en daar zit zoveel beweging in tov van het eveneens kunststof behuizing dat dit moeilijk af te dichten is.
Enigste optie die ik zie is dat er op meerdere plaatsen een sluiting moet komen en niet alleen onder.
Maar daar hangt weer een prijskaartje aan.
Frans
Re: Caravelair Ambiance 400 2010
Hoi,
dit hebben wij ook met onze Caravelair Antares 400.
Dit komt doordat de waterafvoer door een gat van een 10-tal mm moet, die dient als afwatering en daar loopt het water dan ipv. door het rechthoekige gat onderaan de disselbak naar buiten... gewoon langs de rand de disselbak binnen.
Tijdens de wintercamping heb ik een stukje darm (flexibel) door het ronde gat gepropt zodoende dat het water via die flexibel moest afgevoerd worden.
De flexibel stak iets (een paar millimeter) hoger dan het ronde gat.
Geen water meer in de disselbak, of het kan eenvoudiger.... men maakt het gat dicht.
Is een moeilijke uitleg, ik weet het maar wie de Caravelair-disselbak bekijkt, zal me denk ik, wel begrijpen.
Groetjes.
dit hebben wij ook met onze Caravelair Antares 400.
Dit komt doordat de waterafvoer door een gat van een 10-tal mm moet, die dient als afwatering en daar loopt het water dan ipv. door het rechthoekige gat onderaan de disselbak naar buiten... gewoon langs de rand de disselbak binnen.
Tijdens de wintercamping heb ik een stukje darm (flexibel) door het ronde gat gepropt zodoende dat het water via die flexibel moest afgevoerd worden.
De flexibel stak iets (een paar millimeter) hoger dan het ronde gat.
Geen water meer in de disselbak, of het kan eenvoudiger.... men maakt het gat dicht.
Is een moeilijke uitleg, ik weet het maar wie de Caravelair-disselbak bekijkt, zal me denk ik, wel begrijpen.
Groetjes.
Re: Caravelair Ambiance 400 2010
Ps: met onderaan de disselbak bedoel ik eigenlijk: waar de deur dichtgaat zo ongeveer in de buurt van het slot,
Re: Caravelair Ambiance 400 2010
Daarnaast moet je niet vergeten dat het gehele rubber waarmee de disselkast zou moeten afsluiten, vrijwel overal horizontaal loopt.
Het is geen wonder dat het water hierdoor naar binnenkomt.
Enigszins ombuigen van het rubber lukt helaas niet ...
Het is geen wonder dat het water hierdoor naar binnenkomt.
Enigszins ombuigen van het rubber lukt helaas niet ...
Re: Caravelair Ambiance 400 2010
Bij onze caravelair 426 is dit na veel aandringen bij de dealer en importeur opgelost. Nog wel een druppeltje maar niet veel meer.
Re: Caravelair Ambiance 400 2010
Gewoon een mail naar de importeur sturen. Zij nemen dan actie naar de dealer die het probleem niet kan oplossen.
Re: Caravelair Ambiance 400 2010
Mijn ouders hebben hetzelfde probleem bij de 400 Ambiente 2010.
Ik heb er bij de 426 Antares 2009, geen last van, nog niet gemerkt tenminste.
Zal van de zomer eens opletten.
Wat betreft die importeur, fabriek die is niet zo snel, heb een klacht lopen vanaf sep 2009, in maart goedkeuring gehad, eindelijk dat het opgelost ging worden, dealer had me al eerder gezegt dat het opgelost werd, ook als het voor zijn rekening kwam, echter nog steeds niet alle onderdelen binnen. Betreft een ander mankement en niet dus het evt water in de disselbak.
Ik heb er bij de 426 Antares 2009, geen last van, nog niet gemerkt tenminste.
Zal van de zomer eens opletten.
Wat betreft die importeur, fabriek die is niet zo snel, heb een klacht lopen vanaf sep 2009, in maart goedkeuring gehad, eindelijk dat het opgelost ging worden, dealer had me al eerder gezegt dat het opgelost werd, ook als het voor zijn rekening kwam, echter nog steeds niet alle onderdelen binnen. Betreft een ander mankement en niet dus het evt water in de disselbak.
Re: Caravelair Ambiance 400 2010
Hier het zelfde. Je kijkt door de bakbodem zo naar buiten door diverse gaten in het zwarte kinststof, dus rijdend zal de wind en zuiging e.e.a. wat nat maken. Zo weer droog in zonnig zuiden.