buerstner+ramen+terugroep actie

Kees Mol
Berichten: 428
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 17:19
Locatie: Steenwijk

buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door Kees Mol » do 3 apr 2008 22:13

ik sta op het punt om een buerstner caravan van 2000 te kopen.
echter ik hoorde dat er problemen zouden kunnen optreden met de dubbele beglazing. Buerstner heeft samen met het bedrijf, wat de ramen geleverd heeft, een terugroep actie ondernomen.
Hierbij zouden de ramen gekeurd en vervangen worden.
Bij deze caravan betreft het het voor en achterraam.
De zijramen zijn niet vervangen en mogelijk kan het probleem zich daar nu nog bij voordoen.
Wat te doen met de zijramen....ik moet er niet aan denken dat ik een motorrijder ga scalperen terwijl ik van een onbezorgde vakantie wil gaan genieten. graag meer informatie en reacties.

Derbyke

Bericht door Derbyke » zo 6 apr 2008 06:18

Ik weet niet of je het volgende al hebt gelezen, wordt je misschien al wat wijzer van :wink:

http://caravantrekker.nl/vragen/read.php?id=12625

Gebruikersavatar
JanW
Berichten: 905
Lid geworden op: wo 30 jun 2004 23:04
Locatie: Wijk bij Duurstede

Bericht door JanW » zo 6 apr 2008 12:28

Is reeds eerder aan de orde geweest, zie onderstaande topic.
Let vooral op de bijdragen in de periode 16-10-2006~11-6-2007:

viewtopic.php?t=1631&highlight=janw+burstner

Ik heb van mijn zwager begrepen dat het om sommige soorten c.q. series ramen ging; die van mijn zwager's Bürstner 500TS zijn dus allemaal vervangen.

Greetz,

JanW
ex- Fendt 510TF Diamant
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!

Jans

Bericht door Jans » zo 6 apr 2008 19:13

Beste Kees,

Wij hebben een burstner ventana 500Ts van bj 2000 gehad en deze had ook de bewuste ramen. Bij ons was het grootste probleem de condens tussen de raamschalen.
Wij hebben het vervangen en de kosten hiervan laten regelen door de verzekering. Volgens de polis waren wij ook verzekerd voor fabrieksfouten. De verzekeringsmaatschapij heeft alles met burstner afgehandeld. Ik weet nog wel dit ging niet gemakkelijk. De dealer verdiende in deze ook een pluim omdat die alle medewerking verleende.
Of je nu nog aanspraak kunt maken op nw ramen weet ik niet je kunt het proberen.

Gr Jans

AnnetteH

Bericht door AnnetteH » zo 6 apr 2008 21:01

Als ik dit allemaal lees en "hoor"....kijk dan verder rond ?!?!?! Er staan zo ontzettend veel caravans te koop ?!

Of is dit een rare beredenatie ???

Jans

Bericht door Jans » ma 7 apr 2008 15:24

Het kwam ook voor bij de andere merken in de Hymer-group.
Burstner had het (geluk) de meeste "foute" ramen te krijgen.

Gr Jans

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Bericht door Ad » di 29 apr 2008 19:35

Overal lees je dat het Bürstner caravans betreft van 1998 t/m bouwjaar 2000. In de KCK van mei 2008 staat dat het Bürstner caravans betreft t/m bouwjaar 2005 met een verwijzing naar de website van Polyplastic. Op die website staat er niets over geschreven en op de website van Bürstner staat 2000. Foutje in de KCK dus?
Ad
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Bericht door JanPunne » di 13 mei 2008 19:20

Nee, geen foutje! De website van polyplastic is nog niet aangepast. In week 20 zal er meer duidelijkheid komen via die website.
Wij hebben een Burstner Fun uit 2004 en wilden ook wel graag weten over het hoe en wat. Maar we moeten dus nog even wachten.

Myra

Bericht door Myra » do 22 mei 2008 18:25

Wij hebben ook een Bürstner waarvan de ramen niet goed zijn. Er is ons meerdere keren door de dealer beloofd dat de ramen gratis vervangen zouden worden.
Echter nu blijkt dat wij dan 600 euro excl. btw bij moeten betalen. Voorheen was het vervangen van de ramen wel 'gratis' wat ik bij fabricage fouten niet meer dan normaal vind!!

Ik heb een link voor jullie, want via de site van Polyplastic kan je deze pagina niet vinden.

http://www.polyplastic-pass.nl/

Bij Kassa is het in de uitzending geweest (18 mei). Daar was Bürstner en Polyplastic wel bereid om de ramen gratis te vervangen voor goede ramen. Ik hoop dat iedereen die problemen heeft met zijn ramen zijn klacht ook bij Kassa meldt!

Myra

Bericht door Myra » zo 1 jun 2008 10:59

http://www.caravantrekker.nl/vragen/read.php?id=12625

Op deze site is een 'discussie/bespreking' van andere gedupeerden.

Ben benieuwd hoe jullie het opgelost weten te krijgen met Buerstner cq Polyplastic.

Gebruikersavatar
Michel_V
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 22:48
Locatie: Doetinchem

Bericht door Michel_V » zo 1 jun 2008 13:44

Het lijkt erop dat het ruitprobleem zich niet alleen beperkt tot Burstner.
Zoals je op de foto`s kan zien, laat de zeefdruk hier los, en de stukjes verspreiden zich in de ruit.

Ik heb vorig jaar al contact gehad met Dethleffs, maar die reageren nergens op. Nu dan mailcontact met Polyplastic waarin men aangeeft dat dit een ander probleem is en er geen gevaar is voor loslating. Op mijn mail dat ik vind dat dit niet mag gebeuren is er nog geen reactie.

Afwachten dus (maar niet te lang)

http://www.caravanalbum.nl/albums/userp ... G_4363.JPG
http://www.caravanalbum.nl/albums/userp ... G_4360.JPG
http://www.caravanalbum.nl/albums/userp ... G_4356.JPG
http://www.caravanalbum.nl/albums/userp ... all%29.JPG
Ai d'r niet uut goat dan kom iej ok nerges

Jeep Patriot 2.4 4WD

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » zo 1 jun 2008 15:29

@ Michel: hoe oud is je caravan :?:
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Michel_V
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 22:48
Locatie: Doetinchem

Bericht door Michel_V » zo 1 jun 2008 21:10

bouwjaar 2002, kenteken 2003
De code in het frontraam is 0502 , en de overige 0402
Ai d'r niet uut goat dan kom iej ok nerges

Jeep Patriot 2.4 4WD

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Bericht door deusjevo » zo 1 jun 2008 21:24

Hmm, beetje snel na 5 jaar...
Denk inderdaad dat het geen gevaar oplevert maar mooi is anders.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Michel_V
Berichten: 658
Lid geworden op: ma 12 jun 2006 22:48
Locatie: Doetinchem

Bericht door Michel_V » do 5 jun 2008 21:23

Antwoord van Polyplastic,

Zoals reeds medegedeeld betreft dit geen venster waarvoor een terugroep- of andere aktie van toepassing is.

Indien u de vensters desondanks wenst te vernieuwen bieden we u via uw dealer 15% extra korting, zodat uw dealer een goede offerte voor u kan maken.


15% is natuurlijk best aardig, maar ik had iets meer verwacht. Ik ben nog steeds van mening dat dit een fabricagefout is, en dat dit niet hoort op een ruit van 5 jaar oud. Korting bij vervanging van Burstner ruit is volgens de website 65 %.
Overigens weet ik niet wat zo`n ruit kost, iemand een idee ?
Ai d'r niet uut goat dan kom iej ok nerges

Jeep Patriot 2.4 4WD

Jantraa

Bericht door Jantraa » wo 18 jun 2008 23:40


Paul Boerefijn

Bericht door Paul Boerefijn » za 30 aug 2008 23:03

Heeft iemand inmiddels ervaring met de modificatie d.m.v. schroeven?

Mijn Burstner caravan uit 2003 staat voor eind volgend jaar op de lijst, maar ik ga proberen om de modificatie eerder te krijgen.

Ik twijfel alleen tussen modificatie (met kans op condens) of nieuwe ramen met 65% korting. Als ik over 2, 4, of 6 jaar vochtproblemen krijg, doordat de boel alsnog loslaat dan geldt de kortingsregeling natuurlijk niet meer. Ik heb nu geen last van losse delen, wel laat de print in het voorste raam los.

Ook zou ik graag willen weten hoe je kunt zien of de ramen uit een fout serie komen. Is er iemand die iets meer weet?

Mavank

Bericht door Mavank » ma 1 sep 2008 08:56

Wij hebben in de zijramen de dopjes zitten. Ik vind het totaal niet storend. Ook hebben wij (nog) geen condensprobleem gehad. (wel veel regen onderweg)

Met behulp van een mal worden er gaatjes in de rand van het raam geboord. Dat gebeurd in het gedeelte waar de beide raamhelften versmolten/verlijmd zijn.

Trolletje

Bericht door Trolletje » ma 1 sep 2008 11:27

Michiel,

Wij hebben zelf ook een Burstner gehad van het jaar 1999 en bij die ramen begon de ellende ook met de zeefdruk die los ging laten. We dachten nog 'ach niet mooi, maar geen probleem'. Maar toen we in 2005 in Engeland zaten, liet alle lijm los van ons voorraam. Hadden we dus accuut een probleem! Dit was nog lang voordat Burtstner de terugroep aktie deed. Wij hebben toen het raam provisorisch gelijmd (je moet toch wat als je onderweg bent).

Maar ik wil je dus waarschuwen dat het loslaten van de zeefdruk het begin kan zijn van veel ellende.

Ik zou toch proberen om dit gratis gemaakt te krijgen want dit is toch echt niet normaal. Als ze slechte ramen hebben gemaakt, dan moeten ze hun verantwoordelijkheid nemen en AL die ramen vervangen.

Hennie

Paul Boerefijn

Bericht door Paul Boerefijn » za 15 nov 2008 16:33

Inmiddels is de modificatie uitgevoerd. Het kostte wat moeite om een afspraak te maken met GlasConnect, maar uiteindelijk is het goed gekomen. GlasConnect doet 10 - 15 modificaties op één dag, vandaar. De modificatie is op de caravanstalling uitgevoerd, dat scheelt weer ophalen en wegbrengen.

Ik vindt het een acceptabele oplossing........oordeel zelf maar a.d.h.v. de fotos.......

Gerhard N

Bericht door Gerhard N » za 15 nov 2008 16:38

Is idd. een goede oplossing :D , kijken in de praktijk of het ook afdoende is.

Paul Boerefijn

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door Paul Boerefijn » za 6 jun 2009 22:18

Nou het muisje heeft een staartje gekregen. Zie mijn eerdere reacties van de modificatie die in september 2008 aan mijn Burstner uitgevoerd is.

Vorig jaar, toen de modificatie van de ramen uitgevoerd is, zag ik wel dat de zeefdruk in het voorrraam een beetje los liet. Dat was ook de reden dat ik zelf snel om modificatie gevraagd heb. Het binnen- en buitendeel zaten echter nog stevig aan elkaar vast.

Vandaag ondekte ik dat beide delen van het voorraam rondom losgelaten hebben, ze zitten alleen nog aan elkaar met de schroeven van de modificatie. Dat is even schrikken, want nu heb ik keus uit 2 opties:

1. De delen aan elkaar lijmen. Ik heb even gezocht hoe PMMA/Acrylaat gelast/gelijmd kan worden en vindt mek (Polyester verharder), chloroform (moeilijk verkrijgbaar) en aceton (nagellak remover) om te lassen en Bison Hardplasticlijm en Acrifix 192 om te lijmen. Heeft iemand ervaring met lijmen of lassen van de Polyplastic ramen?

2. Nieuwe Polyplastic ramen met 65% korting. Het gaat om 6 ramen (Burstner Fun 455TS). Eén raam is geen optie vanwege kleurverschillen. Heeft iemand een idee van de kosten?

Niks doen is volgens mij geen optie, op de lange duur zal het buitendeel en toch wel eens afvliegen.

@dri

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door @dri » za 6 jun 2009 22:52

Vraag aan Polyplastics welke lijm je het beste kan gebruiken en lijm ze. :wink:

Gebruikersavatar
HansTabbert
Erelid
Berichten: 2419
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 21:48
Locatie: Twente

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door HansTabbert » za 6 jun 2009 23:00

Mijn Tabbert uit 2006 staat op dit moment bij de dealer om dat mijn vooraam opeens uit elkaar viel :shock: :shock:
de binnenkant ten opzichte van de buitenkant.............................

Volgens de dealer is dit gewoon garantie,
VW touran TDI 190pk 2019 Tabbert 490Booster 2020

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: buerstner+ramen+terugroep actie

Bericht door BertJan » zo 7 jun 2009 10:58

met chloroform is het niet makkelijk te lijmen, acrifix 192 is super acrylaat lijm maar of dit ook goed werkt met het gespoten kader.
zelf heb ik altijd met een transparante lijmende kit gelijmd en alles stevig op elkaar geklemd. let wel op dat je geen sileconekit gebruikt

Plaats reactie

Terug naar “Bürstner”