Oude Burstner Holiday 3607, nieuw leven!!

Plaats reactie
R.Oprins
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 11 dec 2019 01:44

Oude Burstner Holiday 3607, nieuw leven!!

Bericht door R.Oprins » do 12 dec 2019 00:35

Even in de voorstel hoek, hopelijk kan iemand mij er weer verder mee op weg helpen.

Onlangs heb ik een oude maar goede Burstner Holiday 3607 uit 1991 gekocht.
Ik weet het, hij is niet groot, maar ik ben daarbij ook een beginner in het kampeerleven.
Ik wil daarbij ook lekker in Nederland blijven met mijn gezinnetje.

De caravan was overcompleet! Daarom ook de keuze voor deze caravan. Je kunt het zo gek niet bedenken of het zat erin, zgan voortent met luifel, extern koelkastje voor in de voortent, tuinset, compleet bestek. Te veel om op te noemen. Helaas was de caravan helemaal origineel wat wij niet echt mooi vonden, dus ben ik bezig geweest om de caravan te “pimpen”.
Ik moet zeggen dat het me aardig goed gelukt is! Ik ga nog proberen hiervan foto’s te plaatsen, dus heb geduld daarvoor.

Nu ben ik nog op zoek naar een stabilisator koppeling, maar zoals ik al zei, ik ben nieuw in het kampeerleven, dus als iemand mij hier wat tips kan geven waar ik op moet letten oid, dan hoor ik het heel graag!! De caravan staat nu in de stalling, daar kan ik in principe zo bij, dus als ik dingen op moet meten of iets dergelijks, heb ik dat zo gedaan.

Zijn er op voorhand al dingen waar ik op moet letten voor de keuze welke koppeling het meeste geschikt is?

Als iemand me op we wil helpen, dan hoor ik dat zoals gezegd erg graag.

En wie weet tot kijk op de camping (mocht je in Nederland blijven). Zie je me ergens met de caravan staan en wil je de binnenkant met eigen ogen zien, kom dan gerust langs!!!

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Oude Burstner Holiday 3607, nieuw leven!!

Bericht door MarcoC » vr 13 dec 2019 08:51

Welkom op het forum caravan.gif

Voor een oudere en lichte caravan zou ik niet een hele zware stabilisator nemen. De SSK 1, 2 of 3 en anders de AKS1300 zouden volstaan. Waar je wel op moet letten is de diameter van de trekstang, dat is de stalen buis waarop de stabilisator gemonteerd zit met 2 dikke bouten. De halzen van de stabilisators komen namelijk in 2 verschillende maten voor, dus is het belangrijk om te weten wat de diameter van je trekstang is. Mocht de hals van de aangekochte stabilisator wat ruimer zijn... Geen nood daar zijn dan wel weer opvulplaatjes voor te koop. Succes verder.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 5.1 Plus met Tapatalk

Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Plaats reactie

Terug naar “Bürstner”