Kwaliteit van mijn Burstner

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Kwaliteit van mijn Burstner

Bericht door BertJan » vr 7 dec 2018 22:38

Wat iemand kwaliteit vind is volgens mij ook het verwachtingspatroon, bijna elke nieuwe caravan heeft enkele punten waar je mee terug gaat, verwacht je dit niet valt het al tegen. Een overstap naar een Engels caravan is mijn inziens een stap terug maar als de beleving goed is kan en dit een betere kwaliteit beleving geven.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Kwaliteit van mijn Burstner

Bericht door Micky » vr 7 dec 2018 22:46

Ik denk niet dat TS nog durft te reageren als ik dit zo lees..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Volvodriver

Re: Kwaliteit van mijn Burstner

Bericht door Volvodriver » vr 7 dec 2018 22:48

RE.gif RE.gif
Een overstap van Bürstner naar een Engelse caravan is zeer zeker geen stap terug. Zelfs niet als de Bürstner van TS wel "goed" was geweest.
Het is zeker een gelijkwaardige overstap. En in sommige gevallen zelfs een stap omhoog. Al naar gelang het model.

Ik moet wel zeggen dat ik de houding van TS niet echt van realiteitszin vind getuigen.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Kwaliteit van mijn Burstn

Bericht door WillyL » za 8 dec 2018 10:26

TS, voel je gesterkt door nog een medeforumnaar.
Wanneer je iets koopt verwacht je kwaliteit, tenzij goedkope spullen van Alibaba, en ook daar, als het wat kost moet het gewoon goed zijn.
Tegenwoordig komt dat soort mankement bij meerdere fabrikanten voor, en ik gebruik hier bewust niet caravaproducenten.
Het moet meestal allemaal raprap en daardaar, liefst zo goedkoop mogelijk zodat de prijs laag maar vooral de winst zo hoog mogelijk is. We zijn daar als maatschappij allemaal schuld aan. Wij willen niet te veel betalen.
Neemt niet weg dat die bewuste caravan door een groep techniekers in mekaar schijnt geflanst te zijn op ofwel een maandagmorgen na een stevig avondje stappen of ze voordien even iets anders gerookt hebben en hun kwaliteitscontroleur de andere kant op keek. In alle geval geen reclame voor Bunster.

Wat de inrichting betreft, dat is TS zijn eigen fout en daar draagt hij natuurlijk zelf de gevolgen van, niet van de uitvoering. Dat hij zich daar druk om maakt vind ik logisch en zeer aanvaardbaar.

Dat slappe disseldeksel, tja, je ziet niet alles wanneer je in een showroom staat en dan ook nog een beetje met een roze bril. Die dingen verwacht je gewoon stevig te zijn. Je hoopt toch ook nietvdat de motorkap van je bolliede maar een slap wiebelnd ding is...

Dat dingen van toeleveranciers fouten vertonen is ook de verantwoordelijkheid van de hoofdleverancier, hij moet hier ook op checken.

De grootste sukkelaar in het verhaal is (buiten TS) de caravanhandelaar. Hij moet de dingen maar opgelost krijgen.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Kwaliteit van mijn Burstner

Bericht door Sofie64 » za 8 dec 2018 12:04

Micky schreef:
vr 7 dec 2018 22:46
Ik denk niet dat TS nog durft te reageren als ik dit zo lees..
Nee poeh die is er klaar mee [aschrik.gif]
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Kwaliteit van mijn Burstner

Bericht door Jan van Vijven » za 8 dec 2018 12:46

RE:gif
Waarom?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Brethouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 26 nov 2018 11:04

Re: Kwaliteit van mijn Burstner

Bericht door Brethouwer » za 8 dec 2018 14:33

We hebben de caravan 22 weken naar tevredenheid gebruikt. Het bed sliep goed maar was wel moeilijk toegankelijk, dat merk je pas in het gebruik. De andere onvolkomenheden zijn zo goed mogelijk door de dealer verholpen,. Waar het mij omgaat is dat ik vind dat zo 'n dure caravan beter moet zijn afgewerkt, zoals naden , laden die niet open gaan of er onderweg spontaan uitvallen, dit moet niet door de dealer worden gedaan maar kwaliteits controle in de fabriek. Overigens was dit mijn zevende caravan dus enige ervaring heb ik wel. Ook vind ik dat sommige mensen wel erg ongenuanceerd reageren.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kwaliteit van mijn Burstner

Bericht door PD » za 8 dec 2018 14:44

Brethouwer schreef:
za 8 dec 2018 14:33
Ook vind ik dat sommige mensen wel erg ongenuanceerd reageren.
Ach wat is ongenuanceerd....... op een forum verschijnen en in al je posts tot nu toe een merk afvallen...... Ja, dat is genuanceerd en constructief whistle.gif whistle.gif whistle.gif
Ik hoop voor je dat je de Sprite in een minder verliefde bui hebt gekocht, anders valt die straks ook weer tegen weenie.gif Er ontbreekt alvast een vast bed :(
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Volvodriver

Re: Kwaliteit van mijn Burstner

Bericht door Volvodriver » za 8 dec 2018 17:29

RE.gif RE.gif
Op zich eens dat kwaliteitscontrole in de fabriek gedaan moet worden. Echter de praktijk is weerbarstiger.
Ik hoor van bijna elke dealer dat ze vaak nog heel veel issues tegenkomen die zij nog op moeten lossen voordat de xaravan naar de klant kan.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Kwaliteit van mijn Burstner

Bericht door Niels83 » zo 9 dec 2018 14:17

RE.gif
Dat lijkt me ook een keuze van de dealer. Zij kunnen hem ook niet accepteren als die niet goed is. Dan zal de fabrikant hem terug moeten nemen en repareren.

Dan duurt de levertijd wel maanden langer, en moet de dealer hem goed controleren wat veel tijd kost. Eigenlijk exact wat de consument moet doen.

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Kwaliteit van mijn Burstner

Bericht door Reisben » vr 5 apr 2019 12:14

Over kwaliteit van een Bürstner gesproken: misschien hebt u mijn verhaaltje over de Averso 395 TS gelezen. Eindoordeel over de caravan was dat het een prima caravan was.
Als u tussen de regels door hebt gelezen dan hebt u de conclusie kunnen trekken dat wij met twee personen vier jaren lang negen maanden per jaar in de caravan hebben geleefd. Tussendoor zijn we een flink aantal keren op-en-neer naar Nederland gereden. De caravan heeft dus pakweg vier jaren keer negen maanden is zesendertig jaren zomervakanties dienst achter de rug. Als ik een beetje overdrijf. Afgezien van de waterkraan was er niet veel op af te dingen, is mijn bescheiden mening. In feite is hij mishandeld, maar hij gaf geen krimp. Dát is kwaliteit.
Maar wie ben ik...
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Plaats reactie

Terug naar “Bürstner”