Premio Plus / Averso Plus

Plaats reactie
Michel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 4 aug 2017 16:52

Premio Plus / Averso Plus

Bericht door Michel » vr 20 okt 2017 17:14

We zijn op ons gemak aan het uitkijken om een eerste caravan aan te schaffen :-).
Momenteel hebben we een vouwwagen maar willen toch wat meer luxe. Onze voorkeur gaat uit naar een caravan met hefbed.
Daar de nieuwe Hobby 515 UHK al niet meer beschikbaar is tot eind 2018 zijn we tercht gekomen bij de Burnster Premio Plus 510 TK of Averso Plus 510 TK.
Deze caravans hebben ons aangenaam verrast.
Zijn er onder jullie die mij nog advies kunnen geven omtrent bovenstaande modellen ? Voordelen , nadelen , waar op te letten , zwakke punten ,......

Alvast bedankt.
Michel

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Premio Plus / Averso Plus

Bericht door Carnavalswiertz » vr 20 okt 2017 17:36

Voor het hefbed een trap op, en voor degene aan de “binnenkant” over de partner kruipen (ok kan ook leuk zijn). Veel gewicht bovenin is ook niet ideaal. En minder ruimte in bovenkastjes.
Maar het bovenbed heeft natuurlijk ook veel voordelen, individuele afweging.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

arnovariante

Re: Premio Plus / Averso Plus

Bericht door arnovariante » vr 20 okt 2017 18:37

Wij hebben er een paar jaar geleden uitgebreid en serieus naar gekeken maar zijn toen afgeknapt op het trappetje en het kleine hefbed.
Vooral het feit dat je over je partner heen het trappetje moet zien te vinden en het trappetje smalle oncomfortabele treden heeft (met je blote voeten op een trede van een cm of 2 à 3 is niet lekker) heeft ons toen doen besluiten er niet mee verder te gaan.

workel

Re: Premio Plus / Averso Plus

Bericht door workel » vr 20 okt 2017 18:48

RE.gif

Wellicht een idee om in Duitsland te kijken wat daar nog te koop is, mobile.de, 8 stuks en 2 in Wessel en Dortmund niet te ver over de grens, zeker de moeite waard in mijn ogen.

Martine
Berichten: 878
Lid geworden op: do 7 apr 2011 17:18

Re: Premio Plus / Averso Plus

Bericht door Martine » vr 20 okt 2017 19:59

We hebben geen ervaring met een hefbed maar wel met een Burstner Averso. Heerlijke complete caravan. Het verschil met een Premio is groot daarom het advies om voor een Averso te gaan.

Succes,
Bürstner Averso 465 TS fifty 2012

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Premio Plus / Averso Plus

Bericht door 4Motion » ma 18 dec 2017 21:02

Ik was ook volledig overtuigd ivm een hefdbed TOT we zijn gaan testen : wat een gedoe kerstboos.gif .

1. mini ladder om naar beneden te kruipen. als je die bij nacht moet vinden is je partner zeker wakker. als je zelf al niet beneden gedonderd bent kerstwhoehoehaha.gif
2. je moest de "bovensteunen" van de zetel afbreken. In die tijd had ik de rondzit ook wel omgevormd naar een bed :-s
3. claustro gevoel wanneer je bovenaan ligt (korte afstand tot dak)
4. gebrek aan kastruimte boven de rondzit door het hefbed

Wij zijn hierdoor afgehaakt, het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze. Zeker eens testen en eens in het bed zelf gaan liggen om te ervaren!
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Brakkies
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 16 aug 2015 11:17
Locatie: Noorden des Lands

Re: Premio Plus / Averso Plus

Bericht door Brakkies » ma 18 dec 2017 21:38

Toen afgelopen zomer onze Burstner 480TK total loss werd verklaard hebben we ook een 510 Plus in overweging genomen. Wij zijn een gezin van 7 personen en het leek ons mooi dat iedereen in de caravan kan gaan slapen. Echter, hoe vaak komt dat voor? Op de camping willen de oudste kids toch in een tent slapen. Dus koop je zo'n caravan alleen voor de overnachtingen onderweg. Daarnaast lijkt ons het hooggeplaatste extra gewicht van het hefbed nadelig. Het is voor ons een Kneus 500KU geworden. Daar is voor 6 personen een slaapplaats en de 7de ligt in het gangpad. Erg gezellig en prima voor ons.
VW Touran 1.6 TDI Highline '11 + Knaus Sudwind 500KU '10 + Unico

Klaas
Berichten: 11
Lid geworden op: do 4 mei 2017 20:53

Re: Premio Plus / Averso Plus

Bericht door Klaas » za 30 dec 2017 23:09

Wij hebben in het najaar van 2016 een Burstner Averso 440 TK gekocht.
We zijn voor de caravan gevallen vanwege het hefbed.
In onze vorige caravan (Knaus Sudwind 500 TF) moesten we steeds de rondzit ombouwen voor onze zoon.
Nu heeft hij een eigen slaapplaats zonder dat we ruimte inleveren.
Na een jaar gebruik en diverse vakanties in binnen en buitenland zijn we nog steeds zeer tevreden met deze caravan.
In vergelijking met onze oude caravan is er wel minder kastruimte in de keuken en is er een hangkast minder.
Maar aangezien ons gezin uit 3 bestaat hebben we het onderste stapelbed eruit gehaald en gebruiken dit als garage/opbergruimte
met extra opslag voor kleding en boodschappen enz.
We trekken tijdens de zomervakantie veel rond en dan bied deze extra opbergruimte veel gemak, mede omdat hij ook vanaf buiten makkelijk toegankelijk is.
Van het extra gewicht bovenin heb ik nog nooit geen last gehad en de caravan ligt stabiel achter de auto.
Al met al zijn we zeer tevreden, en hebben wij geen last van de nadelen die er worden genoemd omtrent het hefbed.
Bijlagen
20170809_131127.jpg
Hyundai Tucson 2.0 CRDI 2016 met Dethleffs Beduin 515 DB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Premio Plus / Averso Plus

Bericht door Chris » zo 31 dec 2017 16:27

Toch moet mij van het hart....

Een collega heeft deze caravan ook... zijn stalling vlak bij mijn werk, dus hij haalt hem vaak op en dan staat die combi op het parkeerterrein bij ons.
Ik vind de hoogte van de caravan optisch te veel... ben er ook niet aan gewend natuurlijk.
En...
Een voortent.. daar moet je direct iets speciaals voor hebben, de verhouding is een beetje scheef.
En binnen...
Klaas had eerst een Knaus... en ik vergelijk ook met onze Knaus natuurlijk..
Bovenkastjes... minimaal...

Maar... gelukkig heeft iedere fabrikant klanten... zoveel mensen zoveel wensen..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Royke2
Berichten: 279
Lid geworden op: za 28 dec 2019 12:14

Re: Premio Plus / Averso Plus

Bericht door Royke2 » wo 29 jan 2020 17:00

We zijn zojuist gelukkige ouders geworden van een premio plus 510 tk. Super blij!!’
Eclipse cross 1.5 cvt 2017 - Burstner 510 Tk 2020

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Premio Plus / Averso Plus

Bericht door Chris » wo 29 jan 2020 17:04

Da's mooi, da's heel mooi.... thumbup.gif
En... lief caravannetje???
( je vraagt toch ook altijd bij een geboorte of het een lief kindje is awhoea.gif )
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Premio Plus / Averso Plus

Bericht door Gerrie » wo 29 jan 2020 18:07

Wanneer zeg je dat het een lief kindje is. Wanneer je het een lelijk jong vindt. Moet ik het nu ook zo lezen. Gefeliciteerd maar in vind hem niet mooi. Ha ha.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Bürstner”