AversoPlus 410 SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Plaats reactie
marleen
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 okt 2011 15:41

AversoPlus 410 SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Bericht door marleen » vr 22 aug 2014 14:12

SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Dit jaar hebben we een rondreis gemaakt door de Baltische staten, 9 weken rondgetoerd met onze averso plus 410 uit 2010 totaal 7000 km over de estse- Letse en litouwse "wegen" het bed is als een rots blijven hangen, geen enkel probleem. Echt n super caravan, heel veel ruimte, riante zithoek met bar en verborgen tv, ook opbergruimte genoeg, vast (hef)bed, ruime badkamer met toilet waarin je echt kunt douchen door de douche klapwanden ( dit heb je echt wel nodig als je naar de Baltische staten gaat). Mooi keukenblok met grote aanrecht en een ruime koelkast op hoogte. Wij zijn jaarlijks totaal zo'n 3 maanden op pad met onze caravan en hij bevalt ons prima, onze volgende zal zeker weer een aversoplus worden.
Groetjes Marleen

Zandkasteel

Re: AversoPlus 410 SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Bericht door Zandkasteel » vr 22 aug 2014 15:46

En het in bed klimmen? Dat lijkt me zelf wel lastiger als je ouder wordt! Vooral als je er 's nachts uit moet en achter ligt.
Verder idd een supermooie ruimtelijke caravan!

Gebruikersavatar
Hobbymachine
Berichten: 384
Lid geworden op: di 7 jun 2011 21:59

Re: AversoPlus 410 SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Bericht door Hobbymachine » vr 22 aug 2014 23:12

RE.gif
thumbup.gif
Vorig jaar in Spanje moest één van onze buren dringend zijn "patatjes afgieten" en lag aan de verkeerde kant van de uitstap. Met veel gerommel kwam finaal het ganse bed naar beneden ... en tussen 2 lachbuien door konden de wij het ganse zooitje de dag nadien terug op de sporen krijgen.

Echt een SUPERCARAVAN blij.gif !
Fendt Bianco 465 TGE (2015) getrokken door Citroën C4 Picasso 2.0 diesel (electronisch geschakeld)

Andre Welten
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 1 mei 2011 11:09

Re: AversoPlus 410 SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Bericht door Andre Welten » za 23 aug 2014 16:54

@ Marleen: hoe is de reis an sich bevallen? Ben er 3 keer geweest, de laatste keer in 2013 en dat is beslist nog niet de laatste keer geweest. Wij reisden met een Eriba Living Pulse 440, getrokken door een Subaru Forester.

marleen
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 okt 2011 15:41

Re: AversoPlus 410 SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Bericht door marleen » za 23 aug 2014 20:17

@zandkasteel, als je de twee treedjes niet meer op kunt, kun je ook het opstapje van de caravan niet meer op en wordt t tijd dat je stopt met kamperen denk ik. knipoog.gif

marleen
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 okt 2011 15:41

Re: AversoPlus 410 SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Bericht door marleen » za 23 aug 2014 20:20

@andre Welten, prachtige reis, heeft echt nog de eigen identiteit en geen kopie van het westen (nog niet) hopelijk blijft dat zo. Heel relaxt, wegen prima berijdbaar, zeer behulpzaam en vriendelijke bevolking. Voor ons zeker ook niet de laatste keer dat we daar zijn geweest.

marleen
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 okt 2011 15:41

Re: AversoPlus 410 SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Bericht door marleen » za 23 aug 2014 20:27

@hobbymachine, raar en ongelooflijk verhaal. Als dat bed naar beneden is gekomen is er wel t een en ander kapot en afgebroken denk ik zo en kun je het niet zo maar terug in de rails krijgen lijkt mij. En dat alleen door even naar t wc te gaan?!?!?!?

Zandkasteel

Re: AversoPlus 410 SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Bericht door Zandkasteel » za 23 aug 2014 21:51

Nou, als ik zo op de foto's kijk van de indeling, is de afstand vloer/bovenkant matras wel 3x de afstand grond/vloer caravan. Ik denk dat een vergelijking met instap caravan dus niet gelijk te maken is. Plus het feit dat je natuurlijk 's nachts slaapdronken bent als je naar het toilet moet ( ik wel tenminst mrgreen.gif ). Dat zou dus voor mij een reden zijn om hem niet te kiezen, al hoewel ik hem prachtig vindt. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk! Fijn dat jij er geen problemen mee hebt thumbup.gif

marleen
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 okt 2011 15:41

Re: AversoPlus 410 SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Bericht door marleen » vr 29 aug 2014 21:14

Je gaat de deur toch ook binnen door het nemen van het opstapje welke ervoor staat! De afstand van t opstapje is idem aan de 2 treedjes welke je moet nemen om in het bed te geraken. Dus als je via het opstapje niet meer in de caravan geraakt........ Begrijp je het nu?

Carlovdw
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 7 apr 2013 09:30

Re: AversoPlus 410 SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Bericht door Carlovdw » vr 29 aug 2014 22:13

Lijkt me super zo'n hangbed. Bed omhoog en weg is ze
YOLO

Ferdi

Re: AversoPlus 410 SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Bericht door Ferdi » za 30 aug 2014 07:13

RE.gif

Wie? Marleen? Hahaha


Groeten Ferdi
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op za 30 aug 2014 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig quoten verwijderd

marleen
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 okt 2011 15:41

Re: AversoPlus 410 SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Bericht door marleen » ma 15 sep 2014 18:52

@zandkasteel
Overig heb je er enig idee van hoeveel campers er rondrijden met een alkoof of een bed boven de garage? Zij moeten ook elke keer "op hun bed klimmen". Het bed in de averso is nl hetzelfde welke wordt gebruikt in de camperwereld.

Merkmeester

Re: AversoPlus 410 SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Bericht door Merkmeester » zo 25 jan 2015 16:34

We hebben ook een dergelijke caravan, helemaal top.
Wel gaan we een nieuwe ladder bestellen met meer treden, stapt gewoon gemakkelijker in en uit.

Concrete vraag, gebruik je een luifel of voortent en wat voor een.
De hoogte is namelijk al snel een probleem omdat de meeste tenten rekening houden met een peeshoogte van max 2,55 en de plus een hoogte heeft van 2,60
Verder zit de deur erg naar voren waardoor droog in en uitstappen met open deur een probleem kan zijn.

Ik hoor het graag.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: AversoPlus 410 SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Bericht door Micky » zo 25 jan 2015 16:58

RE.gif

Misschien kan je gewoon een luifel op bestelling laten maken, er zijn bedrijven die dat doen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: AversoPlus 410 SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Bericht door Daphne » zo 25 jan 2015 17:27

Onze Eriba heeft ook een peeshoogte van 2.60m. Wij gebruiken zonder problemen een Walker Pioneer easydoor. .


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: AversoPlus 410 SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Bericht door Fred N » zo 25 jan 2015 17:42

ik zie net de toppic.
@ Marleen
Leuk dat de Averso Plus goed bevalt na zo'n mooie reis. thumbup.gif

Maar je kan mij niet wijsmaken dat je makkelijk in en uitstapt met zo'n trap in je caravan.
Je gaat de deur toch ook binnen door het nemen van het opstapje welke ervoor staat!
De afstand van t opstapje is idem aan de 2 treedjes welke je moet nemen om in het bed te geraken
Afbeelding

Er zit wel degelijk verschil in aan het aantal trede en de hoogte van een caravan trapje. knipoog.gif
Afbeelding

Het is wel een mooie oplossing voor het ruimte probleem in een caravan. thumbup.gif

Gerhard N

Re: AversoPlus 410 SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Bericht door Gerhard N » ma 26 jan 2015 16:36

RE.gif
Gisteren op de beurs in Leeuwarden geprobeerd om op he bed te komen en tot mijn verbazing, ging het met een dubbele opstap gemakkelijker dan met het bijgeleverde trapje!

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: AversoPlus 410 SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Bericht door Michel1975 » ma 26 jan 2015 21:53

Wij vinden het ook een erg mooi concept. Enige nadeel dat wij konden vinden was het gebrek aan opbergruimte. Door het systeem zijn de kastjes behoorlijk wat minder diep. Verder prachtige caravans.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

marleen
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 okt 2011 15:41

Re: AversoPlus 410 SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Bericht door marleen » wo 9 dec 2015 14:39

@Fred N, ik bedoel wanneer je niet meer in staat bent (geen 3 treden van een trap meer kunt doen) om op het hefbed te klimmen kan je ook niet meer in de caravan geraken hoor. Wij hebben idd zo'n opstapje met 2 treden voor de deur staan, dus dat zijn 3 stappen voordat je binnen bent en ja het trapje van het bed zijn ook 2 treden, dus ook 3 stappen. Vergeet niet dat alle Campers met een garage ook zo in bed moeten geraken en dan meestal nog via een smalle doorgang en een steiler trapje. Door de hoogte van het dak van de caravan kun je nog rechtop in bed zitten, dit is bij de meeste Campers niet het geval. Ik zou zeggen ga maar eens testen, wij zijn zeeeer tevreden met onze averso+ uit 2010, zijn er jaarlijks totaal zo'n 3 maanden mee onderweg, dus hele intensieve gebruikers.

marleen
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 okt 2011 15:41

Re: AversoPlus 410 SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Bericht door marleen » wo 9 dec 2015 15:07

@Michel1975, ik eerste instantie hadden wij ook dat idee, maar het valt enorm mee. Eigenlijk is er veel opbergruimte. Op de ruimte boven de keuken hebben wij mandjes geplaatst gekocht bij ikea waar bv de keukenkruiden inzitten, wasknijpers, 1 keukenrolhouder etc deze blijven tijdens de rit ook gewoon staan. Ook boven het toiletgedeelte staan zulke mandjes, vastgezet met dubbelzijdige klittenband en deze blijven ook gewoon staan. Dezelfde mandjes staan achterin de caravan, daar is ook nog zo een ruimte die je ziet wanneer het bed omlaag is. Verder heb je de hangkast waar wij een legkast van hebben gemaakt, een grote servieskast, alle serviesgoed blijft ook tijdens de rit zo staan, hele grote koelkast, de tv neemt geen ruimte in, daaronder een bar, en links en rechts daarvan ook nog bergruimte. De 4 kastjes onder het bed gebruiken wij voor sokken, ondergoed etc, dus voor lichte dingen. 2 grote ruimtes onder de zitbanken, bereikbaar via serviceluik, waar wij het grondzeil hebben liggen en eigenlijk verder niks. Wij hebben met 2 ruimte over, ook tot onze verbazing hoor.
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Plaats reactie

Terug naar “Bürstner”