Welke Bürstner is dit?

Plaats reactie
Quattromams

Welke Bürstner is dit?

Bericht door Quattromams » vr 10 aug 2012 22:22

Iemand bekend met deze caravan?

http://link.marktplaats.nl/584961479

Ik vind het qua inrichting super, qua prijs aan de hoge kant.

Wie kan me helpen op mijn zoektocht?

Gerhard N

Re: Welke Bürstner is dit?

Bericht door Gerhard N » vr 10 aug 2012 22:27

zoals de foto al liet zien: een burstner club, toen in die jaren een goede caravan, trouwens is het nog steeds een goede caravan thumbup.gif

Quattromams

Re: Welke Bürstner is dit?

Bericht door Quattromams » vr 10 aug 2012 22:35

okay, dus verder geen typenaam?

Mooi, dan ga ik googlen, wil weten wat hij weegt........

En de prijs, is die redelijk?

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: Welke Bürstner is dit?

Bericht door peter s » za 11 aug 2012 09:14

RE.gif
Moet een model 1985 zijn, in 1986 kregen ze een ingebouwde disselbak.
Gezien de opbouwlengte zal het een 500 TN of TM zijn, die waren 510 cm opbouw en 642 over de dissel, ze haden een as voor 1000 kg. en waren leeg 725 en 740.

gegeven KCK jaarboek febr 1986
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Quattromams

Re: Welke Bürstner is dit?

Bericht door Quattromams » za 11 aug 2012 09:27

Dank je wel, ik ga zo eens googlen en alle sites doorspitten.

Ik zoek nl een inrichting als deze (zodat we alle6 binnen zouden kunnen slapen bij nood)
Alleen blijft een feit dat ik hem gezien de leeftijd wel aan de prijzige kant vind.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Welke Bürstner is dit?

Bericht door Ad » za 11 aug 2012 11:15

Veel te duur. Caravans van die leeftijd (25 jaar oud!) doen maximaal zo'n € 1500,=
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Quattromams

Re: Welke Bürstner is dit?

Bericht door Quattromams » za 11 aug 2012 12:53

Okay dank je, we gaan vanavond bij een andere kijken.

Als hij bevalt gaan we morgenochtend in onderhandeling.

http://link.marktplaats.nl/583083048

Graag meningen, tips en adviezen blij.gif

Zandkasteel

Re: Welke Bürstner is dit?

Bericht door Zandkasteel » za 11 aug 2012 16:40

Misschien is prijs aan de hoge kant, maar jaartal zegt niet alles.
De staat van kasten, koelkast, banden en algemeen onderhoud is ook belangrijk, zeker als je nog met de caravan naar het buitenland wilt reizen.
Voor een seizoensplaats in nederland zou je bijvoorbeeld een losse koelkast kunnen plaatsen in de voortent en is de staat van banden iets minder belangrijk.
Juist de onderhoudsbeurten, aanschaf nieuwe voortent of banden, vervangen koelkast of dakluiken etc etc loopt ongemerkt in de papieren. Voor beurt en banden kun je zo op 500 euro rekenen, dat is bij de 1e caravan al gebeurd.
Het allerbelangrijkste is veel vragen aan eigenaar. Onze 1e caravan was ruim 20 jaar oud, maar is 18 jaar van dezelfde mensen (senioren) geweest, die zeer zuinig op de caravan waren en is toen door jong gezin met kindje gekocht. Zij kochten gelijk nieuw grondzeil en kampeeruitrusting, maar het beviel niet, dus verkochten ze de caravan.
Hier hadden wij geluk mee, want er waren zelfs nog geen krasjes op de deurtjes te zien, echt heel netjes en schoon. We hebben ook oude barrels van 15 jaar oud gezien, dus leeftijd zegt lang niet altijd wat, je gevoel moet juist zijn bij de caravan. Wat dat betreft geven de foto's en omschijving van je 1e caravan mij een beter gevoel. En een vraagprijs is een vraagprijs he? Onderhandelen staat vrij, ga eerst gewoon eens kijken....

Quattromams

Re: Welke Bürstner is dit?

Bericht door Quattromams » za 11 aug 2012 16:51

De 1e caravan is al weg, verkocht:(.

De 2e caravan gaan we vanavond bekijken zonder de eigenaren erbij.
Hij staat momenteel op een camping 2 dorpjes verderop.

Als de buitenkant ons bevalt dan gaan we morgen de binnenkant bekijken en evt onderhandelen.

We gaan er tot zo ver mogelijk even onder liggen, de wanden bekijken en kijken hoe het spul erbij staat.

Word nog vervolgd.

Mocht iemand uit de Betuwe zich vervelen.... Hulp is welkom knipoog.gif

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Welke Bürstner is dit?

Bericht door Henny » za 11 aug 2012 17:12

Heb je iemand om mee te gaan die veel verstand heeft van caravannen??

Misschien een idee om toch te wachten op de caravanbeurs in Zeewolde?? Iets duurder uit misschien maar wel een caravan die op veel punten gekeurd is. Wat de vorige al schreef....als je er achter komt dat er veel vervangen moet worden ( denk aan een vochtige vloer, dat kan ik me goed voorstellen bij deze caravan) dan ben je echt duurder uit!!

Het caravan seizoen is nog niet afgelopen dus ik zou nog zeker een maandje rondkijken.........

Wat wel goed is dat je gaat kijken dan kun je vergelijken maar koop niet meteen de eerste de beste caravan omdat je bang bent anders niet meer aan een caravan te komen.
Je moet eens zien hoeveel er in september op marktplaats komen..........

Je kunt ook een oproep zelf op marktplaats zetten!!!!!! zwaaien.gif

succes!!
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Lizzy74
Berichten: 218
Lid geworden op: di 22 mei 2012 09:34

Re: Welke Bürstner is dit?

Bericht door Lizzy74 » za 11 aug 2012 19:03

Die eerste is idd veel te duur!
Ik ken je zoektocht, ik had het vorig jaar precies zo.
Toch kun je al snel met z'n zessen in een caravan hoor, wij slapen met z'n zessen in een Tec 4.60.
We hebben 2 lossen stapelbedjes gekocht (lijken op veldbedjes, maar dan met hogere poten)
Echt ideaal!
Mocht je nog op zoek zijn, pm me even, misschien weet ik nog iets voor je.
Opel Zafira 2.2 met Bürstner Fun Sportive 480TK

Zandkasteel

Re: Welke Bürstner is dit?

Bericht door Zandkasteel » za 11 aug 2012 20:17

Veel te duur kun je dus niet zeggen, als de caravan zo snel verkocht is, dan is het vast een hele goede geweest.
Als je alleen al kijkt wat zo'n voortent en nieuwe banden en een beurt kosten! Of je hebt een oud zootje?
Dat kan je vanhier achter de computer niet beoordelen. Idd, wij hebben bij onze eerste aanschaf een kenner meegenomen, inmiddels weten we zelf waar we op moeten letten.
Je kan altijd een aankoopkeuring laten uitvoeren, dat kost wel wat, maar dan weet je ook echt wat.

Quattromams

Re: Welke Bürstner is dit?

Bericht door Quattromams » za 11 aug 2012 21:04

@Lizzy, ik heb je een PB gestuurd.

We laten de net bekeken caravan staan, was niet wat we zoeken...... whistle.gif

Plaats reactie

Terug naar “Bürstner”