Let op met burstner averso plus 510 tk

marleen
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 okt 2011 15:41

Re: Let op met burstner averso plus 510 tk

Bericht door marleen » zo 26 aug 2012 23:24

Hallo Hidde,

we moeten idd ook nogal wat kracht zetten om het naar boven te duwen, maar hij gaat daarna vanzelf in de vergrendeling en dat voelt erg solide aan. Meestal doen we dat even samen.

frans1950

Re: Let op met burstner averso plus 510 tk

Bericht door frans1950 » di 11 sep 2012 19:42

Sinds dit jaar zijn wij, na diverse jaren met een camper, ook onderweg geweest met een Averso plus 440 TK. De reden voor de Averso was de stahoogte van 212cm! Ik ben 209 cm en dit is de eerste caravan waarin ik rechtop kan staan. Bij de eerste stop met de caravan bleek ook bij ons het hefbed uit de vergrendeling te zijn geschoten. Aangezien we dat toch niet gebruiken (te klein) heb ik het met spanbanden gefixeerd en zijn we verder gegaan. Verder is hij zeer goed bevallen ook het slapen in de stapelbedden ging heel goed (we zijn maar met z'n tweeén en het benedenbed is best ruim) en het ruimte-effekt door de hoogte en de grote ramen is zeer plezierig.We hadden onderweg kontakt opgenomen met Burstner maar dat ging moeizaam ook al omdat we hem tweedehands in Belgie gekocht hadden ( hij is van 2010). Aangezien we het bed toch niet gebruiken heb ik het eruit gehaald alleen moest ik het gewicht kompenseren wat ik gedaan heb door een fietsdrager achterop te zetten, bankairco achterin ingebouwd en de accu van de mover achter de as. Nu weer 4 weken weggeweest en geweldig bevallen! Er is maar een nadeel door zijn extra hoogte vangt hij meer wind en dat was goed te merken aan het gebruik:1 op 6 met een Nissan X-trail 2.5 automaat.Gezien het bovenstaande heb ik verder geen kontakt meer opgenomen met Bursner. Alleen vraag ik me af of de elektrisch bediende hefbedden ook zakken. Die van ons was ook handbediend.
Al met al kan ik de caravan van harte aanbevelen aan lange mensen: Ideaal!

Olivier

Re: Let op met burstner averso plus 510 tk

Bericht door Olivier » vr 30 mei 2014 19:51

Ik heb een burstner 440 vanaf 2011 met hefbed en het bed kwam ook na de modificatie nog naar beneden. Ik ben toen zelf maar wat gaan onderzoeken en kwam er achter dat er twee problemen waren:
1 Het gordijntje dat voor het scharnier zit komt tussen het scharnier als het bed omhoog gaat. Dit is simpel op te lossen door het gordijntje opzij te schuiven.
2 De rubber stootblokken lopen vast op de lasnaad van de hefarm. Hierdoor wordt de hefarm weggedrukt en kan het palletje van het bed niet meer in de verzekering vallen. Ik heb ongeveer twee millimeter van de zijkant van het rubber blok gevijld zodat de lasnaad meer ruimte krijgt. Het probleem is hiermee opgelost.

Verder is het bed top en de caravan fantastisch. Absolute aanrader. Het stapelbed is zeer ruim en ook voor volwassenen (90 cm en 110 breed!) hel goed.

Vlaamse-dame

Re: Let op met burstner averso plus 510 tk

Bericht door Vlaamse-dame » za 2 aug 2014 23:19

Heeft iemand weet of (en hoe) ze bij Bürstner inmiddels de hefbedproblemen hebben opgelost bij nieuwe producties?

marleen
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 okt 2011 15:41

Re: Let op met burstner averso plus 510 tk

Bericht door marleen » vr 22 aug 2014 14:10

SUPER CARAVAN !!!!!!!!!!!!

Dit jaar hebben we een rondreis gemaakt door de Baltische staten, 9 weken rondgetoerd met onze averso plus 410 uit 2010 totaal 7000 km over de estse- Letse en litouwse "wegen" het bed is als een rots blijven hangen, geen enkel probleem. Echt n super caravan, heel veel ruimte, riante zithoek met bar en verborgen tv, ook opbergruimte genoeg, vast (hef)bed, ruime badkamer met toilet waarin je echt kunt douchen door de douche klapwanden ( dit heb je echt wel nodig als je naar de Baltische staten gaat). Mooi keukenblok met grote aanrecht en een ruime koelkast op hoogte. Wij zijn jaarlijks totaal zo'n 3 maanden op pad met onze caravan en hij bevalt ons prima, onze volgende zal zeker weer een aversoplus worden.

Plaats reactie

Terug naar “Bürstner”