Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542PH.

Ferdi

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door Ferdi » zo 14 jan 2018 19:15

Levering in Juli zou helemaal uit den boze zijn, want half juli begint onze zomervakantie en dat wil ik met de nieuwe caravan beleven. En er miet nog een mover, luifel en airco onder, op en ingebouwd worden en dak kost ook wat tijd.
Ik laat het in ieder geval niet op zijn beloop, ik ga tot het gaatje en als het niet goedschiks gaat dan maar kwaadschiks met een advocaat erop.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door PD » zo 14 jan 2018 19:22

RE.gif
Gelukkig staan er in Duitsland identieke exemplaren op voorraad, daardoor kun je het harder spelen thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Ferdi

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door Ferdi » zo 14 jan 2018 19:54

Dat ga ik ook gebruiken. De dealer kan desnoods met de importeur Reimo samen overleggen om de caravan zoals wij die hebben besteld, bij de betreffende dealer in te kopen en aan ons te leveren.

In mijn werk,
Maak ik dergelijke deals zelf, als de nood aan de man is, om de klant tevreden te houden.
En ik kom altijd zelf met een dergelijk voorstel, daar hoeft de klant niet om te vragen.

Maar goed we gaan deze week bij de dealer op de koffie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
cessna182
Berichten: 341
Lid geworden op: zo 20 mei 2012 21:21

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door cessna182 » zo 14 jan 2018 20:17

Dag Ferdi, veel succes dan komende week. Maar, ik vrees dat de dealer eerst naar zijn bestelquota zal kijken bij Adria, vooraleer hij een wagen bij de concurrent zal afkopen... Niet vergeten dat jouw bestelling ook naar je dealer komt. Dan zit hij daarmee... Ik hoop voor jullie dat ik het mis heb. thumbup.gif
Mocht het een troost zijn: ik ken perfect het gevoel in deze kl... situatie, maar eenmaal je je fonkelnieuw Adria-karretje mag afhalen, is het dubbel genieten van deze topcaravans! zwaaien.gif
Adria Adora 613HT 2017 + Alde , ATC, Megasat, AlkoMammut

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door Cara-Fan » zo 14 jan 2018 20:20

Heel vervelend Ferdi! Ik hoop dat het naar wens voor je wordt opgelost.

Ferdi

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door Ferdi » zo 14 jan 2018 20:57

Re,re, vergeet niet dat de dealer uiterlijk 6 weken na de overeengekomen leverdatum moet leveren en wij ze anders in gebreke kunnen stellen.
Dat zou dan uiterlijk half april zijn. Anders kunnen we de koop ontbinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door EricS » ma 15 jan 2018 11:05

tjee zeg....een levertijd van 11 (!) maanden voor een caravan..mischien is tegen die tijd modeljaar 2019 al kenbaar gemaakt
Je verheugt je op iets moois, een aanschaf die niemand 'zo maar even' doet en dan dit....

Balen hoor Ferdi, sterkte en succes !
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door meeder » ma 15 jan 2018 14:52

Wij hebben ook 10 maanden op onze Kip moeten wachten, eind augustus 2015 besteld en uiteindelijk half juni 2016 geleverd. De levering zou eerst februari 2016 zijn en werd maar doorgeschoven.
Je voelt je behoorlijk machteloos op zo'n moment, ik kan mij dus goed inleven in het gevoel van de Ferdi.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door Jan van Vijven » ma 15 jan 2018 15:03

Is er een oorzaak voor al die vertragingen, of kunnen die bouwers gewoon niet plannen? Zoveel worden er niet gebouwd toch?

Als wij in onze business zo zouden plannen waren we allang failliet!
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door Michel1975 » ma 15 jan 2018 15:13

Dat is inderdaad balen zeg en net wat Jan zegt als ik zo zou werken dan kon ik geen droog brood meer verdienen.
Ben benieuwd wat er komende week uit het gesprek komt. Blijft altijd het beste om in gesprek te blijven. Annuleren kan altijd nog maar zie dan maar weer een caravan te vinden die en op tijd geleverd kan worden en aan jullie eisen voldoet. Succes deze week thumbup.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door janoniem » ma 15 jan 2018 15:17

Ik weet van nabij dat een chauffeur van transporten met diepgevroren spullen halverwege de rit soms een nieuw afleveradres gemeld krijgt.
De eigenaar van de goederen heeft dan gewoon een mooiere deal gemaakt.
Zou zoiets in het traject van caravanlevering ook niet voorkomen?
In ieder geval balen voor de koper aan het eind van het traject.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door evr66 » ma 15 jan 2018 15:19

Michel1975 schreef:...zie dan maar weer een caravan te vinden die en op tijd geleverd kan worden en aan jullie eisen voldoet... thumbup.gif
Die stond toch al op voorraad bij een andere dealer?
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Ferdi

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door Ferdi » ma 15 jan 2018 15:24

Wat ik ooit heb meegekregen is dat ze 25 bestellingen van een bepaald type en indeling moeten hebben alvorens ze een lijn daarvoor opstarten. Ze hebben al een serie gemaakt welke bij de dealers in de showroom staan, maar die moeten dan zijn geproduceerd nadat de introductie modeljaar 2018 bij de fabriek is gehouden, daar kunnen de dealers hun bestellingen doorgeven voor 2018.
Daarna komt de eerste productie pas op gang als er weer 25 besteld zijn door de dealers. Dit zou dan betekenen dat er nog geen 25 van de 542PH zijn besteld sinds dat wij half juli hebben besteld.
Blijkbaar is de indeling dan toch niet populair genoeg. Maar een klantvriendelijke wijze van produceren is het nou ook weer niet. Als je een caravan pas na 11 maanden of misschien nog wel langer gaat afleveren is het leuke wel weg. En je denkt wel 2 x na voordat je nog eens een nieuwe Adria op bestelling koopt. Maar dat kan nooit de bedoeling zijn.
Als importeur zou ik dergelijke grote vertragingen signaleren en met de voorraad bij dealers in het land gaan schuiven om klanten toch op een redelijke termijn te leveren.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door Jan van Vijven » ma 15 jan 2018 15:31

Slechte zaak....ik wilde tijdens Dordt open eventueel inruilen, ik kreeg direct van de importeur te horen dat van dit model er nog eentje was....duidelijk dus!
Btw: in 2017 was dus model 2018 al uitverkocht en werden er ook niet gebouwd!
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door janoniem » ma 15 jan 2018 15:37

Ferdi schreef:......Als importeur zou ik dergelijke grote vertragingen signaleren en met de voorraad bij dealers in het land gaan schuiven om klanten toch op een redelijke termijn te leveren.
Halen grote dealers hun voorraad niet buiten de importeur om?
Als ik de verhalen van deze dealer en zijn actuele database mag geloven is dat zo en heeft hij de 542PH op voorraad (en kan zelfs als het moet binnen 24 uur leveren).
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Ferdi

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door Ferdi » ma 15 jan 2018 16:09

re, re, re, re, er staat een zelfde exemplaar, zoals door ons besteld in Norderstedt. Maar die dealer moet wel bereid zijn deze te leveren aan onze dealer. De afstand is vrij groot, dus daar zullen ook wel extra transportkosten aan zitten. En onze dealer moet dan ook bereid zijn om dit in gang te zetten. Ze hebben 2 dezelfde besteld op hetzelfde moment bij de fabriek. Dus die zitten ook niet op 2 caravans van hetzelfde type te wachten, tenzij ze er eentje in bij de dealer in Norderstedt kunnen afleveren, dan heeft die er ook weer 1 in voorraad, maar dat zal wel niet geaccepteerd worden want dan krijgt die een 2018 caravan geleverd op het einde van het modeljaar, tenzij de fabriek doorschuift naar modeljaar 2019.

Ferdi

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door Ferdi » ma 15 jan 2018 16:13

Janoniem, de caravan is in Duitsland besteld, dus moet de oplossing via een andere Duitse dealer gezocht worden.

Ferdi

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door Ferdi » di 16 jan 2018 11:59

Goed gesprek met de dealer gehad. Was begripvol en bereid om een groepsmail naar alle Adria dealers eruit te gooien, met de vraag of iemand bereid is een voorraadwagen af te staan.
Met een paar dagen krijg ik een telefoontje met het resultaat.
Dit geeft al weer wat hoop.
Wordt vervolgt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door Michel1975 » di 16 jan 2018 12:14

Ik zal voor je duimen. thumbup.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Ferdi

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door Ferdi » di 16 jan 2018 12:19

Thanks


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door karelV » di 16 jan 2018 12:42

Duim ook voor je Ferdi thumbup.gif .........maar heb wel 1 ding, voorraad is veelal showmodel en dus door veel mensen bekeken en dus binnen gelopen en alle kleppen, deuren en lades e.d. uitgeprobeert dus indien er een caravan vrij komt van een andere dealer eerst alles goed controleren. Je hebt natuurlijk garantie maar toch!!
Veel suc6.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Ferdi

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door Ferdi » di 16 jan 2018 13:14

In Duitsland staan ze veelal buiten op slot. Overdekte showrooms waar alles open en bloot staat kennen ze bijna niet.
Dus kijken binnen in de caravan kan, maar onder begeleiding van de verkoper(ster) Maar bij oplevering altijd alles goed nakijken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door Scout15 » di 16 jan 2018 13:21

Vervelend zo'n lange levertijd, maar goed om te lezen dat er misschien nog mogelijkheden zijn. Eventueel al wel besproken als erg geen positief antwoord komt van een andere dealer?
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Ferdi

Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542PH.

Bericht door Ferdi » di 16 jan 2018 13:25

Nee alles 1 voor 1, want dan gaat het gesprek waarschijnlijk minder gezellig worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Eindelijk de bestelling geplaatst van de Adria Altea 542

Bericht door Scout15 » di 16 jan 2018 13:59

RE.gif

Vind het knap dat je überhaupt gezellig kan blijven. Je hebt onderhand toch wel recht van spreken lijkt mij. Geeft daarnaast ook wat meer druk voor de dealer om de oplossing te vinden.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Plaats reactie

Terug naar “Adria”