levertijden adria

Ferdi

Re: levertijden adria

Bericht door Ferdi » za 22 jul 2017 09:16

Misschien wilde ze je geen 2017 model meer leveren en hebben ze een 2018 model ervan gemaakt, voor de fabriek ook logischer omdat deze dan mee kunnen produceren in de eerste productie 2018 die al gepland staat voor de eerste bestellingen van dealers.
Zo heeft het lange wachten dan toch nog zijn voordelen.
Veel plezier ermee.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
diz
Berichten: 167
Lid geworden op: di 26 apr 2016 12:06
Locatie: Noord Holland

Re: levertijden adria

Bericht door diz » za 22 jul 2017 09:24

Nee dat niet, want volgens de dealer is het derde uitklapbed wat wij wel hebben in 2018 niet meer beschikbaar. Het gaat om kleine zaken als een accupakket, dakraam extra, ingebouwde speakers, etc.
Adria Adora 753UC (2017), Audi A6 4G Avant 3.0V6 TDI Bi-Turbo, 313pk/650NM

Afbeelding

Ferdi

Re: levertijden adria

Bericht door Ferdi » za 22 jul 2017 09:50

En anders bij een collega dealer ergens in Europa uit de voorraad gekocht, die bijna aan jou bestelling voldoet met nog een paar kleine accessoires.
Maakt niet uit je hebt haar nu.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
rene_kvts
Berichten: 18
Lid geworden op: do 2 nov 2017 13:37

Re: levertijden adria

Bericht door rene_kvts » wo 14 feb 2018 11:54

Vorig jaar op de caravanbeurs in Utrecht een Adria Adora 492 UL besteld.
Krijg nu van mijn dealer door dat de caravan pas half juli, mogelijk eind juli wordt afgeleverd. Balen dus.
Nu maar op zoek naar een showroom model, of gewoon thuis blijven.
Mazda CX 5 AWD met een Adria Adora 492 UL

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: levertijden adria

Bericht door Cara-Fan » wo 14 feb 2018 12:54

RE.gif

Ik lees meer over dergelijke levertijden voor een nieuwe caravan. Schandalig en onacceptabel..

Abve

Re: levertijden adria

Bericht door Abve » wo 14 feb 2018 15:20

_Jeroen_ schreef:RE.gif

Ik lees meer over dergelijke levertijden voor een nieuwe caravan. Schandalig en onacceptabel..
Niet alle merken.
Adria valt op dit moment met name in negatieve zin op als het gaat om leveringstijden.
Bij mij ( Hobby) is het juist tegengesteld.
De caravan zou eerst in Maart a.s. worden geleverd.
Dit werd bijgesteld naar de 3e week Frebruari.
Zojuist is het bericht ontvangen dat hij bij de fabriek gereed staat voor transport naar de dealer haphop.gif
Het is nu afhankelijk van de transporteur wanneer de cv bij de dealer wordt afgeleverd.
Maar goed, keurig volgens afspraak en dus op tijd thumbup.gif

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7067
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: levertijden adria

Bericht door karelV » wo 14 feb 2018 15:49

RE.gif

Op deze manier is/wordt Adria niet zo in trek whistle.gif zucht.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Abve

Re: levertijden adria

Bericht door Abve » wo 14 feb 2018 16:01

AdriaDirk schreef:Ja, daaraan zie je welke merken wel en niet in trek zijn...veel vraag...lang wachten. whistle.gif mrgreen.gif
Ik denk het ook!
Heb ik toch de verkeerde besteld boos.gif

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: levertijden adria

Bericht door BertJan » wo 14 feb 2018 18:52

Adria heeft hele duidelijke levertijden, en lopen al het hele jaar op planning, maar of het altijd netjes wordt verteld door de dealer is een ander verhaal, als je een afgesproken levertijd hebt heeft je dealer een uitdaging zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: levertijden adria

Bericht door PD » wo 14 feb 2018 19:03

rene_kvts schreef:Vorig jaar op de caravanbeurs in Utrecht een Adria Adora 492 UL besteld.
Krijg nu van mijn dealer door dat de caravan pas half juli, mogelijk eind juli wordt afgeleverd. Balen dus.
Nu maar op zoek naar een showroom model, of gewoon thuis blijven.
Adria maakt er inderdaad een potje van boos.gif je bent ook hier op het forum niet de eerste die met deze ellende wordt geconfronteerd........ echt heel schadelijk voor het merk, lijkt me zo :(

O.a. Ferdi heeft ook herhaaldelijk uitstel van levering te horen gekregen, telkens met maanden tegelijk... ik vind het echt schandalig whistle.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 688
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: levertijden adria

Bericht door Jeroent83 » wo 14 feb 2018 19:38

AdriaDirk schreef:Ja, daaraan zie je welke merken wel en niet in trek zijn...veel vraag...lang wachten. whistle.gif mrgreen.gif
De oude modellen van adria hebben mij nooit kunnen bekoren, maar wat ze de laaste jaren neer zetten is echt heel erg mooi.
Nu nog de Centen en de 663HT kan mogen ze er bij mij achter knopen. Hopenlijk krijgen ze hierdoor geen slechte naam want met zo'n wacht tijden zou ik ook elders kijken.
BMW 340i Touring + Adria Adora 613 UT

Ferdi

Re: levertijden adria

Bericht door Ferdi » do 15 feb 2018 05:36

rene_kvts schreef:Vorig jaar op de caravanbeurs in Utrecht een Adria Adora 492 UL besteld.
Krijg nu van mijn dealer door dat de caravan pas half juli, mogelijk eind juli wordt afgeleverd. Balen dus.
Nu maar op zoek naar een showroom model, of gewoon thuis blijven.
schriftelijk reageren dat je deze gewijzigde levertijd niet accepteert en de dealer houden aan de overeen gekomen datum.
Ik mag hopen dat deze op de overeenkomst staat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: levertijden adria

Bericht door Daphne » do 15 feb 2018 10:20

Ik volg dit draadje al een tijdje en vraag me het volgende af: leggen Adria dealers vooraf een X aantal caravans vast? Onze dealer (en vele anderen) weet exact op welke datum een bepaald model/type wordt gemaakt en zij nemen vooraf een aantal af van de modellen die zij denken te kunnen verkopen. Als ze niet verkopen moeten ze die uiteraard wel afnemen. De koper komt zo nooit voor verrassingen te staan. Bij onze caravans liep productie en aflevering exact zoals gepland en afgesproken.
Als Adria dealers ook zo werken, moet er toch geen enkel probleem zijn, tenzij de fabriek de planning niet nakomt.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Ferdi

Re: levertijden adria

Bericht door Ferdi » do 15 feb 2018 12:57

Ze bestellen aan het begin van het modeljaar seizoen een aantal modellen en uitvoeringen voor showroom en voorraad.
Als een klant een caravan wil met een afwijkende samenstelling dan er op voorraad is, wordt deze besteld en bij invoeren van de bestelling zien ze de productie maand, een datum geven ze niet op.
Een exacte productie of lever datum zeggen ze niet te kennen.
Of willen ze niet noemen om wat voor reden dan ook.
Wat ik wel te weten ben gekomen is dat iemand dezelfde caravan ik oktober 2017 besteld heeft en hem begin februari al geleverd heeft gekregen.
En ik wacht al vanaf half juli.
Of de dealers bestellen meerdere caravans tegelijk waardoor ze meer korting krijgen en hebben met de bestelling van onze caravan te lang gewacht.
Nog een week of 6 en dan weten we meer. De dealer moet in Duitsland 15% aan de koper uitbetalen Als de levering langer dan 6 weken duurt na de uiterste leverdatum.
Zullen ze om die reden met leveringen schuiven om hiermee onderuit komen.
Het blijft gissen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: levertijden adria

Bericht door Daphne » do 15 feb 2018 13:02

Ferdi schreef:Ze bestellen aan het begin van het modeljaar seizoen een aantal modellen en uitvoeringen voor showroom en voorraad.
Als een klant een caravan wil met een afwijkende samenstelling dan er op voorraad is, wordt deze besteld en bij invoeren van de bestelling zien ze de productie maand, een datum geven ze niet op.
Dat werkt dan anders als bij Knaus, Eriba, Hobby, Fendt etc. Je kunt daar als klant een caravan nog aankleden met alles wat je wenst. Alleen heeft de dealer de (kale) caravan al vastliggen of ingekocht bij de productie. En het aantal caravans dat door de fabriek wordt geproduceerd ligt ook al vast. Een dealer verkoopt dus alleen wat al vast ligt. Heeft hij niets meer dan wordt het shoppen bij andere dealers of wachten tot het volgende productiejaar.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: levertijden adria

Bericht door VIP » do 15 feb 2018 13:16

AdriaDirk schreef:Ja, daaraan zie je welke merken wel en niet in trek zijn...veel vraag...lang wachten. whistle.gif mrgreen.gif
Ik zou als ik jullie was alvast de 2021 versie bestellen, dan weet je iig dat je hem op tijd krijgt.

Maar wellicht word Adria wakker en breiden ze eindelijk de produtiecapaciteit eens uit knipoog.gif
Porsche + Tabbert

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: levertijden adria

Bericht door Vadervan3 » do 15 feb 2018 13:39

Wellicht dat laatste. Of wellicht een dealer die bang is dat de deal niet doorgaat als hij verteld dat hij niets meer op voorraad heeft en opnieuw moet bestellen. De waarheid zal vast ergens in het midden liggen.
Maar in het geval van TS vind ik het wel een rare gewaarwording, omdat ten tijde van de uiteindelijke levering je inmiddels een “verjaard” model krijgt voor de oorspronkelijke nieuwprijs.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7067
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: levertijden adria

Bericht door karelV » do 15 feb 2018 14:55

Daphne schreef:
Ferdi schreef:Ze bestellen aan het begin van het modeljaar seizoen een aantal modellen en uitvoeringen voor showroom en voorraad.
Als een klant een caravan wil met een afwijkende samenstelling dan er op voorraad is, wordt deze besteld en bij invoeren van de bestelling zien ze de productie maand, een datum geven ze niet op.
Dat werkt dan anders als bij Knaus, Eriba, Hobby, Fendt etc. Je kunt daar als klant een caravan nog aankleden met alles wat je wenst. Alleen heeft de dealer de (kale) caravan al vastliggen of ingekocht bij de productie. En het aantal caravans dat door de fabriek wordt geproduceerd ligt ook al vast. Een dealer verkoopt dus alleen wat al vast ligt. Heeft hij niets meer dan wordt het shoppen bij andere dealers of wachten tot het volgende productiejaar.

Exact omschreven Daphne, was bij ons ook zo in dec. 2016 toen wij de nu huidige caravan kochten. Moesten eigenlijk voor dec. '16 beslissen maar omdat we de vorige caravan precies op de aankoopdatum van onze huidige caravan verkochten (03 dec '16) en wij dus eigenlijk te laat waren werd er éérst door onze dealer gebeld naar de fabriek of de caravan al in productie genomen was daar er anders geen achteraf opties meer toegepast konden worden vwb interne opties.
Ook werd er door de dealer zelf natuurlijk ook bekeken of ze de ingekochte modellen (2 stuks) die wij hebben gekozen nog niet aan andere klanten was verkocht.
In dat geval of verkocht of te laat met bestellen ivm het in productie genomen van de beoogde caravan moest er dus een nieuwe bestelling gedaan worden door de dealer met een onbekende levertijd of misschien helemaal niet meer in 2017 maar werd het opgeschoven naar 2018.
Het verschil met de verschillende merken van caravan tov de Adria is dus dat de dealers de klant er wel op attenderen hoe het in zijn werk gaat wat ze mijn inziens bij de adria dealers sterk verzuimen en maar aanmodderen met die levertijden. [aschrik.gif]
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Abve

Re: levertijden adria

Bericht door Abve » do 15 feb 2018 15:51

Daphne schreef: Dat werkt dan anders als bij Knaus, Eriba, Hobby, Fendt etc. Je kunt daar als klant een caravan nog aankleden met alles wat je wenst. Alleen heeft de dealer de (kale) caravan al vastliggen of ingekocht bij de productie. En het aantal caravans dat door de fabriek wordt geproduceerd ligt ook al vast. Een dealer verkoopt dus alleen wat al vast ligt. Heeft hij niets meer dan wordt het shoppen bij andere dealers of wachten tot het volgende productiejaar.
Ik kocht de Hobby pas op 22 november 2017
Ik had daarvoor een aantal dealers gebeld met de vraag of ze het type dat ik zocht, konden leveren.
Ik kreeg telkens een negatieve reaktie; de voorraad voor 2018 was reeds uitverkocht.
Totdat ik op de site van de huidige dealer wél ‘mijn’ type Hobby vond, met de vermelding ‘wordt verwacht’.
Op deze wijze had hij nog een 15-tal typen Hobby’s vermeld.
Ik gebeld en ja, de caravan was nog niet verkocht en alles was mogelijk vwb opties.
De dealer verwachtte de levering in april a.s. Ik heb dit in het koopcontract laten opnemen.
De dealer vond dit prima. Hij gaf aan dat in de praktijk de caravans veelal eerder werden geleverd. Dit was juist:
2 weken later berichtte hij nl. dat het eind maart zou worden en nog in december mailde hij, dat het de 3e week februari werd.
Zoals gemeld staat hij nu klaar in Dld.

Hobby, Fendt en Knaus zijn de best verkochte merken in de eerste helft van 2017( totaal 50% vh marktaandeel, bron: https://www.acsifreelife.nl/tips-trends ... t-groeien/)

Ik concludeer, op basis van forumberichten en die van de dealer, dat deze grote merken hun planning- en productieproces goed op orde hebben.
Het lijkt dat Adria dit minder goed voorelkaar heeft. In ieder geval wordt ( gezien de ervaringen van enkele forumleden) er onvoldoende gecommuniceerd met de klant. Overigens levert deze klacht, in algemene zin, op internet (bijna) geen hits op.

Bij de verkoop van Campers is Adria juist het meest succesvol.
Misschien wordt dit proces belangrijker geacht en wordt hieraan voorrang gegeven. weenie.gif

Maar goed, het is ontzettend vervelend als dit je overkomt.

Gebruikersavatar
rene_kvts
Berichten: 18
Lid geworden op: do 2 nov 2017 13:37

Re: levertijden adria

Bericht door rene_kvts » za 17 feb 2018 15:04

Mijn dealer heeft inmiddels de door mij bestelde Adria Adora 492 UL uit een showroom gevist. Gelukkig voorzien van de opties welke af fabriek voorzien waren. Alleen zonder ATC maar die kan hij er zelf onder monteren zegt hij. De rest van de opties zoals mover, accu, airco en luifel had hij er toch al zelf op, aan of in moeten bouwen. Hij wordt nu begin mei af geleverd. Leve de showroom modellen. Ook nog een kleine korting bedongen. haphop.gif
Mazda CX 5 AWD met een Adria Adora 492 UL

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: levertijden adria

Bericht door Hans 555 » za 17 feb 2018 15:29

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het met de aflevering is afgelopen van de caravan van TS.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Jan 64
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 31 dec 2017 15:51

Re: levertijden adria

Bericht door Jan 64 » za 17 feb 2018 18:30

Misschien is het wel eenvoudig te verklaren, winstmarge is het sleutelwoord hierin.
Een camper van 90.000€ a 15% winst of een caravan van 25.000 a 15% winst.
De campers zijn niet aan te slepen, je ziet het ook op de beurs, en de caravan is prijstechnisch al uitgemolken. Dus gaan de fabrikanten naar de volgende melkkoe.

Gebruikersavatar
cessna182
Berichten: 341
Lid geworden op: zo 20 mei 2012 21:21

Re: levertijden adria

Bericht door cessna182 » zo 18 feb 2018 20:20

Hans 555 schreef:Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het met de aflevering is afgelopen van de caravan van TS.
De caravan werd eind juni 2017 geleverd maar..... er moest nog 1 ding aan gebeuren door de dealer. Hiervoor moesten de onderdelen van Adria nog opgestuurd worden. Ons karretje was besteld in september 2016, en eindelijk helemaal klaar in februari 2018 . EINDELIJK.
Adria Adora 613HT 2017 + Alde , ATC, Megasat, AlkoMammut

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: levertijden adria

Bericht door Hans 555 » ma 19 feb 2018 11:05

Heeft even geduurd maar dan heb je (uiteindelijk) wat. thumbup.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Abve

Re: levertijden adria

Bericht door Abve » ma 19 feb 2018 11:35

RE.gif RE.gif

Fijn dat alles voorelkaar is.
Nu lekker genieten en niet meer denken aan die ergernissen...
Dat is geschiedenis thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Adria”