Adria Linea 400TD 1994

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RaymondTammy
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 21:31
Locatie: Papendrecht

Adria Linea 400TD 1994

Bericht door RaymondTammy » ma 21 mar 2016 21:16

Goedeavond,

Sinds een aantal maanden zijn we de gelukkige eigenaars geworden van een Adria Lineaatje uit 1994. caravan.gif
Niet de nieuwste meer, maar we zijn er blij mee. Voor ons is het stap vooruit ten opzichte van de vouwwagen die we eerst hadden.
De caravan ziet er voor zijn leeftijd prima uit , er zijn wat details die ik aan wil pakken. Als iemand suggesties of tips heeft, graag!

-De huidige Westfalia SSK vervang ik voor een Al-Ko AKS 1300, deze heb ik reeds besteld.
-Ik wil ook de schokbrekers gaan vervangen. De rubbers van de schokbrekers die er nu onder zitten zijn aardig uitgedroogd.
-Ik had her en der gezien , ik zal geen reclame maken, dat de blauwe Al-ko's rond de € 35,- per stuk kosten. Lijkt me niet een heel spannend klusje.
-Het neuswiel met klem vervang ik voor een nieuw exemplaar. De huidige is behoorlijk te pakken genomen door de roestduivel. Kost ook niet de hoofdprijs.
-Het hor van het dakluik is kapot. Ik probeer er nog achter te komen welke fabrikant deze daken heeft gemaakt zodat ik op speurtocht kan gaan naar vervangingsdelen.
-Ook ben ik naarstig op zoek naar deurvakken voor de koelkast. Er zit nu alleen het onderste flessenvak in. Ik weet dat het een Electrolux is. Dus dat wordt speuren op het web. scratch.gif
-Er zit een deuk in de grote tafel, deze ga ik repareren. Dat wordt een uitdaging. Gelukkig is het interieur wit, lekkere makkelijke kleur. mrgreen.gif

P.s. We hebben er zojuist een mooie Hypercamp luifel met zijkanten bij gekocht! blij.gif


Groeten,

Ray
Fiat 500X 1.4 MultiAir Turbo Mirror + Beyerland Sprinter 420 TSF + Al-Ko AKS1300

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Adria Linea 400TD 1994

Bericht door MarcoC » ma 21 mar 2016 21:50

Gefeliciteerd met de caravan haphop.gif En schaam je niet voor een ouder model, onze eerste caravan was een Hobby uit 1981 en dat was amper 3 jaar geleden! whistle.gif

Een stabilisator is prima zelf te vervangen, maak daarbij wel gebruik van de bijgeleverde montagepen om de remdemper op zijn plaats te houden.
Schokdemper zijn een fluitje van een cent, 2 bouten thats all folks mrgreen.gif
Een hor voor een dakluik zal wat meer problemen opleveren, vervangende onderdelen zijn vaak niet (meer) te verkrijgen van oudere modellen. Onmogelijk is het nu ook weer niet. Maar ik denk dat je beter het complete dakluik kan vervangen of een mini cassette hor/verduistering combi eroverheen te zetten.
Voor 2ehands onderdelen, o.a. deurvakken voor een koelkast kun je wel eens bellen met ww-trading in Apeldoorn.

Veel succes thumbup.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
RaymondTammy
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 24 aug 2015 21:31
Locatie: Papendrecht

Re: Adria Linea 400TD 1994

Bericht door RaymondTammy » ma 21 mar 2016 21:55

Goedeavond Marco,

Bedank voor de tips! thumbup.gif
Ik ga ermee aan de slag. Top!

Groeten,

Ray
Fiat 500X 1.4 MultiAir Turbo Mirror + Beyerland Sprinter 420 TSF + Al-Ko AKS1300

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Adria Linea 400TD 1994

Bericht door MarcoC » ma 21 mar 2016 22:05

Nog even een aanvulling op de montage van de stabilisator. Die bijgeleverde montagepen gebruik je dus bij het uitdrijven van de achterste bout van de SSK1, deze pen blijft vervolgens in de trekstang zitten om de oploopdemper op zijn plaats te houden. Vervolgens plaats je de nieuwe koppeling, zet de voorste bout handvast en daarna druk je met de achterste bout de montagepen er weer uit, zodat de oploopdemper netjes aan die achterste bout "gehaakt" zit. De boel goed vastdraaien (eventueel locktite gebruiken op de moeren) en klaar ben je. thumbup.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Plaats reactie

Terug naar “Adria”