Adria unica 430 dk

Plaats reactie
Resie
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 14 dec 2015 12:31

Adria unica 430 dk

Bericht door Resie » ma 18 jan 2016 10:29

Hallo allemaal,

Sinds afgelopen weekend zijn wij in het bezit van een adria unica 430 dk. Deze heeft een treinzit voor en stapelbed achter. Is leeg 725 kg, beladen max 1000 kg. Perfect voor ons!
Ik kan echter weinig tot geen ervaringen vinden met deze caravan? Ben er al wel achter dat het een "A" is, dus echt het instapmodel. Is ook prima, al die luxe hebben wij niet nodig.
Ook zit er een fietsendrager achterop. Hoe is dit het handigst te gebruiken? Ik bedoel vooral qua belading ed?
Kortom: wie heeft er ervaring met dit model?

Vliedje

Re: Adria unica 430 dk

Bericht door Vliedje » ma 18 jan 2016 10:46

RE.gif Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst. En wat heet luxe? Als je een kachel, koelkast en toilet aan boord hebt, dan heb je in feite toch genoeg? In onze vorige caravan hadden we een magnetron en een complete oven. En wat deden we in de praktijk? Buiten alles op de grill of bbq. We hebben nu een caravan zonder deze extra's en hebben nog geen moment het gevoel gehad iets te kort te komen.
Ik heb zelf geen ervaring met Adria, maar het zijn gewoon, nette en goede caravans waar je, mits goed onderhouden, jarenlang plezier van kunt hebben. Net als met de meeste andere caravans trouwens.
Veel kampeerplezier gewenst! aflower.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19753
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Adria unica 430 dk

Bericht door Daphne » ma 18 jan 2016 10:59

Resie schreef: Ook zit er een fietsendrager achterop. Hoe is dit het handigst te gebruiken? Ik bedoel vooral qua belading ed?
Over belading is al veel geschreven. Het maakt dan eigenlijk niet zoveel uit welk model je hebt. Er zijn een paar dingen die elke caravanner moet weten.

- weeg de caravan leeg. Meten is weten en in dit geval: wegen is weten.
- zware zaken in de auto laden
- zoveel mogelijk in de auto laden en zo min mogelijk in de caravan
- caravan zoveel mogelijk rond de as beladen en zo laag mogelijk
- voldoende kogeldruk aanhouden

Over fietsen achterop de caravan vind je zeer veel leesvoer op dit forum. Lees en huiver knipoog.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Resie
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 14 dec 2015 12:31

Re: Adria unica 430 dk

Bericht door Resie » ma 8 feb 2016 17:17

Gistermiddag onze adria naar de stalling gebracht. Eenmaal in de stalling viel ons op dat op sommige plekken de zijkanten wat gegolfd is? (Op een andere manier kan ik het niet uitleggen) Er is aan de binnenkant geen vocht oid te ontdekken, caravan ruikt ook niet muf. Het vakt dus las op met een bepaald soort lichtval, maar het is dan wel erg duidelijk. Helaas geen foto van gemaakt. Wat kan dit zijn??

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16292
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Adria unica 430 dk

Bericht door Jan van Vijven » ma 8 feb 2016 17:43

Heb je gladde beplating? In dat geval zie elke oneffenheid bij een bepaalde lichtval.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Adria unica 430 dk

Bericht door apejoekie » ma 8 feb 2016 17:58

Onze vorige Adria, een 432PX, leek onder bepaalde lichtval ook een golf of vouw te hebben. Maar vanuit een andere hoek weer niet. Lag helemaal aan de lichtval. Kan dat bij jullie ook zo zijn?

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Resie
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 14 dec 2015 12:31

Re: Adria unica 430 dk

Bericht door Resie » ma 8 feb 2016 18:08

Caravan heeft geen gladde beplating. Het lijkt op sommige plaatsen alsof het de vorm van een panlat heeft en oo andere plekken weer meer een golf. Heel gek en ook raar dat het ons niet eerder opgevallen is..

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: Adria unica 430 dk

Bericht door Mstuniek » ma 8 feb 2016 21:32

Ook dat zie je meer.
Wel eens een Adria gezien dat een spreekwoordelijk dambord was aan de zijkant.
Oorzaak te dikke latten gebruikt?? en daarbij de warmte was dit een vreemd gezicht.
Wagen ging volgens mij terug naar de fabriek omdat de eigenaar dit niet accepteerde, maar wat daar het resultaat van was is mij niet bekend.
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Resie
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 14 dec 2015 12:31

Re: Adria unica 430 dk

Bericht door Resie » di 9 feb 2016 08:06

Ok. Caravan is al ouder, dus terug naar fabriek is geen optie meer. Als het verder geen kwaad kan maakt het mij niet zoveel uit. Natuurlijk is het jammer, maar tis niet anders

Plaats reactie

Terug naar “Adria”