Wrap

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Wrap

Bericht door Theo de Man » ma 17 aug 2015 13:54

Na dat ik van Carpediem de gewrapte hut zag vroeg ik me af of dit ook op onze Adora zou staan.
Even met paint gewerkt en ben erg benieuwd of jullie het wat vinden.. scratch.gif
Bijlagen
adria0.jpg
adria0 - kopie.jpg
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

Gerhard N

Re: Wrap

Bericht door Gerhard N » ma 17 aug 2015 14:02

het kan bij jouw wagen ook heel goed, al maakt het wel enigszins drukker!

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G610-U20 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Re: Wrap

Bericht door Theo de Man » ma 17 aug 2015 14:09

Gerhard N schreef:het kan bij jouw wagen ook heel goed, al maakt het wel enigszins drukker!
Heb het idee dat de hut nu kleiner lijkt of zie ik dat verkeerd ( miss. doordat het drukker aandoet )

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G610-U20 met Tapatalk
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Wrap

Bericht door Diny » ma 17 aug 2015 14:18

Het verschil met de Hobby en de Adria is, dat de Hobby een 'knik' heeft in de zwarte band en de gewrapte Adria niet. De Hobby heeft verder geen striping, de Adria wel.
Beide zaken zijn bepalend voor het uiterlijk, zodat de toepassing van wat de een heeft niet zo mooi bij de ander staat, vind ik :(
De striping van de Adria is in evenwicht met het geheel, maar de zwarte band haalt m.i. het evenwicht eruit. Mogelijk dat het grijs van de onderste streep mooier zou staan.
Als die Adria mijn caravan zou zijn zou ik er niet over piekeren om er iets aan te veranderen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Re: Wrap

Bericht door Theo de Man » ma 17 aug 2015 14:25

Dat is miss. ook een optie Diny, het grijs van de onderste streep,dat is wat rustiger waarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door Daphne op ma 17 aug 2015 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote voorgaand bericht verwijderd
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Wrap

Bericht door Diny » ma 17 aug 2015 14:33

RE.gif
Theo, ik ben geen lid van het moderatieteam, maar voor een reactie op het voorgaande bericht wordt quoten niet gewaardeerd. Daar hebben we een smilie voor knipoog.gif

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: Wrap

Bericht door Meenhoes » ma 17 aug 2015 14:38

Ik vind dat het het geheel juist wat rustiger maakt omdat de best wel drukke raampartij niet zo opvalt


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wrap

Bericht door PD » ma 17 aug 2015 14:45

Vanzelfsprekend gaat het hier om persoonlijke smaak, en niet om een waarde-oordeel.

Ik vind de Adria met zwarte wrap een stuk mooier, ondanks het ontbreken van de hobbystick-knik in de wrap (Premium) en de al aanwezige striping in grijstinten. Wanneer je de wrap in een grijstint uitvoert, vind ik het wat te flets worden, net als de "gewone" nieuwe Hobby's van dit moment die ik ook de plank mis vind slaan. De ramen van de Adria zijn mij voorts te donker voor een grijze wrap.

Wat Meenhoes ook opmerkt: de zwarte wrap neemt tevens de onrust van de verschillende (formaat) ramen weg.

Conclusie: Ik zou het doen, maar zoals ik begon, is dit niet meer dan een persoonlijke smaak mrgreen.gif
Of ik het bij onze Premium ga doen, weet ik nog niet, waarschijnlijk niet ondanks dat ik het resultaat bij Carpediem geslaagd vind.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Ferdi

Re: Wrap

Bericht door Ferdi » ma 17 aug 2015 15:43

Ik zou het alleen doen als je de andere originele striping weg kan halen.
Dan oogt het geheel rustiger en tijdlozer.
Een hobbyknik kun je ook in de zwarte band aanbrengen maar dan net het tegenovergestelde, dus verbreding zwarte wrap aan de achterzijde zijkant verbreden en dan niet naar beneden maar naar boven en in de verbreding het Adria logo aanbrengen.
De rest van de striping en logo's aan de zijkant weghalen.


Groeten Ferdi

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Wrap

Bericht door VIP » ma 17 aug 2015 15:50

RE.gif

Ik zou de originele striping nooit verwijderen.

Wat dacht je bij toekomstige verkoop/inruil?

Origineel is altijd beter te verkopen / in te ruilen.

De zwarte wrap folie kun je er weer afhalen, maar de striping van Adria krijg je er niet meer op.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Re: Wrap

Bericht door Theo de Man » ma 17 aug 2015 16:04

[/attachment]
adria0 - kopie (2).jpg
Vind ik weer te licht...
Mogelijkheden te over natuurlijk en kwestie van smaak... tot nog toe vind ik zwart erg mooi ....hopelijk kom ik er eens tegen de komende tijd awhoea.gif awhoea.gif zou wel praktisch zijn om het eerst eens te zien in het eggie...
Bijlagen
adria0 - kopie (3).jpg
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

Ferdi

Re: Wrap

Bericht door Ferdi » ma 17 aug 2015 16:04

Ik ben normaal ook wel voor origineel, maar in dit soort gevallen kan dergelijke fantasieloze striping mij gestolen worden.
En dat geldt eigenlijk voor bijna alle caravans en campers. Dat is ook een van de redenen waarom ik de striping van onze Tabbert mooi en tijdloos vindt.
Als je een wijziging goed aanpakt hoeft dat met de verkoop geen probleem te zijn.
Er zijn altijd kopers te vinden die dit kunnen waarderen en graag een unieke striping willen hebben.
Een klant van mij fabriceert voor 95% van de caravan en kampeerauto markt de aluminium beplating, waarbij individualisering in opkomst is. Je kan elke print/foto welke je wil op de caravan krijgen.
Zie voorbeeld van mogelijkheden:
Afbeelding


Groeten Ferdi

Gebruikersavatar
Theo de Man
Berichten: 421
Lid geworden op: zo 4 jan 2015 12:22
Locatie: Thuvine

Re: Wrap

Bericht door Theo de Man » ma 17 aug 2015 16:45

Ik ben het wel met je eens Ferdy want ook ik vind de striping van de adria niet echt mijn smaak.
En zoals je zelft al zegt je ziet steeds vaker "gepimpte" wagens , om het maar eens zo te noemen.
Het is een kwestie van smaak natuurlijk want niet iedereen zal het mooi vinden, ik ga er in ieder geval eens over nadenken en informeren wat de kosten zijn en wie weet zit het er aankomend jaar wel op, kan de hele herfst en winter nog nadenken.
Wel mooi om te zien hoeveel verschillende meningen er dan zijn. :lol:
Sorento 3.3 & Adria Adora 572ut met Fortex Aronde luifel , E&P 6 steuns levelsysteem.
"" keep your friends close but your enemies closer ""

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Wrap

Bericht door Diny » ma 17 aug 2015 17:26

Leuk dat je grijs even probeerde.
Voor mij is het'um ook niet! Zo zie je maar....
Lastig, als de make-up je niet helemaal bevalt :(
Dat spelen met wraps is wel leuk trouwens, zeker op een regenachtige middag.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Wrap

Bericht door Leentje » ma 17 aug 2015 17:39

PremiumDiscovery schreef:Vanzelfsprekend gaat het hier om persoonlijke smaak, en niet om een waarde-oordeel.
Wat Meenhoes ook opmerkt: de zwarte wrap neemt tevens de onrust van de verschillende (formaat) ramen weg.
Hier hebben jullie m.i. een punt. Vanwege de zwarte omlijning van de ramen zou ik voor zwart gaan. Het haalt een stukje onrust in de maatvoering weg.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wrap

Bericht door Micky » ma 17 aug 2015 20:37

Ik vind het mooi dat zwarte en dan geen knikjes of wat dan ook thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Wrap

Bericht door Chris » ma 17 aug 2015 20:55

@ Theo.

Mijn mening is niet belangrijk natuurlijk, maar ik zou niets doen.
Nu ben ik van nature al tegen elke sticker die geplakt gaat worden, ik hou van puur natuur.
( Dat weten er hier op het forum ook wel een aantal.)
De enige sticker op mijn hutje is de Caravan - Forum sticker op het nummerbord, en dat is meer dan genoeg voor mij.
100 KM sticker WIL ik dus ook niet.... :(

Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wrap

Bericht door Micky » ma 17 aug 2015 21:14

RE.gif

Zie jij wrappen als een sticker dan? ik zie het als design verandering zelf ben ik zo allergisch voor stickers dat het de forumsticker niet eens plaats schrik.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

ducygne
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 21:39

Re: Wrap

Bericht door ducygne » ma 17 aug 2015 22:16

image.jpg
Kip had de zwarte striping al in 2010 en ik blijf het mooi vinden. Ik zeg doen, je caravan krijgt er een andere (sportievere) uitstraling van.
BMW 3-serie touring met Kip Isa White 47 TEB gedownsized naar BMW 1-serie met Kip Kompakt

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Wrap

Bericht door Diny » ma 17 aug 2015 22:19

Graaf, ik snap die verjongende knik niet, maar hoe dan ook, ik vind die knik in de strook bij de Hobby passend en ook mooi. De doorlopende band aan de deurzijde van de Hobby van Vip voegt echt iets toe aan het geheel.
Het is, zoals al vele keren opgemerkt, allemaal een kwestie van smaak.

Om m'n geheugen op te frissen heb ik hier even een plaat van onze laatste caravan opgezocht, want die had ook iets van een zwarte band.
Ergens werd hier iets opgemerkt over een rommelige raampartij of zoiets. Ik vond dat nu ook bij de Feeling. Vreemd, eerder vond ik het geheel prachtig!
Ook smaken veranderen!

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Wrap

Bericht door Leentje » ma 17 aug 2015 22:23

Dat is in mijn optiek niet sportief, dat is meer bling-bling. Net als die series auto's met randjes "chroom" rondom alle meters en klokken op het dashboard. Persoonlijk ben ik blij als die opsmuk er weer vanaf gaat.
Overigens, dit is mijn persoonlijke smaak, eenieder mag er anders over denken thumbup.gif

Stickers heb ik er 2 op mijn caravan: de bekende onder de nummerplaat en eentje van Brabant om een verweerde bovagsticker te maskeren die we niet verwijderd kregen.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Caramba

Re: Wrap

Bericht door Caramba » ma 17 aug 2015 22:42

Ik sluit me aan bij Diny @ 14:18. Al vind ik de rechte baan in grijs wel mooi staan. thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Adria”