Nieuwe stickers op Adria.

Plaats reactie
jxp
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 19 okt 2014 20:21

Nieuwe stickers op Adria.

Bericht door jxp » do 15 jan 2015 20:13

Hoi. Ik heb voor mijn Adria unica 431 nieuwe stickers besteld voor op het disselbak deksel en voor de achterzijde. De oude stickers zitten er nog maar zijn onleesbaar. Moet ik deze nu eerst verwijderen of zal ik de nieuwe op de oude plakken. En wie heeft er ervaring met het verwijderen van deze stickers?
Mijn ervaring met een stickerbies op een polyester boot is dat deze in stukjes van een millimeter los gepeuterd moest worden. Hij was geheel verhard door de zon. De bies was 10cm breed en 6m lang. Geen werkje om nogmaals te toen. Dus voor ik begin graag jullie advies.
Renault Captur 1.3 TCE 130 EDC Edition one bose en Adria Unica 431dd 1999.

Gebruikersavatar
timbo
Berichten: 145
Lid geworden op: za 19 jan 2013 13:04
Locatie: Oud turnhout

Re: Nieuwe stickers op Adria.

Bericht door timbo » do 15 jan 2015 21:01

Met haardroger warm maken zodat de oude sticker gemakkelijker los komt.
+++Mazda cx-5 2.0 awd sports-line 2015 met Knaus country 395+++

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: Nieuwe stickers op Adria.

Bericht door JanP » do 15 jan 2015 21:06

Pas op met warm maken dat je de lak niet aantast, dat is zo gebeurd, je kan beter stikker verwijderaar kopen.
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Nieuwe stickers op Adria.

Bericht door Micky » vr 16 jan 2015 08:00

met een gewone haardroger gaat dat heel goed, je hoeft het echt niet warmer te maken dan je vingers kunnen hebben, met een verfafbrander moet je wel heel erg oppassen voor de lak
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

rbos

Re: Nieuwe stickers op Adria.

Bericht door rbos » vr 16 jan 2015 11:34

Geen stikkerverwijderaar. Beginnetje maken, föhn er bij houden en de föhn mee bewegen waar de sticker los gaat komen van de ondergrond. Er blijven dan als je het goed doet geen lijmresten achter.

Als je de nieuwe gaat plakken dan eerst goed ontvetten. Dan een sopje maken van water met een heeeeeeel klein beetje afwasmiddel. Als je dan iets van het sopje op je vingertoppen doet moet het minimaal glijden. Vervolgens maak je de plek waar de nieuwe sticker moet komen nat met dat sopje. Sticker ontvellen en op de plaats aanbrengen. Je kan door de sop de sticker nog makkelijk veranderen van plaats. Met een wisser wrijf je vervolgens het sopje onder de sticker vandaan (en zo heb je de minste kans op lucht tussen je sticker en de ondergrond). Over een paar dagen is het sopje onder de sticker verdampt en zit het als een huis. Oh en mocht de sticker over een oneffenheid geplakt moeten worden wederom de föhn gebruiken en met een spateltje over de oneffenheden wrijven. Zolang tot het blijft zitten.
Jaren in het vak gezeten...
Laatst gewijzigd door rbos op vr 16 jan 2015 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.

AJ.Wijk

Re: Nieuwe stickers op Adria.

Bericht door AJ.Wijk » vr 16 jan 2015 11:40

Dasty kan ook wonderen doen om stickers te verwijderen gewoon erop doen en even laten intrekken
Arie

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Nieuwe stickers op Adria.

Bericht door vikingpirate » vr 16 jan 2015 17:28

Gewoon met een fohn en dan rustig verwarmen, en na der hand met wasbenzine evt resten verwijderen.
Zeker niet met Dusty, is de grootste rommel voor je lak.
Wat wel slim is voor dat je de oude sticker verwijderd even een schilders tape onder de letters plakken dan heb je een mooie rechte lijn om je nieuwe stickers te plakken.
Succes thumbup.gif
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Nieuwe stickers op Adria.

Bericht door Kingpin1966 » vr 16 jan 2015 19:51

RE.gif
Moet je natuurlijk wel oppassen dat je die schilderstape niet mee los föhnt. awhoea.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Nieuwe stickers op Adria.

Bericht door BertJan » vr 16 jan 2015 21:34

Let wel op dat met de föhn het plastic niet verbrand (verkleurt)

jxp
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 19 okt 2014 20:21

Re: Nieuwe stickers op Adria.

Bericht door jxp » zo 18 jan 2015 20:22

Hartelijk bedank voor de tips. Zodra het weer meezit ga ik het proberen met de haarfohn. De tip met water met afwasmiddel gebruik ik ook wel met raamfolie maar wist niet dat dit ook bij dit soort stickers ook kan. Maakt het opplakken en positioneren een stuk eenvoudiger. thumbup.gif
Renault Captur 1.3 TCE 130 EDC Edition one bose en Adria Unica 431dd 1999.

Wouter74
Berichten: 9
Lid geworden op: do 23 apr 2015 09:16
Contacteer:

Re: Nieuwe stickers op Adria.

Bericht door Wouter74 » vr 12 jun 2015 20:23

Wij hebben vandaag onze caravan opgehaald, ook een Adria 431. En voor het mooie zouden we ook eigenlijk nieuwe stickers willen.

Waar had je deze besteld? Ik heb net even snel gezocht, maar kom eigenlijk niet tegen wat we nu nodig hebben...

jxp
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 19 okt 2014 20:21

Re: Nieuwe stickers op Adria.

Bericht door jxp » za 15 aug 2015 16:44

Hoi. De stickers heb ik bij een Adria dealer besteld. De importeur bleek er nog enkele te hebben.
Op de achterzijde is het plaatsen van de nieuwe sticker gelukt maar voorop niet. De sticker heeft bij de importeur lang opgevouwen gelegen.
Hierdoor liet de lijm steeds los op de vouwen. Om te bestellen moeten ze wel het chassis nummer hebben omdat er verschillende stickers zijn gebruikt op de B 431DD.
Renault Captur 1.3 TCE 130 EDC Edition one bose en Adria Unica 431dd 1999.

Plaats reactie

Terug naar “Adria”