Adria
Adria
In viewtopic.php?p=18941#18941 zit de ene Hobby-fan nog meer te kwijlen als de andere (of was het nou toch anders?), maar waar zijn de Adria-genoten? Ik ben wel benieuwd wie er, behalve wij, nog meer een Adria caravan hebben.
Wij hebben een Adria B432PX Exclusive uit 2003. Da's een caravan met een frans bed links voor, toilet rechts voor, grote treinzit links achter, kast rechts achter en keuken rechts om de deur.
Wie volgt?
Wij hebben een Adria B432PX Exclusive uit 2003. Da's een caravan met een frans bed links voor, toilet rechts voor, grote treinzit links achter, kast rechts achter en keuken rechts om de deur.
Wie volgt?
Wij hebben iets meer dan een jaar geleden ook een Adria aangeschaft, namelijk een ADORA 462 PU. Kenmerkend is wel het ontbreken van een raam vooraan. Het franse bed bevindt zich links vooraan, met daarnaast het toilet-doucheruimte. Achteraan is dan een gezellige U-zit. De keukenblok en kleerkast bevinden zich links en rechts tussen deze twee compartimenten.
We zijn reeds 4 maal met onze aanwinst gaan camperen en dit is telkens reuze meegevallen. :P
Je valt zelfs op tussen al die Hobby's.
We zijn reeds 4 maal met onze aanwinst gaan camperen en dit is telkens reuze meegevallen. :P
Je valt zelfs op tussen al die Hobby's.
- Mik Figaro
- Berichten: 72
- Lid geworden op: do 5 jan 2006 20:29
- Locatie: Delft
Ja hier ook 1. Ben dan wel geen freak of fan maar wel erg blij met onze sleurhut. Deze kwam toevallig op ons pad toen we aan het zoeken waren. Had natuurlijk wel wat voorkeuren qua merk maar niet echt van dit wil ik hebben. Wij hebben een Adria Unica ph 430 uit 96. Met vast bed, treinzit en kopkeuken. En ook de wc mag natuurlijk niet ontbreken.
We zijn nog maar 1x weggeweest met de caravan. Dit jaar gaan we een voorseizoen doen met mijn zussen en hun mannen. En dan in het najaar nog weg met waarschijnlijk onze vrienden. Maar die moeten nog op zoek.
Het is wel leuk om te vermelden dat ook mijn ouders en oudste zus ook een adria hebben. Nu de middelste nog over zien te halen whahaha.
De foto's van onze caravan staan in het fotoalbum.
We zijn nog maar 1x weggeweest met de caravan. Dit jaar gaan we een voorseizoen doen met mijn zussen en hun mannen. En dan in het najaar nog weg met waarschijnlijk onze vrienden. Maar die moeten nog op zoek.
Het is wel leuk om te vermelden dat ook mijn ouders en oudste zus ook een adria hebben. Nu de middelste nog over zien te halen whahaha.
De foto's van onze caravan staan in het fotoalbum.
De belangrijkste reden om onze Adria te kopen was de specifieke indeling. Die hadden we nog nergens anders gezien. Daarnaast was ook het niveau van afwerking uiteraard belangrijk, want dat zit bij onze caravan helemaal goed. Op een paar dingetjes na tenminste. We kijken regelmatig in brochures en op Internet naar andere caravans, ook bij de 2 dealers die bij ons in het dorp zitten, maar we zijn nog geen betere vervanger tegen gekomen, mochten we daar al aan denken.Patje schreef:Ik vind het leuk dat jullie je caravans beschrijven; maar hoe valt jullie Adria mee? Wij hebben onze caravan gekocht op basis van een aantal criteria, maar we hebben geen ervaring met andere merken, dus graag wat info (voor- en nadelen) voor niet-Adria bezitters graag, ik leer graag bij
Wij hebben inmiddels de tweede Adria, omdat deze wagens niet te donker zijn ingericht, stevig in elkaar zitten en prima rijden. We hebben (nog) geen grotere problemen gehad dan een kapotte zekering in de laatste 10 jaar.Patje schreef:Ik vind het leuk dat jullie je caravans beschrijven; maar hoe valt jullie Adria mee? Wij hebben onze caravan gekocht op basis van een aantal criteria, maar we hebben geen ervaring met andere merken, dus graag wat info (voor- en nadelen) voor niet-Adria bezitters graag, ik leer graag bij
Gr
Knijn
:D
Wij hebben ook onze tweede Adria. De eerste was een Adria Unica A 360DB uit 1997. Na twee jaar wilden we toch iets groter, maar de indeling beviel ons wel. Dus kochten we een Adria Unica B431DB uit 1998. Iets luxer ingericht met een toilet, boiler, vaste watertank en een groter bed (nl. 1,50m breed). Ook is deze caravan 20 breder dan onze oude en dat scheelt aanzienlijk in de loopruimte. Vorig jaar hebben wij er een heki dakluik en een serviceluik ingebouwd. Dit bevalt prima. Er staan foto's in mijn album.
Groetjes,
Corina
Ford C-max 1.5 uit 2016 en een Adria Adora 432 uit 2005
Corina
Ford C-max 1.5 uit 2016 en een Adria Adora 432 uit 2005
Ik ben vergeten een belangrijk voordeel te noemen, mede reden om juist deze caravan te kopen. Ik zei als dat er een grote treinzit in zat. Deze heeft een tafel van 1,10 m lang en staat op een eigen frame. Met name als het beter weer is en de voortent is opgezet zetten we die tafel in de voortent, helemaal tegen de rechter achterzijde van de caravan aan. Zo staat de tafel direct bij de caravandeur. Op die tafel zetten we dan bijvoorbeel een radio, koffiezetapparaat, waterkoker e.d. Daardoor hebben we ook veel meer loopruimte in de caravan en kunnen we beter bij de kastjes komen.
Sinds vorig jaar hebben wij ook een Adria nl een Unica 462 B uit 2002.
De reden waarom wij hem genomen hebben was een combinatie van interieurkleur en uitvoering. Hij is ons inziens zeer luxe met vloerverwarming, vaste watertank, boiler, breed bed, magnetron en wc/douce. Tot nu toe bevalt hij prima na 3 maanden staanplaats in het voorjaar, vakantie in Oostenrijk en 1 week herfstvakantie. 1 april gaat hij weer voor 3 maanden naar een camping.
Groetjes Jan.
De reden waarom wij hem genomen hebben was een combinatie van interieurkleur en uitvoering. Hij is ons inziens zeer luxe met vloerverwarming, vaste watertank, boiler, breed bed, magnetron en wc/douce. Tot nu toe bevalt hij prima na 3 maanden staanplaats in het voorjaar, vakantie in Oostenrijk en 1 week herfstvakantie. 1 april gaat hij weer voor 3 maanden naar een camping.
Groetjes Jan.
Fendt Diamant 510 TG met Volvo XC 60 D5 geartronic
Tsja, die van ons is van 2003, dus mag vast nog wel een nieuwe caravan heten. Die van ons is gewoon heel netjes afgewerkt. We konden eigenlijk vrij weinig kritiekpuntjes vinden na de aflevering. Ik denk dat dit wel beter geworden is, de laatste jaren. Bovendien is er blijkbaar nagedacht over bijvoorbeeld zaken als de plaats van het serviceluik. Wij hebben een Frans bed met het serviceluik precies op de goede plaats, zodat ik gemakkelijk een campingtafel + 4 stoelen oder het bed schuif. Ik heb een paar jaar geleden een Chateau gezien die iets vergelijkbaars had, maar het luik te ver naar voren had zitten, waardoor een draagbalkje voor het bed midden voor de opening zat. Resultaat was dat de grotere spullen door de caravan moesten.Coen schreef:Ik ben al een paar keer op de trotse bezitter van een nieuwe Adria (Adora geloof ik) afgestapt, gewoon omdat ik dat een bijzonder mooie caravan vindt. Beide eigenaren meldden daarbij dat de nieuwe Adria's een stuk beter zijn dan de oude. Is dat zo, en zo ja, waar zit dat dan in :
Sinds dit najaar een Unica 390DS van 1998. Zijn er dus nog niet mee weggeweest. Verkneuteren ons (in vergelijking met de vorige, een oude Digue Ibis) op de toiletruimte, en de ruime tweede zit (het grote bed blijft bij ons de hele vakantie bed, net als in de vorige twee caravans, en nu hebben we dus iets meer zit- en aflegruimte). Verder kan ik nu al wel zeggen dat de hele bak wat beter is afgewerkt dan die Digue...
Bart
Inmiddels twee maal mee weggeweest...
Het bed (matras) vonden we een tikje aan de harde kant ondanks dat er al extra 5cm schuimplastic onder lag. Voor de tweede vakantie een Truster Anticondensmat onder gekocht, bed is nu zacht genoeg en ook het condensprobleem opgelost.
Had een disselweger gekocht om zorgvuldig te kunnen beladen (omdat de indeling zo anders is dan van onze vorige caravans); maar die maar een paar maal gebruikt. De caravan ligt stabieler dan de andere twee die we hadden. (Geen stabilisator, trekauto Astra stationcar; zg. light truck banden)
Het boilertje dat er toevallig in zat hebben we nauwelijks gebruikt, maar een toilet is wel zo makkelijk. Geen storingen gehad (nou, nieuw waterpompje gekocht).
Bart
Inmiddels twee maal mee weggeweest...
Het bed (matras) vonden we een tikje aan de harde kant ondanks dat er al extra 5cm schuimplastic onder lag. Voor de tweede vakantie een Truster Anticondensmat onder gekocht, bed is nu zacht genoeg en ook het condensprobleem opgelost.
Had een disselweger gekocht om zorgvuldig te kunnen beladen (omdat de indeling zo anders is dan van onze vorige caravans); maar die maar een paar maal gebruikt. De caravan ligt stabieler dan de andere twee die we hadden. (Geen stabilisator, trekauto Astra stationcar; zg. light truck banden)
Het boilertje dat er toevallig in zat hebben we nauwelijks gebruikt, maar een toilet is wel zo makkelijk. Geen storingen gehad (nou, nieuw waterpompje gekocht).
Laatst gewijzigd door BDoets op vr 15 sep 2006 13:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Die van ons is trouwens niet van het nieuwste model, je weet wel, met die Adiva look.Coen schreef:Ik ben al een paar keer op de trotse bezitter van een nieuwe Adria (Adora geloof ik) afgestapt, gewoon omdat ik dat een bijzonder mooie caravan vindt. Beide eigenaren meldden daarbij dat de nieuwe Adria's een stuk beter zijn dan de oude. Is dat zo, en zo ja, waar zit dat dan in :
Toen wij, in 1999, voor een caravan gingen kijken, zijn we (uiteraard) ook bij Adria langsgeweest. Wat ons toen opviel, was dat de afwerking in de caravan op veel plekken was "soepel" was. Kastjes die niet alleen open konden, maar ook zijdelings mee bewogen de wat dunne kussen en algehele sobere indruk. Bovendien was het aantal indelingen toen zo beperkt, dat wij er ons "ideaal" er toen niet konden vinden. Belangrijke pluspunten van de Adria's toen vonden wij wel het lagere gewicht (dat houd misschien verband met de wat "soepele" afwerking), de prijs en het hagelbestendige dak.
De grootste afknapper vonden wij echter dat het front een ontwerpfout had. Het frontpaneel bestaat uit 2 delen. De delen overlappen elkaar (okee) maar dat het onderste deel dan uitsteekt tov het bovenste deel is natuurlijk fout. De naad tussen de 2 delen was -uiteraard- opgevuld met kit. Heel veel kit. Blijkbaar was de angst dat er water in de caravan kwam tijdens het rijden groter dan dat er water in de caravan kwam tijdens het staan en vandaar de, op deze wijze, overlappende delen.
De grootste afknapper vonden wij echter dat het front een ontwerpfout had. Het frontpaneel bestaat uit 2 delen. De delen overlappen elkaar (okee) maar dat het onderste deel dan uitsteekt tov het bovenste deel is natuurlijk fout. De naad tussen de 2 delen was -uiteraard- opgevuld met kit. Heel veel kit. Blijkbaar was de angst dat er water in de caravan kwam tijdens het rijden groter dan dat er water in de caravan kwam tijdens het staan en vandaar de, op deze wijze, overlappende delen.
Wij hadden een Adria Adiva 502 UP van 2002 tot dit jaar.
Omdat we nu maar met 2 meer reizen gaan we naar een iets kleiner model +/- 1300 kg.
De tweede maal dat wij met de caravan op vakantie gingen vloog een wiel (aluminium velg) in flarden, gelukkig reden we maar tegen +/- 40 km/u, zodat de schade beperkt bleef tot de caravan
Na onderzoek door Adria kwam de expert tot de conclusie dat er een constructiefout in de velgen zat waardoor deze loskwamen en uiteenspatten (was 1e serie Adiva)...
Adria heeft alles, inclusief mover, zo'n 3500 euro kosten, vergoed;
Deze caravan heeft nadien geen mankement meer vertoont en is vandaag verkocht.
We kijken nu uit naar een 'nieuwe', mogelijk terug een Adria.
Omdat we nu maar met 2 meer reizen gaan we naar een iets kleiner model +/- 1300 kg.
De tweede maal dat wij met de caravan op vakantie gingen vloog een wiel (aluminium velg) in flarden, gelukkig reden we maar tegen +/- 40 km/u, zodat de schade beperkt bleef tot de caravan
Na onderzoek door Adria kwam de expert tot de conclusie dat er een constructiefout in de velgen zat waardoor deze loskwamen en uiteenspatten (was 1e serie Adiva)...
Adria heeft alles, inclusief mover, zo'n 3500 euro kosten, vergoed;
Deze caravan heeft nadien geen mankement meer vertoont en is vandaag verkocht.
We kijken nu uit naar een 'nieuwe', mogelijk terug een Adria.
ook een Adria
wij hebben een oude Adria caravan, kleine rondzit voorin, achterin een 1 persoons dinette/slaapplaats.
Hij bevalt ons prima. Onze eisen waren: een koelkast, een dubbele deur en een breed bed. We genieten enorm. De caravan is licht geschilderd (gebroken wit) we hebben fleurige gele gordijntjes en kussens gemaakt. Alles werkt prima.
Hij bevalt ons prima. Onze eisen waren: een koelkast, een dubbele deur en een breed bed. We genieten enorm. De caravan is licht geschilderd (gebroken wit) we hebben fleurige gele gordijntjes en kussens gemaakt. Alles werkt prima.