Adria

Blondi

Bericht door Blondi » wo 14 feb 2007 16:55

hallo

eindelijk bericht van dealer, dat gekochte adria adora 512 geleverd is.moet alleen nog wachten op papieren van fabriek.ben effe gaan zien.wat mij direct op viel, dat de wandplaaten glad zijn.ik dacht dat adria caravan dat niet hebben, wie weet daar meer over?

groet blondi

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Bericht door Mstuniek » wo 14 feb 2007 18:31

blondi schreef:hallo

eindelijk bericht van dealer, dat gekochte adria adora 512 geleverd is.moet alleen nog wachten op papieren van fabriek.ben effe gaan zien.wat mij direct op viel, dat de wandplaaten glad zijn.ik dacht dat adria caravan dat niet hebben, wie weet daar meer over?

groet blondi
Jawel, Adria's met gladde beplating zijn net even na ik dacht 2000 op de markt gekomen, ik dacht type Adiva.
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Alfons

Bericht door Alfons » zo 16 sep 2007 17:33

Ook wij hebben een Aria gekocht de Altea 432 PX surprise.
Is wat completer uitgerust voor dezelfde prijs.
We gingen eigenlijk voor een occasion kijken maar toen we in deze stapten waren we gelijk verkocht.

Wat ik me wel afvraag:
Hoe zijn de ervaringen van anderen met Matador type Elite 2 banden.(klapbanden?)

Deze vraag heb ik gisteren ook al gesteld in een ander topic maar omdat o.a. Adria dit merk gebruikt stel ik hem hier nog maar een keer.

BTW de indeling:
Gelijk rechts het keukenblok daarnaast de wastafel vervolgens het toilet daarnaast het vaste bed.(kopse kant)
Gelijk links de kleerkast en daarnaast de treinzit.(tegenover de deur)
En de gladde wanden zijn wel lekker met schoonmaken.

vr.groet Alfons

Stef

Bericht door Stef » zo 16 sep 2007 19:09

Alfons schreef:Wat ik me wel afvraag:
Hoe zijn de ervaringen van anderen met Matador type Elite 2 banden.(klapbanden?)
Wij hebben dit soort banden tot dit voorjaar onder onze Adria B 432 PX Exclusive (2003) gehad, zonder problemen. Uiteindelijk voor C banden laten vervangen wegen droogtescheurtjes.

Alfons

Bericht door Alfons » ma 17 sep 2007 19:43

Geruststellend andwoord.

Dat uitdrogen van banden heb ik in het verleden ook gehad ; het begon bij mij tegen de velg aan met haarscheurtjes ondanks elk jaar insmeren met glycerine...geloof ik.
Na 4 jaar moesten ze vervangen worden.
Het merk weet ik niet ze zaten onder een polar..pakweg 15 jr. geleden.

502dt

nieuwe Adria

Bericht door 502dt » ma 17 sep 2007 22:36

Wij hebben op het dordrecht open onze Altea 502 DT ingeruild op een nieuwe Altea 462 PS, de oudste gaat niet meer mee en de jongste twee willen voortaan in een tentje.
We kregen een goede inruilprijs voor de caravan terug, dus was de beslissing snel genomen.
We hebben beide optie pakketten mee besteld en een service luik om vanaf de buitenzijde onder het bed te kunnen.

Josf

Bericht door Josf » wo 19 sep 2007 22:42

Ik heb vorig jaar een nieuwe Adria Adora 482 PS gekocht. Een mooie caravan, zowel van binnen als van buiten. Er zijn echter wel een paar dingen die (onder garantie) gerepareerd zijn. Drie ramen gingen niet meer dicht nadat zij geopend waren, de schakelaars van de bedlampjes, hadden losse contacten, een gaspit bleef niet branden, de glasplaat van het gasstel zat los, de deuren van de lange kasten gingen niet meer open of dicht (het knopje kon niet meer ingedrukt worden) en de ronde deur van de keuken is krom getrokken, hiervoor wordt een nieuwe besteld.
Al met al nogal wat mankementen voor een nieuwe caravan. Ik hoop dat het hierbij blijft!

BertJan
Berichten: 2695
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Bericht door BertJan » wo 16 jul 2008 19:12

Adria heeft voor het 2009 model van de Adora ook een geheel vernieuwd interieur. helaas nog niet volledig zichtbaar op deze foto's
http://www.kampeerzaken.nl/article.php/ ... uwd-010708

Dirk en Annemarie

Bericht door Dirk en Annemarie » do 17 jul 2008 13:23

wij ook.

MaRco2

Re: RE: Adria

Bericht door MaRco2 » zo 26 apr 2009 13:59

JanW schreef:@Elvis:
Sinds de bouw van een nieuwe fabriek en de overname door Knaus, is de kwaliteit met sprongen vooruit gegaan.
Met permissie, maar wat je hier stelt is naar mijn mening onzin.

Adria is anno 2006 nog één van de laatst overgebleven zelfstandige fabrieken :!:

Volgens mij is de enige overeenkomst met Knaus dat zowel Knaus als Adria caravans èn campers bouwen :wink:

(zie overigens: http://www.knaus-ag.com/)

Greetz,
JanW
Yep, dat mag wel duidelijk zijn, want Adria ging vrolijk door toen de KTG onderuit ging. :D

MaRco2

Re:

Bericht door MaRco2 » zo 26 apr 2009 14:04

Josf schreef:Ik heb vorig jaar een nieuwe Adria Adora 482 PS gekocht. Een mooie caravan, zowel van binnen als van buiten. Er zijn echter wel een paar dingen die (onder garantie) gerepareerd zijn. Drie ramen gingen niet meer dicht nadat zij geopend waren, de schakelaars van de bedlampjes, hadden losse contacten, een gaspit bleef niet branden, de glasplaat van het gasstel zat los, de deuren van de lange kasten gingen niet meer open of dicht (het knopje kon niet meer ingedrukt worden) en de ronde deur van de keuken is krom getrokken, hiervoor wordt een nieuwe besteld.
Al met al nogal wat mankementen voor een nieuwe caravan. Ik hoop dat het hierbij blijft!
Thanks.

Wij hebben exact dezelfde (een verse, wellicht op bepaalde punten al verbetert?) 482PS en zullen genoemde puntjes even in de gaten houden.

MaRco2

Re: Adria

Bericht door MaRco2 » zo 26 apr 2009 14:17

Na vier jaar de oude (in 1982 nieuw gekocht) Knaus Mustang 425T van mijn ouders gebruikt te hebben, waarvan met name het slaapcomfort en ruimte niet echt meer te doen was en we al bezig waren om accomodatie te gaan huren, kwamen we onze (vorige) caravan tegen die de zin in het kamperen weer helemaal terug liet komen:

Adria Unica B462PH+ uit 2000, afkomstig van de eerste eigenaar en met name de fraaie en warme aankleding, enorme ruimte (en ruimtegevoel) en het grote vaste dwarsbed met dikke matrassen en lattenbodems, wat de doorslag gaf.

Het feit dat er erg veel leuke dingen op en aan zaten (serviceluik, vast toilet + douche (ook al gebruik je het niet), boiler, grote keuken met zelfs een 'afzuigkap', LM wielen, donker getint glas, overal spotjes, groot Heki dakluik, overal zonne en insectenrollo's en ringverwarming) werkte ook zeker mee. Veel opbergruimte en een aantrekkelijk prijskaartje. Alleen waren een grote BOVAG beurt en twee nieuwe (de oude waren 9 jaar oud, van 1999 produktie dus) Bridgestone banden hard nodig.

De indeling was voor ons echt top: middentreinzit, groot dwarsbed voorin, eindkeuken en toilet (gelukkig minder staartlastig dan verwacht) en veel loop/kijkruimte zonder volgebouwd middendeel wat een caravan zo vaak erg klein en donker laat ogen.

Helaas is deze tijdens onze septembervakantie in 2008 in de Alpen (www.loupassavous.com) door hagel voorzien van de nodige putten e.d. wat er voor zorgde dat de herstelkosten dusdanig hoog waren dat we afscheid moesten nemen i.v.m. totaalverlies.:-(

Een vervanger was niet te vinden (zie ook het voorstelstukje) of uitgeleefd, niet het goede gevoel bij de verkoper, etc.

Om een lang verhaal kort te houden (na diverse merken als alternatief gezien te hebben, zowel nieuw als gebruikt), hebben we een nieuwe Adora 482PS met Slimpack gekocht. Qua indeling niet exact als de PH, maar wel met hetzelfde ruimtelijke effect, zitje achterin en een enórme middenkeuken. Met dank aan het voorraadmodel en een scherp bod, waar de dealer (na samenspraak met de importeur waar de caravan nog van was) mee akkoord ging en we een nieuwe Adria hebben voor de prijs van eentje van 3-4 jaar oud.:-)

Met name het hagelbestendige dak (zat trouwens niet op de oude, dat kon er wel achteraf (als we zouden repareren, hadden we dit op de oude kunnen laten zetten) opgeschoven worden) e.d. was een doorslaggevend argument!

Kunnen we er weer voor minimaal 10 jaar (of 20) tegen!:-)


Nu de andere Adria's!!!

Lexy

Re: Adria

Bericht door Lexy » za 9 mei 2009 07:27

Ook wij hebben een Adria.(Adiva 553 ,2007/2008)
Het is onze eerste caravan.
Ik zat te twijfelen tussen een hobby of de Adria.
Omdat de Adria een schiterende keuken heeft , zijn we hiervoor gegaan.
Het bed slaapt perfect.
Ik hoop er nog veel plezier aan te hebben.

Groetjes Arjen

MaRco2

Re: Adria

Bericht door MaRco2 » ma 11 mei 2009 13:00

De juiste keuze gemaakt. :wink:

Arres

Re: Adria

Bericht door Arres » ma 11 mei 2009 18:09

hoi wij zijn de trotse bezitters van een adria unica b502 up
van het jaar 2001 .
hebben deze vorig jaar sept aangekocht pracht occasie.
gaan er dit jaar mee naar z frankrijk onze vorige was een it van 400cm
deze is lekkere 502

MaRco2

Re: Adria

Bericht door MaRco2 » wo 13 mei 2009 10:10

Niet elk merk is vergelijkbaar qua aanduiding (en zelfs bij hetzelfde merk kan de ene caravan van binnen langer of korter zijn - afronding - dan het getal aangeeft).

FuturA

Re: Adria

Bericht door FuturA » wo 13 mei 2009 10:17

MaRco2 schreef:Niet elk merk is vergelijkbaar qua aanduiding (en zelfs bij hetzelfde merk kan de ene caravan van binnen langer of korter zijn - afronding - dan het getal aangeeft).
Inderdaad.

De "2" in de type-aanduiding "Unica 502" geeft de breedte van de caravan aan (2m30), volgens het systeem dat Adria gebruikt.

Gebruikersavatar
Loesje
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 7 sep 2008 23:16
Locatie: Baarle-nassau

Re: Adria

Bericht door Loesje » za 16 mei 2009 23:47

wij hebben sinds vorig jaar september onze eerste Adria 390ds (tevens eerste caravan :D )gekocht.Hij zal zo een 10 jaar zijn..zijn er nu twee weekendjes mee weggeweest en gaan binnen 4 dagen een 12 dagen mee naar de ardennen..!!we hebben er pas nieuw dakraam ingezet en met het oude raam het dakraam van de wc gerepareerd!!dat was het enige wat stuk was..Verders was ie helemaal gekeurd toen we hem kochten.Links toilet , achter links dinette dan kast dan rechts weer dinette waar we eignlijk altijd bed van laten...kan mijn manneke(rugpatient) ten aller tijden even gaan liggen en rechts bij binnenkomst keukentje...kleuren ..zie fotootje..heel licht binnenin..en nog vrij netjes..wij hebben hem ook zeker gekocht qua lichtgewicht omdat onze huidige auto 15 jaar wordt maar nog helemaal toppi is!!!
zodat hij niet op zijn top hoeft te zitten om deze zomer de bergen in te gaan..
tot hiertoe verders helemaal tevreden mee..

MaRco2

Re: Adria

Bericht door MaRco2 » di 19 mei 2009 11:59

Hoi Loesje,

Ideaal toch om zo lekker weg te kunnen. Wat voor auto staat er eigenlijk voor (en kmstand e.d.)?

Een goede auto kan zo enorm lang mee, maar de 'mensch' zelf wil wat verser hebben vaak. Onze oudste is trouwens 19.:-) Onze vroegere oudste zou over een paar jaar 40 geworden zijn.

andresw

Re: Adria

Bericht door andresw » di 16 jun 2009 23:53

Wij zijn de gelukkige eigenaars van een Adria Adiva 502UP uit 2006.
Nieuw gekocht .
Een geweldige fijne caravan met geheel glad plaatwerk.
De auto die het nu moet gaan doen is een Peugeot 308 sw Feline ( 2009 ).

Gr Andre

Sony

Re: Adria

Bericht door Sony » di 23 jun 2009 22:27

Wij zijn sinds mei 2009 de gelukkige eigenaars van een Adria Adiva 512 UP, bouwjaar 2008. Wij zijn er zeer zeer tevreden over, hij is top! :D
Leuk dat hier meer Adria caravanners zijn, je ziet ze niet heel veel op de weg.

MaRco2

Re: Adria

Bericht door MaRco2 » do 25 jun 2009 20:23

Wij zien ze zat hoor (zowel de oudere Unica's als vooral Adiva's (gek genoeg, want dat zijn toch dure jongens)), maar dat heb je altijd als je zelf iets hebt en je let er op, dan zie je ze overal.

Toevallig de afgelopen dag genoeg gezien (dik 1.400 km met de 482 er achter).:-)

Gebruikersavatar
Loesje
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 7 sep 2008 23:16
Locatie: Baarle-nassau

Re: Adria

Bericht door Loesje » do 9 jul 2009 23:31

Marco..
sorry hoor..was hier lang niet geweest...
onze auto is een Ford Mondeo..heeft nu ongeveer 206 000 gelopen denk ik....
klinkt ...heftig he!!maar ik ben gerust!!

MaRco2

Re: Adria

Bericht door MaRco2 » vr 10 jul 2009 09:10

Valt wel mee hoor.:-)

Als de mijne een jaar of 8 oud is, zal rond de 500.000 km gehaald zijn. :shock:

Gebruikersavatar
Loesje
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 7 sep 2008 23:16
Locatie: Baarle-nassau

Re: Adria

Bericht door Loesje » di 1 sep 2009 23:19

en wij hebben er nu lekker mee naar de dolomieten geweest...
ons autootje deed het erg goed!!topvakantie..caravan is ook heel goed bevallen...
dus mogen ons weer gelukkig prijzen.. loesje

Plaats reactie

Terug naar “Adria”