Vakantie tips 2020 gevraagd

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Bospaadje
Berichten: 479
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Bospaadje » ma 16 dec 2019 21:23

Vanwege privacy niet exacte adres, maar hier is de mapsroute, 1250 zoals je kunt zien. Zuid Limburg, je zult er maar wonen.

https://goo.gl/maps/RgVqG7yTT5s35kY66
Home is where you park it caravan.gif

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door AadB » ma 16 dec 2019 22:49

Camping Aux Rives de Soleil is een goede overnachtingscamping (ook voor een paar dagen trouwens). Wel iets minder dan 700km vanaf Hoensbroek.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Chris » di 17 dec 2019 10:57

Bospaadje schreef:
ma 16 dec 2019 21:23
Vanwege privacy niet exacte adres, maar hier is de mapsroute, 1250 zoals je kunt zien. Zuid Limburg, je zult er maar wonen.

https://goo.gl/maps/RgVqG7yTT5s35kY66
Nou...je hebt gewoon een geweldige voorsprong dus..handig [kerstduim.gif]
Dan is de te nemen route ook bijna geen issue meer...jammer...want Millau is minder logisch..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Daphne » di 17 dec 2019 11:15

Bospaadje schreef:
ma 16 dec 2019 12:19

We hebben gelukkig nog even om details verder in te vullen.
Aangezien we van plan zijn om twee etappes (van 700/550km) te rijden, hebben we in principe op de camping waar we overnachten niet zoveel nodig, dus er is vast nog wel iets te vinden tegen die tijd. Voor de terugweg zou ik in principe hetzelfde principe willen hanteren, maar dan dus 700/500 gezien van L'Amfora terug. Ik heb al diverse sites gevonden, waar genoeg campings op staan. We reizen natuurlijk in hoog seizoen, maar wel op de maandag/dinsdag heen en op de donderdag/vrijdag terug.
Hoe is jullie ervaring met het verkrijgen van een plekje in het hoodseizoen/schoolvakantie? Zorgwekkend en kan ik beter iets reserveren op voorhand. Of een 5tal campings zoeken en op basis van voortgang een uurtje vantevoren informeren of er plek is?

EDIT: Het is overigens 1250km. Voordeur tot voordeur/slagboom :-). Dus mijn eerdere 800/550 wordt eerder 700/550 of 800/450.
Campings voor onderweg reserveren zou ik niet doen. Ook niet in het hoogseizoen. Er zijn zoveel factoren onderweg die oponthoud kunnen geven, maar het kan ook lekker gaan en wil je misschien nog even doorrijden dan zit je vast aan een geboekte overnachtingscamping.
Bij de ANWB is in het voorjaar altijd een nieuwe gids "campings onderweg" te koop met campings dichts langs de route. Je kunt ook een camping app downloaden, vooral door de GPS van je toestel is dat heel handig. Je ziet in welk gebied je je bevindt en je kunt campings in de directe omgeving selecteren. Als je een beetje op tijd op zoek gaat naar een plekje is er altijd wel een plekje te vinden.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Leentje » di 17 dec 2019 11:31

RE.gif Zelf gebruik ik daarvoor de app van Archies. Alle campings in de buurt in beeld.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Daphne » di 17 dec 2019 11:46

RE.gif

die kan handig zijn maar daar heb je wel een internetverbinding voor nodig en aangezien ik op de iPad een prepaid datasim heb, lopen de kosten wel op. Ik heb de Archies app daarom verwijderd, want hij doet het wel zonder internet, maar dan heb je de onderliggende kaarten niet en dan is het ineens alleen een opsomming van campings.
Ik gebruik daarom de ACSI app, zonder internetverbinding te gebruiken maar wel met GPS.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Chris » di 17 dec 2019 21:07

@ Bospaadje.

Onderweg reserveren doen wij ook niet, ik lieg nu.. 1x gedaan ooit. ( en reserveren kost vaak ook nog wat extra.)
Zorg gewoon dat je niet heel laat op een overnachtingscamping aankomt, dan is er vrijwel altijd wel een plekkie.
Juist die campings langs de snelweg zijn daar op ingespeeld, die weten dat ze als doorreiscamping gebruikt worden.
Er is ook een online leuke zoeker, kan je gewoon langs de route kijken: http://www.frankrijkonderweg.nl/campings/autoroutes/
Wij rijden altijd heel vroeg weg en dan heb ik het halverwege de middag uurtje of 3-4 wel gezien, en wil stoppen.
Prima tijd om op een overnachtingscamping aan te komen...
Hut neerzetten, pootjes uit, 230Volt erin, stoeltje, biertje erbij en ik stort in... [kerstproost.gif]
Mogen de dames de rest regelen.. toch.. [kerstduim.gif]
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Carnavalswiertz » di 17 dec 2019 21:38

Reserveren doe ik nooit behalve wintersport camping met carnaval ( weinig/geen alternatieven) en Las Dunas in zomervakantie omdat de kids perse daarnaar toe willen (vanwege animatie , vrienden, strand enz). Ook geen “overnachtingscampings”, als je vroeg genoeg aankomt is er meestal wel een mouw aan te passen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Carnavalswiertz » di 17 dec 2019 21:46

Onderweg naar wintersport overnacht ik altijd op betaalde “Autorasthof”. Je betaalt circa EUR 10 maar krijgt daarmee een voucher in het plaatselijke (trucker)restaurant of McDrek voor een discount op ontbijt van zeg EUR 6-8. Werkt perfect en je staat op een plaats die tenninste videobewaakt is. Een nadeel toen we naast een koelttruck stonden waar de koeling iedere 20 minuten (aangevoeld als iedere 5 minuut) aansloeg. Ik sliep er eenvoudigweg doorheen maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk kan zijn voor anderen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Bospaadje
Berichten: 479
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Bospaadje » di 17 dec 2019 22:16

Wederom bedankt voor de tips, die app ga ikeens installeren, website is ook heel erg mooi. Zakelijke gsm als wifi en op de tabblet op zoek onderweg.

En 3/4u is inderdaad mooie tijd om de “werk”dag te eindigen. Vrouwtjes kunnen inderdaad eten regelen, mover doet de rest.
Home is where you park it caravan.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Chris » wo 18 dec 2019 20:03

Even een toepasselijke dan voor jou...
.
Amfora.jpg
Er is zelfs een FB groep van Amfora: https://www.facebook.com/groups/1392462260807593/
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Hobby Linka » wo 18 dec 2019 21:32

RE.gif

Twee zelfs. De officiële en de gasten voor gasten. [kersthaphop.gif]
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Chris » wo 18 dec 2019 21:48

RE.gif
Zie je Andre... ik "Pas" ook op jou camping hoor...
Als je dit jaar nou overslaat, dan loop ik er wel even heen om te kijken of alles er nog is... [kerstwhoehoehaha.gif]

p.s..
Die laatste FB site is de leukste qua info.. ( de link)
Bij de foto's en video's al veel leuke dingen gezien..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Bospaadje
Berichten: 479
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Bospaadje » wo 18 dec 2019 23:51

Ik ga me eens aanmelden:-)
Hoe zit het eigenlijk met de plekken, worden die ter plaatse bij aankomst bepaald?
Wat zijn de leukste plekjes?
Home is where you park it caravan.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Chris » do 19 dec 2019 09:37

Meestal bij aankomst krijg je wat keuzes.
Amfora reserveert niet op nummer.
Wij staan 1 camping eerder, die doen dat wel.
Ik weet dat mijn plekkie komend jaar 235 is daar...zelf gekozen afgelopen jaar.
Tja...wat zijn de leuke...hangt erg van jou smaak af.
Vlak bij het centrum of vlak bij zee.....mmmm
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Bospaadje
Berichten: 479
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Bospaadje » wo 29 jan 2020 21:26

Ik heb een camping gevonden:
Camping des Nations ***
Ligt op ongeveer 780km van thuis en op 480 van Amfora.
Voor de terugweg nog niets geboekt, maar wil dan eens wat experimenteren. Dus vanaf 500km een mogrlijke csmping en dan bekijken hoe ver we gaan/kunnen doorsjezen. Aangezien we van plan zijn om do-ocht uit te checken in Spanje hebben we ruim speling. Liefst natuurlijk do/vr rijden, maar als er een extra stop nodig is, ook geen probleem. Als ik maandag maar voor 9.30u op werk ben ;-)
Home is where you park it caravan.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Chris » wo 29 jan 2020 21:31

Hobby Linka schreef:
wo 18 dec 2019 21:32
RE.gif

Twee zelfs. De officiële en de gasten voor gasten. [kersthaphop.gif]
Gasten voor gasten lijkt gestopt te zijn... jammer, was leuke regio info te vinden.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Chris » wo 29 jan 2020 21:36

@ Bospaadje..

Ik denk dat de "rondweg" rond Lyon veel meer kans heeft op doorstroming van het verkeer.
Slim om dus Lyon voorbij te tuffen op de eerste dag ...als je de kans krijgt..
Hoe minder KM naar Amfora op de dag van aankomst hoe meer keuzekans je zal hebben.
Het verkeer kan bij de grens wel eens wat opstropen.
Wegwerkzaamheden daar... al een paar jaar geloof ik.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Bospaadje
Berichten: 479
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Bospaadje » wo 29 jan 2020 22:38

@Chris, dat is inderdaad het doel.
Daarna zo vroeg als kan weer de camping af.
Ofja, vakantie vroeg, zodat we in ieder geval in de voormiddag aankomen
Home is where you park it caravan.gif

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Carnavalswiertz » do 23 apr 2020 19:58

Ik heb plan A, B en C.
Plan A naar Spanje bij voorkeur Las Dunas. Ik heb zoals gebruikelijk nog niet gereserveerd. Ik kan dus op de laatste dag nog besluiten (wss einde juli) te gaan indien dit mogelijk is. Voorkeur.
Indien A niet gaat wegens reisbeperkingen plan B ga ik naar een camping in Duitsland (Brandenburg of regio rond Chemnitz of Nordseekueste) of Nederland (Zuid Limburg of de kust).
Indien ook B niet gaat wegens reisbeperkingen sleep ik de caravan naar achtertuin die ook groot genoeg is (schat zo’n 200-300 m2), plan C.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Bospaadje
Berichten: 479
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Bospaadje » wo 29 apr 2020 23:50

Bospaadje schreef:
za 7 dec 2019 17:43
KnipknipWe hebben gekozen voor “in de buurt”. Met Koningsdag gaan we naar DeLeistert, ...

Een weekendje later (en een nachtje extra) gaan we iets verder richting Terspegelt.

De zomervakantie is nog niet geboekt, maar we kregen nog de tip om eens naar Le Brasilia in Canet en Roussillon te kijken, iemand daar ervaring mee?
camping 1 met koningsdag is helaas niet doorgegaan.
Komend weekend staat Terspegelt op het programma, ik ga morgen bellen en dan besluiten of we op het aanbod plek met privé sanitair ingaan. Ondanks het slechte weer willen we er graag eens uit....
Home is where you park it caravan.gif

caravanblog
Berichten: 192
Lid geworden op: di 24 jan 2017 23:13
Locatie: Omgeving Schagen
Contacteer:

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door caravanblog » za 2 mei 2020 10:50

Vakantie buitenland (Hongarije) hebben we maar uit het hoofd gezet. Dat gaat gewoon niet en moet je ook niet willen. Mocht de crisis weer verergeren dan zit je daar wellicht opgesloten.
Om toch de nieuwe (gebruikte) caravan en voortent weer uit te proberen hebben we een camping dicht bij huis geboekt voor 14 dagen. Net nog voor de schoolvakanties. Camping met privé sanitair op de plek in St. Maartenszee. Prachtige camping en hoge score in de reviews. Kijk er nu al naar uit. Lekker even weg uit de beperkte lockdown.
Ford Kuga 2020 St-Line-X 1.5 Ecoboost en per eind april 23 nw Knaus Sudwind 60Y 500EU 2022 met cassetteluifel, Mover Enduro EM303A+, Unico Verona Champagne/Zwart XL (8-2023) met voorwand de luxe + dakluifel + gaaswand + blinderingen.

Bospaadje
Berichten: 479
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Bospaadje » wo 3 jun 2020 11:29

Zo, even wat stof van topic af geblazen, want ik kan wederom wel weer wat tips gebruiken.
Uiteindelijk hebben we toch twee keer mogen een lang weekend kunnen genieten/proberen in ons nieuwe kampeerpaleis blij.gif blij.gif

Last minute naar Terspegelt geweest in de periode dat campings net open waren. Echt top weekend gehad, prive sdanitair op prive veld en strand. Er waren al met al 8 plekken bezet, denk ik :-).

Het lange weekend van 4/5mei zijn we naar de Schatberg geweest, ook supergaaf. We zijn wel enorm aan het twijfelen geslagen of een luifel voor ons voldoende ruimte biedt, maar dat komt later in een ander topic wel eens aan bod.

De zomervakantie stond gepland naar Amfora. En nu is langzaam nieuws doorsijpelt dat er e.e.a. mogelijk lijkt te zijn, heb ik de camping gebeld en omgeboekt van comfort naar prive sanitair op een 180m2 veld. Volgens de plattegrond ook dicht aan het strand, dus win-win, afgezien van het financiele aspect. 4/8 tot 20/8 gaan we dus (naar alle waarschijnlijkheid) naar Spanje.

Wij hebben nog geen gebruik gemaakt van onze thetford toilet, maar dat gaat er mogelijk wel van komen. Onderweg hebben we weinig behoefte aan een toilet opzoeken. We zijn niet heel erg covid-bang, maar willen ook niet op het lijntje gaan balanceren als we eigen toilet onboard hebben. Ik ben wel op zoek naar een doorreiscamping (was ik al, zie hierboven), maar deze keer ook met prive sanitair. Ik heb eigenlijk weinig zin om veel km te maken, maar door dit hele gedoe hebben we als voorkeur om toch door te rijden tot net voorbij Lyon =750km.
Dan blijft er nog een 520km over tot de camping voor dag 2.

Heeft iemand toevalligerwijs een camping op het netvlies voorbij Lyon met prive sanitair? Of een idee of er een site is waarop ik kan filteren?

Zelfde willen we eigenlijk ook op de terugweg doen, maar dat zijn zorgen voor iets later.
Home is where you park it caravan.gif

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door erichendri » wo 3 jun 2020 13:01

Op acsi kun je dat filteren.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Bospaadje
Berichten: 479
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Vakantie tips 2020 gevraagd

Bericht door Bospaadje » wo 3 jun 2020 15:34

RE.gif Ahh, Top, dat kan helpen.
Al heb ik wat gegoogled en valt vooralsnog wat tegen.
De kinderen zou ik ook wel met een sopje voor een keer kunnen schoonvegen.
We zoeken nog even verder
Home is where you park it caravan.gif

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”