Aan het strand met zon in september

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Plaats reactie
Tobo
Berichten: 34
Lid geworden op: za 7 jan 2017 16:11

Aan het strand met zon in september

Bericht door Tobo » di 20 aug 2019 11:15

Hallo,

Doordat ons seizoen op Camping Op den Drul plotseling is afgebroken omdat de camping per 1 augustus is verkocht aan Europarcs, zijn wij op zoek naar een mooie en betaalbare camping (ACSI tarief?) voor de eerste drie weken van september.

Camping bij voorkeur over de volle breedte aan het strand, en niet 500 meter lopen naar het strand. Het strand moet wel een zandstrand zijn, als het even kan. Liefst ook een zonnetje en binnen 2 dagreizen bereikbaar. (Zuid-Frankrijk, Noord-Spanje of elders zuidwaarts).

We hoeven niet persé animatie, en als zwemmen in zee mogelijk is, dan is een zwembad ook niet noodzakelijk. Liefst niet te steil, omdat klimmen niet gemakkelijk is voor mij. Verder fijn als er schoon sanitair is. WiFi(Gratis?) is ook een pré.

Alvast bedankt voor de tips.

Ton en Petra

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Aan het strand met zon in september

Bericht door Chris » di 20 aug 2019 11:44

Aan de golf van Roses in N Spanje zijn een hele rij campings.
Wij stonden net nog op Las Palmeras in St Pere Pescador...mooier natuurlijk strand zonder drukke boulevard en mega hotels kan je niet vinden.
En sanitair daar....mooier en schoner heb ik het nog nooit gezien....
Zo'n heerlijke locatie, ik heb voor volgend jaar al weer geboekt, 5e keer...dat zegt mij alles..

Succes..
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Aan het strand met zon in september

Bericht door Vadervan3 » di 20 aug 2019 12:12

Camping le brasilia in canet roussillion is een prima optie ook. Voldoet aan al jullie wensen, breed zandstrand waar je vanaf de camping direct oploopt, prima weer en een prachtige camping. Sanitair wordt 3/4 keer per dag schoon gemaakt, de camping heeft alles van een bakker tot traiteur, wijn winkeltje, Spa etc. De prijs is in het na seizoen ook niet zo belachelijk hoog, ik dacht dat wij rond de 250 euro betaalden voor een week.

Wij gaan er al een jaar of 10 naar toe.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Aan het strand met zon in september

Bericht door Daphne » di 20 aug 2019 12:34

Camping La Balena Allegre in St Pere Pescador. Langgerekte camping direct aan het strand. Je staat er nooit ver van af en ruimte genoeg op het strand. Zelfs in het hoogseizoen.
Ballena Allegre 4.PNG
Ik heb in St Pere Pescador op alle campings gestaan, maar als het over het strand gaat en de afstand ben je bij La Balena het beste af.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Aan het strand met zon in september

Bericht door deusjevo » di 20 aug 2019 13:42

RE.gif
Die is inderdaad top gelegen.
Het dorp ligt alleen niet echt op loopafstand dacht ik.

Verder heb je ook nog Camping Laguna in Empuriabrava als je wel graag een dorpje snel in wilt lopen, via het strand dan wel en dat is wellicht niet handig als je wat slechter ter been bent.
Zit trouwens in september geloof ik nog behoorlijk vol met de grijze golf.
.
98BEDDD7-5A9A-4098-933C-B0C63E745DEE.jpeg
Laatst gewijzigd door deusjevo op di 20 aug 2019 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Aan het strand met zon in september

Bericht door Daphne » di 20 aug 2019 13:46

RE.gif

Wij zijn over het strand langs de camping naar Sant Martin d'Empuries gelopen. Waar de camping eindigt, begint zo'n beetje het prachtige dorpje. Of het een flinke wandeling is hangt af waar je staat. Wij stonden heel ver, tegen camping Las Dunas dus het was een flinke wandeling.

Maar volgens mij wordt er niet om een dorp op loopafstand gevraagd weenie.gif


Sant Martin d'Empuries.PNG
Sant Martin d'Empuries.PNG (70.59 KiB) 5268 keer bekeken
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Aan het strand met zon in september

Bericht door Daphne » di 20 aug 2019 14:01

Ik zie trouwens dat er om ACSI campingcard tarief wordt gevraagd. Dan valt La Balena af.

Je kunt dan wel bij La Gaviota terecht. Ligt tegen camping Las Palmeras (waar Chris het over had) maar dan wel tegen het strand. Of camping Aquarius. Ligt tussen L'Amora en Las Dunas in. Ook direct aan het strand.
Vorig jaar stonden we in Frankrijk in Argelès sur Mer op Le Soleil dat als een van de weinige campings in Argelès direct aan het strand ligt. Je kunt daar voor 20€ per nacht staan. Maar eerlijk gezegd, als het op het sanitair aankomt dan kun je beter in Spanje of Kroatië staan.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Aan het strand met zon in september

Bericht door deusjevo » di 20 aug 2019 14:05

Daphne schreef:
di 20 aug 2019 13:46
RE.gif

Maar volgens mij wordt er niet om een dorp op loopafstand gevraagd weenie.gif
Oeps, da’s dan meer een eis van mijzelf vrees ik, las wel iets over slecht klimmen dus vandaar wellicht mijn aanname.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Aan het strand met zon in september

Bericht door Chris » di 20 aug 2019 16:46

Daphne schreef:
di 20 aug 2019 13:46
RE.gif

Wij zijn over het strand langs de camping naar Sant Martin d'Empuries gelopen. Waar de camping eindigt, begint zo'n beetje het prachtige dorpje. Of het een flinke wandeling is hangt af waar je staat. Wij stonden heel ver, tegen camping Las Dunas dus het was een flinke wandeling.

Maar volgens mij wordt er niet om een dorp op loopafstand gevraagd weenie.gif
.



Sant Martin d'Empuries.PNG
Ha...vorige week nog gelopen Daphne..
Heel leuk en lief dorpje..
Ik zal even een bekende foto zoeken...
.
Sorry...andere keer..het kerkje...ken je..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

joris-pink
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 16 okt 2017 21:23

Re: Aan het strand met zon in september

Bericht door joris-pink » di 20 aug 2019 22:33

Ook aan het strand in frankrijk nabij cap d'agde.
Camping le club farret in vias plage. Deze heeft een gedeelte vlak bij het strand.
In marseillan-plage camping beach garden of nouvelle floride, beiden vlak aan het strand.
Allen met zwembad
Hyundai Santa Fe hybrid - Hobby prestige 540 Ufe (2018)

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Aan het strand met zon in september

Bericht door Vadervan3 » wo 21 aug 2019 11:00

Daphne schreef:
di 20 aug 2019 14:01
Ik zie trouwens dat er om ACSI campingcard tarief wordt gevraagd. Dan valt La Balena af.

Je kunt dan wel bij La Gaviota terecht. Ligt tegen camping Las Palmeras (waar Chris het over had) maar dan wel tegen het strand. Of camping Aquarius. Ligt tussen L'Amora en Las Dunas in. Ook direct aan het strand.
Vorig jaar stonden we in Frankrijk in Argelès sur Mer op Le Soleil dat als een van de weinige campings in Argelès direct aan het strand ligt. Je kunt daar voor 20€ per nacht staan. Maar eerlijk gezegd, als het op het sanitair aankomt dan kun je beter in Spanje of Kroatië staan.
Le soleil inderdaad ook een hele mooie camping. Het was dat we het jaar na le soleil naar le brasilia gingen en die nog iets mooier vonden, anders waren we zeker eens terug gegaan naar le soleil.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Aan het strand met zon in september

Bericht door janoniem » vr 24 sep 2021 09:02

deusjevo schreef:
di 20 aug 2019 13:42
.....Verder heb je ook nog Camping Laguna in Empuriabrava.....
We waren daar in 2000 toen het er niet best bij lag. Inmiddels is het dit jaar een ANWB Top camping en ik wil die upgrade wel eens zien. We staan nu in Cavalaire op keiharde grond waar onze Torino met rotspennen is vastgenageld.
Hoe werkt dat op die camping Laguna?
Ik heb wel brede stalen haringen maar geen houten, zou breed staal volstaan?
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Aan het strand met zon in september

Bericht door deusjevo » vr 24 sep 2021 09:14

Wij hebben nooit 1e lijn langs het strand gestaan op Laguna, wellicht dat je daar houten haringen nodig hebt.

Andere plekken voldoen brede stalen haringen wel.

Vroeger had je “Willem Laguna”, iemand die er al heeeel lang kwam en iedere staanplaats en alle bijzonderheden kende.
Heb lange mailwisselingen met hem gehad, helaas is hij een jaar of 8 geleden overleden.
63C79478-0C57-448A-B40A-C4F488386752.png
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Aan het strand met zon in september

Bericht door janoniem » vr 24 sep 2021 11:27

[re.gif]
Dank je, nuttige info als voorbereiding.
We nemen een standaardplaats met de ANWB Camping key korting.
Zou die korting enige relatie hebben met het verlenen van de kwalificatie “Top camping”?
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”