werkelijk geen idee waarheen

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Poldervrouwtje » zo 30 dec 2018 16:01

Na lange afwezigheid vanwege verre reizen (afgelopen zomer Canada en net terug van Borneo ) en in 2017 2 x China gaan we komende zomer voor het allerallerlaatst met de kinderen (althans 2 van de 3) weer eens met de caravan op pad. Maar echt.. geen idee waarheen.

Wat zoek ik:

Omgeving waarin meer dan genoeg te ondernemen is en dan binnen een uur en hele bijzondere dingen mag wel wat verder zijn maar niet voor ieder liflafje lang in de auto
Mooi weer (ja ja.. ik weet het .. geen garantie maar als het kan mooi weer).
Camping: eisen: schoon sanitair, grote plekken en niet haring aan haring. Zwemnad is fijn, animatie niet noodzakelijk (of liever niet eigenlijk ) maar geschikt voor een dan 19 jarige en 17 jarige (Beide heren zijn niet zo van het contact leggen en zijn geen feestbeesten), prijs is niet zo heel belangrijk. Liefst geen massaal gebeuren en niet perse vol met Nederlanders.
Een locatie waarbij je makkelijk naar een gezellig plaatsje kunt voor een terrasje, hapje eten etc.. Het zou fijn zijn als dit lopend kan.
Afstand , we rijden sowieso niet meer in 1 dag naar bestemming (tenzij dichtbij) dus km is niet een dealbreaker

We zitten nog 1 jaar aan hoogseizoen vast (regio noord, maar we kunnen eerder weg omdat jongste eind examen heeft gedaan en middelste eind juni al klaar is) Oudste gaat niet meer mee


Waar ik zelf aan gedacht heb:

Dalmatie
Noorwegen (is dat leuk voor de jongens ? en hoe is het weer)
Zweden
Frankrijk eventueel drome of Provence
Engeland (zuid Engeland, maar met caravan op boot ? Duur ?)

En toen was mijn inspiratie wel even op.

Wie heeft leuke ideeën tips of wat dan ook ;-) Of vind het gewoon leuk om mee te denken..
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Den Adriaan » zo 30 dec 2018 16:06

Tsjechië.

Volvodriver

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Volvodriver » zo 30 dec 2018 16:24

Hoewel zelf een fervent Zwedenganger lijkt mij Zweden, gezien je terraswensen etc niet aan je eisen te voldoen tenzij je naar de campings nabij de grotere plaatsen als Malmö of Göteborg gaat. Die steden hebben wel terrassen etc. Ook in de buurt van Jönköping (ook wel aardig wat terrassen) is wel een leuke camping. Maar je bent daar afhankelijk van je auto. Verder vind ik persoonlijk de meeste campings niet "geschikt" om 3 weken te staan. Dat is echter persoonlijk.
Maar wat is de interesse van de heren. Gaan ze voor cultuur of voor nietsdoen en (in "open water") zwemmen.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Poldervrouwtje » zo 30 dec 2018 16:29

volvodriver: we hoeven juist niet perse op 1 plek te blijven staan. Heer 1 (19) is met mij naar Canada geweest. Houdt van wandelen, natuur, zwemmen, kajakken etc.. hij is best actief. Houdt wel van terrasje pakken maar is geen mens voor 3 weken op strand liggen. Heer 2 (17) is van alles wat.. Hij is niet super actief maar houdt ook niet van hele dagen nietsen. Beide heren houden van een museum op zijn tijd etc.. en een grote stad/leuke plaats vinden ze ook leuk. Ze háten marktjes ala Frankrijk ;-)
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Poldervrouwtje » zo 30 dec 2018 16:30

Den Adriaan schreef:
zo 30 dec 2018 16:06
Tsjechië.
Die had ik nog niet bedacht.. Ben ik al eens geweest met wintersport maar stond niet in mijn hoofd voor zomer.. ik ga eens aan de google
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Poldervrouwtje » zo 30 dec 2018 16:30

o en die terrassen eis is niet hard , maar zou leuk zijn.
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Volvodriver

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Volvodriver » zo 30 dec 2018 16:37

Als ze sportief zijn en jullie zijn bereid te trekken. Dan is Zweden heeeeel geschikt. Temperatuur in juli en augustus 22-25 °C en veel mogelijkheden tot o.a kayakken en natuurwandelingen. En dan een paar dagen Stockholm met zijn vele musea op allerlei gebied. Top
Wij zijn zelf niet van het kayakken maar ik weet dat er nogal wat mogelijkheden zijn.

Gebruikersavatar
maanenschijn
Berichten: 204
Lid geworden op: zo 3 jan 2016 20:05
Locatie: Opijnen

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door maanenschijn » zo 30 dec 2018 16:41

De afgelopen twee jaar hebben we met onze kinderen in de leeftijd van 9 tot 19 veel plezier gehad op Kim's Camping Llafrac in Spanje. Eenvoudige maar nette camping, verschillende nationaliteiten, omgeving mooi om te mountainbiken, snorkelen in de zee, en typisch oude vissersdorpjes als Calella en Llafranc met terrasjes op loopafstand. Dagje Barcelona of een stevige bergwandeling op de Montserrat goed aan te rijden.

Misschien een idee.

Ook twee jaar Tsjechie gedaan. Was leuk, maar moesten toch wel aardig wat rijden om ergens wat te gaan doen.
Volvo XC70 (2005) - Polar 520 GL (1996).

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Poldervrouwtje » zo 30 dec 2018 16:41

volvo dank.. ik ga zweden eens nader bekijken. Caravan zou eventueel ook thuis kunnen blijven. We hebben tenten zat. Misschien dan wat flexibeler..
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Poldervrouwtje » zo 30 dec 2018 16:42

maneschijn ook jij bedankt. Spanja hadden we nog niet overwogen. Lang geleden ooit eens geweest vlakbij Palamos..
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Chris » zo 30 dec 2018 16:45

RE.gif
Kijk dan ook eens rond de Golf van Roses....
Veel te zien/doen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Henny » zo 30 dec 2018 17:48

Noorwegen en dan de westkant , de prachtige fjorden kant, met uitdagende klimtochten. Onder andere de Preikestoel , je loopt over een rotspad in 2 uur naar een rotsplateau dat 604 meter boven het fjord is. Het plateau is 25x25 meter en niet omheind! Er gebeuren (vrijwel) nooit ongelukken hoor! Campings , niet veel, maar wel wat eenvoudige in die buurt. Wij stonden op de camping in Stavanger ( 3 nachten) Prima camping, geen geluidsoverlast.
Stavanger waar wel wat terrasjes zijn maar ook museum etc.
Het is echt een prachtig gebied , heel Noorwegen trouwens, maar wij hebben het westen tot aan Bergen gedaan , toen iets naar het oosten, Leardal aan het Sognefjord.
Daarna Roldal en toen via de 9 recht naar beneden naar Kristiansand, daar ook terrasjes en leuk stad(je)
Eerste week hadden we droog maar fris weer, 2 laatste weken was het tussen de 22 en 30 graden......Wij waren er in juni.
De E wegen zijn allemaal prima te rijden met caravan.

Maar zuid Engeland ( waren we ook een paar keer) is ook prachtig. Overtocht van Calais naar Dover is niet extreem duur ( je hoeft geen hut te boeken, je bent er snel) Met de caravan door de tunnel is duurder.
Campings in GB zijn wel veel groter en staan dikwijls vol met sta caravans. Wij werden voor 1 jaar lid van The Camping and Caravanning Club om zodoende op kleinere campings zonder verhuur te staan.

Of is de kust van Normandie iets voor jullie met veel over WO 2 ??????

Succes happynewwyear.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door AadB » zo 30 dec 2018 23:18

Waldcamping Naturno Zuid-Tirol Italië is volgens mij precies wat je zoekt.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Poldervrouwtje » ma 31 dec 2018 08:48

Henny en Aad ook jullie bedankt ! Heerlijk om eens niet de voor de hand liggende bestemmingen te lezen. Ik heb vandaag een niets doen dagje, dus ga lekker vakantie bestemmingen google !
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Den Adriaan » ma 31 dec 2018 11:27

Misschien gewoon eens echt vakantie vieren met elkaar.
Kleine tentjes kopen, de fiets pakken en naar Praag fietsen.
De route is werkelijk schitterend.
Je begint vlak en langzamerhand stijg je en doe je conditie op.
En in Praag aangekomen zeg je: dat was pas een vakantie.
Want met de fiets zie je zoveel meer en het is zo avontuurlijk!
Koop het boekje: fietsen naar Praag en geniet.
Doe gewoon eens wat anders dan de eeuwige auto pakken.

Kortom, geniet van het fietsen!

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door graaf » di 1 jan 2019 03:34

Poldervrouwtje schreef:
ma 31 dec 2018 08:48
Henny en Aad ook jullie bedankt ! Heerlijk om eens niet de voor de hand liggende bestemmingen te lezen. Ik heb vandaag een niets doen dagje, dus ga lekker vakantie bestemmingen google !
Een welgemeende tip! Ga naar Slovenië, Rondom het Tiglav gebergte bij Bled of Radovice of Ljubljana. Best gewaarde geheim van Europa. Ook veel sportieve dingen voor jongeren. Slovenen zijn het enige Balkan-volk dat Europees georiënteerd is; lijken een beetje op Oostenrijkers.
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Niko
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 21:38
Locatie: Muntendam

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Niko » di 1 jan 2019 16:42

Tsjechië, bijvoorbeeld rondom Cesky Krumlov. Of Hongarije, Budapest en Balatonmeer.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Waar de zon schijnt draai ik de pootjes uit!
Mazda 3 Sedan 2.2 Skyactiv-D met aan de haak een Burstner Averso 430 TS

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Poldervrouwtje » do 14 feb 2019 18:01

inmiddels alweer even fiks poosje verder.

Vandaag pas definitief akkoord gekregen voor verlof van mijn man.. Hij zit vlak voor vakantie in Noorwegen, dus leek het mij handig als hij daar blijft en wij hem daar oppikken.

Dus... ik ga heel actief zoeken naar vakantie in noorwegen / zweden .

Hij zit in Kristiansand dan, dus niet echt onhandig aangezien je daar aan kunt komen met de veerboot. Route vanaf daar moet ik dan nog even uitpluizen.

Maar het gaat dus noorwegen worden (en heel eventueel stukje zweden maar omdat we " maar". drie weken hebben..

We weten ook nog niet zeker of de caravan meenemen, of we gaan trekken of dat we 3 / 4 plekken kiezen en vanaf daar gaan rondkijken..

Dus.. tips en trucs voor Noorwegen van harte welkom :-)
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Jekihero

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Jekihero » do 14 feb 2019 18:14

Jonge kerels van 17 en 19?

Corsica!!

Terrasjes, duiken, lekker eten. natuur, wandelen, cultuur etc. etc.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Poldervrouwtje » do 14 feb 2019 18:31

Nee.. geen Corsica ;-). Als je even een post hierboven leest.. Mijn man zit ivm werk in Kristiansand op de dag voordat zijn vakantie begint. Dus terugreizen is voor hem onhandig, dus halen wij hem op daar. Scheelt hem een dag reizen namelijk, wij gaan er dan eerder heen (op donderdag zijn de afvaarten goedkoopst ) dus zijn wij op donderdag al ter plekke en zullen zaterdag doorreizen (hij werkt tot en met vrijdag)

Wij hadden dit jaar niet echt keuze in data qua vakantie dus dit is waar we het mee moeten doen helaas.. (eind juli -half augustus ),
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Jan van Vijven » do 14 feb 2019 19:12

Dag reizen? 1,5 uur vliegen is vlak om de hoek, de helft van Nederland staat elke dag langer in de file.
Wij hebben ook nooit keus, maar door dit soort redenen laat ik zeker mijn vakantiebestemming niet beïnvloeden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Jekihero

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Jekihero » do 14 feb 2019 19:18

RE.gif
+1

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Henny » do 14 feb 2019 19:40

Prachtig hoor dat Noorwegen, wij waren er vorig jaar de maand juni. Mét caravan en prachtig weer !
Er staat veel info op "Noorwegen" op deze site van landen. ( ook onze route)

De Preikestoel beklimmen zal ook voor jullie zonen een uitdaging zijn !!!

https://www.vakantienaarnoorwegen.nl/be ... ikestolen/

Fijne vakantie !!!
Avento 420 / XC70....

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Poldervrouwtje » do 14 feb 2019 22:49

Jan van Vijven schreef:
do 14 feb 2019 19:12
Dag reizen? 1,5 uur vliegen is vlak om de hoek, de helft van Nederland staat elke dag langer in de file.
Wij hebben ook nooit keus, maar door dit soort redenen laat ik zeker mijn vakantiebestemming niet beïnvloeden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als het vliegen door zijn werk betaalt zou worden dikke prima, maar dat is dus niet zo en hij is niet van plan om zelf een eigen ticket naar huis te betalen. Vanuit zijn werk gaan ze met auto terug vanuit noorwegen naar Nederland. Hij zit echt tot op dag voor vakantie in Noorwegen. Hij zou dan ergens vrijdag klaar zijn met werk, dan pas zaterdag naar huis, dus kunnen we pas zondag weg.. Ik ben er al donderdag, vrijdag stapt hij bij ons in de auto.. En start meteen zijn vakantie.

Voor ons dus makkelijker om hem op te halen dan hij eerst naar huis. We hebben al minder vakantie gekregen dan gewenst dus iedere dag is er 1 .. En Noorwegen is geen straf hoor ;-).. Zo erg vinden we het niet. En laten we zo zeggen, we zijn überhaupt blij dat we gezamenlijk vakantie hebben is de afgelopen twee jaar namelijk niet mogelijk geweest. En het leek dit jaar ook niet te lukken, dus.. we willen geen kostbare tijd verspillen door hem te laten heen en weren.

Of het zo uit gaan komen moeten we maar zien weer (en dat is ook een reden om geen ticket zelf te willen boeken), zijn planning veranderd om de haverklap dus kan ook zomaar zijn dat een week voor vertrek hij opeens in Azie zit.. Alles kan met zijn baan. En dan is Noorwegen voor mij ook nog prima alleen te behappen (Als ik China en Canada alleen kan , is Noorwegen een peuleschil ;-) )
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

werkelijk geen idee waarheen

Bericht door Jan van Vijven » do 14 feb 2019 23:00

Ach, een mens moet wat doen om de kost te verdienen, sommige staan dicht bij huis in de file en de ander moet iets verder. Ik vertrek gewoon van thuis op vakantie.
Maar goed, vliegen is sneller en goedkoper dan met de auto, als hij de kilometers declareert kan hij voor dat geld makkelijk vliegen, ik wist het wel voor die paar centen.

Noorwegen is een mooi land, veel plezier.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”