je zal maar gereserveerd hebben en...

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Plaats reactie
Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door Poldervrouwtje » di 19 mei 2015 19:36

de twijfel slaat toe..

Wij hebben al heel vroeg gereserveerd op Bi Village in Kroatie.. Op aanraden van andere mensen omdat die camping altijd vol zit in hoogseizoen.. Wij reserveren normaliter ook wel (ik heb 2 autistische zoons én honden mee dus reserveren is wat handiger).. maar nog nooit zo vroeg.. Eea aan recenties in de gaten gehouden.. omgeving uitgeplozen..lijkt me genoeg te doen.. Maar mén ik twijfel.. Ik heb enorm het gevoel dat het me hélemáál niet trekt. De omgeving is volgens mij enorm toeristisch dus ook druk (logisch) en de camping is mega.. En ik ben niet van de mega terreinen.. Ik heb me dus laten verleiden door verhalen van anderen..

Ik ben een verstokt Frankrijk ganger , met 1 uitstapje naar Denemarken en 1 uitstapje naar Italie en die twee landen zijn mij minder bevallen.. en dan nu op alle fronten wat anders.

Nu dus kroatie.. ik zit er zelf enorm mee in mijn maag.. Ik zou liever een kleinere camping willen , met minder toestanden, in een mooie omgeving en vlakbij zee.. En deze camping is zó niet wat ik eigenlijk wil.. Zucht.. geen idee wat ik nu dus moet..

Ik snap dat jullie er niets mee kunnen..maar kan het ook niet elders ventileren..
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door Jan van Vijven » di 19 mei 2015 19:43

Tja.....

Bel die gasten op, wellicht kun je annuleren...
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door PMT » di 19 mei 2015 20:03

heel herkenbaar.
In 1979 met vrienden naar het voormalige Joegoslavië gegaan en in 1 nacht doorgereden naar wat nu centraal Bosnië is. Een camping van niets, heel stil, maar wat een prachtige natuur. Zij echte Francofielen en wij toen al zwervend dan weer door Italië, Frankrijk en Joegoslavië.
Terug aan de kust bij Split hebben we toen afscheid van elkaar genomen. Voor hen was Joegoslavië niets, ze hadden er geen gevoel bij. Zij toen toen over de toen nog slechte kustweg in één ruk terug gereden naar de Franse Côte d'Azur. Begin 2000 zijn ze weer na al die jaren voor het eerst weer naar Kroatië gereden en hebben 4 weken in Starigrad op Camp Paklenica gestaan en hebben heerlijk genoten.

Volg je gevoel en annuleer nu het misschien nog makkelijk gaat en ga naar iets vertrouwd als je dat nog kunt reserveren.

groet Paul
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door Poldervrouwtje » di 19 mei 2015 20:10

het ligt echt aan mij hoor.. Man en kinderen zien het probleem niet ..Ik ben de miepmuts :oops:

Annuleren kan nog .. kost niets.. Maar goed.. dan begint het hele gezoek opnieuw.. Zucht.. muts..
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
HarrieK
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 5 jan 2014 23:32
Locatie: Oldambt

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door HarrieK » di 19 mei 2015 20:19

RE.gif
Ik vind dat zoeken juist leuk mrgreen.gif

Gebruikersavatar
PD5wve
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 7 jul 2008 15:55
Locatie: De Rijp Noord Holland
Contacteer:

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door PD5wve » di 19 mei 2015 20:27

Poldervrouwtje schreef:de twijfel slaat toe..

Wij hebben al heel vroeg gereserveerd op Bi Village in Kroatie.. Op aanraden van andere mensen omdat die camping altijd vol zit in hoogseizoen.. Wij reserveren normaliter ook wel (ik heb 2 autistische zoons én honden mee dus reserveren is wat handiger).. maar nog nooit zo vroeg.. Eea aan recenties in de gaten gehouden.. omgeving uitgeplozen..lijkt me genoeg te doen.. Maar mén ik twijfel.. Ik heb enorm het gevoel dat het me hélemáál niet trekt. De omgeving is volgens mij enorm toeristisch dus ook druk (logisch) en de camping is mega.. En ik ben niet van de mega terreinen.. Ik heb me dus laten verleiden door verhalen van anderen..

Ik ben een verstokt Frankrijk ganger , met 1 uitstapje naar Denemarken en 1 uitstapje naar Italie en die twee landen zijn mij minder bevallen.. en dan nu op alle fronten wat anders.

Nu dus kroatie.. ik zit er zelf enorm mee in mijn maag.. Ik zou liever een kleinere camping willen , met minder toestanden, in een mooie omgeving en vlakbij zee.. En deze camping is zó niet wat ik eigenlijk wil.. Zucht.. geen idee wat ik nu dus moet..

Ik snap dat jullie er niets mee kunnen..maar kan het ook niet elders ventileren..
Wij zijn heel veel jaren naar Frankrijk gegaan. En nog steeds is dat een favoriet land van ons. Maar nu na 4 jaar Kroatie hebben wij een favoriet erbij. Wij vinden het net als Frankrijk helemaal top.
Geef het een kans het is een mooi land en de mensen zijn ook goed te pruimen. beetje eenzijdig voedsel en veel zout word er gebruikt in de restaurants. even op letten en aangeven. Ik kan de camping niet ze zijn vaak wat groter in kroatie. Wij gaan iig dit jaar weer.
wij trekken met een Dodge Ram 1500 Laramie V8 met 5.7 getuned op lpg 430PK en 585NM Koppel en de caravan is een Dethleff Beduin 5,90 2,5mtr breed met winter pakket. enne op LPG kan je niet alleen koken maar de dodge rijd er goed op. ;-)

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door Poldervrouwtje » di 19 mei 2015 20:34

ik denk dat ik vooral aanhik tegen de grote camping.. land zelf lijkt me prachtig.. maar ik ben nu eenmaal van de kleinere campings.. ik ben niet van de animatie.. Mijn oudste is 17 en die zoekt , uiteraard, meer vertier.. onze middelste is 15 en jongste is 13 (de laatste 2 zijn autistisch) en zeker die van 15 vindt het nu ook steeds leuker om contact te leggen. dus voor hen is het wel zaak dat er wat leeftijdsgenoten zijn.. en die vind je sneller op een grotere camping met voorzieningen..

misschien switchen van camping.. iets kleiner ofzo ?..
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
HarrieK
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 5 jan 2014 23:32
Locatie: Oldambt

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door HarrieK » di 19 mei 2015 20:43

misschien switchen van camping.. iets kleiner ofzo ?..
Dat zou je zelf moeten beslissen of je een iets kleiner camping wil scratch.gif

Gebruikersavatar
PD5wve
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 7 jul 2008 15:55
Locatie: De Rijp Noord Holland
Contacteer:

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door PD5wve » di 19 mei 2015 20:46

of gewoon lekker een jaartje je er aan over geven en kijken of het toch bevalt. de ene camping is de andere niet.
Persoonlijk ben ik ook niet zo van de grote campings maar je hoeft geen gebruik te maken van de animatie of wat dan ook.
Maar ik denk voor de kinderen is dit natuurlijk super. en als die niets te doen hebben gaan ze jou plagen.
Ik weet niet wat erger is blij.gif scratch.gif
Ik heb een vrouw en een dochter 4 handen op 1 buik. ik heb dus weinig int e brengen lol awhoea.gif
wij trekken met een Dodge Ram 1500 Laramie V8 met 5.7 getuned op lpg 430PK en 585NM Koppel en de caravan is een Dethleff Beduin 5,90 2,5mtr breed met winter pakket. enne op LPG kan je niet alleen koken maar de dodge rijd er goed op. ;-)

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door Poldervrouwtje » di 19 mei 2015 20:49

Ja dat is ook zo. Zij leuke vakantie ik ook. En waarschijnlijk is het ook leuk en stel ik me aan
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door Daphne » di 19 mei 2015 20:51

Poldervrouwtje schreef:de twijfel slaat toe..


Ik ben een verstokt Frankrijk ganger , met 1 uitstapje naar Denemarken en 1 uitstapje naar Italie en die twee landen zijn mij minder bevallen.. en dan nu op alle fronten wat anders.
.
Als je alles met Frankrijk vergelijkt, zul je niets vinden dat bevalt. Dan is annuleren misschien het beste. Als je open staat voor het moois dat Kroatië of welk land dan ook biedt, zonder te vergelijken, zul je verrast zijn.

De camping die gereserveerd is ken ik niet, maar een megacamping hoeft niet altijd mega over te komen. Sinds we op camping Park Umag (Kroatië) en camping La Balena Alegre (Spanje) zijn geweest, weet ik dat een megacamping ook kleinschalig kan aanvoelen. Maar we zijn ook wel eens op grote campings geweest die voor mij niet meer hoeven. Als je met je kinderen bent, heb je vakantie als zij het naar hun zin hebben, waar dat ook is.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Luud
Berichten: 422
Lid geworden op: di 15 jul 2014 16:53
Locatie: Nabij Maastricht

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door Luud » di 19 mei 2015 21:26

Toen onze kinders in deze leeftijd zaten, hebben we hun de camping uit laten zoeken, binnen onze afstandsgrenzen (max 1200km). Tsja, en dan kom je op grote campings, die jezelf niet uit zou zoeken. De jeugd, en wij ook best wel, hebben schitterende tijden beleefd, alleen al dat je nog met het hele gezin op vakantie gaat. Dus: wat vinden jullie kinders ervan, is toch fijn om nog met z'n alle te gaan.
Succes en fijne vakantie.
Ps, nu we weer met ons tweeën gaan, zoeken we weer naar kleine campings. whistle.gif
Saab 90 met Kip 37 kompact hefdak uit 2000 of Saab 96 v4 met Kip 390 uit 1977 of Saab 95 v4 met .....??

Gebruikersavatar
Lizzy74
Berichten: 218
Lid geworden op: di 22 mei 2012 09:34

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door Lizzy74 » di 19 mei 2015 21:39

Gewoon gaan joh! Wie weet valt het hartstikke mee!
Scheelt misschien ook dat je nu naar een heel ander land dan Frankrijk gaat hoor!
Hopelijk valt het mee.
Opel Zafira 2.2 met Bürstner Fun Sportive 480TK

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door Diny » di 19 mei 2015 21:48

Grote campings zijn meestal onderverdeeld in kleine en grotere velden. Dat zijn net mini-campings op zich.
Probeer het van je af te zetten (ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan knipoog.gif ) en als de anderen het prima vinden, gaan!
Speelmakkers zijn goed voor je kinderen en die vind je nu eenmaal sneller op een grotere camping.
En als het jullie allemaal tegenvalt: na een paar dagen spullen inpakken en wegwezen. Zonde van de reisdagen, maar beter ten halve gekeerd dan helemaal de mist in.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door Poldervrouwtje » di 19 mei 2015 21:57

Het komt ook vast goed. Sprak net kennis die er geweest is Zij zei ook dat je het niet merkt dat het zo groot is. Fijn dat ik even kon ventileren en jullie helpen met relativeren. Scheelt echt. Dank. Het komt goed en ik ga het vast leuk vinden
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

karinjanette

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door karinjanette » di 19 mei 2015 22:21

Zorg voor jezelf voor een paar alternatieven. Telefoonnummers mee van een paar kleinere campings, bv in Rabac. Of iets leuks in Slovenie, Karinthie of ca savio aan de adriatische kust in Italie, is altijd wel plaats. Lekker als je iets achter de hand hebt. Spreek met jezelf af dat je het een dag of vijf de kans geeft. Vaak ben je dan gewend, ik sta meestal op grote campings en je richt je toch op je directe omgeving. Je merkt het niet dat een camping groot is, ja de voordelen.vaak uitgebreide sanitaire voorzieningen, winkel en restaurant.na mijn eerste keer kroatie zei ik,was leuk,maar niet nog een keer en nu gaat kroatie in de herkansing. Voelde me een beetje ontheemd, waarom? Ik denk omdat ik de taal niet spreek, het eten niet ken, de weg niet weet. Ik ben dus duidelijk een twijfelaar en ga voor het vertrouwde. Nu een paar jaar later denk ik, kroatie was leuk,schattige plaatsjes, wel lekker geen zandstrand,en die heerlijke spiesjes. Gewoon proberen dus.groet karin

Zandkasteel

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door Zandkasteel » vr 29 mei 2015 22:26

Even langs de ANWB voor reisgidsje. Deze is ons vorig jaar op Rhodos goed bevallen, dan kun je al thuis voorgenieten en een beetje een plan trekken. Zeker met autistische kinderen van belang (eigen ervaring). Je gaat je dan op de leuke dingen van het land richten en krijgt er zin in om ze in het echt te zien. Verder staan er leuke tips in voor eettentjes en leuke strandjes en soms een leuke wandeling waar je anders niet zou komen. Dit jaar hetzelfde boekje voor het Gardameer gekocht.
Bijlagen
034733-v-.jpg

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door Poldervrouwtje » vr 5 jun 2015 13:16

Reisgids is allang in huis .. Met autisten op vakantie vergt een hele andere voorbereiding dan normaal .. Ik heb er twee , dus ruimschoots ervaring (en mijn man is ook een autist .. ) dochter en ik zijn "normaal," [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE][GRINNING FACE WITH SMILING EYES] voor zover dat bestaat ..

Route ligt klaar inmiddels , zoon 1 heeft al dingen opgezocht , zoon 2 is druk met grotten .. Kortom.. Ze zijn er al druk mee ..
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

gerardvv
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 17 apr 2013 20:22
Locatie: Spijkenisse

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door gerardvv » ma 8 jun 2015 01:11

Ik snap de twijfels, Kroatië vonden wij eerlijk gezegd niets. Het was gewoon niet de vakanties zoals wij gewend waren in Frankrijk en Spanje. Vooral in Frankrijk vind je de gemoedelijkheid op de campings en in de dorpjes vinden wij!
Als je van meer kleinschalig houdt raad ik je aan om niet naar Kroatië te gaan, het is groot en massaal en we vonden het jammer dat voor alles betaald moest worden (ook tafeltennis) waardoor onze kinderen moeilijk in contact kwamen met andere kinderen.

Ookal vinden wij toeristische gebieden juist leuk en gezellig zouden wij niet meer snel naar Kroatië gaan, maar in jullie geval zou ik wel gewoon gaan als je toch al gereserveerd hebt. Mocht het echt niet goed voelen gewoon annuleren en lekker naar Frankrijk gaan...je merkt vaak aan je eigen gevoel wel wat beter zit of minder lekker zit.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door Kingpin1966 » ma 8 jun 2015 09:38

RE.gif
Het probleem is dat je niet weet hoe de beide zoons van Poldervrouwtje gaan reageren als je ineens de hele planning gaat omgooien.
Er is immers al van alles "geregeld". Bij autisten moet alles vaak volgens een vast patroon waarvan niet teveel afgeweken mag worden.
Van de minste verandering kunnen ze overstuur raken, als je dan van Kroatië ineens naar Frankrijk wisselt.......
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door Jan van Vijven » ma 8 jun 2015 10:15

Volgens mij is het Poldervrouwtje zelf die de beren ziet en niet de kinderen...

@Poldervrouwtje,
Verandering kan soms spannend zijn maar geeft ook nieuwe uitdagingen en ervaringen, laat het op je afkomen komt vast goed.
Alvast een fijne vakantie.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door Kingpin1966 » ma 8 jun 2015 10:31

RE.gif
Ik zou ook alles gewoon zo laten.
De kinderen hebben er helemaal geen probleem mee, als ik lees dat ze al druk aan het plannen geslagen zijn.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door Poldervrouwtje » ma 8 jun 2015 17:33

Klopt .. En dat schrijf ik ook .. IK vind het spannend .. Die grote camping vooral .. De reis boeit me niet. Omgeving zal vast leuk zijn, maar die camping ... Kinderen vinden het prima , zij vonden de camping leuk. Hebben zoover gelezen , site bekeken , onze kennissen gesproken die erheen zijn geweest .. Die zijn overtuigd dat het leuk zal worden .. Ik weet dat als ik er eenmaal ben het ook prima is .. Ko t vast goed
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: je zal maar gereserveerd hebben en...

Bericht door Diny » za 12 sep 2015 12:20

Hallo Poldervrouwtje,
Na me suf gezocht te hebben eindelijk het juiste draadje gevonden!
Hoe is het jullie vergaan in Kroatië?
Misschien heb je er over geschreven; dat is me dan ontgaan!

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”