Waarom gaan we daar naar toe?

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Tramp

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Tramp » di 4 nov 2014 14:54

Waarom gaan we daar naar toe?

Wij gaan volgend jaar juni een rondreisje sportief maken met Acsi.
20dagen door Provence en Languedoc.
Waarom... ?
Omdat het amper duurder is dan zelfstandig reserveren en voor ons lekker dichtbij is en met een kleine twintig fietsexcursies van 20 tot 50km weer eens wat anders is dan het gebruikelijke 'leven als God in Frankrijk'. knipoog.gif

Vliedje

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Vliedje » di 4 nov 2014 16:11

caravan.gif Tja, waarom hebben wij zo'n voorkeur voor Frankrijk? In de eerste plaats vanwege het klimaat beneden de lijn Lyon-Bordeaux. Je hebt daar eigenlijk vrijwel altijd mooi weer. Maar daarnaast vanwege de bijzonder afwisselende natuur, de grillige bergen, het kristalheldere water, de uitstekende keuken, de wijnen, de ruime plaatsen op de campings en vooral het praten met de Fransen in hun eigen taal. Ik ervaar telkens weer, dat ze dat heel erg leuk vinden en zelf kan ik mijn Frans ook weer opkrikken. Los daarvan is het rijden door Frankrijk een groot feest met de keuze voor de uitstekend onderhouden autoroutes of de routes nationales. Maar ook Slovenië kunnen wij heel erg waarderen om zijn natuur, keuken (wie wel eens Prsjutt heeft gegeten weet waar ik het over heb) de hoofdstad Ljubljana, en de thermische bronnen.
In Duitsland zijn wij erg gecharmeerd van de Eifel, en het Neckargebied in de buurt van Heidelberg en Nekarsulm vanwege de leuke afwisseling van mooie en soms ruige natuur enerzijds en oude stadjes anderzijds.
En de Duitste Curry worst niet te vergeten!

Tramp

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Tramp » di 4 nov 2014 18:36

Curry Wurst... Bah . Barbaren boos.gif
Sinds de verloedering van de Echte Bratwurst heb ik het wel wel gezien met die hele Würstchenbuden Kultur .
Over de kwaliteit van het hedendaags Fabriksbrot nog maar te zwijgen.
Goddank doen ze het wel goed met de Autobahnmaut. whistle.gif
Motorrijders zijn vooralsnog vrijgesteld. knipoog.gif

Vliedje

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Vliedje » di 4 nov 2014 18:46

RE.gif Ach, ieder zijn smaak zullen we maar zeggen. Ik kom al sinds 1984 vrijwel jaarlijks in Duitsland, vooral Berlijn ben ik veel geweest, omdat mijn werkgever daar het hoofdkantoor had. Met de Duitse collega's heel wat Bratwurst en Curry worst verorberd. Er is echt niets mis mee.

Tramp

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Tramp » di 4 nov 2014 19:17

Berlijn... daar is die walgelijke hausse ooit begonnen. Volgens de overlevering heeft een Würstchenbuden vrouwtje toen ze op zeker moment zonder mosterd zat alle smerige resten sauzen bij elkaar gegooid .
En die zooi werd een ongekend succes werd onder scholieren en andere Bratwurstkulturlose kneuzen en daarna was het ineens ook afgelopen met de kwaliteit van de Bratwurst Bundesweit, alleen onder de bratwurstequator hebben de bajuwaren nog stand gehouden. maar van bratwurst met Kümmel ben ik ook niet echt een liefhebber

anita en henk

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door anita en henk » di 4 nov 2014 22:27

Wij reizen via Duitsland en Oostenrijk naar Italie. We gaan in. Duitsland en Oostenrijk bewust ergens staan. Van te voren hebben we al uitgezocht wat we willen bezoeken. Er ie zoveel te zien in Duitsland, elke keer weer een andere omgeving. Nu zitten we te denken om Dachau en München te bezoeken. Salzburg en Innsbruck voor Oostenrijk .
En dan gauw naar Toscane, naar ons geliefde camping voor de 10e keer. Onze Italiaanse buren omhelzen ons, een andere Italiaanse vrouw die een paar jaar naast ons heeft gestaan, maar nu een pad verder staat, omarmt ons en zegt dat we in haar hart zitten. Ze heeft al 2 jaar een kado voor ons kleinzoon en wat zal ze verrast zijn dat we vd zomer een 2e kleinzoon hebben. We voelen ons daar thuis, niet al te grote camping, op de fiets boodschappen doen,strand, omgeving, Toscane is zo mooi. En op de terugreis weer via Oostenrijk en Duitsland terug en als we tijd hebben blijven we nog ergens 2 of 3 nachten staan

bvand
Berichten: 131
Lid geworden op: za 21 dec 2013 21:22
Locatie: Sodom

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door bvand » wo 5 nov 2014 09:58

Wij wonen 10 km van de grens en iedere keer als we die oversteken (en dat is zeer regelmatig) voor boodschappen of gewoon winkelen kom ik de Bratwurstbude niet voorbij zonder een te verorberen. haphop.gif haphop.gif
citroen C4 Picasso 2.0 EB6V business (lpg) met erachter een kip-greyline special 44 tdb

Tramp

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Tramp » wo 5 nov 2014 11:23

Achje.... ik heb met je te doen.
Gezien je leeftijd moet je vroeger toch wel eens een keertje de kans hebben gehad te proeven hoe braadworst hoort te smaken.
voordat de Imbissbuden Pommesbuden werden en Tatort commissaar Schimansky die naar gegrilde schapenkak tenderende porties slachtafval afval op de tv aanprees.

Maar goed dit was wat ik even kwijt wilde over braakverwekkend voedsel.
Laten we maar weer terugkeren naar het eigenlijke onderwerp. zwaaien.gif

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Wim Verso » wo 5 nov 2014 12:35

Waarom we daar naar toe gaan?

Helaas niet naar Italie volgend jaar, waar we aldoor naar uitgekeken hebben, maar door de hoge onkosten van onze Caravan, Auto, en over een paar weken aan ons huis, vloer word geïsoleerd en de muren, dat is zomaar een paar duizend euro, wijken we uit naar Tsjechie, daar woont een broer van Corrie en we hebben dan vijf weken om te genieten van dat mooie land waar we in het verleden toch al zo'n vijf keer eerder zijn geweest.
Omdat we niet langer dan vijf weken hebben, waarvan we toch één week naar Tsjechie zouden gaan, vinden we vier weken te kort om naar Italië te gaan, en dus hopen we dat dan in 2016 te gaan doen.
Natuurlijk hangt wel het doorgaan daarvan af, van de gezondheid van mijn vrouw.
Die vijf weken die we hebben komt omdat mijn vrouw aan een nieuw Medisch onderzoek (cholesterol)meedoet (proefkonijn) in Het AMC Amsterdam, en kunnen we niet eerder dan 25 mei met vakantie.

Waarom dan naar Tsjechie?

Het is niet ver rijden, haar broer woont op duizend km van de Nederlandse grens, onder Plzen en en het is een voor Nederlands begrip goedkoop- en prachtig land.

Daarom dus.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Vliedje

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Vliedje » wo 5 nov 2014 16:01

caravan.gif Als de Bratwurst en curry worst je zo zwaar op de maag liggen dat het braakneigingen bij je oproept, zou ik toch eens naar de huisarts gaan. Wij hebben daar gelukkig geen last van en genieten er al dik 40 jaar van. Vooral met een lekker biertje erbij. knipoog.gif mrgreen.gif
Gelukkig maar, dat smaken verschillen.

TOCODI
Berichten: 167
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 15:17
Locatie: B 3530 Houthalen-Helchteren

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door TOCODI » wo 5 nov 2014 17:56

Toen ik mijn legerdienst vervulde in Duitsland, was toen 18 en ben er nu 54 overleefde ik op "curryworst"(niet de Belgische variant maar de Duitse). Bedoel dus maar dat er al langer iets "mis" is met de braadworstcultuur in Duitsland hoor. Desalniettemin vind ik het nog altijd heerlijk zo een currywurst met een lekker biertje erbij. Daar is ook mijn liefde voor Duitsland ontstaan vind het een prachtig land, misschien wat stuurse karakters er tussen maar daar hou ik ook wel van moeten niet altijd van die eeuwige lolbroeken zijn ook.
"Ver" moet niet, als het maar "weg" is !!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Kingpin1966 » wo 5 nov 2014 18:00

Vliedje schreef:RE.gif Ach, ieder zijn smaak zullen we maar zeggen. Ik kom al sinds 1984 vrijwel jaarlijks in Duitsland, vooral Berlijn ben ik veel geweest, omdat mijn werkgever daar het hoofdkantoor had. Met de Duitse collega's heel wat Bratwurst en Curry worst verorberd. Er is echt niets mis mee.
Es muß nicht immer Pommes mit Currywurst sein.
Er valt buiten de geheide "klassiekers" als Wiener Schnitzel en Curryworst genoeg te genieten in de Duitse restaurants.
Maultaschen, Wurstsalat en andere specialiteiten.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Vliedje

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Vliedje » wo 5 nov 2014 18:51

RE.gif RE.gif thumbup.gif thumbup.gif

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Wim Verso » wo 5 nov 2014 19:02

En wat te denken van gesneden Aspic, als ik in Duitsland ben dan is dat het eerste wat ik koop voor broodbeleg, heerlijk in verschillende varianten.
En het O zo heerlijke gebak , daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren.
Nee in Duitsland heb je niets te klagen als je daar met vakantie bent.

Over Off Topic gesproken.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Ab » wo 5 nov 2014 23:32

Het is wel een soort antwoord op de vraag.
Daarom gaan we daar naar toe.. :wink:
Zo off topic hoeft het dus niet te zijn. :wink:

Ik denk, dat voor veel mensen de plaatselijke eetcultuur best een reden kan zijn om ergens heen te gaan.
Ikzelf ben nogal een visliefhebber bijv.
En als je de weg weet, kan je uitstekende vis verorberen in Kroatië.
Een (van vele andere) redenen waarom ik daar graag naar toe ga.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

karinjanette

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door karinjanette » do 6 nov 2014 00:47

Het uit eten is voor ons vaak reden om een uitgebreide tussenstop in Duitsland te maken. Na alle italiaanse pasta,s weer eens een lekkere schnitzel. Vorig weekend gingen we voor het eerst een lang weekend naar een hotel aan de moezel inclusief diner. We waren er de eerste avond al achter dat dit niet onze manier van vakantie is. Doe ons de caravan en de camping maar, ,s avonds hingen we een beetje op de kamer en het eten waar we ons zo op verheugden....schweinebraten met Klose ( umlaut op de o) een soort sponsachtige aardappelbal, brrrr. Met een schep rode kool erbij. Niks niet bratkartoffeln of desnoods pommes. Die hebben we de volgende dag in cochem gegeten..currywurst mit pommes,heerlijk maaltje na die sponsbal. Overigens stonden de campings waar we langsreden nog aardig vol en ook de camperplaats bij ons hotel stond vol. Leuke omgeving voor een korte vakantie.

Gebruikersavatar
Willem_uit_Goes
Berichten: 336
Lid geworden op: di 21 aug 2012 21:58
Locatie: Goes, Zeeland

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Willem_uit_Goes » do 6 nov 2014 02:25

Voor ons staan zon & zee op een gedeelde eerste plaats. Lekker uit eten kunnen gaan natuurlijk ook, maar dat doen we zelden op de camping, en kan dus eigenlijk overal wel.
Na een paar jaar Italië afgelopen zomer weer eens in Spanje beland. Met beide bestemmingen zeer tevreden.

In Frankrijk nog slechts de tussenstops, en voor lekker uit eten moet je tegenwoordig wel even zoeken en rijden. Meneer Michelin (bib gourmand) bewijst goede diensten!



Sent from my SM-N9005 using Tapatalk-Pro.
Eriba Nova 540FB, bouwjaar 1995
[album]http://tinyurl.com/8snqv4y[/album]

gert en gea

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door gert en gea » do 6 nov 2014 09:30

RE.gif
ik vind het altijd zonde als je een goed stuk vlees verstopt onder paneermeel!
vlees moet je kunnen zien, je moet kunnen zien hoe het vlees gesneden is, als het vlees niet dwars gesneden is en ik bedoel daar mee als je een lange draad hebt en het zit verstopt onder een geklopte snitzel met paneer meel dan ben je niet blij.
en als je of in spanje of in italie of frankrijk dan krijg je te zien wat voor vlees je op je bord hebt.
dus daarom ga ik na dat soort landen met vakantie. thumbup.gif

Tramp

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Tramp » do 6 nov 2014 11:14

Wim Verso schreef:En wat te denken van gesneden Aspic, als ik in Duitsland ben dan is dat het eerste wat ik koop voor broodbeleg, heerlijk in verschillende varianten.
En het O zo heerlijke gebak , daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren.
Nee in Duitsland heb je niets te klagen als je daar met vakantie bent.

Over Off Topic gesproken.
Tja..
Wij komen alleen nog maar voor de kinderen en de kleinkinderen in het land en haasten ons dan de onbewoonbare gebieden tussen Limburg en de Achterhoek zo rap mogelijk te overbruggen.Vervolgens zetten we niet veraf van de Duitse grens op een Intiem en keurig verzorgd kampeerterrein onze caravan neer.
Het eerste wat we daarna doorgaans doen is een bezoekje brengen aan Emmerich om boodschappen te doen bij REWE.
De opgerolde verse braadworst (Schnecke) van de slager daar is tenminste nog heel goed door de strot te krijgen evenals de ruime sortering Aufschnitt (zult ben ikzelf geen liefhebber van). Vervolgens gaan we op zoek naar een bakker die nog ouderwets 'doppelgebackenes Paderborner' verkoopt, een vierkant Sauerteigbrot compact als een stoeprand en ongeveer even zwaar.
De patatkraam zoeken we eigenlijk nog maar een enkel keertje op in NL. om een kroketje weg te happen want dat kennen ze hier niet evenals de echte Hollandse chinees met zijn Loempia's .
Maar ook zonder al die ordinaire vreterijen zouden we minstens enkele keren per jaar terugkomen voor de kinderen en de kleinkinderen. Zolang ze me maar geen curryworst door de strot proberen te duwen knipoog.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Daphne » do 6 nov 2014 11:41

gert en gea schreef:RE.gif
ik vind het altijd zonde als je een goed stuk vlees verstopt onder paneermeel!
vlees moet je kunnen zien, je moet kunnen zien hoe het vlees gesneden is, als het vlees niet dwars gesneden is en ik bedoel daar mee als je een lange draad hebt en het zit verstopt onder een geklopte snitzel met paneer meel dan ben je niet blij.
en als je of in spanje of in italie of frankrijk dan krijg je te zien wat voor vlees je op je bord hebt.
dus daarom ga ik na dat soort landen met vakantie. thumbup.gif
Dat is echt de meest vreemde reden die ik heb gehoord om naar een bepaald land te gaan of te vermijden..... scratch.gif

In Duitsland serveren ze nog meer vlees dan alleen maar schnitzels, en ze kennen er ook naturschnitzel. Geen paneermeel en kan jij precies zien hoe je vlees eruit ziet.... En in Frankrijk wel eens andouillette gegeten? Heb je gezien wat voor "vlees" je op je bord had awhoea.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door HanK » do 6 nov 2014 11:54

RE.gif heb me eens laten "verrassen" met een menu. Nadat ik hem opengesneden had.......maar een ander menu besteld .
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

gert en gea

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door gert en gea » do 6 nov 2014 13:11

RE.gif Daphne,
laat ik voorop stellen Daphne dat er tussen een andouillette en een andouillette mischien wel 40 keer verschil in kan zitten, ik heb ze vaak genoeg gegeten en ook wel eens een miskleun gehad.
dan heb je ook nog trip, daar zijn ook de meningen over verdeeld.
zelfs een eenvoudig stukje camenber kun je bijna niet krijgen, dat word wel 100.000 keer nagemaakt en verstopt onder de kaas korst.
kijk eens na de parma ham. word ook overal nagemaakt en is dan niet lekker.
ik heb sperciebonen in italie geladen en die werden in nederland om geschut in een hollands kistje en toen waren het hollandse sperciebonen.
dan om bij de vakantie te blijven dan kom je in italie in een restaurant in een vakantie streek en dan zie je al die brave gasten uit holland een bak spaghetti bestellen en dat is het voor die mensen.
en dan zeggen ze ook het eten was niet zo lekker.
nee Daphne zo is het niet,
voor 30 jaar terug reed ik door parijs en ik stopte ergens in de stad bij een routier en ik had wel 10 luxe auto's bij me staan met in nl sticker er achterop, ze vroegen wat ga je doen! ff eten vertelde ik toen.
oh we dachten tot je wel door reed na de andere kant van de stad , ze wisten de weg niet meer.
dat zijn de echte vakantie gangers, verdiep je eens in de cultuur en eet gewoonte's van een land en ga dan op vakantie na zo land. scratch.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Daphne » do 6 nov 2014 13:28

Gert (ik neem aan dat Gea niet op de vrachtwagen zit) ik heb nu 3 x jouw post gelezen, maar begrijp het niet als dat als reactie is bedoeld op mij scratch.gif

Jij als "kenner" van al die vakantielanden moest dan toch wel weten dat Duitsland meer is dan gepaneerde schnitzel, of zie ik iets over het hoofd......
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Vliedje

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Vliedje » do 6 nov 2014 13:32

gert en gea schreef:RE.gif Daphne,
laat ik voorop stellen Daphne dat er tussen een andouillette en een andouillette mischien wel 40 keer verschil in kan zitten, ik heb ze vaak genoeg gegeten en ook wel eens een miskleun gehad.
dan heb je ook nog trip, daar zijn ook de meningen over verdeeld.
Ja, dat is niet zo vreemd. Tripe (de veau) is niets anders dan kalfspens. Bij de gedachte alleen al haakt menig Nederlander direct af. Toch wordt het in Frankrijk regelmatig gegeten, o.a. met wortelen, aardappelen en ui. Heb het zelf ook gegeten, maar kon er niet warm of koud van worden. Het is niet vies, maar ik vond er ook weinig smaak aan zitten. Dit in tegenstelling tot Tête de Veau. (gemaakt van de tong, hersenen en wangen van het kalf) dat vind ik echt lekker.

gert en gea

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door gert en gea » do 6 nov 2014 13:50

RE.gif
ik denk tot je in duitsland wat eten aan gaat toch echt iets over het hoofd ziet, het is niet best gesteld daar, zeg maar gerust slecht.
noem eens een groente die er met kop en schouder boven uitsteekt, je hebt in hoofdzaak alleen maar koude groenten in jullie favoriete duitsland.
als ik en met mij vele andere collega's mocht kiezen van hoe ga je na italie via de Mont Blanc of via de brenner dan koos zeker 75 procent via de mont blanc.
dat zegt toch wat!

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”