Waarom gaan we daar naar toe?

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Vliedje

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Vliedje » do 6 nov 2014 15:31

RE.gif Gert, voor wie was je laatste bericht nou bedoeld? scratch.gif Je verwijst naar het mijne, maar dat ging over de tripe en de andouillettes.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Kingpin1966 » do 6 nov 2014 15:35

@ Gert en Gea

De groenten die je bij de Nederlandse horeca voorgeschoteld krijgt zou ik nu ook niet echt een dijenkletser willen noemen.
Vooral de rauwkostsalades zijn hier, in tegenstelling tot Duitsland, niet te vr..........
Gortdroge repen selder en wortel zonder enige vorm van dressing, brrrrrrr. Da's in Duitsland wel anders.

Het verschild denk ik ook sterk waar je gaat eten, van een restaurant in een warenhuis of een wegrestaurant kun je geen haute cuisine verwachten.
Veel restaurants zijn vaak (te) toeristisch ingesteld, de Schnitzel mit Pommes staat op veel menukaarten want da's bekend werk.
Goede restaurants zijn net parels, ze zijn er wel alleen moet je ze wel zoeken.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Hobby Linka » do 6 nov 2014 21:00

Wij gaan in ieder geval naar Spanje. Al is het enkel al voor de kippen in Pals.
DSCF0030.JPG
DSCF0015.JPG
Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Jan van Vijven » do 6 nov 2014 21:05

Wat dacht je van de everzwijnen in Krokkieland....hmm...
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door blefke » do 6 nov 2014 22:13

Kingpin1966 schreef:@ Gert en Gea
De groenten die je bij de Nederlandse horeca voorgeschoteld krijgt zou ik nu ook niet echt een dijenkletser willen noemen.
Vooral de rauwkostsalades zijn hier, in tegenstelling tot Duitsland, niet te vr..........
Waar wij wonen ken ik dit verschijnsel niet, of je moet naar de snackbar gaan mrgreen.gif

De laatste jaren iedere keer naar Kroatie geweest.
Mooi land
Vriendelijk mensen
Redelijke prijzen
Lekker eten
Nagenoeg alle campings hond vriendelijk zijn.

Blefke

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Daphne » do 6 nov 2014 23:12

gert en gea schreef:RE.gif

noem eens een groente die er met kop en schouder boven uitsteekt, je hebt in hoofdzaak alleen maar koude groenten in jullie favoriete duitsland.
Sauerkraut. Heerlijk met puree en Schweinehaxen. Gegrilde groenten met Forel Müllerin en aardappelen in peterselieboter, echt heerlijk! En verder zijn alle groenten die je in de rest van Europa kunt krijgen ook in Duitsland te krijgen. Als je een keer geen Schnitzel bestelt, krijg je iets anders dan sla of rauwkost :wink:
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Tramp

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Tramp » do 6 nov 2014 23:37

RE.gif
Als caravanners zijn we onderweg en op bestemming toch helemaal niet afhankelijk van allerlei
sinistere hapslik- en/of sanitaire ontlasting krochten.
We zijn toch autonoom hebben zelf alle comfort aan boord.
Dus waar maakt men zich uiteindelijk eigenlijk druk over? scratch.gif

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Michel1975 » vr 7 nov 2014 00:07

gert en gea schreef:RE.gif
ik denk tot je in duitsland wat eten aan gaat toch echt iets over het hoofd ziet, het is niet best gesteld daar, zeg maar gerust slecht.
noem eens een groente die er met kop en schouder boven uitsteekt, je hebt in hoofdzaak alleen maar koude groenten in jullie favoriete duitsland.
als ik en met mij vele andere collega's mocht kiezen van hoe ga je na italie via de Mont Blanc of via de brenner dan koos zeker 75 procent via de mont blanc.
dat zegt toch wat!
En dan lovend over Frankrijk. Het enige dat daar goed te eten is de verse vis. Het gemiddelde vlees is er niet te nassen. Alles wordt met vet en zenen gebakken. Maar gelukkig zoveel mensen zoveel wensen.

Qua vakantie met de caravan liefst Frankrijk maar qua eten, zeker vlees steekt Duitsland met kop en schouders daar bovenuit. Overigens heeft Luxemburg mij positief verrast afgelopen zomer.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door HanK » vr 7 nov 2014 08:49

Frankrijk , eperlan! Die kleine gefrituurde visjes. In Spanje heet dit sonsos.
Zo ook in beide landen de gefrituurde inktvisringen, heerlijk.
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

pd0bao40

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door pd0bao40 » vr 7 nov 2014 09:02

A Michel, vet en zenen ? In Frankrijk wordt het hele beest met alles er op en erin
gegeten. Volgens een kennis van mij die vegetarier is,is dat ook beter :heb je minder
slachtdieren nodig. Ook in Spanje zijn varkensoren een lekkernij en heus niet voor
kat & hond ! Groet, Jaap.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Michel1975 » vr 7 nov 2014 12:06

RE.gif
Das prima voor hem maar ik heb liever de lekkere delen. Dan maar wat meer slachtdieren.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Dutchdrummer
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
Locatie: NBr NL

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Dutchdrummer » vr 7 nov 2014 14:41

gert en gea schreef:.....als ik en met mij vele andere collega's mocht kiezen van hoe ga je na italie via de Mont Blanc of via de brenner dan koos zeker 75 procent via de mont blanc.
dat zegt toch wat!
Dat zegt misschien meer over het eetgedrag van de gemiddelde vrachtwagenchauffeur dan over het eten in een land...... awhoea.gif

Sowieso heel erg vreemd dat je een bepaald land mijdt omdat er paneermeel op het vlees zit....... Dan ga je er dus niet heen voor de natuur, de omgeving, etc etc etc.

Back on topic: wat Daphne in eerdere berichten al zei: Duitsland en Oostenrijk zijn favoriet, vanwege de gemütlichkeit, de bergen, de natuur, en niet te vergeten de schone campings.
Don't count the days.
Make the days count.

Afbeelding

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door eurotrotter » vr 7 nov 2014 20:39

RE.gif

Als "gemiddelde vrachtwagenchauffeur"( sinds 1966) kan ik u verzekeren dat een gemiddelde chauffeur op plaatsen heeft gegeten waar u,als boven gemiddelde toerist, nog nooit van gehoord heeft. mrgreen.gif
( overigens geen "lange tenen" hoor,ik heb een gladde rug ,en daar glijdt alles af mrgreen.gif )

Dit kan zowel positief als negatief uitvallen,maar ik denk dat Ger(en Gea) bedoelt met "liever achteruit over de Mont Blanc naar Italie dan vooruit over Duitsland"dit niet alleen met t eten te maken heeft maar met de totale "ambiance" van zijn( en mijn) werk.
IK zal u daar verder niet off topic mee vermoeien maar denk maar aan herhaaldelijke controles van politie en het passeren van grenzen.

Wat t eten betreft is de ambiance in Frankrijk dikwijls ( in de routier restaurants) dat men ,op volgorde van binnenkomst aanschuift en gaat eten,intussen een praatje makend met de buurman( die je helemaal niet kent),na t eten gaat ieder zijns weegs.

In Duitsland was t dikwijls zo( niet altijd hoor) dat,in een restaurant met,bijvoorbeeld, 20 tafels met ieder 4 stoelen( 80 zitplaatsen dus),iedereen zijn "eigen "tafel nam en nummer 21 kwam dan binnen en omdat er "geen plaats meer was" ging hij verder( echt hoor dit kwam voor)

Als je voor je vakantie in het buitenland bent merk je deze dingen niet omdat je dan meestal op pad bent met je gezin,partner,vrienden en toch een beetje in je eigen wereldje zit,of dat in Frankrijk ,Duitsland of waar dan ook is

Goed eten of slecht eten maak je in ieder land mee;ik heb in Italië ( het land waar koken tot kunst verheven is)ook wel eens heel slecht gegeten en in Engeland( waar ze zelfs kans zien om water aan te laten branden) verrassend lekker gegeten in een pub ,vlak bij een klant waar ik moest laden.

Waar ik Ger( en Gea?) wel gelijk in geef is zijn opmerking over rauwkost salades;deze worden meer en meer uit fabrieken betrokken en worden in grootverpakking bij de keukens afgeleverd,maar dat zal wel een economische reden hebben( tijd is geld,ook in de keuken)

Waar is de tijd gebleven dat de "chef"een oeuf dûr mayonaise zelf maakte,de eieren rangschikte op een bord,daar een" quacq"( mrgreen.gif )zelf gemaakte mayonaise overheen goot ,vergezeld met gedroogde kruiden uit eigen tuin.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Willem_uit_Goes
Berichten: 336
Lid geworden op: di 21 aug 2012 21:58
Locatie: Goes, Zeeland

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Willem_uit_Goes » za 8 nov 2014 00:25

eurotrotter schreef:RE.gif

Als "gemiddelde vrachtwagenchauffeur"( sinds 1966) kan ik u verzekeren.......

Waar is de tijd gebleven
Haha, prachtig geschreven, en dat is de romantiek waar je vroeger chauffeur voor werd!

Maar als gemiddeld vrachtwagenchauffeur sinds 1981 (en af-en-toe vrachtwagenchauffeur anno 2014) kan ik je verzekeren dat de gemiddelde vrachtwagenchauffeur tegenwoordig slechts de weg vindt dankzij de TomTom, amper weet wat een grens is, zelden een restaurant van binnen ziet, en bij politiecontroles alsnog (en soms meermaals) mag betalen voor onbenullige overtredingen die weken eerder in een ander land begaan werden, zodat de humor daar snel vanaf gaat.

En dan ga ik nog uit van de Nederlandse chauffeur, want de echt gemiddelde chauffeur komt uit een heel ver land tegenwoordig.....

Helaas ben ik te laat geboren.

Daar ging dit topic toch over?

:-)

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk-Pro.
Eriba Nova 540FB, bouwjaar 1995
[album]http://tinyurl.com/8snqv4y[/album]

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Daphne » za 8 nov 2014 09:08

Nu iedereen op de hoogte is van de culinaire uitspattingen van de gemiddelde vrachtwagenchauffeur, kunnen we nu weer verder met de reden van de gemiddelde caravanner om naar een bepaald land te gaan mrgreen.gif

Maw weer on topic please thumbup.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door eurotrotter » za 8 nov 2014 10:41

RE.gif

T ging toch over culinaire uitspattingen in dit topic. mrgreen.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Hobby Linka » za 8 nov 2014 10:58

RE.gif

Yep, tijdens de vakantie.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door eurotrotter » za 8 nov 2014 12:39

RE.gif
Sommige mensen ,zoals b.v.sommige vrachtwagen chauffeurs,gaan niet op vakantie in een bepaald land vanwege de culinaire prestaties in dat land tijdens het uitoefenen van hun beroep.

Zo beter? haphop.gif zwaaien.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door Hobby Linka » za 8 nov 2014 13:08

Ik vind het prima. thumbup.gif

Andre.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

gerardvv
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 17 apr 2013 20:22
Locatie: Spijkenisse

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door gerardvv » ma 6 apr 2015 01:47

Wij kiezen meestal voor Zuid-Frankrijk. Wij vinden Frankrijk erg gemoedelijk en eigenlijk altijd mooi weer in het zuiden (en wij vinden kamperen leuk, maar dan moet het eigenlijk wel goed weer zijn). Verder veel gezellige Franse dorpjes en in Frankrijk kun je alle kant op qua landschap en natuur, etc. en dit op allemaal goed te rijden afstanden vanaf Nederland. Voor mij ook niet onbelangrijk als rijder, ik vind de Franse snelwegen echt heerlijk rijden en altijd erg gemakkelijk rijden naar Frankrijk (vooral de route Luxemburg- Dijon- Lyon naar het zuiden).

Verder ook weleens naar Spanje, Italië en Kroatië geweest, maar echt de gezellige sfeer net gemist al waren die landen ook leuk.
Oostenrijk en vooral Duitsland spreken ons totaal niet aan, dit vanwege het mindere weer, maar ook de (mediterrane) sfeer missen wij echt en ongezellige campings. Voor ons is Frankrijk dus echt favoriet, wat is en blijft het toch een heerlijk land!

Gebruikersavatar
aad
Berichten: 231
Lid geworden op: za 6 dec 2014 19:48
Locatie: Rockanje aan zee

Re: Waarom gaan we daar naar toe?

Bericht door aad » ma 6 apr 2015 14:21

wij gaan dit jaar weer naar spanje niet naar de kant van de brava deze is helemaal verziekt nee maar naar de baskenkant
daar is het nog zo als het was mooie campings mooie stranden en geen toeristen menu s waar je bij diversen tenten allemaal de zelfde uithang borden met toesisten eten kan bestellen .maar aan de bovenkant van spanje echt spaans met echte goede tapas en redelijke prijzen .

vroeger veel aan de brava geweest en 3 jaar geleden terug wezen kijken /ik vind het 1 grote bende geworden .
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”