Ideale camping

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Plaats reactie
MJ395HK
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 7 okt 2013 00:02

Ideale camping

Bericht door MJ395HK » ma 7 okt 2013 22:24

Beste mensen,

Zoals u in mijn voorstel-topic kunt lezen gaan wij man en vrouw midden 40 met zoon van 12 volgend jaar voor de eerste keer met een eigen caravan kamperen.
Omdat ik in ons gezin de campingenthousiast ben wil ik er natuurlijk een succes van maken.
Wilt u misschien uw ervaringen met mij delen ? Wij zijn op zoek naar een leuke camping met fatsoenlijk sanitair, mooi zwembad e.d. maar vooral waar veel te doen is voor onze zoon van 12.
Bestemming maakt ons niet veel uit, maar het liefst geen 1500 km van Utrecht, wel graag buitenland ivm meer kans op mooi weer.

Bij voorbaat dank voor uw reakties en vriendelijke groet,
Mark

arnovariante

Re: Ideale camping

Bericht door arnovariante » di 8 okt 2013 09:22

Beste Mark,
Dit is voor veel mensen nog wel wat te summier om te reageren, dat blijkt....
Wat wil je max kwijt zijn, hoe groot moet de camping zijn, zwembad..., kan een badje zijn van 15 mtr maar ook een zwemparadijs!

Wij zijn dit jaar hier geweest.

/viewtopic.php?f=87&t=20293&p=282999&hi ... ck#p282999

Wij zouden onze kids niet los laten in zo'n zwemparadijs op een massa camping met 1500 staplaatsen, nog niet eens misschien!!
Wellicht wat te beschermend maar dat moet dan maar....

Succes

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Ideale camping

Bericht door Daphne » di 8 okt 2013 09:37

Om te voorkomen dat je straks door de bomen het bos niet meer ziet, is het wellicht handig dat je alvast een paar dingen kiest.

Bergen, zee, rivier of meer?
Voorkeur voor een land. Of een land uitsluiten.
Stadjes in de buurt.
Cultuur of natuur.
Veel landgenoten of juist niet.
En wat m'n voorganger al schreef: omvang camping en max prijs.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Ideale camping

Bericht door Knaus440 » di 8 okt 2013 09:53

Oei, dat is een wel erg moeilijke vraag.
Als eerste vraag natuurlijk; is dit jullie eerste camping ervaring?
Hoe vierden jullie voorheen je vakanties, Hotels oid?
Zijn je man en zoon al enthousiast, of moet je ze nog overtuigen dat het leuk is?

Een advies zou zijn om man en zoon zelf vooral te laten zoeken, en niet alleen komen aandra(v)(g)en met campings.
Ik heb ook wel eens d efout gemaakt om alles zelf uit te zoeken en te regelen.
Kwam goed uit want niemand had verder tijd of zin om uit te zoeken.
En toen viel de camping zwaar tegen :( :(
Sinds die tijd doe ik het nooit meer alleen, met geen enkele motivatie of zelfs alle "toestemming". mrgreen.gif

Ik schrik een beetje dat je het gevoel hebt er een succes van te moeten maken.
Vakantie vieren doe je met elkaar en is een ieders verantwoordelijkheid.
En reken alvast maar op stevige discussie, tot de dag van vertrek zeg maar mrgreen.gif mrgreen.gif


Tja, de vraag om meer info staat er al. De raag is ook wat wil je zoon?
Onze kinderen hadden genoeg aan een tafeltennistafel en wat leeftijdgenoten.
Ze zochten dan aan de plaatselijke rivier of meertje, wel een plek om lekker samen te hangen
of te picknicken. Ze zijn niet van het grote vermaak.
Hebben we ze wel eens aangeboden hoor, en zijn we ook wel geweest op zo'n camping.
Dat was eenmalig en maar 3 dagen, toen hadden zij het wel gezien op die leeftijd.
Maar een zwembad, tafeltennistafel etc was wel welkom.

Wat willen jullie zelf(ouders dus)?
Alleen op de camping zitten of ook cultureel of natuur etc.

En soms is verrassing ook erg leuk.
Wij vergeten nooit meer de ervaring dat we op een camping leeftijdgenoten tegenkwamen, van ons en de kinderen.
Veel geregeld; mannen een dagje alleen weg of de vrouwen een dagje zonder kinderen weg.
Met een paar kinderen iets anders doen. Oppassen een middagje.
De mensen bleken ervaring te hebben met bergsport.
In groepjes hebben we dus echt gekletterd en geleerd te balanceren op erg steile wanden, gezekerd en al.
Want ze hadden uitrustingen bij zich.
In een andere vakantie hadden wij een kano en een opblaasboot bij ons.
Ook altijd een succes.
Onvergetelijk zo'n verrassing vakantie.

Maar ook dus wanneer onze kinderen met leeftijdgenoten aan een plaatselijke beek zaten, fris en chips mee.
Sommige dingen vallen niet te organiseren van te voren.
Wel het SAMEN op die vakantie willen.
Succes en plezier met het uitzoeken en voorpret.
johan
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Zandkasteel

Re: Ideale camping

Bericht door Zandkasteel » di 8 okt 2013 12:03

RE.gif

Wij kamperen met 3 kinderen (18-16-12) afgelopen jaar zonder die van 18.
Helaas moet ik zeggen dat het uitzoeken van vakanties hun geen bal uitmaakt.
Zoek maar wat uit Ma en wij zeggen wel of we het leuk vinden of niet mrgreen.gif
Manlief vindt ook alles best. Dus moeders duikt hier uren op internet, vooral ook op Zoover om reacties van anderen te lezen en andere fora's voor tips. Als we een leuke camping hebben (altijd nog gelukt) dan is het "boek deze volgend jaar maar weer", maar ja, dat vindt ik nou niet leuk, ik zie graag eens wat anders. Enkele campings hebben we wel meermalen bezocht, maar ja, de eerste punten zijn, welk seizoen, gezinscamping of niet, groot of klein, incl. waterparadijs of back-to-basic, welk land, zee of bos etc etc.
Wel zelf de ervaring, dat kleinere campings vaak sneller aansluiting met kinderen hebben dan grotere, hier zijn vaak vaste vriendengroepen die elk jaar terug komen, dat kan op kleine campings ook zo zijn, maar dan worden nieuwe kinderen eerder opgenomen. Soms een super camping gehad, waar kinderen eigenlijk haast geen contact met anderen hadden en "duffe" campings die achteraf heel erg gezellig bleken te zijn door de mensen die er stonden. Je kan het eigenlijk niet van te voren voorspellen op die leeftijd.

Gebruikersavatar
mikanos
Berichten: 137
Lid geworden op: di 7 aug 2012 20:16

Re: Ideale camping

Bericht door mikanos » di 8 okt 2013 12:07

www.zoover.nl Kan je alles naar je eigen smaak aanklikken.
Succes
Adria Altea 462 PS 2008/ 2009 wordt getrokken door een Ford Mondeo 2.0 TDCI uit 2006 gechiptuned by ATM 160pk

Gebruikersavatar
Dutchdrummer
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
Locatie: NBr NL

Re: Ideale camping

Bericht door Dutchdrummer » di 8 okt 2013 14:09

Knaus440 schreef:....Zijn je man en zoon al enthousiast ......
Een advies zou zijn om man en zoon zelf vooral te laten zoeken......
Goed lezen blijkt erg moeilijk.....

TS ondertekent met Mark, en in de eerste regel is er sprake van man en vrouw.
Hoe moeilijk kan het zijn om hieruit de conclusie te trekken dat TS een man is? :wink:
Don't count the days.
Make the days count.

Afbeelding

arnovariante

Re: Ideale camping

Bericht door arnovariante » di 8 okt 2013 14:22

RE.gif
Rustig maar..... :wink:

Zo belangrijk is dat toch ook niet?

RobB

Re: Ideale camping

Bericht door RobB » di 8 okt 2013 15:15

Zoon van 12? Zoek lekker naar een camping aan een riviertje. Zeker in Frankrijk zijn er daarvan genoeg. Ardeche en Drome bieden vaak campings met kano mogelijkheden en daar is het bijna altijd mooi weer.

MJ395HK
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 7 okt 2013 00:02

Re: Ideale camping

Bericht door MJ395HK » di 8 okt 2013 15:32

Dames en heren,

Wat een enthousiast forum, allen dank voor uw reakties.
Ik ben idd de "papa" dus moet vrouw en( stief ) zoon enthousiast zien te maken voor kamperen.

Prijs is niet het belangrijkst, zon natuurlijk wel. Wij zijn zelf graag bij zee, Normandie enzo heb ik al een paar keer slecht weer gehad, maar misschien net eronder ofzo.
Ik zag ook een camping in Luxemburg "Nommerlayen" maar ja daar natuurlijk ook kans op slecht weer en geen zee.

Zoover kijk ook altijd op maar daar zijn de reakties voor dezelfde camping nogal verschillend, wel zijn de meningen over het sanitair vaak hetzelfde en dat is heel belangrijk.

Jazelf voorheen vaak in hotels en/of chambres de hotes e.d.

Nogmaals dsank voor uw rekties
Vr.Gr. Mark

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Ideale camping

Bericht door Henny » di 8 okt 2013 16:24

Hallo, begrijp uit je reactie dat je dus wilt kamperen in Frankrijk. Normandie heb je verschillende keren slecht weer gehad.....jammer want die streek en Bretagne hebben wel onze voorkeur, blijkbaar hebben wij geluk gehad in al die jaren ( juni en september).

De Vendee heeft de meeste zonuren, je zou eens kunnen gaan kijken in die streek. Kijk bv bij ACSI en geef die streek aan, je kunt dan nog een selectie doen en de campings komen "tevoorschijn".
Misschien toch leuk om de 12 jarige erbij te betrekken!!

Ook zou je de vraag onder het kopje Frankrijk kunnen stellen en /of op www.camping-frankrijk ( of www.frankrijk-camping ) even zoeken......

succes thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Ideale camping

Bericht door Henny » di 8 okt 2013 16:26

Avento 420 / XC70....

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Ideale camping

Bericht door Knaus440 » di 8 okt 2013 20:02

Dutchdrummer,
Heel erg moeilijk blijkbaar mrgreen.gif

Sorry mark voor het zo slecht lezen!
Als ik het terug lees is me volstrekt onduidelijk waarom ik het zo gelezen heb.
Ben aan vakantie toe blijkbaar mrgreen.gif
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Zandkasteel

Re: Ideale camping

Bericht door Zandkasteel » di 8 okt 2013 20:08

Afgelopen jaar net onder Zuid Bretagne gezeten, prachtig weer, mooie omgeving en prachtige stranden.
Misschien ivm zoon verstandig om camping met Nederlandse kinderen te zoeken, bijv. RCN camping?
http://www.rcn.nl/rcn-la-ferme-du-latoi ... &catID=502
Wij zijn al 2x vanuit die plek op vrijdag terug gereden naar nederland over Amiens en dan net voor Lille bij Arras (rond avondeten) stoppen we op een heerlijke overnachtingscamping http://www.la-paille-haute.com/?utm_sou ... re_outcamp. Hier kan je zo in de kantine aanschuiven, stukje vlees bestellen en garnituur naar wens er bij pakken. Je komt aan en als er plek is, kan je die zelf op de camping zoeken. Tien uur ligt alles plat en volgende dag 7.00 kun je aansluiten bij meer doortrekkers die de camping verlaten. Wij rijden dan zaterdagmorgen vroeg langs Lille, Antwerpen etc zonder enige drukte (vrijdagavond wel).

MJ395HK
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 7 okt 2013 00:02

Re: Ideale camping

Bericht door MJ395HK » wo 9 okt 2013 16:08

@knaus440, ga je een beeetje verontschuldigen, vergissen is toch menselijk !!! Zelfde sfeer hier als op een camping, kom op he.

@Zandkasteel, Dit zijn de adviezen, hartelijk dank.

@iedereen, schroom vooral niet om uw goede ervaringen met mij te delen.

Alle, hartelijk dank,
Vr.Gr. Mark

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”