Basic camping of vermaakfabriek

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Plaats reactie
RobW

Basic camping of vermaakfabriek

Bericht door RobW » za 31 aug 2013 20:57

Met de laatste vakantie nog vers in het geheugen, is het altijd fijn om even rond te struinen op internet om al enigszins de richting voor volgend jaar te bepalen.
Maar ja, wat gaan we doen...? Word het relaxen of gaan we er stevig op uit?

Dit jaar zijn we voor het eerst met de caravan naar Karinthië geweest. In één woord...FANTASTISCH!! Als je hier voor het eerst komt wil je natuurlijk alles zien, dus gingen we er bijna dagelijks(natuurlijk met karinthie kaart) op uit. Heel veel mooie dingen gezien en gedaan! De camping (Berggruss in Berg im Drautal) was basic, overdag bijna uitgestorven en 's avonds na 11 uur iedereen oogjes toe. De kids (7 en 8 jaar) hebben zich prima vermaakt in het kleine zwembad en het speeltuintje.

Voor volgend jaar willen we (met name vrouwlief :oops: ) het weer iets dichter bij huis houden. Ik zit zelf te denken aan België(Ardennen) of Duitsland(Eifel). Maar wat gaat het volgend jaar voor camping worden?? Tot nu toe hebben we kleine tot middelgrote campings bezocht. Gaan we voor de grote "vermaakfabriek" met animatie,restaurant, feestavonden en de hele rataplan, of toch maar een iets kleinere camping?? Ben zelf niet zo gecharmeerd van campings waar je in een laantje staat met een heg tussen elke plek. Dan sta ik liever op een veldje, waar je toch iets makkelijker contact maakt. 's Avonds een lekker biertje met de buren vind ik ook altijd wel gezellig mrgreen.gif

Maar goed.. De vakantie is net voorbij, dus we hebben nog even tijd om er over te denken.

(tips en ervaringen zijn natuurlijk altijd welkom) thumbup.gif

Andre Welten
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 1 mei 2011 11:09

Re: Basic camping of vermaakfabriek

Bericht door Andre Welten » za 31 aug 2013 22:42

Voor ons van ze lang zal ze leven géén vermaakfabriek! Als het sanitair maar schoon is en de mensen vriendelijk zijn wij al tevreden!

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Basic camping of vermaakfabriek

Bericht door Daphne » za 31 aug 2013 23:14

De kinderen zijn nog niet in de leeftijd dat ze om een vermaakfabriek vragen. En als je op een vermaakfabriekcamping staat, dan verlang je echt wel naar de hegjes tussen de plaatsen mrgreen.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Basic camping of vermaakfabriek

Bericht door Kingpin1966 » zo 1 sep 2013 10:24

Ik zou een restaurant nou niet meteen onder de noemer "vermaakfabriek" willen plaatsen.
Ik vind een restaurant toch wel tot de basisuitrusting van een camping behoren, of op zijn minst een snackbar dat je Zondags niet achter de potten en de pannen hoeft te staan als je dit niet wilt.

Ik heb wel de indruk dat het "vermaak" zich meer gaat toespitsen op de aanwezige kinderen van alle leeftijden.
Veel campings gaan ervan uit dat de volwassenen hun eigen vermaak wel zoeken.
En zeker met de moderne geneugten des levens (satelliettelevisie en Internet) wordt de vraag naar volwassenenanimatie ook steeds minder, denk ik.

Ter voorbeeld:
Vroeger, en dan spreek ik over de 80'er 90'er jaren, was er op Camping Birkelt in Larochette altijd elke avond een animatieprogramma voor iedereen met "Wein, Weib und Gesang" door een Nederlands zangduo die van alles ten gehore bracht, van Vader Bram tot Dennie Christian.
De animatie aldaar schijnt nu alleen nog maar voor de kinderen te zijn, als ik tenminste Zoover moet geloven.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: Basic camping of vermaakfabriek

Bericht door perry » zo 1 sep 2013 10:46

Wij hebben dit jaar voor het eerst op een zogeheten vermaakfabriek gekampeerd.
Camping Continental lido in Italië het leek ons een leuke camping dus geboekt.
Bij aankomst moesten we wel even slikken wat is dit groot dachten we.
Maar toen we het pad op reden was de schrik pas echt groot van oh oke dit zijn we niet gewent.
Xl plaatsen waar onze 7m lange caravan na passen meten maar op 1 manier paste.
(vorig jaar aan het lago di idro een plaats waar 2 caravans op konden staan en nog ruimte over zouden hebben)
Het was wennen en slikken maar we stonden nog geen 30min en de eerste kinderen stonden al mag u dochter mee zwemmen.
Iets wat voor ons ook nieuw was.
Op zulke campings vermaakfabrieken dus.
Zijn veel kinderen onze dochters hadden constant vriendjes en vriendinnetjes en zo ging ze lekker hun gang wat voor ons betekende ook vakantie.
Ik zal ze altijd in de gaten houden maar nu wel van een afstandje :lol:
Deze camping is ons zo goed bevallen dat we nu al geboekt hebben voor volgend jaar dit hebben we nog nooit gedaan.

Ondanks het grote van deze camping was het op 23 uur stil nooit overlast gehad van wat dan ook.
Mijn schoonouders die een vaste plek hebben aan het idromeer dachten ook eerst wat is dit toen ze nachtje kwamen logeren.
Maar ook hun vonden het gewoon rustig en fijn.
wij zaten wel stukje van het hart van de camping zwembad restaurant winkel enz dus waarschijnlijk was het daar drukker.

Wat ik hier mee wil zeggen wij stonden op een grote (vermaakfabriek) maar heb zeker wel de rust gehad de animatie was super maar je hoeft er niet heen.
Onze kinderen vonden de grote speeltuin tegenover de animatie vaak intressanter blij.gif

Fijne vakantie thumbup.gif
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Zandkasteel

Re: Basic camping of vermaakfabriek

Bericht door Zandkasteel » ma 2 sep 2013 11:04

Even een tip voor hele groene en rustige campings met vaak toch een heel mooi zwembad en goede service in Frankrijk www.sites-et-paysages.com
Ze geven ook gidsen in het nederlands uit en dat heeft het voordeel dat er ook altijd wel gezinnen met nederlandse kinderen aanwezig zijn en je met engels bij de receptie terecht kunt.
Afgelopen jaar in Couhe (les Peupliers) en La Plain sur Mer (La Tabardiere) gestaan, maar we hopen nog veel meer campings van deze organisatie te bezoeken.

RobW

Re: Basic camping of vermaakfabriek

Bericht door RobW » wo 4 sep 2013 20:26

Kingpin1966 schreef:Ik heb wel de indruk dat het "vermaak" zich meer gaat toespitsen op de aanwezige kinderen van alle leeftijden.
Veel campings gaan ervan uit dat de volwassenen hun eigen vermaak wel zoeken.
En zeker met de moderne geneugten des levens (satelliettelevisie en Internet) wordt de vraag naar volwassenenanimatie ook steeds minder, denk ik.
Wij proberen nog steeds het "geen tv en internet op vakantie" beleid te hanteren. Maar toch wel ff de mail checken, en kijken wat er op facebook gebeurd natuurlijk mrgreen.gif

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”