Camping presentatie

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Gorfel

Camping presentatie

Bericht door Gorfel » vr 16 aug 2013 10:38

Ik weet niet hoe het met de rest van jullie vergaat, maar ik zit me af en toe te ergeren aan de waardeloze websites van sommige campings. Campinghouders hebben er volgens mij geen idee van hoe snel een website wordt weggeklikt, omdat over de presentatie niet wordt nagedacht. Sommige websites zitten zo klungelig in elkaar. boos.gif boos.gif
Hoe is jullie ervaring hiermee??

RuudM
Berichten: 27
Lid geworden op: di 13 apr 2010 21:21

Re: Camping presentatie

Bericht door RuudM » vr 16 aug 2013 11:03

gelukkig is er nu camping streetview, geeft een realistisch beeld van de camping.
http://nl.camping-streetview.com/

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Camping presentatie

Bericht door Nimma » vr 16 aug 2013 12:01

TS, je hebt groot gelijk; waar in Frankrijk de campings van Nederlandse eigenaren met een goed gemaakte website vooral vol zitten blijven de Franse eigenaren vaak met de handen over elkaar en een flutwebsite wachten op hun klanten: "Catastrophe, ou sont les campeurs??"
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Nordicman
Berichten: 867
Lid geworden op: vr 25 mar 2005 12:10
Locatie: Dichtbij Dordt

Re: Camping presentatie

Bericht door Nordicman » vr 16 aug 2013 13:00

Klopt, vaak suffe sites met van die vogel geluiden en smalspoor beeld.
Gauw weg klikken zulke sites.
Hetzelfde geld voor de foto s, vaak weinig beelden van plaatsen of sanitair, wel veel beeld materiaal van spelende kinderen in voor tussen, hoofd en naseizoen.
Renault Clio Zonder caravan
Meten is Weten, Gissen is Missen.

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Camping presentatie

Bericht door Patman » vr 16 aug 2013 13:51

Nee dan Zoover. Gaat om info en reviews van de camping/accomodatie toch?

Waarom plaatsen mensen dan foto's van de omgeving scratch.gif of gezelligheids foto's? laat de camping zien!! Dat je erbij schrijft wat er te doen is rondom, oke, maar meestal krijg je geen goed beeld ervan. Erg jammer, want ik wil grmaag zien waar ik heen ga, hoe de plaatsen eruit zien, het sanitair, restaurant, zwembad, noem maar op.

TS heeft gelijk, de websites van veel campings laten te wensen over. Die campingstreetview kon ik nog niet, dat vind ik wel een handige! thumbup.gif

Zandkasteel

Re: Camping presentatie

Bericht door Zandkasteel » vr 16 aug 2013 14:55

onze oriëntatie gaat ook via website en dan gelijk zoover, je kunt nog zo'n mooie site hebben, als je gemiddelde beoordeling (10 of meer) al op een 5 ligt, dan zegt dat genoeg...

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Camping presentatie

Bericht door Micky » vr 16 aug 2013 22:14

voor mij is het ook een irritatie geworden, ik snap gewoon niet dat je als camping geen fatsoenlijks site hebt en dan die lullige foto's met 1 of ander feest avondje van 3 jaar terug, terwijl je gewoon graag een impressie wilt hebben van de camping en zijn staplaatsen...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Camping presentatie

Bericht door Patman » vr 16 aug 2013 22:16

Nu moet ik wel zeggen dat over het algemeen de Nederlandse campingsites er veel beter uitzien dan de buitenlandse. Vooral de Duitse campingsites zijn erg knullig.

Gebruikersavatar
fs1986
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 4 feb 2011 15:29

Re: Camping presentatie

Bericht door fs1986 » vr 16 aug 2013 23:36

Bij een van de andere drie campings hier in het dorp hebben ze ook een website waarbij je na alles gelezen en bekeken te hebben, nog altijd niets weet. Ze hebben volgens mij al drie totaal anders vormgegeven websites in de afgelopen vijf jaar gehad, de oudste was dan qua informatie en foto's eigenlijk nog de beste, terwijl die ook niet veel voorstelde.
Wat me in campinggidsen overigens ook vaak opvalt is dat er elk jaar dezelfde foto bij staat, maar dan ook echt ELK jaar, zodoende zie je bijvoorbeeld een Opel Kadett met een knal oranje bungalowtent afgebeeld staan, kortom jaren 80.
Ik ken ook een camping waarbij ze een foto gebruiken van een groepje fietsers bij de oprit, minstens de helft van die mensen is al jaren dood want wij kennen/kenden ze namelijk. Op de foto zijn ze denk ik zo tussen de 40 en 45 jaar.

Het is toch veel leuker om actuele foto's te gebruiken voor gidsen en websites...
Wel komisch dat een opa en oma het er nu nog altijd over hebben dat hun kleindochter een jaar of drie geleden in de campinggids bij onze camping stond afgebeeld, ze waren wel zo vreselijk trots. :lol:

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Camping presentatie

Bericht door fortissimo » za 17 aug 2013 10:01

Of ze hebben een flitsende website, maar je kan er bijna geen informatie vinden.
Zie bijv. De Paal.

Ook zo fijn om even met je mobiel te bekijken...
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Re: Camping presentatie

Bericht door Stoekie » za 17 aug 2013 11:15

RuudM schreef:gelukkig is er nu camping streetview, geeft een realistisch beeld van de camping.
http://nl.camping-streetview.com/
Thanx...... Had er nog nooit van gehoord maar vind het geweldig thumbup.gif
Heb het ook bij interessante linken gezet
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Gorfel

Re: Camping presentatie

Bericht door Gorfel » za 17 aug 2013 13:52

RuudM schreef:gelukkig is er nu camping streetview, geeft een realistisch beeld van de camping.
http://nl.camping-streetview.com/
Dit is wel een leuke aanvulling, maar hier weet ik b.v. nog niet wat een staanplaats kost. Is er b.v. WiFi? Moet ik daar extra voor betalen?
Voor een indruk van de camping, prima. Ik had er nog nooit van gehoord.
Vreemd dat campingbeheerders hier wel in willen investeren. scratch.gif

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Camping presentatie

Bericht door Patman » za 17 aug 2013 14:01

De eerste indruk is de balangrijkste. Als je op de site zelf niks kn vinden gaan mensen vanzelf opzoek naar een andere camping. Hetmoet direct aanspreken. Ik snap niet dat ze daar niet in investeren.

Wat een makelijke manier is, is even een mailtje naar de camping sturen met de vragen die je wilt weten. Zo hoort het niet, maar weet je wel wat je wilt weten.

Die oude foto's awhoea.gif zo herkenbaar.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Camping presentatie

Bericht door Kingpin1966 » za 17 aug 2013 18:17

RE.gif
Plaatjes op een website zeggen helaas ook niet alles.
Neem nu Camping-Freizeitcentrum Sägmühle in Trippstadt, op de website ziet het er niet onaardig uit.
Kijk je echter op Zoover dan krijg je een totaal andere indruk van de camping, een 6.0 is toch niet echt goed te noemen.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
fs1986
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 4 feb 2011 15:29

Re: Camping presentatie

Bericht door fs1986 » zo 18 aug 2013 02:34

Je moet ook gewoon op een duidelijke manier eerlijk zijn als eigenaar van een camping. Zo hebben wij hier weleens gasten gekregen die van een andere camping afkomstig waren, erg teleurgesteld en boos dat de tekst op die website zo was geschreven dat het allemaal heel geweldig leek maar dat je er eigenlijk alle kanten mee uit kunt.

Om maar een stom voorbeeld te noemen:
DE CAMPING IS VOORZIEN VAN EEN ZWEMBAD WAAR GRATIS GEBRUIK VAN KAN WORDEN GEMAAKT!

Iedereen zal er zich een echt zwembad (zo'n betonnen bak van zoveel meter lang, breed en diep) bij voorstellen, als je echter als campingeigenaar bij de Blokker een opblaasbaar zwembadje voor peuters koopt, dat ongeveer de afmetingen van een ronde tafel heeft, tja dan heb je inderdaad een zwembad op de camping dus je liegt niet... :wink:

Nou is dit een vrij extreem voorbeeld hoor, vaak zijn het dingen als zogenaamd gratis kunnen douchen; wat in werkelijkheid ook zo is maar slechts een paar minuten bedraagt, dat dermate kort is dat 8 op de 10 kampeerders moeten bijbetalen om verder te douchen. Nergens op zo'n website vind je informatie dat het gratis douchen beperkt is tot .. minuten en daarna bijbetaling noodzakelijk is.

Op een steenworp afstand van het dorpscentrum is ook wel een leuke die af en toe opduikt; je verwacht een dorp waar je brood kunt kopen, brief kunt posten, etc. In werkelijkheid is dat zogenaamde dorpscentrum een verzameling van vijf huizen in the middle of nowhere. Nou valt dit natuurlijk makkelijk te controleren middels internet, maar niet iedereen denkt daar aan.

Tuurlijk zijn er ook mensen die zelfs een super duidelijke website verkeerd begrijpen of gewoon niet goed lezen. Zo kwam er laatst hier iemand over onze tarieven klagen, op de website stond een veel lagere prijs dan dat ze nu berekend kreeg.
Ja dat is het laagseizoen-tarief mevrouw maar het hoogseizoen-tarief staat er pal onder, op diezelfde pagina. Nee dat is niet waar, bla bla bla.
Daar >>> staat mijn laptop, ga er maar achter zitten mevrouw, open onze website en wijs aan waar dat lage tarief bij het hoogseizoen vermeld staat!
Dat kon ze dus nergens vinden, ze deed het af dat het er toch allemaal wel erg misleidend op stond, pff...

Ook regelmatig mensen die witheet bij het afrekenen worden dat ze geen korting krijgen met een bepaald type kortingskaart, WAAROM STAAT U DAN IN DE GIDS!!!??? EN ER HANGT OOK NOG EEN STICKER VAN OP DE DEUR NAAST DE RECEPTIE!!!
Zucht, op dat raam hangen alleen maar controlestickers, dat de campinggids-inspecteurs zijn langs geweest, zoiets heeft niets met korting van doen.
JA IK GA DE GIDS UIT DE AUTO HALEN OM TE BEWIJZEN DAT U ER ECHT IN STAAT!!! ....................................... ZO HIER BEN IK WEER, KIJK HIER STAAT HET, CAMPING ..... MET KORTINGSTARIEF ..
Ja ik zie het inderdaad staan, alleen waarom bent u dan niet naar die camping toe gegaan? Zoals u op het grote bord bij de ingang kunt zien, heeft deze camping een volstrekt andere naam.

Gorfel

Re: Camping presentatie

Bericht door Gorfel » zo 18 aug 2013 16:48

RE.gif

Of op een eerlijke manier duidelijk zijn mag ook! blij.gif blij.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Camping presentatie

Bericht door Micky » zo 18 aug 2013 17:58

@fs1986, ben wel benieuwd naar jullie website van de camping mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Camping presentatie

Bericht door Jan van Vijven » zo 18 aug 2013 18:53

RE.gif
Ik ken hem al, maar verklap niets knipoog.gif
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

pd0bao40

Re: Camping presentatie

Bericht door pd0bao40 » zo 18 aug 2013 18:58

Ja nou breng je hem in een lastig parket als hij het zegt kan dat als reclame opgevat worden, ik heb die camping allang bekeken, combineren en deduceren zogezegd.

herman-hannie

Re: Camping presentatie

Bericht door herman-hannie » zo 18 aug 2013 19:22

ik ken de weg er blindelings naar toe... alleen dit jaar met de pinksteren doorgereden.
je kon er staande water drinken en ook een zeer ruim ligbad. haphop.gif haphop.gif haphop.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Camping presentatie

Bericht door Micky » zo 18 aug 2013 20:38

Jan van Vijven schreef:RE.gif
Ik ken hem al, maar verklap niets knipoog.gif

Ik ken hem nu ook en @fs1986, zoals in de PB aan je vermeld, ik ben onder de indruk, weliswaar simpele maar enorm informatieve website met zeer veel foto's van de staplaatsen (regelmatig zelfs met nummer benoemd), omgeving, informatie over de omgeving en over de zaken op de camping zelf, verder wordt er behoorlijk vernieuwd en ook daarvan een mooie foto impressie, wat mij betreft is dit dus een website waar veel (wellicht alle) informatie die ik als kampeerder zoek gewoon direct voor handen is thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Camping presentatie

Bericht door Patman » zo 18 aug 2013 21:20

Stuur mij de link van de website maar per pb. :wink: ik zoek nog leuke campings

herman-hannie

Re: Camping presentatie

Bericht door herman-hannie » zo 18 aug 2013 21:27


Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Camping presentatie

Bericht door Micky » zo 18 aug 2013 23:05

RE.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Camping presentatie

Bericht door Patman » ma 19 aug 2013 01:06

Nette site, alle info staat erop thumbup.gif

Nette camping ook thumbup.gif hier zal ik wel een keer komen.

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”