SVR, wat vragen

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

SVR, wat vragen

Bericht door Leentje » ma 17 jun 2013 00:05

Om een ander draadje verder schoon te houden, stel ik hier mijn SVR vragen.
Vanavond kreeg ik de kans eens op de site van SVR rond te kijken( aflower.gif ), en dan met name naar het deel met de campings. Ik heb er moeite mee dat daar gevraagd wordt eerst te doneren, waarna je toegang krijgt tot de lijst campings.
Die lijst blijkt heel royaal te zijn.
Echter: veel campings hebben geen site. Hoe zoeken jullie dan je camping uit?
De tarieven kom ik niet echt wijs uit. De site van svr meld omstreeks 12 euro. Maar bij diverse campings zie ik op hun site ook veel hogere tarieven staan, wel tot tegen 20 euro. Is er dan een ander tarief voor svr-donateurs?
De Franse campings zijn zeer summier van omschrijving. Kun je op de bonnefooi arriveren of moet je boeken? (wij reserveren zelden en dat willen we graag zo houden) In Frankrijk betalen we op de meeste municipal campings ook niet meer dan 16 euro. Is de svr echt zoveel voordeliger, of is dat ook maar geluk hebben?
Vragen genoeg nog dus scratch.gif
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Wim Verso
Berichten: 6517
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Wim Verso » ma 17 jun 2013 00:37

Leentje, over het algemeen zal je niet veel meer kwijt zijn dan 15/16 euro per nacht met alles erop en eraan.
Mocht de prijs veel hoger zijn, dan staat er op de site van "Let op" de prijs is verhoogd zodat je niet voor verrassingen staat.

Neem nou deze camping in Jirnsum Friesland, wij hebben er al verschillende keren gestaan.

http://minicampingdebongerd.nl

Twee personen, caravan/vouwwagen/belastingen/auto/stroom, 14 euro per nacht.
Daar komt bij voor de douche 50 eurocent
Hond 50 eurocent.

Als er een camping bij is die geen site heeft, dan ga ik daar ook niet heen.

Niet alle campings in Frankrijk zijn zeer summier er zijn er genoeg met goede informatie.
Reserveren? net zoals de reguliere campings moet je in het hoogseizoen mijn inziens reseveren en als je eissen heb van b.v een schaduwplaats, maar anders in het voor en naseizoen kan je daar zo naar toe rijden, het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel plaatsen de camping ter beschikking heeft.

Zo stonden wij twee jaar geleden in Hongarije op een SVR camping in Miklosi (Nerderlandse eigenaars) op 27 km van het Balatonmeer, de camping heeft 15 plaatsen, ik wilde per sé een schaduwplaats vanwege onze kat en reserveerde dat voor de maand Mei/Juni.
Toen wij daar aankwamen eind Mei waren wij de enigsten, er is nog twee dagen een controleur van de Acsi campings geweest met zijn caravan, maar wij hebben daar drie weken alleen gestaan, het was er zo mooi, we zouden veertien dagen blijven maar zijn drie weken gebleven.
Dus reserveren is niet altijd nodig.
Ik heb al eerder geschreven dat het de starre houding is van voorzitter Wim van der Berg, deze man houd het tegen dat mensen die niet lid zijn, niet op de site kunnen komen, jammer natuurlijk.

Leentje ik hoop dat ik je zo van dienst heb kunnen zijn en anders als het niet zo is dan lees ik het hier wel weer.

Hier het adres van de Hongaarse SVR Camping,

http://www.hongarijevakantie.com
Laatst gewijzigd door Wim Verso op ma 17 jun 2013 01:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Wim Verso
Berichten: 6517
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Wim Verso » ma 17 jun 2013 00:55

Cheers schreef op een ander Topic...........

"Beetje goedkoop om Wim van de Berg op deze manier aan te vallen"

Nee hoor Cheers ik val hem niet aan, weet donders goed wat deze man allemaal bereikt heeft in de loop der jaren, hij timmert goed aan de weg, respect voor die man, maar hij moet wel met zijn tijd meegaan en zoals iemand anders al eerder schreef, om de site voor iedereen toegankelijk te maken, kan wel eens veel meer donateurs opleveren en ook dat komt de SVR ten goede.

Dat wil ik ermee zeggen.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19753
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Daphne » ma 17 jun 2013 08:05

Leentje, tot nu toe waren we op SVR campings meestal niet veel goedkoper uit dan Vekabocampings. Doordat er voor het douchen moet worden betaald ben je toch minimaal 1 euro per dag pp extra kwijt waardoor het verschil weer kleiner wordt. En Vekabo-campings hebben voor mijn gevoel altijd net dat beetje extra en dat voor 15 tot 17 euro voor 2 personen en hond.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Zandkasteel

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Zandkasteel » ma 17 jun 2013 08:06

Ja, je zou de site inzichtbaar voor iedereen kunnen maken en dan 2 tarieven hanteren, goedkoop voor leden, iets duurder voor niet-leden.
Dan worden mensen vanzelf wel lid, want iedereen kijkt naar de euro's mrgreen.gif

Wim Verso
Berichten: 6517
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Wim Verso » ma 17 jun 2013 08:46

Daphne de Vekabo,en dat heb ik ook al eens eerder geschreven heeft over het algemeen prijzen van boven de 20 tot 30 euro, daar krijg je ook wat meer luxe voor, maar daar zitten de meeste mensen niet op te wachten, die houden van eenvoud.

O ja, er zijn ook wel Vekabo campings waar je voor 15 of 16 euro kunt staan hoor.

Maar er is echt een verschil tussen de SVR en de Vekabo, en meestal is dat de prijs, en dat is altijd al zo geweest.
Ik heb bij beide organisaties gestaan, maar viel altijd weer terug op de SVR, en dan haal je dat tientje lidmaatschap er zo weer uit.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19753
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Daphne » ma 17 jun 2013 09:48

Nou Wim, het is helemaal niet algemeen dat er zulke hoge prijzen bij Vekabo worden gehanteerd. Wij zijn ze in ieder geval nog niet tegengekomen en wij kiezen bijna altijd voor een Vekabo camping. Meer dan 19 euro hebben we nooit betaald en dat vinden wij al een hoge prijs voor een minicamping.

Maar smaken verschillen, en wellicht ben jij op de verkeerde campings van Vekabo terecht gekomen en wij op de verkeerde campings van de SVR. En wij houden van een rustige goed onderhouden camping en een prettige omgeving, dat heeft met eenvoud of luxe niets te maken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

mr-leo

Re: SVR, wat vragen

Bericht door mr-leo » ma 17 jun 2013 10:05

Wel vreemd dat je eerst lid moet worden voordat je het aanbod kunt zien. Zolang dat zo is zal ik bijvoorbeeld nooit zo'n camping bezoeken! Er zijn vast meer mensen die er zo over denken.

Stel je voor dat je toegang moet betalen voordat je de Albert Heijn in mag.......

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12816
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Trina » ma 17 jun 2013 10:24

RE.gif
[off topic] zonder bonuskaart (zodat ze je koopgedrag kunnen controleren) krijg je bij de AH geen korting op de bonussartikelen, terwijl in de winkel de prijs met korting wordt weergegeven.
Hier kwam een nieuwe AH, ik deed wat bonusartikelen in de mand. Omdat ik de bonuskaart niet had, betaalde ik 4 euro meer dan ik had verwacht.
Nu is het aanschaffen van zo'n kaart een kleinigheid, maar toch.......[/off topic]

on topic: Misschien zou het SVR handiger zijn om iedereen toe te laten en op de camping een korting te geven op de ledenpas.
Maar misschien vinden de campinghouders dat te lastig en doen ze het daarom op deze manier.
Ben het ermee eens dat ze waarschijnlijk meer campinggasten trekken door de site openbaar te maken.

Ik heb het trouwens wel eens meegemaakt dat ik op een camping de ledenpas moest laten zien en daarop een korting kreeg op de overnachtingsprijs.

Nordicman
Berichten: 867
Lid geworden op: vr 25 mar 2005 12:10
Locatie: Dichtbij Dordt

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Nordicman » ma 17 jun 2013 10:32

Als het alleen maar om goedkoop gaat. scratch.gif
Wij zijn al jaren lid, en hebben nog maar 1 x een week op een SVR camping gestaan in Nl, en 2 x in Frankrijk voor 1 dag,
Maar we hebben die mogelijkheid nu wel, door het lidmaatschap thumbup.gif
Renault Clio Zonder caravan
Meten is Weten, Gissen is Missen.

mr-leo

Re: SVR, wat vragen

Bericht door mr-leo » ma 17 jun 2013 10:53

Trina schreef:RE.gif
[off topic] zonder bonuskaart (zodat ze je koopgedrag kunnen controleren) krijg je bij de AH geen korting op de bonussartikelen, terwijl in de winkel de prijs met korting wordt weergegeven.
Hier kwam een nieuwe AH, ik deed wat bonusartikelen in de mand. Omdat ik de bonuskaart niet had, betaalde ik 4 euro meer dan ik had verwacht.
Nu is het aanschaffen van zo'n kaart een kleinigheid, maar toch.......[/off topic]

on topic: Misschien zou het SVR handiger zijn om iedereen toe te laten en op de camping een korting te geven op de ledenpas.
Maar misschien vinden de campinghouders dat te lastig en doen ze het daarom op deze manier.
Ben het ermee eens dat ze waarschijnlijk meer campinggasten trekken door de site openbaar te maken.

Ik heb het trouwens wel eens meegemaakt dat ik op een camping de ledenpas moest laten zien en daarop een korting kreeg op de overnachtingsprijs.
Maar je kunt de artikelen wel eerst bekijken voordat je ze koopt! Ik vindt het geen probleem dat je lid moet zijn om de campings te bezoeken (met korting). Maar wel dat je eerst lid moet zijn voordat je kunt zien wat het aanbod is.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12816
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Trina » ma 17 jun 2013 10:55

RE.gif

Dat zei ik. knipoog.gif

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: SVR, wat vragen

Bericht door PMT » ma 17 jun 2013 11:36

Ook van een paar camping eigenaren gehoord dat zij niet zo blij zijn dat alleen voor donoren te zien zijn, maar blijkbaar geven ze dat dus niet aan bij de ledenvergadering.
De camping waar ik nu zit in Frankrijk is voor mijn dochter in augustus ruim €10,- p/n goedkoper met een SVR donateurskaart, dus in 1 nacht heb je die er al uit.
Ik heb via Poi-handler vorig jaar alle SVR campings gedownload dus daar heb je niet persé de site voor nodig maar raar is het wel dat je lid moet zijn.
Bij ACSI/campingcheques hoef je ook geen lid te zijn om de campings te zien.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1916
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Ad » ma 17 jun 2013 11:43

Ook hier weer Nederland op zijn smalst. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Geen lid, dan geen toegang tot campinglijsten op de de website, naar mijn mening terecht. Geen lid van de Consumentenbond, dan geen toegang tot de uitgebreide tests op hun website. Wij betalen een tientje per jaar aan de SVR, maar maken niet ieder jaar gebruik van SVR campings. Wel hebben we al diverse keren de SVR beurzen bezocht, die zijn voor donateurs gratis en je betaalt geen cent voor het parkeren, waar vind je dat nog? Afgelopen weken op een SVR camping in Duitsland gestaan, met meer korting dan met de ACSi kaart.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

mr-leo

Re: SVR, wat vragen

Bericht door mr-leo » ma 17 jun 2013 11:49

RE.gif
Jou vergelijking gaat niet helemaal op, je kunt bij de Consumentenbond wel zien welke testen er allemaal zijn, voordat je lid moet worden om de volledige test in te kunnen inzien.
Laatst gewijzigd door Trina op ma 17 jun 2013 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19753
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Daphne » ma 17 jun 2013 12:07

RE.gif RE.gif
dat heeft toch niets te maken om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Maar willen weten of een lidmaatschap bij je past. En dat daar hoort een lijst van deelnemende campings bij. Daarbij mag je bij die campings ook als niet lid kamperen, dan is het toch wel handig om ze te kunnen vinden. Ook voor de deelnemende campings lijkt me dat wel goed voor de business. En als je in aanmerking wil komen voor korting dan dien je donateur te worden en anders betaal je de volle prijs. Dat is dan een keuze.

Bij de consumentenbond kun je wel de onderwerpen zien waar ze iets over hebben geschreven. Je wordt nieuwsgierig gemaakt en als je meer wil weten, moet je lid worden. Niets mis mee.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Leentje » ma 17 jun 2013 16:16

heeft iemand ervaring mbt de Franse campings en mijn vragen?
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 538
Lid geworden op: wo 3 dec 2008 20:24
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Bram » ma 17 jun 2013 18:13

Daphne schreef:Nou Wim, het is helemaal niet algemeen dat er zulke hoge prijzen bij Vekabo worden gehanteerd. Wij zijn ze in ieder geval nog niet tegengekomen en wij kiezen bijna altijd voor een Vekabo camping. Meer dan 19 euro hebben we nooit betaald en dat vinden wij al een hoge prijs voor een minicamping.

Maar smaken verschillen, en wellicht ben jij op de verkeerde campings van Vekabo terecht gekomen en wij op de verkeerde campings van de SVR. En wij houden van een rustige goed onderhouden camping en een prettige omgeving, dat heeft met eenvoud of luxe niets te maken.
Helemaal mee eens, Daphne. Wij gaan al een paar jaar naar een heerlijk rustige, zeer goed onderhouden Vekabo-camping in een mooie omgeving in Drenthe. Kinderen zie je alleen in het weekeinde als ze ergens op visite zijn, bij vertrek van een caravan wordt het gras op die plek meteen gemaaid, het 1 jaar oude sanitair wordt minstens 2 keer per dag schoongemaakt, draadloos wifi op de plaats is bij de prijs inbegrepen. Die prijs is, met de ACSI-kaart € 14 ex. toeristenbelasting.
Kia Carens III 2.0 met Dethleffs Camper Lifestyle 510V

Peter Brig

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Peter Brig » ma 17 jun 2013 18:32

Voor mij is SVR nieuw, zeer nuttige info dus. Ik volg met grote belangstelling! thumbup.gif

creative explorer
Berichten: 360
Lid geworden op: do 31 mar 2011 23:35
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: SVR, wat vragen

Bericht door creative explorer » ma 17 jun 2013 18:53

mr-leo schreef:Wel vreemd dat je eerst lid moet worden voordat je het aanbod kunt zien. Zolang dat zo is zal ik bijvoorbeeld nooit zo'n camping bezoeken! Er zijn vast meer mensen die er zo over denken.

Stel je voor dat je toegang moet betalen voordat je de Albert Heijn in mag.......
Same here, voordat ik mij ergens toe verplicht cq doneer, wil ik toch eerst weten waarvoor ik mijn geld afsta. Nu heb je geen idee wat het aanbod is en het aanbod van de SVR mij aanspreekt.
Ik ga niet ergens een donatie heenbrengen om er vervolgens achter te komen dat ik er nooit gebruik van zal maken.
Groeten, Erik

Renault Mégane 1.5 DCi GT-Line Estate (2012)
Renault 5 GTTurbo (1988)
Eifelland 520 TKM (2002)

Gebruikersavatar
2lions
Berichten: 354
Lid geworden op: di 2 aug 2011 15:40

Re: SVR, wat vragen

Bericht door 2lions » ma 17 jun 2013 19:17

Iedereen heeft het over "lidmaatschap" maar je bent een "donateur" :wink: . Behalve dat de SVR een stichting is van de boeren die deelnemen doet de stichting ook aan belangenbehartiging voor hen en voor de kampeerder, b.v. acties tegen toeristenbelasting. Twee maal per jaar is er een blaadje en 1 keer op verschillende plekken in Nederland een beurs. Het komt misschien allemaal wat kneuterig over en de "alleenheerschappij" van de voorzitter is niet Nederlands democratisch, maar zoals ik al eerder zei, de meeste camping zijn klein, rustig, schoon en niet duur. Dat vinden wij een voordeel, maar ook andere organisaties en gewoon " vrije" campings kunnen dat allemaal hebben.
Ook niet alle SVR campings vragen geld voor water en/of douchen en wifi (bv. camping de Boersberg) Er zijn een aantal campings die geen site hebben, maar de meesten hebben die wel. De sites van de campings kun je ook vinden op de site die 2lion Henk op het andere draadje aangeeft.
Wij reserveren eigenlijk nooit omdat we houden van zwerven en "we zien wel waar we vanavond staan". En SVR camping of niet, we hebben nog nooit meegemaakt dat er geen plaats meer voor ons was.
In Italie moesten we een keer wachten met het opzetten van onze tent tot de zonneweide aan het zwembad leeg was (en wij een prachtige ruime plek hadden haphop.gif ) en in Delft hebben we op het terrein voor campers, buiten de camping gestaan, m.a.g. dat we na 23 uur niet meer bij de sanitairgebouwen konden komen. Daar hou je dan rekening mee whistle.gif. Beide keren geen SVR camping!
Ducato buscamper.
http://buscamper2lions.blogspot.nl/

Ab
Moderator
Berichten: 26694
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Ab » ma 17 jun 2013 23:10

Leentje schreef:heeft iemand ervaring mbt de Franse campings en mijn vragen?
Niemand ?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Ab
Moderator
Berichten: 26694
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Ab » ma 17 jun 2013 23:11

Leentje schreef:Om een ander draadje verder schoon te houden, stel ik hier mijn SVR vragen.
Vanavond kreeg ik de kans eens op de site van SVR rond te kijken( aflower.gif ), en dan met name naar het deel met de campings. Ik heb er moeite mee dat daar gevraagd wordt eerst te doneren, waarna je toegang krijgt tot de lijst campings.
Die lijst blijkt heel royaal te zijn.
Echter: veel campings hebben geen site. Hoe zoeken jullie dan je camping uit?
De tarieven kom ik niet echt wijs uit. De site van svr meld omstreeks 12 euro. Maar bij diverse campings zie ik op hun site ook veel hogere tarieven staan, wel tot tegen 20 euro. Is er dan een ander tarief voor svr-donateurs?
De Franse campings zijn zeer summier van omschrijving. Kun je op de bonnefooi arriveren of moet je boeken? (wij reserveren zelden en dat willen we graag zo houden) In Frankrijk betalen we op de meeste municipal campings ook niet meer dan 16 euro. Is de svr echt zoveel voordeliger, of is dat ook maar geluk hebben?
Vragen genoeg nog dus scratch.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Ab
Moderator
Berichten: 26694
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Ab » ma 17 jun 2013 23:13

Met deze vragen startte het draadje.. boos.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Wim Verso
Berichten: 6517
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Wim Verso » ma 17 jun 2013 23:30

Leentje, om jou vraag enigzins te beantwoorden, heb ik hier een SVR camping in Frankrijk waar wij zelf twee weken gestaan hebben een aantal jaren geleden, ik heb op nog meer SVR campings gestaan in Frankrijk, maar dan moet ik eerst mijn dagboeken nakijken, en dat zal ik dan komende week gaan doen.

De camping waarvan ik het internet adres hier meld is in Bretagne, aan de Golf de Morbihan, prachtige omgeving, en vriendelijke Nederlandse eigenaars.

http://www.campingnerhouit.nl
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”