Schwarzwald - Karinthië - Noord Italië met Pubers

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Plaats reactie
Doortje

Schwarzwald - Karinthië - Noord Italië met Pubers

Bericht door Doortje » di 23 apr 2013 13:33

Wie heeft de gouden tip voor mij ?

Dit jaar geen Frankrijk of heel ver van huis (dure tol/brandstof) ivm dreigend baanverlies en hebben maar 2.5 week vakantie.
Dochter (17) en vriend (19) gaan mee; zwembad en dorpje/terrasjes is een pré voor dit 2-tal - animatie of andere ratata niet nodig !
Zoeken eigenlijk iets in Schwarzwald (Camping Sandbank/Titisee ???) of mogelijk Karinthië/Noord-Italië (afhankelijk van weer)
(Gardameer vonden we top maar wel erg overbevolkt en qua km's eigenlijk te ver ...)
Wie oh wie heeft de gouden tip ?


Doortje

Re: Schwarzwald - Karinthië - Noord Italië met Pubers

Bericht door Doortje » di 23 apr 2013 17:16

Ad, ik werd helemaal blij toen ik deze camping zag. Reviews/meningen allemaal goed ........
Dacht dus DE camping te hebben gevonden .........
Totdat ik de prijzen zag !
€ 60,60 per nacht voor 4 personen :( :( :(
Hoe dankbaar ik je ook ben voor de tip, zulke prijzen kan bles hier echt echt niet trekken

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Schwarzwald - Karinthië - Noord Italië met Pubers

Bericht door Wim Verso » di 23 apr 2013 17:30

Doortje, kijk eens naar dit adres, is ook in Karinthie, boederijachtige camping, maar de prijzen zijn wel voordeliger.

http:\\home.kpn.nl/voetsj/index.html

Misschien is dit wat.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Schwarzwald - Karinthië - Noord Italië met Pubers

Bericht door Wim Verso » di 23 apr 2013 17:42

Ik heb er nog een voor je Doortje.

http://www.lindlerhof.at

Ook in Karinthie.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

sprite1

Re: Schwarzwald - Karinthië - Noord Italië met Pubers

Bericht door sprite1 » di 23 apr 2013 18:02

@Doortje...tja wij gaan meestal in juni met 2 en 2 hondjes............scheelt de helft in prijs...............maar er zijn meer campings rond de ossiachersee......... ff googlen dan

Zandkasteel

Re: Schwarzwald - Karinthië - Noord Italië met Pubers

Bericht door Zandkasteel » di 23 apr 2013 19:04

Wij zijn afgelopen jaar op camping Lugs in Lande (met pubers) geweest, hier krijg je gratis een treinkaart voor het zwarte woud en de camping ligt vlak bij station. Je bent zo in Basel of Freiburg, maar we zijn ook naar Titisee geweest met de trein. Er worden leuke activiteiten georganiseerd (duiken in zwembad, adventuretocht of rijn) en de camping trekt ook veel pubers.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Schwarzwald - Karinthië - Noord Italië met Pubers

Bericht door Wim Verso » di 23 apr 2013 19:06

Nog een camping Doortje, wij zijn een aantal jaren geleden op deze camping geweest.

http://www.alpenfreude.at

Geweldige camping, zeker voor de kinderen, niet aan een meer, maar wel prachtige zwembaden.

Er is veel te doen op die camping en de omgeving is Schitterend.
Een uitstapje naar Slovenie, dat is dichtbij, moeten jullie zeker doen.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
rovado
Berichten: 661
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 20:41
Locatie: Het beestendorp in Gelderland

Re: Schwarzwald - Karinthië - Noord Italië met Pubers

Bericht door rovado » di 23 apr 2013 20:19

Misschien is dit iets? Wij waren er voor het laatst al weer 7 jaar geleden, maar hebben er daarvoor 5 jaar achter elkaar gestaan.
Het is een leuke camping met ruime plaatsen, onze dochters toen 17-22 en 14-19 hebben zich daar altijd goed vermaakt. In het bijzonder in het sportcafé op loopafstand van de camping, daar komt de jeugd van het hele dorp bij elkaar.
http://www.baita-dolomiti.it/camping-n.htm
Suc6 met het zoeken.
Renault Kadjar met een Carado Delight C167L (2012) aan de haak en een Unico Genua 280 voortent.

Doortje

Re: Schwarzwald - Karinthië - Noord Italië met Pubers

Bericht door Doortje » wo 24 apr 2013 07:06

Allemaal bedankt voor alle reactie's tot nu toe - ga het eens op m'n gemak bekijken.
Rovado, volgens mij zijn we bijna buren ........ Jij Dieren ? Ik uit LS 3 km verderop !

Gebruikersavatar
rovado
Berichten: 661
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 20:41
Locatie: Het beestendorp in Gelderland

Re: Schwarzwald - Karinthië - Noord Italië met Pubers

Bericht door rovado » wo 24 apr 2013 09:15

RE.gif
Ja :lol:
Renault Kadjar met een Carado Delight C167L (2012) aan de haak en een Unico Genua 280 voortent.

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Schwarzwald - Karinthië - Noord Italië met Pubers

Bericht door Davendre » di 23 jul 2013 21:46

Camping Sandbank was mij ook al positief opgevallen. Terrassencamping met uitzicht op het meer.

M.i. een leuk stekje. Schijnt ook dat reserveren niet nodig is.

Iemand ervaring met deze camping?
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Kroko

Re: Schwarzwald - Karinthië - Noord Italië met Pubers

Bericht door Kroko » wo 24 jul 2013 18:45

RE.gif

Ja wij.
Wij zijn in 2010 dacht ik daar geweest.
Reserveren is zelfs niet mogelijk , gewoon aankomen en vragen naar een plekje.
Wij waren er in augustus , we mochten zelf een plaats uitkiezen.
Veel mensen gebruiken deze camping ook als doorreis camping en er is altijd wel een plaatsje vrij.
Het is een volledige terrassencamping met op elke plaats wel uitzicht op het meer.
Een zwembad is er niet , maar je kan gerust zwemmen in het meer. ( dus geen glijbanen toestanden)
er is wel een publiek zwembad ( betalend ) een paar km voor de camping , naast het meer. ( je passeert er als je naar de camping rijd)
Langs het meer ben je te voet in ong 20 minuten in titisee zelf. mooi dorpje met de nodige winkels. Echt gezellig.
We zijn er 14 dagen geweest en hebben ons geen minuut verveeld.
De camping is de laatste van de 3 die je tegenkomt ( een zanderige weg) En niet bang zijn maar de weg op de camping voor de terassen te bereiken is wel steil.
Als je nog wat wil weten geef je maar een gil.


Mvg.

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Schwarzwald - Karinthië - Noord Italië met Pubers

Bericht door Davendre » za 27 jul 2013 14:18

Klinkt goed Kroko!

Zal mijn bevindingen plaatsen over deze camping. blij.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

LekensMark
Berichten: 1030
Lid geworden op: za 5 feb 2005 19:38
Locatie: Ekeren-Antwerpen

Re: Schwarzwald - Karinthië - Noord Italië met Pubers

Bericht door LekensMark » za 27 jul 2013 22:47

Kroko schreef:RE.gif

Ja wij.
Wij zijn in 2010 dacht ik daar geweest.
Reserveren is zelfs niet mogelijk , gewoon aankomen en vragen naar een plekje.
Wij waren er in augustus , we mochten zelf een plaats uitkiezen.
Veel mensen gebruiken deze camping ook als doorreis camping en er is altijd wel een plaatsje vrij.
Het is een volledige terrassencamping met op elke plaats wel uitzicht op het meer.
Een zwembad is er niet , maar je kan gerust zwemmen in het meer. ( dus geen glijbanen toestanden)
er is wel een publiek zwembad ( betalend ) een paar km voor de camping , naast het meer. ( je passeert er als je naar de camping rijd)
Langs het meer ben je te voet in ong 20 minuten in titisee zelf. mooi dorpje met de nodige winkels. Echt gezellig.
We zijn er 14 dagen geweest en hebben ons geen minuut verveeld.
De camping is de laatste van de 3 die je tegenkomt ( een zanderige weg) En niet bang zijn maar de weg op de camping voor de terassen te bereiken is wel steil.
Als je nog wat wil weten geef je maar een gil.


Mvg.
Het zandweggetje is intussen geasfalteerd!
Als je twijfelt of je boven geraakt met je combinatie even doorgeven aan de eigenaar na het aanmelden, dan plaats hij de caravan wel even op zijn plek met zijn terreinwagen.
Van de trein die helemaal bovenaan rijd heb je totaal geen last.
Voor de rest, een prachtcamping die ik ook enkel maar kan aanraden!!
Volkswagen Caddy+ Dethleffs Family

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Schwarzwald - Karinthië - Noord Italië met Pubers

Bericht door Davendre » vr 9 aug 2013 13:24

We zitten dus ondertussen op de camping en zitten hier goed. De plaatsen zijn niet echt ruim maar wanneer je een luifel voor de caravan hebt zoals ons, prima te doen. Reserveren is niet mogelijk, maar ook niet nodig, altijd wel een plaatsje vrij. We hebben slechts 2 dagen gehad dat de camping vol was.

Het uitzicht is gewoon mooi, je kijkt vanaf elke plek wel op het water en een wandeling naar het plaatsje Titisee duurt ongeveer een half uur. De camping heeft een restaurant en een terrasje waar je prima kunt eten. Veel variatie is er niet, maar wel lekker. Verder kent de camping een kleine winkel waar je noodzakelijke dingen kunt kopen (o.a. broodjes).

De camping heeft 2 sanitair gebouwen, 1 met de wc's en de douches, 1 om te afwassen. De geasfalteerde weg is goed te nemen met de auto, maar nou ben ik een beetje verwend met een kleine 190 pk en 424 nm trekkracht thumbup.gif . Ik heb overigens nog niet een caravan de bult op zien komen met een auto van de camping, dus zal wel meevallen.

Hou er wel rekening mee dat je eigenlijk een 'Umweltplakkette' moet hebben om bij de Titisee te komen. Over een kilometer of 5 rijd je door Freiburg heen waar deze noodzakelijk is. Heb hier op de camping geen enkele auto gezien met zo'n sticker (behalve dan de Duitsers...)

Voor de kinderen is er weinig te doen (klein speelveldje met wat toestellen), maar kinderen daar doen wij niet aan, dus geen probleem.

In ieder geval een camping waar wij nog wel eens gaan terugkomen knipoog.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Schwarzwald - Karinthië - Noord Italië met Pubers

Bericht door Davendre » vr 9 aug 2013 20:16

Iets te vroeg geroepen dat die bult goed te doen is. Zojuist een benzine auto (oud model Mondeo) die halverwege de bult op niet verder kwam. Is ondertussen een klein uurtje geleden, maar ruik zijn koppelingsplaten nu nog.

Uiteindelijk losgekoppeld en een Volvo XC90 ervoor. Hiermee een fluitje van een cent blij.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”