camping direct langs een rivier met een hekje ?

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door RogerB » wo 6 feb 2013 12:54

Hallo,
Ik ben op zoek naar een camping voor het Pinksterweekend langs een rivier met veel scheepvaart. Ik denk daarom vooral aan de Rijn in Duitsland maar andere rivieren in Duitsland of Nederland zijn ook mogelijk.
Maar ik heb één echte eis aan de camping: plaatsen direct aan de rivier maar met bijvoorbeeld een laag hekje tussen staanplaats en rivier in verband met mijn 2-jarig zoontje.
Heeft iemand een goede tip? weenie.gif

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door Trina » wo 6 feb 2013 13:09

Een jaar of 8 geleden hebben wij hier gestaan.http://www.sonneneck-camping.de/
Niet de hele camping had een afrastering tussen camping en rivier, maar het stukje waar wij stonden was er wel een.

Weet niet hoe het er nu is, er is een nieuwe eigenaar gekomen.
Wij vonden het een mooie camping. Veel te zien wat scheepvaart betreft.
Nadeel vonden we het geluid van de spoorbaan die er dicht langsloopt.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door Leentje » wo 6 feb 2013 15:59

Noordelijkse puntje van Frankrijk, aan de Moezel.
Sierck les bains, een municipal camping. Met goed hek ertussen en leuke voorbijgang van schepen.(mijn mening staat in de link, Irene1)
http://www.camping-frankrijk.nl/camping ... gID=955536
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door RogerB » zo 10 feb 2013 12:13

Bedankt Leentje en Trina,

Zelf heb ik ook nog een camping gevonden in Köln, aan de Rijn: http://www.camping-berger-koeln.de.

Als iemand nog een tip heeft hoor ik die heel graag!

Groeten,

RogerB

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door Kingpin1966 » zo 10 feb 2013 12:23

Camping Goldene Meile in Remagen heeft ook een hek zodat je van de Camping niet naar de Rijn kunt lopen.
Alleen zijn de plekken langs de rivier vaak voor vaste gasten, een fenomeen wat vaker schijnt voor te komen, dus dat is jammer.
http://www.camping-goldene-meile.de/

Treinen lawaai ontkom je bij de Rijn niet aan aangezien de beide Rijnoevers onderdeel uitmaken van de belangrijke goederenroute NL <> Italië.
Vooral nachts is het het goederenverkeer dat vrij baan heeft, als de laatste personentrein gepasseerd is dan is de beer, en de hel, los.
Meer dan honderd goederentreinen per nacht is, helaas, geen uitzondering.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door eurotrotter » ma 4 nov 2013 20:05

MIsschien een mooie tip voor later(als uw zoontje wat groter is)

In Les Andelys,direct aan de Seine,waar het scheepvaart verkeer dag en nacht doorgaat.
http://www.camping-troisrois.com/
Onder het chateau van Richard leeuwenhart.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Hobby Max

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door Hobby Max » di 5 nov 2013 16:19

Trina schreef:Een jaar of 8 geleden hebben wij hier gestaan.http://www.sonneneck-camping.de/
Niet de hele camping had een afrastering tussen camping en rivier, maar het stukje waar wij stonden was er wel een.
Wij hebben hier vele malen gestaan, maar geen hekje gezien. Ik zou er eerst een belletje aan wagen om te informeren.
Wij vinden het altijd een leuke en mooie camping om in het najaar bootjes te kijken. En ach, het lawaai van spoor en weg went.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door Trina » di 5 nov 2013 17:18

RE.gif
Wij stonden aan het eind tegen het bomenstuk aan, maar misschien is dat stuk hek later weggehaald.
Bij het bomenstuk kon je de rivier in. Lekker ondiep om te pootjebaden.
Maar nogmaals, het is al jaren geleden.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18815
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door Hobby Linka » di 5 nov 2013 17:21

Is het een optie om zelf een hekwerk rond de voortent te plaatsen? Ik heb dit al vaker gezien om de hond op het terrein te houden. Wat een hond kan tegen houden werkt toch ook voor een peuter van 2 á 3 jaar? Hierdoor ben je niet beperkt met de keuze van een camping.


Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door Nimma » di 5 nov 2013 18:04

Hekje of niet: houdt ze in de smiezen die kleine rakkers. In een paar minuten zijn ze een kilometer verderop:-) Een opa van zo'n kleintje aflower.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door Micky » do 7 nov 2013 19:59

wij hebben ook gekeken naar zo'n verplaatsbaar schapenhek, licht en makkelijk mee te nemen, we hebben uiteindelijk ene kinderalarm aangeschaft, loopt de kleine verder dan 5 meter weg begint het alarm te piepen, ook ideaal in de supermarchee (afstand instelbaar), nu werkt dat natuurlijk niet bij elk kindje omdat de ene de neiging heeft weg te lopen en de ander niet, de kleine van ons liep niet van de plek af, dus nooit nodig gehad, wellicht bij de volgende wel mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door RogerB » do 7 nov 2013 20:23

RE.gif
Afgelopen vakanties heeft mijn zoontje (in februari wordt hij 3) ook nauwelijks de neiging gehad om op ontdekking uit te gaan. Gelukkig maar, lekker relaxte vakanties gehad afgelopen jaar. Ik zoek extra ook campings uit waar hij in principe maar 1 of 2 kanten uit kan (langleven de afgebakende plaatsen óf de veldjes).

Ik heb vorig jaar dit topic geopend op zoek naar een camping voor het Pinksterweekend 2013. Uiteindelijk zijn we tijdens het Pinksterweekend thuis gebleven. (omdat we net thuis waren van twee weken meivakantie in de Toscane). Maar het topic is nog altijd actueel en tips zijn nog altijd welkom!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door Micky » do 7 nov 2013 20:28

RE.gif

Wim Verso is volgens mij een vervend rivier kampeerder (Duitsland), hij heeft waarschijnlijk wel goede ideeen voor je
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door Wim Verso » do 7 nov 2013 21:03

RE.gif

Ik heb de afgelopen twee jaar in September aan de Moezel gestaan, vorig jaar op camping Rissbach in Traben-Trarbach en dit jaar op Camping Burgen in Burgen, maar een hekje langs de moezel.....................nooit gezien.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

jahi
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 13 jan 2012 13:38

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door jahi » vr 8 nov 2013 15:18

Camping Geisenheim vlakbij Rudesheim. Camping is afgebakend met gaas. Er loopt een straat en fietspad tussen de camping en de Rijn. Je kunt het scheepvaartverkeer wel goed zien.

knaapios
Berichten: 235
Lid geworden op: di 11 dec 2012 11:56
Locatie: Stad met de meeste kansen.

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door knaapios » vr 8 nov 2013 19:34

Wij stonden eind sept. op camping Berger (http://www.camping-berger-koeln.de/) om de gehele camping bevindt zich een hek van ongeveer 1.2 m hoog. Tussen camping en De Rijn een vlak fietspad dat naar Keulen leid. ( 7KM) Het scheepvaart verkeer is goed te zien vanaf de camping.Geen last van trein verkeer dat aan de andere kant van de rijn rijd.Wij vonden het een uitstekende camping.
Hobby 400SF / Powrmover , Hyundai IX35 2.0

arnovariante

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door arnovariante » di 19 nov 2013 02:47

@ Rogerb,

Ik heb de afgelopen weken weer wat reisjes de Rijn op en neer gedaan en even specifiek gekeken naar hekjes om campings heen.
De conclusie moet zijn dat er sowieso heel weinig hekjes staan tussen de Rijn en campings, ook min of meer logisch daar de meesten onder ons gaan kamperen voor de "vrijheid" , een hekje zou dat gevoel kunnen beperken en dus zal een campinghouder dit niet snel doen.
Als ik een hekje heb gezien zijn het van die vriendelijke 2 mtr hoge Herras hekwerken.....
Ook heb ik geen campings gezien die toeristenplaatsen hebben direct langs de Rijn, die plaatsen zijn allemaal vergeven aan de vaste klanten. En die vaste klanten staan dan op zijn typisch Duits met de caravans bijna tegen elkaar aan!!!
Moet je overleggen met je buurman wie vandaag het raampje open mag doen....
Er zijn langs de Rijn maar een paar campings waar ik eventueel eens zou willen staan (wat ruimte betreft) en die zijn op de vingers van 2 handen te tellen!! Deze campings zijn allemaal al wel eens genoemd......

Succes in je zoektocht!!
Ben je trouwens ook schipper dat je graag naar de schepen wilt kijken?? scratch.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door Daphne » di 19 nov 2013 20:21

Hoewel het vast niet meer nodig is, het Pinksterweekend is immers al geweest, wil je deze misschien toch nog even bekijken.

http://rheincamping.com/index.html Als je in het fotoalbum kijkt, zie je dat het "hek" niet meer is dan een paal met ketting ertussen, maar er zit nog een stuk gras tussen voordat je bij de rivier komt. Het is een hele langgerekte camping en je hebt vrijwel altijd zicht op de rivier. Wij stonden 3e rij en tussen de caravans door keken we naar de overkant van de rivier. Je hoort de schepen overigens ook heel erg goed ('s nachts ook)

Wij hebben er afgelopen zomer één nachtje gestaan op doorreis.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door RogerB » wo 20 nov 2013 20:57

@ iedereen: bedankt voor de tips !

@arnovariante: logisch dat de meeste kampeerders geen hekwerk langs de rivier willen hebben. Voordat mijn zoontje geboren was wilde ik dat absoluut ook niet. Maar voor de veiligheid en gemoedsrust is het voor ons nu wel (voor een paar jaar) een vereiste. Wat betreft mijn beroep: ik werk als bouwkundig ingenieur op een architectenbureau, dus geen directe binding met schepen. Maar 5 jaar geleden stonden we tijdens de herfstvakantie een weekje langs de Mosel, en we vonden het erg gezellig om schepen en plezierjachten langs te zien varen.
Daphne schreef:Hoewel het vast niet meer nodig is, het Pinksterweekend is immers al geweest, wil je deze misschien toch nog even bekijken.
...........................................................
Daphne toch bedankt voor de tip. Zoals ik reeds boven schreef zijn we tijdens afgelopen Pinksterweekend niet gaan kamperen omdat we net 5 dagen thuis waren van 2 weken Toscane in de meivakantie. Maar het topic is nog altijd actueel omdat ik ergens in de komende paar jaar nog eens graag langs een rivier wil staan. Vandaar dat alle tips nog welkom zijn.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door Jan van Vijven » wo 20 nov 2013 21:57

Toen wij klein waren kregen we als we buiten op de luiken aan het spelen waren een tuigje om met een stukje touw ergens aan vast gemaakt, kon je niet overboord vallen.
Tijdens het varen keek je vader toch steeds naar voren en kon dus direct ingrijpen als er iets met het touwtje verkeerd ging.
Hieronder een moderne uitvoering, misschien een idee als je bij een waterkant sta. (wel het touwtje iets verlengen hè)
Bijlagen
shop2148500.pictures.Kindertuigje-met-looplijn-Veiligheidstuigje-Sure-Steps-1.jpg
shop2148500.pictures.Kindertuigje-met-looplijn-Veiligheidstuigje-Sure-Steps-1.jpg (48.39 KiB) 4580 keer bekeken
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
geitewolletje
Berichten: 71
Lid geworden op: do 24 okt 2013 09:46

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door geitewolletje » vr 3 jan 2014 17:56

RE.gif Ik vind dat niet eens zo'n gek idee. Moet wel zeggen dat veel mensen zoiets blijkbaar zielig vinden.. ik had eens mijn zoontje met een bandje aan zijn pols aan mijn pols vast toen ik hem mee had de stad in als hij wat kleiner was (was niet zo'n wandelwagenzitter) en zo hoefde ik niet meteen in de stress te raken als hij mijn hand los zou laten, je wilt niet weten hoeveel mensen mij aangesproken hebben met "ooooh aaaah en wat sielug!" blijkbaar ben ik een onmoeder, maar goed mijn zoontje heeft er volgens mij geen hinder van ondervonden en ik ben hem zo nooit kwijt geraakt mrgreen.gif
Afbeelding

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door perry » za 4 jan 2014 10:31

RE.gif

En die kleintjes zijn zo jij draait je om en de kleintjes rennen weg boos.gif
Ik was met me zoontje van bijna 3 naar spoorwegmuseum we gingen eten halen hij staat de hele tijd naast me ik kijk welk tafeltje vrij is en weg is meneer.
Gelukkig zag hij een mooi tafeltje waar hij wou zitten was leuk maar mijn hart zat in me keel.
Ik vind dat tuigje een zeer goed idee zo raak je nooit je kindje kwijt. thumbup.gif
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door Trina » za 4 jan 2014 11:25

Waarom zou een tuigje zielig zijn?
In mijn jeugd zaten de meeste kleintjes aan een tuigje.
Wij gingen vaak op zaterdagmiddag de stad in en dan liep mijn jongere broertje aan het tuigje.

Bij boerderijen zag je vaak een jong kind met een tuigje en lange lijn aan een boom o.i.d. vast gebonden.
Ouders druk en kind kon veilig buiten spelen.
Waarschijnlijk zou zoiets nu onder de noemer mishandeling vallen, maar er was niks mis mee.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door Kingpin1966 » za 4 jan 2014 11:34

RE.gif
Als ik moet kiezen tussen je kind aan een tuigje houden of je kind dood uit de Rijn moeten laten dreggen dan is die keuze snel gemaakt.
En zeg nooit "dat overkomt mij niet", famous last words overigens, want het ongeluk zit in een kleiner hoekje dan het geluk.
En wie daar "problemen" mee heeft kan van mij een Smiley_thefinger.gif krijgen (spreekwoordelijk dan he.)
Je vergeeft het jezelf nooit als het wel mis gaat. Daar moeten die "stekeligheden" dan maar voor wijken.
En aangezien de kindertuigjes nog steeds te koop zijn zal het met die "kindermishandeling" wel loslopen.
Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: camping direct langs een rivier met een hekje ?

Bericht door Micky » za 4 jan 2014 12:53

wij hebben voor onze kleine een wegloop alarm, instelbaar op afstand, loopt ze bijv verder dan ongeveer 5 meter, dan gaat je sleutelhanger trillen en piepen.
Ook ik zat vroeger overigens gewoon aan een tuigje als het nodig was.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”