Tips gevraagd: kamperen op veld met speeltuin in buitenland

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Tips gevraagd: kamperen op veld met speeltuin in buitenland

Bericht door rutgerg » di 6 nov 2018 09:56

Hallo, even wat tips gevraagd voor onze zomervakantie volgend jaar.
Wij zouden graag naar het buitenland gaan zoals we iedere zomer doen (Italie, Spanje, Frankrijk) maar dit keer wel kamperen zoals we dat in Nederland vaak doen in het voor/najaar. Wat bedoel ik daarmee denk je misschien? In Nederland staan we vaak op een groot veld met in het midden een speeltuintje en zijn er genoeg voorzieningen voor kleine kinderen (we hebben 2 zoontjes, een van 3 en een van 5). Voorbeelden van onze favoriete campings in NL: De kleine wolf, de Paal, De Leistert, Ter Spegelt.
Onze ervaringen tot nu toe in het buitenland is dat je in laantjes staat met vaak maar 1 grote centrale speeltuin ergens op de camping. Als ik campings zoek met de faciliteiten zoals bovenstaande kom ik automatisch vaak bij de hele grote campings in de zuidelijke landen uit. Wij zijn bijv al eens naar Union Lido geweest. Qua zwembad en strand top, toch mis ik die gemoedelijkheid van de Nederlandse campings en kan ik op zo'n camping niet rustig voor mijn caravan zitten terwijl de kindjes ergens op het veld in een zandbak spelen of van de glijbaan gaan.
Zijn dit soort campings er in de drie bovenstaande landen of zoek ik nu iets onmogelijks. Qua faciliteiten graag wel vergelijkbaar met bovenstaande zoals zwembad/glijbanen/animatie/speelgelegenheden etc.

Alvast bedankt! thumbup.gif
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 359
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Tips gevraagd: kamperen op veld met speeltuin in buitenland

Bericht door Sytske01 » di 6 nov 2018 11:17

Niet uit eigen ervaring, maar op Camping-Frankrijk komt deze vraag ook wel eens voorbij. BV https://www.camping-frankrijk.nl/forum/ ... x?ID=43108
Misschien kun je hier iets vinden.

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Tips gevraagd: kamperen op veld met speeltuin in buitenland

Bericht door DanielW » wo 7 nov 2018 00:06

Wij hebben dit jaar op Castel Camping Chateau l'Eperviere in de Bourgogne gestaan (770km vanaf Rotterdam), hier kan je daadwerkelijk rond de speeltuin staan. Speeltuintje bestaat uit een klimrek met glijbaan, 2 schommels, speelhuisje en zeer grote zandbak. Hebben ook een redelijk peuterbad met 2 glijbaantjes. Camping heeft geen laantjes, 1 weg die rond de camping loopt met aan weerskanten plekken.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

arnovariante

Re: Tips gevraagd: kamperen op veld met speeltuin in buitenland

Bericht door arnovariante » wo 7 nov 2018 06:44

Veldjes zijn in het buitenland zeeeeeeer zeldzaam.
zucht.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Tips gevraagd: kamperen op veld met speeltuin in buitenland

Bericht door Chris » wo 7 nov 2018 08:04

DanielW schreef:
wo 7 nov 2018 00:06
Wij hebben dit jaar op Castel Camping Chateau l'Eperviere in de Bourgogne gestaan (770km vanaf Rotterdam), hier kan je daadwerkelijk rond de speeltuin staan. Speeltuintje bestaat uit een klimrek met glijbaan, 2 schommels, speelhuisje en zeer grote zandbak. Hebben ook een redelijk peuterbad met 2 glijbaantjes. Camping heeft geen laantjes, 1 weg die rond de camping loopt met aan weerskanten plekken.
Wij gebruiken deze camping als overnachting Camping..
Valt echt niet te vergelijken met campings welke TS in Nederland noemt.
Helaas zal je in het buitenland weinig zo vinden...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Tips gevraagd: kamperen op veld met speeltuin in buitenland

Bericht door rutgerg » wo 7 nov 2018 09:31

RE.gif Daar was ik inderdaad al bang voor. De camping die DanielW noemt was ik ook op t Camping-Frankrijk forum al tegengekomen. Voldoet qua faciliteiten niet echt aan ons wensen lijstje. Dan kom je al gauw uit op de grotere vakantieparken aan de middellandse zee en ben bang dat we daar geen gezellige veldjes gaan vinden. Toch bedankt allemaal!
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

Volvodriver

Re: Tips gevraagd: kamperen op veld met speeltuin in buitenland

Bericht door Volvodriver » wo 14 nov 2018 10:19

In de Couchois (Bourgogne) heb je een camping van een Nederlandse eigenaar die klein maar fijn is en beschikt over de gewenste voorzieningen. La bonne Vie.
www.labonnevie.nl

Ik las echter dat per 2019 de eigenaar met pensioen gaat. Dus even kijken op de website.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Tips gevraagd: kamperen op veld met speeltuin in buitenland

Bericht door Morgoth » vr 16 nov 2018 10:10

Ik weet er wel een in Frankrijk maar dat is een naturistemcamping. Ik weet niet of dat een optie is?
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Tips gevraagd: kamperen op veld met speeltuin in buitenland

Bericht door Henny » vr 16 nov 2018 12:05

http://www.ambiance-morvan.com/nl/welkom/

Kleine camping , ideaal voor kleine kinderen die je in het zicht wil hebben. Midden in het dorp ( waar je verder geen last van hebt!) met winkeltje, bakker en eetgelegenheid op loopafstand. thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Tips gevraagd: kamperen op veld met speeltuin in buitenland

Bericht door rutgerg » vr 16 nov 2018 15:00

Morgoth schreef:
vr 16 nov 2018 10:10
Ik weet er wel een in Frankrijk maar dat is een naturistemcamping. Ik weet niet of dat een optie is?


Nee dank, dat is geen optie voor ons.

De rest ook bedankt, toch zijn de campings die aangedragen worden toch de wat kleinere campings met minder voorzieningen. Niet echt waar we naar op zoek zijn. Wordt toch in een laantje staan denk ik thumbup.gif
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”