Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Frederik

Wie is wel eens met de caravan naar Engeland geweest?

Bericht door Frederik » vr 19 okt 2007 21:17

Wij zijn een echtpaar van midden-vijftig :lol: :lol:
Maar we zijn nog nooit in Engeland geweest :oops: :oops:
We houden wel van wat avontuur 8) 8)
Maar vooral van rust en natuur op een kleine gezellige camping :) :)
Wie heeft positieve ervaring en kan ons nuttige tips geven :?: :?:
Bij voorbaat dank, Fred :wink:

robert-jan

Bericht door robert-jan » za 20 okt 2007 10:46

Zeker doen!

Mooi land, leuke nette campings.
Verkeer en links rijden goed te doen. Engelsman is zeer hoffelijk in het verkeer.

Engeland is best groot dus je kunt alle kanten op. Wij hebben alleen Cornwall (zuiden) gedaan.

King Arthur's kasteel, Lands End, Stonehenge etc.

Campings zijn over het algemeen erg mooi, veel groen gras etc.
Campings worden over het algemeen bevolkt door de wat meer gefortuneerde engelsman. Dus het landrover gehalte is vaak erg hoog.

Engeland is niet goedkoop!! Wel veel van die MEGA supermarkten als SAFEWAYS etc.

Wij hebben overtocht destijds gedaan via Dover/Calais met de Stenaline.
Op bepaalde uren is dan nk. de caravan gratis. En je zit maar 2 uurtjes op de boot. We hebben geen ervaring met de kanaaltunnel

Kortom zeker een mooi vakantieland, echter moet je wel het weer een beetje mee hebben.

suc6
gr
Rob

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » za 20 okt 2007 16:11

Ik was er in 2004 en ook in het ZuidWesten, Devon & Cornwall. Naast wat voorgaande kampeerder meldde is het wellicht nuttig te weten dat op veel plaatsen op het platte land de wegen anders zijn als bij ons; het weidse maakt daar plaats voor hoge heggen of muren langs de smalle wegen; de Brit is er aan gewend en zit aan de goede kant in de auto, wij aan de verkeerde kant. En dan hebben wij nog een set extra spiegels die wat uitsteken om beter te kunnen zien wat er naast en achter je gebeurt. Nou, je ziet daar dus ook heel veel al of niet aan flarden gereden spiegels op de weg liggen; mijn auto heeft inklapbare spiegels en dat was geregeld snel inklappen als er een flinke tegenligger aan kwam. Wij reisden van Calais naar Dover en dat beviel prima.
Onze caravan is max. slechts 2m. breed; men zegt dat je in GB niet boven een bepaalde breedte caravan mag meeslepen, ik meen 2.30m max. De moeite waard om dat even te checken van te voren.
Een enkele campingeigenaar wilde perse dat de caravan met de dissel naar de straatkant staat; dat houdt voor continentals in dat je uitgang op een vreemde plaats t.o.v. en soms erg dicht bij je buurman staat. Maar ook dat went.
Veel campings hebben een erg overheersend aantal stacaravans. Maar er zijn er ook genoeg met prachtige plekken voor ons trekkers.
En ik heb de afgelopen 2 jaar in Frankrijk gezien dat ze daar ook vaker meer stacaravans plaatsen dan toeristische plekken aanbieden :wink:
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

kc
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 14:59
Locatie: de Belgische Kempen

Bericht door kc » ma 22 okt 2007 21:41

Alleen nog maar in Schotland geweest : aanrader.
Tips ? Gewoon genieten, enkele reisgidsen uitlezen en iedere 3 à 4 dagen een stuk verder rijden.
Tot je terug aan de overzet komt :)

Koen

Frederik

Bericht door Frederik » ma 22 okt 2007 21:58

Tot je terug aan de overzet komt :)

Koen[/quote]

Ik heb eens gekeken naar wat zo'n overzet naar Schotland kost, maar dat wordt wel een érg grote hap uit mijn vakantiegeld!! :oops:
't Wordt dus in ieder geval Zuid Engeland
Maar toch bedankt voor je reactie!! :wink:
Fred

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Bericht door Ad » di 23 okt 2007 09:32

Wij zijn al een aantal malen naar Engeland, en recent ook naar Ierland geweest. Zuid Engeland vind ik heel erg druk geworden. Het verkeer is er erg toegenomen de laatste jaren. Aanraders zijn wat mij betreft om te beginnen het Peakdistrict, Midlands en Wales. Het rijden links is geen enkel probleem, wel opletten bij rotondes (linksom gaan) en straten met 1-richtingsverkeer, als je er rechts rijdt en weer in een 2-richtingsverkeerstraat terechtkomt. De campings zijn over het algemeen prima. Men is er erg strikt wat betreft de caravan neerzetten. Je mag vaak niet bij elkaar naar binnen kunnen kijken en moet in dat geval je caravan met je neuswiel andersom zetten. Ook moeten tentjes vaak op een apart veld i.v.m. brandpreventie, dat betekent als je kinderen in een tentje slapen ze niet naast de caravan kunnen staan. Er zijn ook campings waar alleen volwassen mogen staan. Een wonderlijke zaak vind ik nog steeds het feit dat je op de meeste campings extra voor een voortent of een luifel moet betalen, kost al gauw enkele ponden extra. Alle campings hebben de blauwe CE aansluiting. Wel is het verstandig om een Engels adapter mee te nemen voor b.v. een Föhn. De scheerstopcontacten zijn "normaal". Wij zijn al die keren met Stena van Hoek van Holland naar Harwich overgestoken, wat erg goed is bevallen (behalve een opgelopen voedselvergiftiging de laatste keer in augustus). Helaas bestaat de "Caravan Special" niet meer en betaal je nu het volle pond weer. Ga in januari eens op de vakantiebeurs kijken, daar is altijd een hele grote stand over Engeland met alle info die je kunt bedenken. Ook de Stena staat er meestal.
Groeten Ad
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

McMelloW

Bericht door McMelloW » di 23 okt 2007 10:10

Haal bij de ANWB een Camping Card International. Op vertoon van deze card wordt je bij Engels club camping als lid behandeld en krijg je leden korting.
Club Camping zijn vaak rustige landelijke campings met mooi erg schoon sanitair. Geen zwembad, disco's, kantine en andere voorzieningen. Wij vonden het altijd prettige campings.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » di 23 okt 2007 19:00

Ik denk dat Rob niet met Stena-Line van Calais naar Dover ging maar met P&O is gegaan: kijk voor de verschillende mogelijkheden ook eens hier: http://www.directferries.nl/
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

RJK42

Bericht door RJK42 » zo 28 okt 2007 18:10

Hallo Jakkemeiner,

je hebt helemaal gelijk het was inderdaag P&O. Tis al weer even geleden voor ons dat we naar Engeland zijn geweest. (kanaaltunnel waren ze toen aan het boren..!!)

P&O had wel leuke aanbiedingen m.b.t. het gratis meenemen van de caravan op bepaalde tijden.

Willen waarschijnlijk volgend jaar weer naar Engeland maar dan naar het Lake District. Zijn ons aan het orienteren voor de overtocht.
gr
robert Jan

Kongstrub
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 16 nov 2003 12:49
Locatie: Bierbeek

Bericht door Kongstrub » zo 28 okt 2007 19:33

Een auto zonder 4x4 is slechts een noodoplossing.Een caravan zonder mover eveneens.

Lorenz

Bericht door Lorenz » zo 28 okt 2007 21:54

hallo,
het is een prachtig land en heb het genoegen om er elke week te vertoeven ( zakelijk ). Ik zou zelf niet gaan omdat er al iedere week zit. Mijn werk gebied is ook zeer touristisch nl. north wales en cheshire is erg mooi. Buiten het zeer drukke cornwall etc etc is het Peak en Lake District een grote aanrader. Wel wil ik wat vermelden, dat het in de UK verboden is voor caravans die 2,5 breed zijn tenzij worden voorgetrokken door auto's van 3,5 ton. Ik weet alleen niet hoe dit is voor buitenlandse touristen.

Ik zou gewoon via h.v. holland naar harwich overgaan relaxed, goedkoper dan naar hull of new castle en je zit in 4 tot 5 uur in het peak distict. En Stena heeft op zeker aanbiedingen voor caravans zeker nu de HSS niet meer vaart en alleen de vracht/passagiers boten dus ruimte zat hebben zeker op de dagboten.
mvg lorenz
Laatst gewijzigd door Lorenz op zo 28 okt 2007 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » zo 28 okt 2007 21:58

lorenz schreef:hallo,
Wel wil ik wat vermelden, dat het in de UK verboden is voor caravans die 2,5 breed zijn tenzij worden voorgetrokken door auto's van 3,5 ton. Ik weet alleen niet hoe dit is voor buitenlandse touristen.
mvg lorenz
auto's van 3,5 ton :shock:

Wat bedoel je met auto's van 3,5 ton......
Of bedoel je daarmee auto's die 3,5 ton mogen trekken :roll:
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Lorenz

Bericht door Lorenz » zo 28 okt 2007 22:01

hoi stoekie,

nee gewicht dus eigenlijk lichte vrachtwagens en je ziet in de UK alleen zigeuners met caravans van 2,5 breed.
mvg lorenz

Landrover

Schotland

Bericht door Landrover » do 15 nov 2007 08:08

Ik ben in April 07 met caravan naar Schotland geweest. Overtocht geboekt bij Stena Line HvH-Harwich. Het was superdruk daar in het zuiden.
Voorheen ben ik al eens over geweest IJmuiden Newcastle. Als ik weer zou gaan zou ik de nachtafvaart IJmuiden-Newcastle (DFDS) of Rotterdam Hull (PO) nemen. Als je vroeg boekt en niet in het hoogseizoen zijn de tarieven zeer aantrekkelijk.
Richting het noorden is het rustiger en worden de mensen worden minder bekakt.
Persoonlijk zou ik nog eens naar het betoverende Cumbria/Lake district willen, maar als je eenmaal in Schotland bent geweest...........
Over 2,5 breed: de wet staat het volgens mij niet toe, maar ik heb er genoeg zien rijden. Het wordt, net als buitenlanders met 2,5 m breed, gedoogd.

Nordicman
Berichten: 867
Lid geworden op: vr 25 mar 2005 12:10
Locatie: Dichtbij Dordt

Bericht door Nordicman » ma 19 nov 2007 12:03

Let ook op met oversteken, en invoegen, kijk eerst rechts dan links,
hier gebeuren nogal wat ongelukken mee.
Terug via Dover, lage versnelling in de afdaling, en anders de grindbak in!!.
Renault Clio Zonder caravan
Meten is Weten, Gissen is Missen.

Lorenz

Bericht door Lorenz » za 24 nov 2007 21:56

wat heb je gedaan dan ben benieuwd? rij hier regelmatig met mijn vrachtwagen maar kan nix gek bedenken

mvg lorenz

Nordicman
Berichten: 867
Lid geworden op: vr 25 mar 2005 12:10
Locatie: Dichtbij Dordt

Bericht door Nordicman » zo 25 nov 2007 15:49

Vanaf de laatste rotonde naar beneden (dover) al eens een combinatie in de grintbak zien rijden omdat snelheid en remweg te groot waren geworden, is wel wat jaartjes terug, maar die zal er best nog zijn.
Renault Clio Zonder caravan
Meten is Weten, Gissen is Missen.

Coen

Bericht door Coen » ma 26 nov 2007 18:24

Wij willen volgend jaar augustus een rondje doen. Kom ik ook in Schotland maar vaar ik zuidelijk. Wij is auto, caravan en 2 volwassenen, afvaart za 2 aug, terug vr 22 aug).
Ik heb net even gekeken naar Stena (Hoek v Holland - Harwich), kost € 375,= met een buitenhut. P&O (Calais - Dover) kost € 294,=, en Norfolk (Duinkerken - Dover) kost € 257,=. Het verschil wordt kleiner zonder hut, maar daar heb ik echt geen zin meer in.

Bij de laatste twee scheelt het wel dat ik vrijdagavond ga rijden en 's ochtends vroeg de boot opga, moet ik eerlijkheidshalve zeggen. Maar sowieso lijkt Norfolk Lines me de goedkoopste optie. Hierbij dient dan wel weer opgemerkt te worden dat de exra kilometers naar Duinkerken mij niets kosten omdat dat bij de lease inzit. Vraag is dus of je voor het prijsverschil van 375 - 257 = 118 de extra kilometers wilt rijden. Ik kies voor een snelle overtocht omdat ik vaak genoeg de langere route heb gedaan en het wel gezien heb aan boord. 's Nachts aan boord in een hut is leuk maar relatief duur.

Kortom, voor elk wat wils, maar ik denk dat ik via Duinkerken ga :!:

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » ma 26 nov 2007 19:17

P&O heeft zoveel afvaarten per dag dat ik 2 afvaarten eerder dan gepland kon pakken omdat ik veel te vroeg op de kade stond; ik ben graag op tijd maar een uur wachten is ook niet alles; kortom ruimte zat en dat in het hoogseizoen.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Lorenz

Bericht door Lorenz » ma 26 nov 2007 20:10

ik prefereer de stena ga iedere week over via hvh naar harwich, en heb een hekel aan dat land van wijn en stinkkaas, altijd drama opweg erna toe files files en nog meer files. Als er een scheet dwars zit gaan ze staken en als het hard waait vaart er nix en sta je daar. Stena gaat altijd en het voordeel als je naar het noorden gaat ontloop je ook de m25.

Als je toch naar FR gaat neem dan gewoon de eurotunnel, goedkoop en snel, aan die paar uur op een boot mis je ook nix en zeker geen hoogstaande maaltijden

zo en dan nu een bakkie

mvg lorenz

kc
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 14:59
Locatie: de Belgische Kempen

Bericht door kc » vr 7 dec 2007 11:53

Ik heb eens gekeken naar wat zo'n overzet naar Schotland kost, maar dat wordt wel een érg grote hap uit mijn vakantiegeld!!
't Wordt dus in ieder geval Zuid Engeland
Als je buiten de maanden juli en augustus kan reizen én een vroegboekkorting én/of caravan gratis mee (DFDS), dan valt het nog mee.
Wel een binnenhut nemen (NOOIT slaapzetels boeken vanaf de leeftijd van +/- 35 jaar :wink: ), eventueel eigen broodjes ipv buffet.
(English) Breakfast neem je wel, om in de sfeer te komen :)

Ook mooi in Engeland : Morecambe en Lancaster in het noordwesten (Lancashire), Northumberland in het noordoosten. Beide maar kort verbleven, maar mooie indruk nagelaten.

Camping Card International (CCI-kaart) : nog maar 1x nodig gehad in Schotland. Als je ze niet te duur kan aankopen, dan is het een extra zekerheid om een camping te vinden (indien je rondtrekt).

Koen

Coen

Bericht door Coen » zo 23 dec 2007 13:43

Laatste update:

Ik heb zojuist geboekt. We gaan wat eerder dan gepland, heen 28-06, terug 18-07. Bepaald niet het laagseizoen :!:
Voor een retour auto + caravan (totaal < 12 meter) en 2 volwassenen heb ik bij Norfolk Line (Duinkerken - Dover) zojuist betaald het luttele bedrag van € 142,= :D

Wie er nog meer naar Engeland wil komend jaar: goedkoper ga je dit niet voor elkaar krijgen :idea:

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Bericht door Ad » zo 23 dec 2007 19:22

Met welke maatschappij?
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Vroem

Bericht door Vroem » zo 23 dec 2007 21:37

Als ik het goed lees de Norfolk Line.

Coen

Bericht door Coen » zo 23 dec 2007 22:48

Inderdaad, de Norfolk Line :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Groot-Brittannië”