met de caravan naar GB

Plaats reactie
Jan Rooijakkers
Berichten: 4
Lid geworden op: di 10 okt 2017 15:55

met de caravan naar GB

Bericht door Jan Rooijakkers » ma 19 nov 2018 16:29

IK vraag me af of het goed te doen om met een caravan door Engeland/Wales te trekken, of geven de smalle wegen met die hagen langs de bermen veel problemen.
Heeft iemand hier ervaring mee, en heeft iemand misschien een goede suggestie over bepaalde routes of delen van dit land waar we in juni 2019 voor 4 weken naar toe willen.
bij voorbaat dank,

Jan [sintwelkom.gif]

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: met de caravan naar GB

Bericht door hoboken » ma 19 nov 2018 16:53

Ja, is goed te doen, maar blijf met de caravan op de doorgaande wegen die overigens vaak ook al redelijk smal zijn. en doe de kleine wegjes met de solo auto. [sintduim.gif]
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: met de caravan naar GB

Bericht door Henny » ma 19 nov 2018 17:00

Wij hebben verschillende vakanties in GB doorgebracht van noord tot zuid en van oost naar west. MET caravan !

Goed te doen, je moet niet de hele smalle weggetjes nemen, vooral niet met die heggen, gewoon goed uitzoeken op een kaart ( ipv navigatie want die sturen je overal naar toe...zelfs landbouw weggetjes...)
Wij reden veel met de anwb route kaart ( gratis voor leden) en hielden ons aan de wat grotere wegen, hoeven natuurlijk niet de auto snelwegen te zijn! Let op hellingen, op die kaarten staat ook of het geschikt is met caravan!
De smalle weggetjes reden we zonder caravan want elkaar passeren is dan dikwijls al moeilijk genoeg.

Tja.......wij vinden heel GB mooi......maar echt onze voorkeur gaat uit naar Schotland , Wales en de Yorkshire Mores en Dales. Wij zijn echt liefhebbers van de ruige natuur om flinke wandeltochten te maken!
Oxford is een mooie stad om te bezoeken maar óók o.a. Edinburgh en zo nog veel meer. Het ligt er ook aan waar jullie van houden.
Londen hebben wij nog nooit bezocht .

Fijne tijd in het mooie land !!!!
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: met de caravan naar GB

Bericht door Ad » ma 19 nov 2018 18:33

Het is te doen, maar zoals aangegeven, neem alleen zo veel mogelijk hoofdwegen en doe het smallere werk met de auto. Zelfs de hoofdwegen kunnen behoorlijk smal zijn. Afgelopen zomer reed op een hoofdweg iemand onze rechter spiegel van de camper af, de "dader" die teveel rechts hield (hij reed uiteraard links) zat te veel op mijn weghelft en is helaas doorgereden.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: met de caravan naar GB

Bericht door Nimma » ma 19 nov 2018 18:47

Ik was in 2006 met een Eriba Touring Troll van maar 2m breed in Devon en Cornwall; en ik had er zo'n 60 campings te inspecteren voor de ANWB. Ik heb toen niet de hoofdwegen aangehouden en had een fantastische "werk"vakantie; wat een prachtig gebied daar; maar het was vaak wel heftig op de zeer smalle wegen aldaar op de door mij gekozen vaak kortste weg; met veelal heggen aan weerszijden van de weg, en je zit aan de 'verkeerde' kant in de auto ;-) Heel veel spiegels gezien op de weg ipv aan de auto. Ik had toen een elektrisch inklapbare spiegels en dat was scherp samenspel met mijn vrouw nodig om tijdig de spiegels rechts in te klappen. Dus wil je met een bredere caravan binnendoor dan kan het soms lastig worden door erg weinig ruimte op de weg.
Voordeel is dat de Engelen wel wat charmanter in het verkeer zijn dan die van het vaste land.
Ik zeg gaan en genieten.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: met de caravan naar GB

Bericht door Ad » di 20 nov 2018 10:03

Jakkemeiner schreef:
ma 19 nov 2018 18:47
Voordeel is dat de Engelen wel wat charmanter in het verkeer zijn dan die van het vaste land.
Ik zeg gaan en genieten.
Dat charmante in het verkeer wordt ook in Engeland helaas ook steeds minder hebben wij afgelopen jaren gemerkt. Ook wordt het wegverkeer steeds drukker (ook achteraf weggetjes), m.n. in Zuid Engeland.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: met de caravan naar GB

Bericht door Knaus440 » di 20 nov 2018 10:32

Ervaring met caravan rijden in Schotland. Was prima te doen, let wel op de smalle wegen op de passeer stroken. Ook achterop liggers zijn je dankbaar als ze dan mogen inhalen.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Jan Rooijakkers
Berichten: 4
Lid geworden op: di 10 okt 2017 15:55

Re: met de caravan naar GB

Bericht door Jan Rooijakkers » vr 23 nov 2018 16:23

Bedankt voor jullie reacties, zullen er zeker rekening mee gaan houden. [sintduim.gif]

Plaats reactie

Terug naar “Groot-Brittannië”