Is reserveren Dover-Calais noodzakelijk?

Plaats reactie
wim1951

Is reserveren Dover-Calais noodzakelijk?

Bericht door wim1951 » ma 25 dec 2017 20:13

Wij gaan begin mei voor 6-8 weken met de caravan naar Schotland en Engeland. De heenreis is geboekt, maar terug nog niet, omdat we nog niet weten wanneer we terug willen. Dit zal waarschijnlijk eind juni begin juli zijn. Kan je dan nog zonder reservering vanuit Dover met de caravan weer terug? Een paar dagen wachten op een "plekje" is voor ons geen bezwaar. Wie heeft hier ervaringen mee?

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Is reserveren Dover-Calais noodzakelijk?

Bericht door yarrah » di 26 dec 2017 09:21

Online kun je ook een paar dagen van te voren boeken.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Is reserveren Dover-Calais noodzakelijk?

Bericht door Ad » di 26 dec 2017 13:28

yarrah schreef:Online kun je ook een paar dagen van te voren boeken.
Liefst zo ruim mogelijk van te voren boeken. Wil je ter plaatse op het laatste moment boeken, dan betaal je soms wel 3x zo veel! Vrienden overkwam dat afgelopen zomer.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Is reserveren Dover-Calais noodzakelijk?

Bericht door Ad » di 26 dec 2017 13:29

Ad schreef:
yarrah schreef:Online kun je ook een paar dagen van te voren boeken.
Liefst zo ruim mogelijk van te voren boeken. Wil je ter plaatse op het laatste moment boeken, dan betaal je soms wel 3x zo veel! Vrienden overkwam dat afgelopen zomer. Rechtstreeks boeken bij de ferry organisatie, dan kun je meestal tot 24 uur gratis annuleren.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Is reserveren Dover-Calais noodzakelijk?

Bericht door yarrah » wo 27 dec 2017 10:10

Als ik morgen naar Dover wil kost me dat 209 euro. incl hond en caravan. Als we vroeger vertrekken zelfs 118 euro. Maar dat is wel heel vroeg :-).
Dus heel duur is het niet. Wat vrienden zeggen hoeft niet altijd voor alles te gelden. Wij boeken regelmatig op het laaste moment, maar nog nooit belachelijke prijzen moeten betalen.
Ik snap ook nooit de hetze om alles maar vroeg te boeken en te reserven.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Is reserveren Dover-Calais noodzakelijk?

Bericht door Henny » wo 27 dec 2017 10:56

Of je vroeg wilt boeken hangt af of je precies weet wanneer je heen en terug wilt gaan . Maar vroeg boeken is echt wel voordeliger.

Wij gaan al jaren lang, om het jaar, op vakantie naar GB, hebben alle oversteken vanuit Nl /Frankrijk als een gedaan van Dover tot aan New Castle, ook de trein een keer genomen van calais/dover.

Wij boeken altijd vroeg om dat dan de caravan gratis mee kan. Dat scheel vooral voor de langere afstanden ( Ijmuiden/Hull bv) echt ontzetten veel, ook omdat je dan een hut moet hebben.

happynewwyear.gif
Avento 420 / XC70....

kasteel90
Berichten: 18
Lid geworden op: za 3 jan 2015 08:21

Re: Is reserveren Dover-Calais noodzakelijk?

Bericht door kasteel90 » do 28 dec 2017 12:19

Met de caravan ben ik nog nooit naar Engeland geweest. Via Dover-Calais ga ik regelmatig over, voor familiebezoek of shopping trips. Mijn ervaring is dat bij P&O de prijs aanpassen zoals vliegtuigmaatschappijen dit ook doen met hun tickets. De prijs is afhankelijk van (verwachte) drukte,seizoen en tijdstip boeking. Voor mij is het meestal het goedkoopste tussen 3 a 4 weken voor vertrek en tot max. 2 a 3 dagen voor deze datum. Dit kan enkele tientallen euro's tot een veelvoud hiervan schelen. Het is ook niet de moeite om een flex ticket te kopen, wanneer er ruimte is krijg je meestal een boot eerder,ook een keer mijn vertrektijd gemist. Dit was geen probleem, is er ruimte, mag je gewoon mee. Een enkele keer met de trein geweest, dit is ook prettig reizen maar meestal een iets duurdere optie. Veel plezier in Engeland en Schotland prachtige landen en een genot om te rijden.

Plaats reactie

Terug naar “Groot-Brittannië”