May in The UK"

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

May in The UK"

Bericht door dieseltijger » zo 15 okt 2017 22:34

"We zitten er hard over te denken om van 7 t/m 23 mei naar Groot Brittanië te gaan met de caravan. Peak district, Midlands, York en the Dales. Heerlijke pies, romantische railroads - dat soort werk.

Gelet op mijn woonplaats is de overtocht Hoek-van-Holland Harwich prima: voor 290 Euro (want: incourante tijden) wordt je heen- en terug gebracht. Ik moet nog even kijken of Rotterdam-Hull of Rotterdam - Newcastle ook een optie is.

Vragen aan de ervaren Engeland gangers:
1.) Is reserveren van campings een must, of kan je in mei prima op de bonnefooi rondtoeren?
2.) De noordelijke vaarroutes zijn duurder in verband met hutten en afstand. Zijn er tips voor aanbiedingen, boekdata, nieuwsbrieven?
3.) Het is het "mid season". Wat kan ik beter doen: overseas member worden van the Camping and Caravanning club, of een ACSI kaart in de kontzak nemen

en last but not least...Hebben jullie tips voor mooie stedentrips en lieflijke - liefst donkere - campings? De reden dat we in mei gaan is ondermeer omdat deze maand de meeste zonuren telt (lees: onbewolkte lucht heeft). Kan ik mooi mijn telescoop opstellen en sterren fotograferen!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
ReneB
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 10 aug 2016 05:09

Re: May in The UK"

Bericht door ReneB » ma 16 okt 2017 09:20

Je woonplaats Hoek van Holland ligt ideaal voor een overtocht naar Engeland.
De ferry naar Newcastle vertrekt echter vanaf IJmuiden. Dagelijks om 1700.
Is wel een leuke trip kan ik je uit eigen ervaring melden.
Renault Talisman Grand Tour initiale Paris 225 pk (2019) met een Caravelair Artica 520 (2021) erachter.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: May in The UK"

Bericht door Ad » ma 16 okt 2017 10:19

In mei hoef je niets te bespreken is onze ervaring. Probeer wel om op doordeweekse dagen op een camping aan te komen, in de weekenden gaat heel GB met de caravan op pad. Let ook op, 7 en 28 mei zit alles vol, maar dan ben je al weer terug. Wij gaan in die periode ook weer en bespreken niets.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: May in The UK"

Bericht door yarrah » ma 16 okt 2017 14:35

Wij zijn in september in de UK geweest. 2 weekjes veels te kort (natuurlijk). Wij zijn toen gelijk lid geworden van de camping and caravanclub. Zo kunnen we twee jaar gebruik maken van het lidmaatschap.
Ik dacht dat een ASCI kaart ook geldig was, maar 100% weet ik het niet. Maar dat is niet ingewikkeld. Ga naar de camping laat je ASCI kaart zien. Wordt het geacepteerd dat hoef je geen lid te worden en anders wordt je ter plekke lid. Neem dan een lidmaatschap voor 4 weken dat is veel goedkoper. Wij zijn lid geword voor de Certificated sites kleine campings met max. 10 plekjes en vaak midden in de country.
Maar is het maar goed dat we lid zijn geworden, want het was overal retedruk! En vol! zelfs de campings begrepen er niets van waarom het zo druk was. Als je lid bent kun je vragen of de receptie een plek voor je reserveert voor je volgende camping (je moet wel gelijk betalen). Wij reserveren nooit van te voren. Maar als je naar de Lake district gaat zal ik het wel doen. Wij zijn toen uit geweken naar Kendal die had nog plek.
De overtocht van Rotterdam naar Hull was echt super voor ons. 19.30 vertekken en 12 uur later ben je uitgerust in Yorkshire. Maar wel te vroeg voor de campings die gaan pas om 1.00 open. En geen minuut eerder.
We moeten uit Groningen komen dat is 3.5 uur rijden. s'morgens de caravan inpakken en om 15.30 naar Rotterdam.
De overtocht is inderdaad niet goedkoop. Maar anders moeten we 3 dagen inleveren voor we in Yorkshire zijn en weer in Groningen. Dat vinden wij heel jammer dan maar wat duurder.

10 juni gaan we weer. Voor 4 weken haphop.gif haphop.gif

In Yorkshire heb je niet veel lichtvervuiling, maar Cumbria staat bekend om zijn mooie hemels. We zaten in Haltwhisle vlakbij de Hadrian Wall. En de hemel wat echt schitterend. Op de andere campings hebben we daar niet echt op gelet.
Ik vind alles mooi in Engeland ivm de hond komen we niet in de steden, wij zijn te vinden midden op de Moors. Maar Barnard Castle is erg mooi en op loopafstand van de Camping.
Het stadje Alston is heel bijzonder zeker als je een caravan bij je hebt (een leuke uitdaging). thumbup.gif . Daar willen we graag nog eens naar toe.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: May in The UK"

Bericht door Ad » ma 16 okt 2017 15:43

Met een CCI kaart (kost een tientje) krijg je automatisch ook korting bij de Camping en Caravan Club. Met een CKE kaart van de ANWB krijg je automatisch korting bij de Caravan Club, dit is een andere club. Het klopt dat het in september er erg druk is, de schoolvakanties lopen daar tot de tweede week in september door. De vakanties zijn er niet gespreid. In augustus moet je er helemaal niet zijn, of je moet besproken hebben.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: May in The UK"

Bericht door dieseltijger » ma 16 okt 2017 17:55

m8 lrgb.jpg

Stap 1 is gezet! Alvast geboekt voor mei 2018. Wel met de flexi-optie voor 32 Euro extra zodat ik de reis kostenloos kan annuleren of kan schuiven. Ik heb er geweldig zin in!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: May in The UK"

Bericht door dieseltijger » ma 16 okt 2017 19:00

Oeps...ik kom in de avond van 5 mei aan. Op 7 mei is het may-day. Hm. Dat wordt dus ver vooruit boeken: zowel in de nacht van 5 op 6 in Harwich als de eerste camping in the Yorkshire Dales. We zullen zien
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: May in The UK"

Bericht door Henny » di 17 okt 2017 20:25

Wij zijn afgelopen juni weer naar GB geweest, ( Yorkshire Moors) deze keer Hoek van Holland /Harwich ......op de terugweg gestaan op de camping Dovercourt, ga daar niet staan, het is echt verschrikkelijk hoe die camping is ( veel stacaravans, sommige zijn afbraak.) Plaatsen zijn niet onderhouden, ondanks een sleutel /borg zijn de toiletten smerig ( ja, ik weet het, doen de mensen zelf) Wij hebben er geen gebruik van gemaakt, hebben toilet in caravan !!! Afwasunit was in aanbouw......voor reinigen chemisch toilet moet je 2 pond betalen. Bovendien kan zo maar iedereen op het terrein via achterin gangen.......

Op de heenweg stonden we in Colchester met de ACSI Card , ligt aan drukke weg maar is netjes.

Over deze camping horen we goede berichten, jammer dat we dat niet eerder wisten : http://www.castleinnramsey.co.uk/camping

Wij waren lid geworden ( doen we altijd) van The Camping And Caravanning Club. En enkele jaren geleden is de ANWB al gestopt dat je korting kreeg met je CCI kaart ! ( of ze moeten nu gezwicht zijn door de vele klagers.......) Maar dit jaar stond het nog niet erbij op de site van C and C Club, was eerst wel !

Wij reserveren altijd de eerste 2 campings want vooral weekend is druk !

Oversteek Hull of New Castle is wel onze favoriet ! Fijne tijd in het mooie en vriendelijke GB !!!!
Avento 420 / XC70....

Plaats reactie

Terug naar “Groot-Brittannië”