Caravan club sites ook voor niet leden?

Plaats reactie
Dutch Grid
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 23 aug 2017 11:46

Caravan club sites ook voor niet leden?

Bericht door Dutch Grid » wo 23 aug 2017 17:06

Hallo allemaal. We hebben sinds vorig jaar een caravan dus we hebben nog een boel te leren. We hebben een Kip Kompakt 1999 met hefdak die we voort trekken met een Volkswagen Touran 140 pk TDI uit 2008.
A.s. zaterdag vertrekken we naar Schotland en omdat de hond ook mee gaat hebben we gekozen voor de kortste overtocht, die vanuit Calais. We gaan dus ook Engeland doorkruisen. Ik heb al veel informatie gevonden hier op dit forum. Allen hartelijk dank hiervoor :lol: .
Een vraag die ik over heb is de volgende:
Wat me op valt bij sites de Caravan clubs is dat er altijd gesproken wordt over reserveren en bij sommigen lees ik dat je er alleen op mag / kunt als je lid bent. Je kunt lid worden, dat snap ik maar kun je op die club-sites ook terecht als je geen lid bent?

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Caravan club sites ook voor niet leden?

Bericht door Henny » wo 23 aug 2017 17:23

Ja, op veel campings mag je ook staan als je geen lid bent maar dan betaal je wel veel meer. Er zijn special campings alleen voor leden ! Wij zijn al dikwijls in GB geweest ( laten de hond dan thuis..) en worden van te voren altijd lid van The Camping and Carvanning Club.
Hou er echt rekening mee dat de campings in het weekend ( vanaf vrijdagmiddag) helemaal vol staan.......Engelsen kamperen namelijk veel in eigen land ivm de overtocht.
Ik zou dus zeker de 1e camping vanuit NL al vast leggen.

Er zijn heel veel campings, wij geven de voorkeur aan kamperen op een camping van zo'n club alleen voor leden omdat daar vrijwel nooit sta caravans staan, daar zijn ze in GB nog al gek op......veel campings staan overvol met die dingen.

Fijne vakantie !
Avento 420 / XC70....

JaapB

Re: Caravan club sites ook voor niet leden?

Bericht door JaapB » wo 23 aug 2017 19:14

Helemaal eens met bovenstaande. thumbup.gif

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Caravan club sites ook voor niet leden?

Bericht door janvijn » wo 23 aug 2017 19:27

Ook ik kan alleen maar het bovenstaande be-amen.
Houdt er rekening mee dat campings vol staan, en rijdt niet klakkeloos naar de volgende camping zonder info te hebben.
Wij hebben alleen maar ervaring met de Caravan & Motorhomeclub,- ook daar zijn campings die voor niet leden toegankelijk zijn, ze zijn dan echter veel duurder.
Het lidmaatschap kost als ik me niet vergis ± £ 49,= en dat heb je na een week terug verdiend.

Goeie reis toegewenst, het is een prachtig land
Jan Vijn

Dutch Grid
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 23 aug 2017 11:46

Re: Caravan club sites ook voor niet leden?

Bericht door Dutch Grid » wo 23 aug 2017 19:34

Dank jullie wel voor de snelle en duidelijke reacties. Ik had niet in de gaten dat reserveren zo noodzakelijk was.
Ik ga er direct werk van maken.

Plaats reactie

Terug naar “Groot-Brittannië”