Op vakantie naar Engeland....last van vluchtelingen?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Op vakantie naar Engeland....last van vluchtelingen?

Bericht door Micky » do 13 okt 2016 20:58

RE.gif RE.gif

dat weet ik niet, rij jij er wekelijks met de caravan of luxe auto? ik kan namelijk bitter weinig vinden op internet of het afraden om er met de gewonde auto langs te gaan, aangezien ik zelf ook zo af en toe de tunnel gebruik voor vrienden bezoek vind ik het ook fijn om te weten hoe het als automobilist is.
wat ik heb gelezen is het met name in het donker en gericht op vw, ik vind dat nog wel een groot verschil met personen verkeer wat voor zaken of vakantie heen en weer rijdt.

RE.gif

Ja dat wist ik, we zijn in Salcombe op vakantie geweest en hebben zelfs tropische vissen gevangen mrgreen.gif
Laatst gewijzigd door Micky op do 13 okt 2016 21:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 246
Lid geworden op: za 28 dec 2013 23:55

Re: Op vakantie naar Engeland....last van vluchtelingen?

Bericht door Peerke » do 13 okt 2016 20:58

Wij zijn dit jaar met de auto (zonder caravan) op rondreis vakantie geweest in Zuid-Engeland via Eurotunnel vanuit Calais dus: een héél fijne rondreis vakantie gehad en alléén op de autosnelweg in Frankrijk enkele vluchtelingen zien lopen, verder een erg mooie vakantie gehad in Rye, Seven Sisters, Eastbourne, Brighton, Southamton, Island of White, Bournemouth, Poole, Corf Castle, Hythe, New Forrest, Cranborne, Stonehenge, Bath, Oxford, Ashford, Canterbury, Deal en weer naar de Eurotunnel via Folkstone.

Engeland een héél fijn vakantie land, erg mooi en gezellig, echter enkele min puntjes zijn er ook:
- WEGEN: m.n. in zuid en zuid-west Engeland zijn de wegen over het algemeen erg smal, bochtig en dus onoverzichtelijk/gevaarlijk met hoge hagen/struiken ernaast: relatief weinig 'echte' autosnelwegen en de weinige die er zijn, kennen zelfs soms 'pedestrian crossing plekken (voetgangersoversteek plekken), stoplichten en rotondes....tja: we zijn verwend in Nederland (en zelfs België.....;-)...). Het ontspannen rijden zoals we gewend zijn in Nederland zit er in Engeland dus eigenlijk weinig in: naast het links rijden, zijn er véél meer gevaarlijke situaties meestal door de zéér smalle en onoverzichtelijke wegen, daardoor haal je vaak de maximum snelheid niet eens, meestal op provinciale wegen: soms zelfs 60 (=96KM/u): navigatie aankomsttijden zijn dus soms niet reëel (te krap).... ;-)
- ELLENDE: omdat je dus via een rondreis zoals wij die maakte, ook vaak in 'normale' buurten komt, zie je dan ook alle 'ellende', vaak in de vorm van achterstallig onderhoud in de buitengebieden van steden, armoede, relatief véél bedelaars (m.n. rondom de 'Bet Offices' / gokkantoren), zwakke infrastructuur, etc.... toch kent die ellende ook wel weer z'n charme....;-)

We hebben bewust gekozen voor drie verschillende soorten accomodaties: BnB, boven een pub en een hotel: achteraf vonden we de dag/nachten boven de pub (in Cranborne - Sheaf of Arrows pub) het mooiste!

Kortom: wij hebben een schitterende vakantie in Zuid Engeland gehad!

P.S.-1: wisten jullie dat Zuid Engeland een subtropische klimaat kent....!
P.S.-2: wij konden geen veerboot gebruiken tussen Calais en Dover i.v.m. onze hond (die MOET in de auto blijven ZONDER dat er iemand bij mag blijven, maar is dat NIET gewend.....) het enige reële alternatief was Eurotunnel
Hobby Prestige 650 UMFe caravan en Volvo V60 auto
Afbeelding

Gebruikersavatar
JAJB
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014 11:30
Locatie: Dorst

Re: Op vakantie naar Engeland....last van vluchtelingen?

Bericht door JAJB » do 13 okt 2016 21:10

Nee ik kom er niet met de luxe auto, en zoals ik al aangaf... ik zou t ook niet doen als t niet nodig is!

Met de vrachtwagen kom ik er 2/3 X per week, t klopt dat t hoofdzakelijk in de nachtelijke uren is momenteel. Maar dat is meer vanwege de lange donkere nachten, zomers zie je t meer overdag.

Vanuit mijn cabine al vaak zat gezien dat auto's onbedoeld betrokken raken in de chaos, hebben ze t daar op gemunt? Nee maar dat is heel t probleem! T is onvoorspelbaar, zo spreek je collega's dat er niks gaande is, 5 min later kom jij aanrijden en staat de weg in brand met boomstronken en lopen er 100/200 migranten met stenen en van alles te gooien.

Je moet jezelf afvragen wil ik daar eventueel met m'n caravan tussen rijden?!

Ik rij ook vaak zonder gekheid zonder schade door naar Calais, maar heb ook al telbaar x'en anders meegemaakt.
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
Afbeelding

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Op vakantie naar Engeland....last van vluchtelingen?

Bericht door Micky » do 13 okt 2016 21:17

RE.gif

Maar waar kan ik vinden dat dat veel particulieren overkomt, waarom is dat niet in het nieuws? ik ken best een paar mensen die regelmatig heen-en weer gaan (ikzelf ben een jaar niet geweest, dat is niet representatief denk ik) maar ik hoor en zie alleen problemen bij transporteurs? begrijp me niet verkeerd, je weet hoe ik over je vak en de ritten daar denk, dat heb ik geschreven, maar nu gaat het om ander verkeer, iemand die met de caravan bijv. om 10 uur in de ochtend wil oversteken. aflower.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
JAJB
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014 11:30
Locatie: Dorst

Op vakantie naar Engeland....last van vluchtelingen?

Bericht door JAJB » do 13 okt 2016 21:28

Re.gif

Dat vind je niet, t komt bijna niet in de media. Elke dag komen er migranten om! Hoor je ook "bijna" niks van, elke dag worden er chauffeurs bedreigd met wapens, hoor je ook niks van!

Je hoeft mijn niet te geloven, maar zkr de laatste 2 maanden worden er steeds meer blokkades gecreëerd waarbij dus al t verkeer last/schades ondervind.

Kan t helaas niet anders maken knipoog.gif

Iedereen moet t uiteindelijk zelf weten, maar ik weet t wel! Ik zou zelf niet t risico willen lopen dat ik met mijn vrouw en kinderen in zon chaos terecht kom, miss dat ik zelf geen schade lijd maar m'n kinderen zou ik überhaupt nog niet eens in In situatie willen zetten.

Hierbij een filmpje vanuit een bus vol toeriste, dit was nog de tijd dat ze niet met van alles en nog wat gooide, dat is nu anders!!

https://youtu.be/syyl0gfNDRE
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
Afbeelding

arnovariante

Re: Op vakantie naar Engeland....last van vluchtelingen?

Bericht door arnovariante » do 13 okt 2016 21:33

Veel komt sowieso niet in het nieuws.
Ook hier op het forum waren velen verbaasd van het filmpje en het item bij Pauw wat Jeroen postte.
Terwijl het wat vrachtwagens betreft toch al geruime tijd op sociale media barst van die filmpjes.
En dat geld dus ook voor de situatie in Rotterdam, veel komt gewoon niet in het nieuws.
Wekelijks zijn er tientallen arrestaties en incidenten, ik heb er nog niets van in het nieuws gezien.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Op vakantie naar Engeland....last van vluchtelingen?

Bericht door Micky » do 13 okt 2016 21:38

JAJB schreef:Re.gif

Dat vind je niet, t komt bijna niet in de media. Elke dag komen er migranten om! Hoor je ook "bijna" niks van, elke dag worden er chauffeurs bedreigd met wapens, hoor je ook niks van!

Je hoeft mijn niet te geloven, maar zkr de laatste 2 maanden worden er steeds meer blokkades gecreëerd waarbij dus al t verkeer last/schades ondervind.

Kan t helaas niet anders maken knipoog.gif

Iedereen moet t uiteindelijk zelf weten, maar ik weet t wel! Ik zou zelf niet t risico willen lopen dat ik met mijn vrouw en kinderen in zon chaos terecht kom, miss dat ik zelf geen schade lijd maar m'n kinderen zou ik überhaupt nog niet eens in In situatie willen zetten.

Hierbij een filmpje vanuit een bus vol toeriste, dit was nog de tijd dat ze niet met van alles en nog wat gooide, dat is nu anders!!

https://youtu.be/syyl0gfNDRE
dit vind ik dus een goed voorbeeld, ook al zou ik in de bus niet bang zijn, ze kunnen niets openen, maar je ziet hier gewone auto's tussen staan, ook die worden met rust gelaten omdat de vluchtelingen weten alleen maar mee te kunnen als ze niet gevonden worden.
ik zou niet heel erg op mijn gemak zijn als ik hier met mijn auto en caravan tussen zou staan, dat zeg ik eerlijk.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Op vakantie naar Engeland....last van vluchtelingen?

Bericht door Jan van Vijven » vr 14 okt 2016 05:15

Dat wij er dagelijks rijden met privé auto's en taxi's, en nagenoeg geen last hebben mag blijkbaar niet gemeld worden.
En toch is het zo.
Dat vrachtauto's dat anders ervaren lijkt me duidelijk, maar dat is de vraag niet.

"Wij" rijden hier al enkele jaren aan en af zonder noemenswaardige problemen, de meeste dagelijks twee keer. (Woon werk) mannetje of 50......

3 a 4 ferry's per uur en die zijn allemaal vol, dus echt veel auto's die hier passeren.....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
JAJB
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014 11:30
Locatie: Dorst

Re: Op vakantie naar Engeland....last van vluchtelingen?

Bericht door JAJB » vr 14 okt 2016 08:39

Re.gif

Jan tuurlijk mag dat gezegd worden, maar voor de laatste X t is een afweging die je zelf maakt.

Om t even uit zijn context te trekken, een oorlog journalist die meerdere trips maakt na bijv Syrië en telkens terug komt.... dan is daar safe?!?

Dit draadje loopt al een tijdje, maar ik ervaar t ook al jaren en ik probeer hier alleen aan te geven dat boel veranderd. En juist de laatste tijd zijn het vooral blokkades die ze maken, zoals gezegd daar heeft al t verkeer last van, dus ook de gewone auto's etc. dat probeer ik aan tegeven.
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
Afbeelding

JaapB

Re: Op vakantie naar Engeland....last van vluchtelingen?

Bericht door JaapB » vr 14 okt 2016 09:19

Waar blijft die bezem?

Volgens mij gaat dit helemaal niet meer over de vraag waar TS mee begon.
Wordt meer een discussie.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Op vakantie naar Engeland....last van vluchtelingen?

Bericht door Jan van Vijven » vr 14 okt 2016 09:24

TS vraagt iets, en er zijn verschillende antwoorden. Niets mis mee toch?
TS mag nu zelf beslissen of hij/zij de rit wil doen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
JAJB
Berichten: 366
Lid geworden op: za 23 aug 2014 11:30
Locatie: Dorst

Re: Op vakantie naar Engeland....last van vluchtelingen?

Bericht door JAJB » vr 14 okt 2016 09:26

@JaapB,

Er worden toch ervaringen gedeeld, waar je t 1 en ander uit op kan maken, of zie ik dat verkeerd?
Opel Vectra 2.2 Directt, KIP Greyline 53 TDB Special '07, Unico Genua 280 + Uitbouw
*Ultra Heat, Reich Mover, Satenne R2, Dometic B2200*
Afbeelding

arnovariante

Re: Op vakantie naar Engeland....last van vluchtelingen?

Bericht door arnovariante » vr 14 okt 2016 09:51

JaapB schreef:Waar blijft die bezem?

Volgens mij gaat dit helemaal niet meer over de vraag waar TS mee begon.
Wordt meer een discussie.
Dat krijg je als mensen hun eigen stelling willen blijven verdedigen en lang het laatste woord willen hebben.
Ook de toon in een paar reacties draagt niet bij aan deleesbaarheid van dit topic.
Maar vragen om een bezem in een topic van een ander is wel erg zielig.
Onze mods zijn daar zelf bijdehand zat voor.

JaapB

Re: Op vakantie naar Engeland....last van vluchtelingen?

Bericht door JaapB » vr 14 okt 2016 11:12

RE.gif
Eerste reactie is oke thumbup.gif
Tweede reactie, sorry, zal het niet meer vragen.

De reactie van mij kwam omdat ik het best een waardevolle vraag vind.
En elke keer als ik de forum pagina open zie ik dat er nieuwe reacties zijn,
even kijken.
En dan valt het tegen,
want in mijn beleving wordt het meer een gekissebis wie wat gezien heeft en wie niet.

Maar nogmaals sorry hoor, ik zal dit topic niet meer openen.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Op vakantie naar Engeland....last van vluchtelingen?

Bericht door Henny » vr 14 okt 2016 13:06

Er hebben wel degelijk mensen met auto, eventueel caravan last van.

Laatst het bericht van een gezin dat op de snelweg stil stond tussen vrachtwagens. De vluchtelingen waren kwaad en sloegen de voorruit in van de auto, Vader had de deuren al op slot gedaan , ze probeerde ze open te trekken om , misschien een tas te stelen?, lukte niet, sloegen ze ook de zij ruit in. Gelukkig vertrokken ze omdat er politie aan kwam.
Kinderen doodsbang in elkaar gedoken, ouders natuurlijk ook. Reis afgebroken.
Het zal niet dikwijls voor komen maar toch........Wij gaan regelmatig naar GB, omdat we jaren geleden al veel in het zuiden hebben gezien , maar ook bv Wales en Yorkshire willen we nu voor de 2e keer naar Schotland. thumbup.gif
En ja, dan ga je gewoon naar Newcastle....... caravan.gif
Avento 420 / XC70....

Plaats reactie

Terug naar “Groot-Brittannië”