Vianden

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Vianden

Bericht door Nachtuil » wo 3 nov 2004 12:06

Het weekend van 1/11/04 zijn wij naar Vianden in Luxemburg gereden. Er was een kasteel te bezichtigen en een waterkrachtcentrale hebben wij ook gaan bezoeken. Wij stonden op camping Kohnenhof in Obereisenbach, 15 Km van Vianden. De uitbaters zijn Nederlanders. Ik koos deze camping omdat je er met campingcheques kunt betalen. Het was het laatste weekend dat de camping open was en ze begonnen er werken uit te voeren zodat de accomodatie niet meer 100% was maar voor ons hoeft dat ook niet allemaal. Buiten de vaste staanplaatsen stonden we daar maar met vier caravans, en op de vaste plaatsen waren geen bewoners. Er zijn veel uitgestippelde wandelingen in die streek zoals in Echternach. We zaten hier ook reeds in het Eifelgebergte. Ik kan Jullie aanbevelen om deze streek eens te bezoeken.

Vroem

Bericht door Vroem » wo 3 nov 2004 22:35

Nachtuil, in het verleden ben ik ook meerdere malen in Luxemburg geweest.
Vind het een mooi landje, en zomers erg druk (veel Nederlanders) ben 2x op de camping in Heidersheid (Fuussekaul) geweest en 1x bij Esh-s-sure de Camping Im Aal.
We hebben er veel plezier gehad, en in dat kasteel zijn wij ook geweest.
Het stuwmeer hebben we ook gezien!
En meerdere plaatsen, heel mooi allemaal als je het vlakke land gewent bent hier, is dat een mooie afwisseling. :wink:

charlo1981

Re: Vianden

Bericht door charlo1981 » vr 4 mar 2011 14:36

tijd om dit eens te uppen vind ik mrgreen.gif

Vianden is heel mooi om eens te bezoeken, wij zijn van plan om het deze zomer ook nog eens te gaan bezoeken.
Vorig jaar in augustus was er een middeleeuwse markt aan de gang... een echte aanrader !
je waant je echt in de 15de eeuw
ik denk wel dat dit jaarlijks doorgaat maar van het ogenblik ik hier meer info over heb zal ik dit zeker posten.

het kasteel zijn we zelf nog niet gaan bezoeken maar dat gaan we dit jaar zeker doen.

link:
http://www.castle-vianden.lu/english/index.html

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: Vianden

Bericht door TouranDriver455ts » vr 4 mar 2011 16:25

RE.gif

Vandaag kreeg ik het nieuwe nummer van het blad Caravannen in de bus. Hierin staat een special over Luxemburg en met name nogal veel informatie over Vianden.
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Spoortje

Re: Vianden

Bericht door Spoortje » zo 19 jan 2014 20:36

Vianden is erg leuk.
maar in Vianden zijn ook Campings zoals op dem deig dicht tegen het centrum
iets verder liggen de la our en du moulin.
op dem deig en du moulin zelf gestaan erg fijne campings.
als je in het na jaar rond de herfst vakantie gaat dan is er in Vianden het noten feest,
en dat is erg leuk en gezellig dan kun je staan op dem deig dan ben je zo in het centrum,
wel s 'maandags na het noten feest vertrekken camping gaat dan dicht.
gr spoortje

Signmaker

Re: Vianden

Bericht door Signmaker » zo 26 jan 2014 21:58

Ik kom er meerdere keren p/maand, als je Vianden uitrijd, de grens overgaat richting Roth an de Our, kom je in gentingen, daar is een camping die van maart tot november open is. ben je in 5 minuten in Vianden

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Vianden

Bericht door Leentje » ma 27 jan 2014 12:40

Dat is cp Ourtal-Idyll in Gentingen. Heerlijk gestaan daar. Kijk eens op Zoover bij de meningen. je bent idd in 5 minuten in Vianden, maar staat veel rustiger. En een stuk goedkoper omdat je net in Duitsland staat. Ze accepteren ook oa de best-deal campingcard. je staat dan voor weinig erg mooi.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Vianden

Bericht door Daphne » ma 27 jan 2014 12:59

RE.gif
Die camping is door mijn familie nog tot camping gemaakt :wink: Wij (toen ik kind was) waren de eerste kampeerders. Het was nog niet eens camping en er waren geen sanitaire voorzieningen. We mochten in de boerderij douchen en naar het toilet. Vooral 's avonds in het donker was dat voor ons als kinderen heel spannend, want je moest dan langs het kerkhof en dan werden we altijd bang gemaakt door de groten.
We begonnen met 5 tenten, stonden direct aan de rivier en mochten kampvuur maken. De familie werd, in de loop van de jaren, uitgebreid met nog meer vrienden, familie, kennissen. Mijn nichten en neven en ik hebben nog warme gevoelens als we aan deze camping terugdenken. Er werd zelfs al gesproken over een reünie, toen Signmaker op m'n FB-pagina iets over die camping schreef. Maar ik denk dat we dat maar niet moeten doen. Het wordt nooit meer als vroeger, en het is leuker om de herinnering van het "wild" kamperen vast te houden, dan nu op een gewone camping te staan.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Signmaker

Re: Vianden

Bericht door Signmaker » ma 27 jan 2014 15:20

Het tentenveld bestaat nog steeds Daphne, zoals je weet staan wij er nu voor het 4e seizoen, indien mogelijk rijden we er elke 2 weken voor een weekend heen, in 3 uurtjes in een compleet andere en vooral rustige omgeving, ideaal voor de hond, en ook de kinderen vinden het er geweldig
en natuurlijk het kerkje met begraafplaats op de rand van de camping hahahaha
en wat Leentje al zegt voor een prijs die je hier in nederland in de jaren 70/80 tegenkwam haphop.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Vianden

Bericht door Daphne » ma 27 jan 2014 15:29

RE.gif
Wij stonden gewoon langs de rand van de rivier, vanaf het kerkhofje. Daar is nu niets, als ik het zo op de foto's zie, of waren er toen geen tenten scratch.gif

Misschien moeten we er toch maar gewoon eens naar toe gaan :wink:
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Signmaker

Re: Vianden

Bericht door Signmaker » ma 27 jan 2014 15:48

Jawel achter het kerkhofje is nog steeds een groenstrook (liegewiese)
Wel zie ik regelmatig groepen met tenten tegen de our staan, op het vollyball gedeelte.
wij staan trouwens in circel E plaats 03,

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Vianden

Bericht door Leentje » di 28 jan 2014 16:54

Tentenstrook is er nog, afgelopen jaar nog gezien. Wat leuk Daphne dat je daar aan de wieg stond!
Bij het inschrijven mag je kiezen: gewone plaats, luxe plaats, seizoensplaats of eeuwige plaats ;-)) (kerkhof)
Het heeft wel wat een dorp zo klein dat de kerk op de camping staat en je zo het kerkhof en de enigste straat in wandelt.
Signmaker, wij stonden er tweemaal in de meivakantie. Jij toevallig ook? Welk veld, welke caravan? Wij tweemaal op F2 en F4. Kipcaravan. Heb wel foto's
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Signmaker

Re: Vianden

Bericht door Signmaker » di 28 jan 2014 18:02

RE.gif Wij staan op veld E, seizoensplaats dus de caravan stond er zeker, wij gaan zoals boven vermeld om het weekend daarheen, aan onze Hobby hangt komend jaar een Brand Limara deeltent en er staat een schuurtentje bij.
(hier een google foto van deze tent)
Enne Leentje, ken je Eugene en Gerda ook al, die staan op het spietje tussen veld E en F, superleuke mensen zijn dat. aan hem moet je de volgende keer vragen waar Walter staat
Bijlagen
deeltent_brand_limara.jpg
Deeltent brand Limara

Plaats reactie

Terug naar “Luxemburg”