Luxemburg vakantie advies.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 688
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Luxemburg vakantie advies.

Bericht door Jeroent83 » di 10 feb 2015 09:07

Graag willen we in de mei vakantie naar luxemburg om onze aanwinst uitvoerig te testen. We hebben 2 weken geleden een Hobby 510 gekocht uitvoerig schoongemaakt en naar de stalling gebracht. Omdat luxemburg mij zelf heel erg trekt wil ik graag een lang weekend naar luxemburg om het zaakje daar eens goed te testen voordat we in juni naar Salou gaan (met de caravan natuurlijk :D)

Ik zoek eigenlijk een camping met daarom heen voldoende vermaak, dicht bij een toeristisch gedeelte. Heeft er iemand tips voor ons.

Alvast bedankt !
BMW 340i Touring + Adria Adora 613 UT

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Luxemburg vakantie advies.

Bericht door Diny » di 10 feb 2015 10:51

Camping Bon Repos in Berdorf is ons goed bevallen.
Wat je bedoelt met 'vermaak' is mij niet duidelijk. In de buurt zijn klimwanden en iets van een pretpark, wat wij niet bezochten.
Wandel-en fietsmogelijkheden genoeg.
Toen wij er stonden, voorjaar 2012, was er een busje dat rondging met verse broodjes en een mini kampwinkeltje.
Als je vertier op de camping zoekt moet je er m.i. niet zijn.

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 688
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Luxemburg vakantie advies.

Bericht door Jeroent83 » di 10 feb 2015 11:25

Hoi Diny bedankt voor je reactie, wat ik voornamelijk bedoel is een stad of dorp in de buurt met wat winkels en dergelijke.
Ik zag er bijvoorbeeld wel 1 in Vianden dat eigenlijk direct aan het dorpje licht, ik ben de naam even kwijt.
BMW 340i Touring + Adria Adora 613 UT

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Luxemburg vakantie advies.

Bericht door Diny » di 10 feb 2015 12:25

Wij gingen winkelen in Echternach.
De dagelijkse boodschappen bij supermarkt Cactus als ik me goed herinner. Meestal met de auto, want met de fiets was het vanaf de camping in de remmen knijpen en terug naar boven kon ik met de hoogste ondersteuningsstand op de E fiets niet harder dan met een km of 7 naar boven komen. Moet wel zeggen dat mijn maatje het opde gewone fiets op de trappers haalde.
Echternach is wel interessant.

Jeroen123
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 26 mar 2014 09:08

Re: Luxemburg vakantie advies.

Bericht door Jeroen123 » di 10 feb 2015 14:03

Jeroent83 schreef:Graag willen we in de mei vakantie naar luxemburg om onze aanwinst uitvoerig te testen. We hebben 2 weken geleden een Hobby 510 gekocht uitvoerig schoongemaakt en naar de stalling gebracht. Omdat luxemburg mij zelf heel erg trekt wil ik graag een lang weekend naar luxemburg om het zaakje daar eens goed te testen voordat we in juni naar Salou gaan (met de caravan natuurlijk :D)

Ik zoek eigenlijk een camping met daarom heen voldoende vermaak, dicht bij een toeristisch gedeelte. Heeft er iemand tips voor ons.

Alvast bedankt !
Wij hadden Luxemburg ook al een tijdje op ons lijstje staan (met onze relatief nieuwe aanwinst van vorig jaar)
Dit jaar gaat dat gebeuren, per toeval liep ik tegen camping NOMMERLAYEN aan, ziet er goed uit (zwembad enzo)

Dus als je met pasen die kant op gaat, dan kom je ons ook tegen
Met een hamer past alles

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Luxemburg vakantie advies.

Bericht door PD » di 10 feb 2015 14:10

Info en plaatjes inzake Luxemburg in dit topic:

/viewtopic.php?f=105&t=23629&p=363560#p363560
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Luxemburg vakantie advies.

Bericht door Daphne » di 10 feb 2015 14:26

Jeroent83 schreef:Hoi Diny bedankt voor je reactie, wat ik voornamelijk bedoel is een stad of dorp in de buurt met wat winkels en dergelijke.
Ik zag er bijvoorbeeld wel 1 in Vianden dat eigenlijk direct aan het dorpje licht, ik ben de naam even kwijt.
Misschien bedoel je camping Ourtal-Idyll in Gentingen. http://www.eifelidyll.de/nl/
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Lizzy74
Berichten: 218
Lid geworden op: di 22 mei 2012 09:34

Re: Luxemburg vakantie advies.

Bericht door Lizzy74 » di 10 feb 2015 14:38

Diny schreef:Camping Bon Repos in Berdorf is ons goed bevallen.
Dan zit je in elk geval wel in een prachtige omgeving!
Camping zelf ken ik niet, maar wij gingen er vlakbij wandelen, echt schitterend!
Opel Zafira 2.2 met Bürstner Fun Sportive 480TK

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Luxemburg vakantie advies.

Bericht door Chris » di 10 feb 2015 22:25

Hallo Jeroent83

Ik weet 2 grote campings in Luxemburg.
La Rochette, camping Birkelt en camping Nommerlayn in Nommern.
Beide vol met van alles en ook in de buurt van leuke stadjes.
Zelf heb ik de voorkeur voor Birkelt.
Vianden is prachtig gelegen, het kasteel op de bergpunt is fenomenaal om te zien.
La Rochette heeft ook een kasteel, maar niet zo imposant als Vianden.
Echter, Vianden heeft verder bijna niets, geen supermarkt ofzo, alles kleinschalig.
Voor een grote supermarkt moet je daar al gauw een 10-15 km rijden, Vianden ligt wat uit de route zeg maar...
Daarom is mijn voorkeur voor La Rochette, lekker dichtbij alles wat je nodig hebt... ook een supermarkt in La Rochette.
Ook is er een mooi wandelpad van de camping naar beneden naar het dorp zelf..
Ik zal er ook geen 3 weken willen staan, dat moet veel verder weg zijn, maar zo'n lang weekend op Birkelt... heerlijk toch..
En daarnaast... ik geloof de enige camping met overdekt zwembad in Luxemburg... die neergestreken UFO... lijkt het wel.

Succes met kamperen... ik doe het ook graag... :lol:

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
TouranDriver455ts
Berichten: 966
Lid geworden op: za 17 okt 2009 13:30
Locatie: Koggenland, Westfriesland

Re: Luxemburg vakantie advies.

Bericht door TouranDriver455ts » wo 11 feb 2015 00:29

Eén van de forumleden, fs 1986, is toch samen met z'n ouders eigenaar, beheerder of uitbater van Camping de la Riviere in Reisdorf ?
Misschien is dat iets voor jullie.
VW Touran 2.0 TDI DSG 103 Kw/140 PK "beter is de vijand van goed"

Plaats reactie

Terug naar “Luxemburg”