Diekirch

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Diekirch

Bericht door Nachtuil » ma 19 aug 2013 22:33

Vorige week stonden wij op de camping in Diekirch aan de Sure. Vorig jaar hadden wij daar ook een week gestaan. Diekirch is centraal gelegen in Luxemburg en er is een station. Wij zijn met de trein naar de hoofdstad gereden (4 euro) zodat we daar geen parkeerprobleem hadden. In de buurt is een cactus, lidl, blokker, en brico-winkel. Op de camping wordt Nederlands gesproken aan de receptie en door de meeste bezoekers ook. De camping ligt vlak, heeft zonnige en schaduwplekken, een proper sanitair en een speeltuin. Een drankgelegenheid maar geen restaurant. Die vind je genoeg in het gezellige centrum op 1 km van de camping. Voor een ontbijt rijden wij meestal naar Larochette omdat die bakker daar op het plein zo goede croissants heeft. Wij komen al veel jaren in Luxemburg en hebben daar altijd graag die wandelingen gedaan in de bossen en tussen de rotsen, maar het gaat nu niet meer zo goed omdat wij al in de 60 zijn. De mooiste wandeling vind ik de E1 en die is goed te doen voor ons. De wandeling B19 die we nu gedaan hebben is niet aan te bevelen. In Ettelbruck daar in de buurt hebben wij ook een dag verbleven daar was het ook gezellig eten op de botermarkt. Daar staat een mooi beeld van een melkverkoopster. Vorig jaar hadden wij een mooie fietstocht gemaakt langs de Moezel en langs Duitse kant teruggekomen. Voor andere fietstochten is Luxemburg nogal bergachtich en voor ons te moeilijk.

Poelenco

Re: Diekirch

Bericht door Poelenco » ma 19 aug 2013 23:07

bij Diekirch aan de Sure zitten meerdere campings, wellicht handig de juiste naam te vermelden?
En idd is Luxemburg een heerlijk land om de vakantie door te brengen, ik ben er meteen blijven hangen voor 9 jaar... maar woon ondertussen gewoon weer in dit kikkerlandje...

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Diekirch

Bericht door Gemineye » di 20 aug 2013 15:06

Wij hebben net een paar weken daar in de buurt gestaan; in beaufort. Wij zijn er 2 jaar geleden eens per toeval neergestreken omdat onze oudste toen nog niet zo oud was en we niet al te ver wilden rijden. Nu om dezelfde reden weer naar luxemburg geweest, maar nu ging het om onze jongste. Geweldige omgeving, leuk gewandeld daar. Ideaal is dat je gewoon iedere willekeurige route kunt volgen die je wilt; je kiest gewoon 1 uit met een afstand die je wat lijkt, en je komt altijd weer op hetzelfde punt uit.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Zandkasteel

Re: Diekirch

Bericht door Zandkasteel » di 20 aug 2013 15:11

En kindvriendelijk met uitjes voor de kinderen.
Met gezinskaart konden we voor weinig geld met zijn 5-en van gratis OV gebruik maken (lekker treinen) en leuke dingen doen, zoals Vianden burcht bezoeken en stoeltjeslift. Met de lift en het kasteel heb je de kaart er al uit. Ook met de trein naar Luxemburg stad geweest toen, prachtig de boven en onderstad.

Gebruikersavatar
fs1986
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 4 feb 2011 15:29

Re: Diekirch

Bericht door fs1986 » di 20 aug 2013 18:01

Kinderen zijn sowieso gratis in het openbaar vervoer, ongeacht of je zo'n Luxemburg-card hebt of niet.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Diekirch

Bericht door Wim Verso » di 20 aug 2013 18:45

Kan je in die omgeving gemakkelijk fietsen, wij hebben gewone fietsen met 7/8 versnellingen, geen electrische fietsen dus.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Diekirch

Bericht door Nachtuil » di 20 aug 2013 21:31

De camping waar wij verbleven heet camping de la Sure. Je kan in Luxemburg wel fietsen as je een rivier volgt zoals wij langsheen de Moezel gefietst hebben, maar alle wegen die haaks op de rivier staan gaan uiteindelijk bergop. Je komt er natuurlijk wel fietsers tegen maar meestal sportievelingen die dat graag doen.

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Diekirch

Bericht door Gemineye » wo 21 aug 2013 09:45

Wim Verso schreef:Kan je in die omgeving gemakkelijk fietsen, wij hebben gewone fietsen met 7/8 versnellingen, geen electrische fietsen dus.
Op zich kun je natuurlijk overal wel fietsen, maar als je met fietsen met weinig versnellingen op pad gaat, zou deze omgeving niet mijn keus zijn. Ik zou daarvoor wel fietsen met derailleurversnelling willen (24 versnellingen ofzo) of op zoek naar een ander gebied.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

RMB24

Re: Diekirch

Bericht door RMB24 » do 14 sep 2017 00:54

Voor wie er behoefte aan heeft, kan ik zeggen dat ik de laatste twee weken van Augustus in Diekirch op camping "Op der Sauer" heb gestaan.
Dat is de tweede camping langs de Sauer vanaf het centrum van Diekirch.

€ 15,- per nacht voor twee personen, auto + caravan en 10A stroom.
Deze camping voldoet voor wat ik zoek. Er is geen animatieteam o.i.d., maar dat hoeft ook niet. Ik vermaak mij op momenten dat het mij uitkomt.
De camping heeft een restaurant en een klein (kinder)zwembad. Gratis WiFi, maar alleen goede ontvangst om en nabij de receptie, en dat kwam goed uit, want ik stond aan het pad recht tegenover de receptie.
Prima en goed onderhouden sanitair.
Fietsen langs de rivier richting Ettelbrück is vrijwel vlak (+/- 8 km), en de andere kant op is iets heuvelachtiger, maar nog steeds goed te doen.

Er zijn open-, en schaduwplekken in ruime mate voorhanden. Juist vanwege het ontbreken van diverse georganiseerde activiteiten is de camping niet druk, maar op slecht 10 minuten lopen sta je midden in het centrum van Diekirch.

Ook huisdieren zijn welkom op deze camping,
Nu hadden wij schitterend weer in de periode dat wij er waren, dus zelf veel op pad geweest in de omgeving.
Diekirch ligt vrij centraal in Luxemburg, dus alle bezienswaardigheden zijn op 1 dag (ook met de fiets, en soms met de auto) goed te bereiken. (b.v. Müllerthal op 15/20 autominuten)

Als je zelf geen fiets mee hebt, zijn er 3 fietsverhuur mogelijkheden in de buurt (1 op naastgelegen camping "De la Sûre", en twee in Diekirch zelf nabij het station.
Over dat station: voor € 4,- koop je een dagkaart, waarmee je met al het beschikbare OV, onbeperkt kunt reizen die dag.
Maar ook wandelend langs het uitstekende wandel/fietspad, zijn er verschillende mogelijkheden in de directe omgeving van de camping.
Kortom, ik heb mij prima vermaakt, in de altijd schitterende natuur van Luxemburg, waar je ook bent!

henk
Berichten: 112
Lid geworden op: zo 10 feb 2013 11:46

Re: Diekirch

Bericht door henk » do 14 sep 2017 22:25

Wij komen al 16 jaar op vakantie in Luxemburg. Zowel in de zomer als in de winter.Ik vind het een rustgevend land met mooie natuur en vriendelijke mensen. Diekirch is een gezellig stadje, al is het de laatste 2 jaar wel minder geworden qua winkels. Maar er zijn genoeg andere leuke gezellige stadjes.

Plaats reactie

Terug naar “Luxemburg”