doortrek camping

Plaats reactie
Gebruikersavatar
HansTabbert
Erelid
Berichten: 2419
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 21:48
Locatie: Twente

doortrek camping

Bericht door HansTabbert » zo 21 mar 2010 13:46

Er zou op de grens Luxemburg- Frankrijk een doortrek camping bestaan ( bewaakte parkeerplaats? ) die rechtstreeks aan de snelweg ligt.
Iemand hier wel eens van gehoord, en zo ja heeft iemand hier ook gegevens van?
VW touran TDI 190pk 2019 Tabbert 490Booster 2020

Cor Traveller

Re: doortrek camping

Bericht door Cor Traveller » zo 21 mar 2010 16:49

Wij willen dit jaar ook in Luxemburg doortrekkers camping nemen langs de autoweg E35
Luxemburg naar Metz wij hebben drie campings gevonden (camping Mamer de mersch 8521 Mamer/camping
Gaalgebierg B.P.20 L-4001 Ech/Alzette-/caravaning club Luxembourg L1899Luxemburg)
Zijn er forum leden die misschien op deze campings is geweest en wat is U indruk van deze camping ?


Hartelijk bedankt Irena & Cor

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: doortrek camping

Bericht door Fred N » zo 21 mar 2010 17:30

Wij komen regelmatig op camping Mamer.
Het is een vrij goede camping.
Camping beheerder is een Nederlander en is als de dood voor schade aan zijn gras. zucht.gif
Langs de camping loopt een riviertje wat de overstort is van de waterzuivering je ruikt de fosfaten, gelukkig niet op de camping
Sanitair is gewoon netjes en de camping gaat in de nacht op slot d.m.v. een slagboom en om 08.00 gaat deze weer omhoog
Je kampeert onder de snelweg A6
Vlakbij is er een mega superstore met talloze winkels en een benzine station.
Afbeelding
Succes
Fred

Lambert
Berichten: 239
Lid geworden op: do 24 mar 2005 20:35
Locatie: tilburg

Re: doortrek camping

Bericht door Lambert » zo 21 mar 2010 18:30

Over het algemeen gebruiken we zoals velen camping Kockelscheuer. Mooie vlakke
camping. Ligt vlak bij de stad Luxemburg.
Let wel op tussen te middag is de camping gesloten. Als ik het goed heb van 12.30 tot 14.30.
Het is dan buiten de poort wachten.

Vorig jaar op camping Mamer gestaan. Vrij steile afrit om op de camping te komen.
Bij vertrek op de camping goed gang maken. Boven aan gekomen is weer ruimte om naast de
rijbaar de stoppen.
Wij hadden veel overlast van het verkeer dat over de autoweg raast vlak naast/boven te camping.
Verder keurig sanitair.

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: doortrek camping

Bericht door Fred N » zo 21 mar 2010 18:50

Wij hadden veel overlast van het verkeer
Wij ondervinden totaal geen last van het verkeer. weenie.gif
Het heeft ook te maken welke geluiden in je dagelijkse leef en werkomgeving hoord.
Alles wat minder is wat je gewend bent is dan al rustig. whistle.gif
Het beste is, het zelf ervaren. aflower.gif

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: doortrek camping

Bericht door Fred N » zo 21 mar 2010 20:49

@Spirado
Op onderstaande link staan een aantal bewaakte parkeerplaatsen in Luxemburg (5 stuks).
Deze zijn wel voor vrachtauto's, of er voor de caravan ook plek is weet ik niet.
Bewaakte parkeerplaatsen voor trucks

Op het PDF file staan ook alle benzine pompen van Luxemburg, altijd handig hoef je niet aan de snelweg te tanken. mrgreen.gif
Fred

Gebruikersavatar
HansTabbert
Erelid
Berichten: 2419
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 21:48
Locatie: Twente

Re: doortrek camping

Bericht door HansTabbert » zo 21 mar 2010 22:06

Iedereen vast bedankt voor de reactie, ik ga zeker even kijken bij die bewaakte parkeerplaatsen, zo als het er nu uit ziet gaan wij met de mei vakantie naar Nice/Monaco.
We willen donderdag 29 april na het werk gaan rijden............en we komen zo rond 24.00 uur aan bij de Luxemburgse Franse grens.............en dan willen we graag gaan slapen, de volgende dag moeten we dan nog zo'n 850 km en dan is een goede nacht rust wel zo prettig knipoog.gif
VW touran TDI 190pk 2019 Tabbert 490Booster 2020

Gebruikersavatar
Peli71
Berichten: 431
Lid geworden op: za 24 feb 2007 09:41
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: doortrek camping

Bericht door Peli71 » ma 22 mar 2010 06:46

Fred ML320 schreef:Wij komen regelmatig op camping Mamer. Het is een vrij goede camping. Camping beheerder is een Nederlander en is als de dood voor schade aan zijn gras.<knip>Fred
Uhmm ik denk dat de beheerder een andere uitdaging heeft. Het terrein is enigzins zompig dat bij je al gauw met je combinatie 'wegzakt'. Tel daar nog eens ochtenddauw en een licht hellend vlak om op het pad te komen bij op en je hebt de ideale mix om met slippende banden niet weg te komen. Door ervaring weet de beheerder dat in de voorkomende gevallen bestuurders uit alle macht toch weg willen komen waardoor, als hij niet ingrijpt, de situatie alleen maar verslechterd. Zelf heb ik helemaal niet zo'n zware combinatie maar het natte gras, hellend vlak en een caravan die met de wielen in de boden was 'weggezakt' heb ik daar ook gestaan. De beheerder heeft mij toen met zijn auto uit de penairie geholpen. Maar laat je niet weerhouden om op deze camping te staan.
@Spirado: Ik zou nooit op een parkeerplaats gaan staan langs de snelweg tussen de herrie en types met iets andere normen en waarden dan dat ik er op na houd. Dan maar een dagje later vertrekken en verder in Frankrijk 's middags een plaatsje voor een overnachting zoeken.
Beyerland Sprinter 460MD - jun 2000

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: doortrek camping

Bericht door Kingpin1966 » ma 22 mar 2010 09:47

Cor Traveller schreef:Wij willen dit jaar ook in Luxemburg doortrekkers camping nemen langs de autoweg E35
Luxemburg naar Metz wij hebben drie campings gevonden (camping Mamer de mersch 8521 Mamer/camping
Gaalgebierg B.P.20 L-4001 Ech/Alzette-/caravaning club Luxembourg L1899Luxemburg)
Zijn er forum leden die misschien op deze campings is geweest en wat is U indruk van deze camping ?


Hartelijk bedankt Irena & Cor
Camping Gaalgebierg is een heel mooie camping aan de rand van de stad, zowel voor doorreis als vakantie goed geschikt, een beetje een oase boven op een berg.
Je merkt nauwelijks dat het naast een industriegebied ligt.
Er ligt een wildpark naast
Lees ook dit:
http://www.campingmening.nl/meningen.php?cid=18031
http://www.eurocampings.net/nl/europa/l ... rg-105332/
http://www.zoover.nl/luxemburg/luxembur ... rg/camping

Wel een klimmetje om er te komen.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Spoortje

Re: doortrek camping

Bericht door Spoortje » vr 19 aug 2011 00:06

ook prima camping voor door trek of voor seizons plaats
camping Des ardennes in Hosingen
mooi alles vlak en grote plaatsen
prijzen per nacht rond de € 16,00 voor twee persoonen
seizoens plaats 6 maanden staan of laten staan € 400,00 excl stroom ,stroom € 0,25 pkw
www.camping-des-ardennes.net
mijn caravan heeft er 4 maanden gestaan
douches en warm water op de sep key
de sep key heb je ook nodig als je naar toilet gaat
groet Dethleffs freak

Plaats reactie

Terug naar “Luxemburg”