Winterkamperen.

Peter1379
Berichten: 616
Lid geworden op: di 29 mei 2007 15:17
Locatie: Duiven

Re: Winterkamperen.

Bericht door Peter1379 » di 1 mar 2011 19:07

Wij zijn ook net terug van een weekje Oostenrijk. Redelijk lekker weer gehad en goed uit kunnen rusten. Het belangrijkste zonder kleerscheuren weer thuis gekomen en daarbij ook nog redelijk vlotte heen en terugreis gehad.
Fendt Topas 560 TG, Mercedes Benz E-klasse Estate 280 CDI Avantgarde Special Edition

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Winterkamperen.

Bericht door nonblond » vr 18 mar 2011 23:28

Net terug uit Oberstdorf. We hebben daar op de gelijknamige camping gestaan. Een echte Duitse camping. Dat wil zeggen niet zulke grote plekken, maar zeer schoon en een goede sfeer. Wij zijn geen luxe kampeerders dus zoeken ook geen campings op met Sauna etc. Maar tot nu toe wel altijd een ski- en droogruimte op de campings aangetroffen. Dit jaar erg mooi weer en veel te kort sneeuw naar onze zin gehad. Oberstdorf is bekend van het schansspringen en langlaufen. Helaas door dat er niet zo veel sneeuw was, was er slechts een hele goede loipe met daarbij ook een skating parcours. Als je vroeg ging skiën was dat ook nog te doen. Later op de dag werd de sneeuw erg papperig. Op de schaduwpistes ging dat beter. Ondanks dat de omstandigheden niet optimaal waren zullen we als er volgend jaar meer sneeuw ligt dan dat er nu lag nogmaals die kant op gaan. Ligt er een vergelijkbare hoeveelheid of minder dan zullen we hogerop gaan. Dit jaar was het echter overal slecht. Winterberg e.o. hadden meer sneeuw dan de bekende gebieden. Maar zoals eerder in diverse draadjes al geschreven winterkamperen is zeer verslavend.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Winterkamperen.

Bericht door Micky » vr 18 mar 2011 23:37

RE.gif

Haha ja op veel plaatsen was het niet super, maar tijdens de kerst regende het ook al in Winterberg hoor en in eind januari was het daar zo slecht dat we niet eens meer de piste op gegaan zijn.
Vorige week in Rauris (Oostenrijk) daarentegen was er niets mis met de sneeuw kwaliteit en het weer was ook super, de hele week genoten van de zon en de pistes en dat ligt niet eens zo hoog whistle.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19711
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Winterkamperen.

Bericht door Daphne » za 19 mar 2011 00:22

Met kerst regen in Winterberg? Wij zaten met kerst in Niedersfeld, zo'n 6 km van Winterberg en daar heeft het helemaal niet geregend. En er lag zo verschrikkelijk veel sneeuw en het was berekoud.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Winterkamperen.

Bericht door Micky » za 19 mar 2011 22:52

:oops: oke als we de klok er op op tijd willen zetten, een paar dagen later, met oud en nieuw. (zelfde vakantie whistle.gif )
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19711
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Winterkamperen.

Bericht door Daphne » za 19 mar 2011 23:08

Oh, met oud en nieuw, toen waren wij er helaas niet meer. :(
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Guus 1972
Berichten: 378
Lid geworden op: za 27 nov 2010 16:02
Locatie: Wijchen

Re: Winterkamperen.

Bericht door Guus 1972 » za 19 jan 2013 20:15

Ik wil graag een begin gaan maken om onze caravan klaar te maken om te gaan winterkamperen. Dat kamperen zal dit jaar nog niet gaan gebeuren, maar door het mooie winterweer komen we al wel in de stemming.

Eén van de dingen die ik graag wil doen is het aanleggen van een Truma Duo Control. Ik wil graag proberen hem zelf te monteren. Nu ben ik mij aan het inlezen en zie ik verschillende apparaten. Ik wil graag weten wat de verschillen zijn.

-Je hebt de gewone Duo Control. Die schakelt gewoon van de ene gasfles naar de andere.
-Je hebt Duo Control met CS (Crash Sensor), waardoor je met gas open kunt rijden. Als er een ongeluk gebeurt dan sluit deze automatisch het gas af.
-Er is ook nog Secumotion. Als ik het goed begrepen heb doet die hetzelfde als Duo Control CS, maar is wat ouder.

Gezien de Duo Control CS maar ietsje duurder is dan de gewone Duo Control wil ik toch voor die met CS kiezen, maar ik vraag me af wat het verschil is met Secumotion en zo ja: wat dan de meerwaarde van één van beiden is.
Peugeot 307 2.0 HDI (2005)/Kip Shuttle 44 TK (2002)

Mariette
Berichten: 241
Lid geworden op: za 12 jan 2013 19:56

Re: Winterkamperen.

Bericht door Mariette » za 19 jan 2013 21:40

Ik heb die Duo Control met CS in mijn Kabe. Ge-wel-dig! Gewoon rijden en kachel aan, heerlijk als je tussendoor even stopt...gewoon alles warm :lol:

Tramp

Re: Winterkamperen.

Bericht door Tramp » za 19 jan 2013 21:57

"Guus 1972"

Gezien de Duo Control CS maar ietsje duurder is dan de gewone Duo Control wil ik toch voor die met CS kiezen, maar ik vraag me af wat het verschil is met Secumotion en zo ja: wat dan de meerwaarde van één van beiden is.
De Secumotion is een crash beveiligd gasdrukregelaar.
De Duocontrol is een gasdrukregelaar die tussen twee gasvlessen automatisch overschakelt van een lege naar een volle fles.Iets heel anders dus.
De Duocontrol CS combineert beide mogelijkheden. De meerwaarde is dus een automatisch overschakelende gasdrukregelaar met crashbeveilinging.

Gebruikersavatar
Beste Rob
Berichten: 452
Lid geworden op: zo 17 jun 2012 13:27

Re: Winterkamperen.

Bericht door Beste Rob » zo 20 jan 2013 07:54

Ik vraag me wel eens af of je zonder vierwielaandrijving wel op een velige en gemakkelijke manier op je bestemming komt zonder de hulp van anderen.
Skoda Octavia 1.4 TSI '17 - Hobby 500 KMFe '02

sprite1

Re: Winterkamperen.

Bericht door sprite1 » zo 20 jan 2013 09:00

mrgreen.gif winterkamperen kan nu thuis ook op de oprit mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Winterkamperen.

Bericht door Micky » zo 20 jan 2013 09:15

Beste Rob schreef:Ik vraag me wel eens af of je zonder vierwielaandrijving wel op een velige en gemakkelijke manier op je bestemming komt zonder de hulp van anderen.
Ja, dat hangt enorm van de omstandigheden af, maar als je met 2 wielaandrijving goede sneeuwkettingen en winterbanden hebt, kom je een heel eind, meestal zijn de wegen natuurlijk redelijk schoon en op de camping zetten ze graag je caravan even voor je op de plek als dit nodig is.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Mariette
Berichten: 241
Lid geworden op: za 12 jan 2013 19:56

Re: Winterkamperen.

Bericht door Mariette » zo 20 jan 2013 12:13

Ik heb een BMW Xdrive en ik vind het erg prettig in de winter maar als het echt moeilijk wordt bijvoorbeeld de caravan op z'n plek krijgen op de camping is er de Landrover van de camping baas....

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Winterkamperen.

Bericht door Ab » zo 20 jan 2013 12:54

Beste Rob schreef:Ik vraag me wel eens af of je zonder vierwielaandrijving wel op een velige en gemakkelijke manier op je bestemming komt zonder de hulp van anderen.
Ja, uitstekend.
Ik rij altijd in 2WD naar Oostenrijk. Hooguit het laatste stukje op de camping schakel ik de 4WD pas in.
Maar dat kan het campingpersoneel ook voor je doen. Nog sterker: op de camping waar wij heen gaan, moet je beneden blijven staan op een parkeerplaats.
Daar wordt je caravan dan opgehaald door een 4WD Volkswagenbusje, of een Toyota Hilux. Tenminste, als je met een normale auto komt.
Met mijn auto heb ik de keuze. Ik rij altijd zelf omhoog..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Winterkamperen.

Bericht door nonblond » zo 20 jan 2013 23:45

Doe al jaren aan winterkamperen en heb nog nooit een 4wd gehad. Ook niet gemist. De wegen zijn doorgaans goed berijdbaar. Ook het laatste stukje naar de camping. Nog niet voorgekomen maar als het onderweg te bar wordt weet Archie de camping te vinden die het dichtst in de buurt is. Op de camping wordt je caravan doorgaans op de plek gezet door de campingeigenaar. Als je niet weet wie of wat Archie is, moet je even bij Navigatie kijken.

Tramp

Re: Winterkamperen.

Bericht door Tramp » zo 3 feb 2013 19:35

Afbeelding

een beetje minder kan ook..

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Winterkamperen.

Bericht door Micky » zo 3 feb 2013 20:03

RE.gif

gaaf, ze zijn niet thuis zo te zien, dakje is ingeklapt mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Tramp

Re: Winterkamperen.

Bericht door Tramp » zo 3 feb 2013 20:40

Ik heb het nog niet open gezien sinds ze hier staan, een zwitserse Opa Oma met hun kleinkind.
Echte kampeerders.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19711
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Winterkamperen.

Bericht door Daphne » vr 8 feb 2013 21:34

DSCF2372 (Small).JPG
DSCF2372 (Small).JPG (100.84 KiB) 6294 keer bekeken
Vanmiddag de caravan op z'n plek gezet. Het was nog mogelijk om op de camping zelf naar boven te rijden, hoewel het wel heel glad was. Vanaf het moment dat de wintertent was opgezet begon het te sneeuwen en dat doet het nu nog. Er is al een heel dik pak sneeuw bijgevallen en sneeuwkettingen zijn nu geen luxe.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Winterkamperen.

Bericht door Trina » vr 8 feb 2013 22:10

Toppie Daphne, geniet er van. aflower.gif

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Winterkamperen.

Bericht door Diny » vr 8 feb 2013 23:17

Een mens moet eigenlijk niet jaloers zijn, maar stiekem....... fijne vakantie thumbup.gif

sprite1

Re: Winterkamperen.

Bericht door sprite1 » za 9 feb 2013 08:30

@Daphne
en waar is dit??
de veluwe??

stn
Berichten: 436
Lid geworden op: do 16 aug 2012 20:51

Re: Winterkamperen.

Bericht door stn » za 9 feb 2013 09:55

https://www.youtube.com/watch?v=R1F7vQa1MNA

filmpje van een goede kennis van me op zijn jaarlijkse winterkampeer-avontuur!
Je hebt caravans
En je hebt Fendt
Fendt Saphir 470 TF Simpark handmatig mover, Toyota Rav 4 executive business 2.0 vvt-i 4WD CVT.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18819
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Winterkamperen.

Bericht door Hobby Linka » za 9 feb 2013 10:55

Leuk filmpje, ik krijg er zin in. Alleen de reactie van mijn wederhelft bij het zien van het filmpje. boos.gif Die wil dit dus nooit. weenie.gif

Eens kijken of het dan maar eens een vader en zoons vakantie wordt. Die twee houden in iedere geval wel van skieën. ski.gif

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

sprite1

Re: Winterkamperen.

Bericht door sprite1 » za 9 feb 2013 11:02

leuk filmpje..............BBBBBRRRRRRRRRR 1x meegemaakt in .DE met kerst 90cm sneeuw.............voor ons NOOIT meer

maar wie wil die gaat maar en heeft vast veel plezier

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”