Verwarming voorseizoen

Gebruikersavatar
dvdlely
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 10 aug 2018 08:54
Locatie: 't Veen

Verwarming voorseizoen

Bericht door dvdlely » vr 14 feb 2020 09:55

Zoals sommige van jullie inmiddels weten, hebben we vorig jaar onze eerste caravan gekocht. Nu hebben we een voorseizoen (2,5 maand) plek geboekt in de Veluwe (Camping De Hertshoorn). In het voorseizoen kan het natuurlijk nog wel fris zijn [coldwithsnow.gif] . Nu vragen we ons een aantal dingen af:
1. Wat kan je het beste gebruiken qua verwarming in de voortent? Iets op gas of juist elektra en hoe groot moet een dergelijke verwarming zijn?
2. Wat doe je met de caravan verarming tijdens het slapen? Zet je die aan, of juist helemaal niet?
3. Ik snap dat hier lastig antwoord op te geven is, maar misschien hebben jullie een indicatie: Hoe lang doe je met een gasfles als je je caravan of voortent verwarming aan hebt staan?

Hopelijk kunnen jullie ons een beetje op weg helpen met deze vragen.
We hebben overigens twee jonge kinderen van 3 en 6 jaar.

Zijn er nog andere zaken die belangrijk zijn als je een caravan op een seizoensplek zet? Alsin: Wat men vaak vergeet te doen/mee te nemen?

Alvast bedankt voor jullie input haphop.gif
VW Tiguan Highline Business R MY2019 met een Knaus Südwind 500 FDK Silver Selection MY2018 blij.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door Micky » vr 14 feb 2020 11:33

RE.gif

verwarming in de caravan staat 24 uur per dag aan overdag op 20 graden en 's nachts op een graad of 17
we hebben jaren verwarmt op gas in de voortent, sinds vorig jaar hebben we een Zibro Laser kachel die brand op qlima Christal en daarvan hebben we in 10 weken voorseizoen alle weekenden, 2,5 x 20 liter van verbruikt

Deze kachel hebben we: https://www.zibrowebshop.com/zibro-lase ... 20-m3.html

dit is de brandstof:

https://www.qlima.nl/info-support/kache ... umkachels/

voordeel sinds de laser kachel is dat de tent niet meer condenseert, op gas zaten elke avond alle ramen dicht van condens en was het doek aan de binnenkant vochtig

nadeel kan zijn dat de kachel een beetje ruikt bij opstarten en uitzetten.

Elektra is niet goed te gebruiken in de voortent in het voorseizoen (mijn mening), want je moet echt flink stoken als het buiten rond 0 graden is.

niet vergeten eerst antiworteldoek, dan plastic zonder gaatjes erover netjes tegen de kanten omhoog leggen en dan je voortent kleed, als je ergens niet goed hebt afgedicht krijg je een enorm vochtige tent die ook naar rot gras stinkt, die je het op mijn manier, kun je de hele periode op sokken door de voortent lopen, alles blijft mooi droog.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
dvdlely
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 10 aug 2018 08:54
Locatie: 't Veen

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door dvdlely » vr 14 feb 2020 13:10

Micky schreef:
vr 14 feb 2020 11:33
verwarming in de caravan staat 24 uur per dag aan overdag op 20 graden en 's nachts op een graad of 17
we hebben jaren verwarmt op gas in de voortent, sinds vorig jaar hebben we een Zibro Laser kachel die brand op qlima Christal en daarvan hebben we in 10 weken voorseizoen alle weekenden, 2,5 x 20 liter van verbruikt
Is dat verbruik gebaseerd op die Laser kachel? Want ik ben benieuwd als je je caravan 24 uur per dag verwarmd hoeveel gas je er dan doorheen jaagt?
Micky schreef:
vr 14 feb 2020 11:33
niet vergeten eerst antiworteldoek, dan plastic zonder gaatjes erover netjes tegen de kanten omhoog leggen en dan je voortent kleed, als je ergens niet goed hebt afgedicht krijg je een enorm vochtige tent die ook naar rot gras stinkt, die je het op mijn manier, kun je de hele periode op sokken door de voortent lopen, alles blijft mooi droog.
Wij hebben alleen een gronddoek en een voortent kleed. Is dat ook voldoende?

Bedankt voor je duidelijke antwoord thumbup.gif
VW Tiguan Highline Business R MY2019 met een Knaus Südwind 500 FDK Silver Selection MY2018 blij.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door Chris » vr 14 feb 2020 13:27

Verwarmen voorseizoen..

Herinner ik me nou goed dat jullie ook Vloerverwarming in de Knaus hadden..??
Dat is heerlijk als ondersteuning, maar absoluut niet voldoende om de caravan mee te verwarmen.
De kachel in de Knaus is een automatische, die regelt zelf naar laag als de gewenste temperatuur is bereikt.
Dat maakt het ook gelijk bijna onvoorspelbaar hoeveel gas je nodig hebt... naast de buiten temperaturen natuurlijk.
Maar... ventileren is wel een toverwoord hoor, anders wordt het te vochtig binnen...
Dakluik op de kleinste kier is heerlijk.

Voortent verwarmen heb ik geen ervaring mee, wij hebben geen voortent meer, maar ik hoor vaak over Zibro's.
Elektrisch is op de Hertshoorn een mogelijkheid, je hebt gewoon een 10 ampere aansluiting dacht ik.
Geen rekening apart voor stroomverbruik.
Maar 10 ampere.... dat is max. 2000W.
En daar zit je snel aan hoor... koelkast, boiler, omvormer, licht... etc.. alles telt op.

Wij hadden dit jaar bijna weer op de Hertshoorn geboekt met het weekje wat pa en dochter altijd samen gaan.
Twee jaar geleden wel gestaan, toen op 245.. heerlijke voorjaarszon gehad..toen nog met de Isabella Sun-Z.. ( ik weet het, niet goed afgespannen)
Dit jaar even verderop geboekt..Ermelo... nu met de Unico Torino..
Foto op de Hertshoorn..dat staat jullie ook te wachten... heerlijk..
.
Bijlagen
Garderen.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door Micky » vr 14 feb 2020 13:38

dvdlely schreef:
vr 14 feb 2020 13:10
Micky schreef:
vr 14 feb 2020 11:33
verwarming in de caravan staat 24 uur per dag aan overdag op 20 graden en 's nachts op een graad of 17
we hebben jaren verwarmt op gas in de voortent, sinds vorig jaar hebben we een Zibro Laser kachel die brand op qlima Christal en daarvan hebben we in 10 weken voorseizoen alle weekenden, 2,5 x 20 liter van verbruikt
Is dat verbruik gebaseerd op die Laser kachel? Want ik ben benieuwd als je je caravan 24 uur per dag verwarmd hoeveel gas je er dan doorheen jaagt?
Micky schreef:
vr 14 feb 2020 11:33
niet vergeten eerst antiworteldoek, dan plastic zonder gaatjes erover netjes tegen de kanten omhoog leggen en dan je voortent kleed, als je ergens niet goed hebt afgedicht krijg je een enorm vochtige tent die ook naar rot gras stinkt, die je het op mijn manier, kun je de hele periode op sokken door de voortent lopen, alles blijft mooi droog.
Wij hebben alleen een gronddoek en een voortent kleed. Is dat ook voldoende?

Bedankt voor je duidelijke antwoord thumbup.gif
ja die liters zijn voor de laserkachel, gasverbruik is niet te zeggen dat verschild enorm, ik gebruik nog geen 10kg tegenwoordig in het voorseizoen, maar wij hebben niet zo'n grote caravan en vloeistofverwarming wat weer wat zuiniger is, voor de laser denk ik 3 flessen van 10kg

Wat betreft je voortent, ik vind dat echt onvoldoende, in 10 weken komt er veel voorbij ook water en het wordt 1 vochtige bende in je tent, dat plastic koop je bij de bouwmarkt voor nog geen 15 euro, schilders plastic van dat dunne, daarom eerst worteldoek zodat er niets scherps doorprikt, wel zorgen dat je 1 stuk hebt wat groter is dan je tent.
heb als vergelijk naast mijn neef gestaan die maar half plastic had gedaan en het was geen feest al na 1 week niet, stinkt en is vochtig.

RE.gif met 2000 watt krijg je je voortent nauwelijks fatsoenlijk warm, maar goed wij wonen het hele voorseizoen in de tent en slapen alleen in de caravan
Laatst gewijzigd door Micky op vr 14 feb 2020 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
dvdlely
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 10 aug 2018 08:54
Locatie: 't Veen

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door dvdlely » vr 14 feb 2020 13:39

RE.gif

Super leuk, bedankt voor de foto! Wij staan op plekje 345 dit jaar.
Ik heb geen vloerverwarming volgens mij, dat moet ik even checken. Ik zal ook eens het boekje raadplegen om te kijken of die kachel zichzelf inderdaad regelt, dat is natuurlijk sowieso wel interessant. Nog een hoop te leren over deze caravan zie ik al!
VW Tiguan Highline Business R MY2019 met een Knaus Südwind 500 FDK Silver Selection MY2018 blij.gif

Gebruikersavatar
dvdlely
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 10 aug 2018 08:54
Locatie: 't Veen

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door dvdlely » vr 14 feb 2020 13:41

Micky schreef:
vr 14 feb 2020 13:38
ja die liters zijn voor de laserkachel, gasverbruik is niet te zeggen dat verschild enorm, ik gebruik nog geen 10kg tegenwoordig in het voorseizoen, maar wij hebben niet zo'n grote caravan en vloeistofverwarming wat weer wat zuiniger is, voor de laser denk ik 3 flessen van 10kg

Wat betreft je voortent, ik vind dat echt onvoldoende, in 10 weken komt er veel voorbij ook water en het wordt 1 vochtige bende in je tent, dat plastic koop je bij de bouwmarkt voor nog geen 15 euro, schilders plastic van dat dunne, daarom eerst worteldoek zodat er niets scherps doorprikt, wel zorgen dat je 1 stuk hebt wat groter is dan je tent.
heb als vergelijk naast mijn neef gestaan die maar half plastic had gedaan en het was geen feest al na 1 week niet, stinkt en is vochtig.
Top, duidelijk, bedankt voor de tip. Ik zal zorgen dat ik dat even ga kopen, we willen geen muffe bedoeling in de tent stom.gif
VW Tiguan Highline Business R MY2019 met een Knaus Südwind 500 FDK Silver Selection MY2018 blij.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door Micky » vr 14 feb 2020 13:44

RE.gif thumbup.gif

ik gebruik een beetje tape om het plastic een 5 cm tegen de rand van de tent omhoog te houden, ligt het plat kan er met veel regen water wat van de caravan op de grond lekt overheen stromen en dan heb je wel een waterballet mrgreen.gif thumbup.gif

dat laatste is mij al eens overkomen omdat ik de flap niet goed had zitten en het water van het dak dus op de tochtrook aan de caravan lekte
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door Chris » vr 14 feb 2020 13:45

Vloerverwarming...
Beetje "niet slimme plek" voor de schakelaar hiervan..
Bodem kledingkast optillen aan de voorkant.
Dan zie je de Blauwe Schaudt omvormer Links en een witte kast rechts.
Als er op die witte last een rood schakelaartje zit heb je vloerverwarming..
Zit die er niet... dan geen vloerverwarming..
Ik he dat knoppie verplaatst naar de voorkant van de kast, achter het deurtje.
Maar..
Je had deze caravan toch nieuw gekocht?? dan had VV als extra optie bijbesteld kunnen worden...
En om eerlijk te zijn..
Ik had het eerst ook niet besteld maar kon gelukkig nog op tijd die optie wel laten inbouwen...
Wil nu noooooit meer zonder..
Enne... jou kachel regelt ook... we hebben dezelfde serie caravan, ik alleen een 500EU van 2017 Sudwind Silver Selection.

en... de Hersthoorn is leuk voor de kids...
En 345 is ook vlak vooraan... handig.
Klimbos aan de andere kant van de weg ook.... daar zullen wij in April ook wel weer terecht komen..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Robertolini
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door Robertolini » vr 14 feb 2020 20:10

Wij hebben al jaren een voorseizoensplek en meerdere keren vorst gehad en ook overdag rond 0gr.
Al die jaren hebben we een Zibro gebruikt, echt een topding, bij 0 graden buiten, in de tent rond de 19.
En als je de caravandeur open laat wordt t binnen ook lekker.

En ik tank de petroleum gewoon bij de pomp.
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door Micky » vr 14 feb 2020 20:47

RE.gif

heb je een kouskachel? de lasers gaan daar echt van stuk, ik ken meerdere voorbeelden uit mijn eigen omgeving
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door Stigter » vr 14 feb 2020 20:53

Wij doen dat ook zoals Micky beschreef met zeil hadden vorig jaar een seizoenplaats.

Goede gaskachel in de voortent en 's nachts eventueel de gaskachel met ringverwarming aan.
Voorseizoen 20 kg gas kom je heel ver mee.
Maak je er maar niet druk om zoveel gaat dat niet kosten aan gas.

Dit seizoen doen wij het ook weer zo.
Groet Arnold

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door r.obbink » za 15 feb 2020 17:08

Chris schreef:
vr 14 feb 2020 13:27
Verwarmen voorseizoen..

Herinner ik me nou goed dat jullie ook Vloerverwarming in de Knaus hadden..??
Dat is heerlijk als ondersteuning, maar absoluut niet voldoende om de caravan mee te verwarmen.
De kachel in de Knaus is een automatische, die regelt zelf naar laag als de gewenste temperatuur is bereikt.
Dat maakt het ook gelijk bijna onvoorspelbaar hoeveel gas je nodig hebt... naast de buiten temperaturen natuurlijk.
Maar... ventileren is wel een toverwoord hoor, anders wordt het te vochtig binnen...
Dakluik op de kleinste kier is heerlijk.

Voortent verwarmen heb ik geen ervaring mee, wij hebben geen voortent meer, maar ik hoor vaak over Zibro's.
Elektrisch is op de Hertshoorn een mogelijkheid, je hebt gewoon een 10 ampere aansluiting dacht ik.
Geen rekening apart voor stroomverbruik.
Maar 10 ampere.... dat is max. 2000W.
En daar zit je snel aan hoor... koelkast, boiler, omvormer, licht... etc.. alles telt op.

Wij hadden dit jaar bijna weer op de Hertshoorn geboekt met het weekje wat pa en dochter altijd samen gaan.
Twee jaar geleden wel gestaan, toen op 245.. heerlijke voorjaarszon gehad..toen nog met de Isabella Sun-Z.. ( ik weet het, niet goed afgespannen)
Dit jaar even verderop geboekt..Ermelo... nu met de Unico Torino..
Foto op de Hertshoorn..dat staat jullie ook te wachten... heerlijk..
.
Dat klopt niet Chris, elektra betaal je apart bij een seizoensplaats op de Hertshoorn (weet ik want mijn moeder en zus staan daar ieder jaar)
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door Chris » za 15 feb 2020 17:10

RE.gif

O..dat wist ik niet, wij waren een week toen...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door dieseltijger » za 15 feb 2020 18:24

Ik gebruik (soms) een Zibro kouskachel met aromaatarme petroleum. Dat laatste om de markante petroleumgeur te vermijden. De kachel stinkt vooral de eerste minuutjes na het uitschakelen. Dat laatste doe je overigens door de pit steeds lager te draaien totdat de vlam uit gaat - zo is de stank minimaal. Is de kachel verder reukloos? Nee. Ga maar eens buiten wandelen en kom maar weer terug in de tent - dan ruik je toch wel een lichte petroleumgeur.

Vermijd lamppetroleum of petroleum aan de pomp - deze is wel goedkoper, maar ruikt stevig vanwege het hoge aromaatgehalte.

Een kouskachel heeft een vermogen van ongeveer 2,8 kW - meer dan voldoende om een voortent heet te stoken.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door r.obbink » za 15 feb 2020 19:13

Chris schreef:
za 15 feb 2020 17:10
RE.gif

O..dat wist ik niet, wij waren een week toen...
Nee, als je een week, of weekend, of pinksteren e.d. gaat dan niet maar seizoensplaatsen wel thumbup.gif
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door Micky » za 15 feb 2020 20:49

RE.gif

en terecht thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
E.T.
Berichten: 597
Lid geworden op: do 3 apr 2008 17:23
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door E.T. » za 15 feb 2020 21:16

Wij gebruiken op onze voorseizoenplek in onze voortent een Qlima laserkachel. Met de juiste brandstof (Qlima, Firelux) een zo goed als geurloos en comfortabele warmte. Temperatuur stel je digitaal in, eventueel met timer of klok.

In de caravan doen wij het met de gaskachel en de ringverwarming.
Groet
Edwin


BIOD Extase 2L 1974
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 R-Design 2020

Gebruikersavatar
dvdlely
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 10 aug 2018 08:54
Locatie: 't Veen

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door dvdlely » zo 16 feb 2020 20:09

Thanks voor de tips allemaal!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

VW Tiguan Highline Business R MY2019 met een Knaus Südwind 500 FDK Silver Selection MY2018 blij.gif

Robertolini
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door Robertolini » zo 16 feb 2020 20:54

Micky schreef:
vr 14 feb 2020 20:47
RE.gif

heb je een kouskachel? de lasers gaan daar echt van stuk, ik ken meerdere voorbeelden uit mijn eigen omgeving
Nee hoor, een laser, en gebruik hem al 6 seizoenen volop!
Ik ken zat mensen met eenzelfde die gewoon peut halen bij de pomp, no problemo!
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door Micky » zo 16 feb 2020 21:00

RE.gif

wij hadden andere ervaringen en met ons veel meer, overigens vervalt de garantie als je kachel stuk gaat hierdoor en dat is aan de vervuiling van de branderruimte te zien.
de qlima kachel is er gevoeliger voor dan de Zibro, omdat qlima met een injector werkt die verstopt, de Zibro werkt met een brandermat.

los daarvan wil ik elke vorm van geur zo ver mogelijk terugdringen en daarvoor moet je gewoon lappen en de beste kwaliteit kopen, de certificaten geven ook keurig aan wat de aroma's zijn, dus daar kun je dan uit kiezen mrgreen.gif voor ons alleen de beste vloeistof iig thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Fred G
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 13 mei 2016 22:26
Locatie: Zoetermeer

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door Fred G » zo 16 feb 2020 21:58

@dvdlely:

Wij hebben geen voortent meer. Dus verwarmen gaat lastig worden. knipoog.gif
Maar toen we nog een voortent hadden, heb ik die nooit verwarmd. Nooit echt een voorstander van geweest, je gooit een hoop energie weg, je verwarmt eigenlijk alleen de buitenlucht...Een caravan daarentegen, is goed geïsoleerd, dus met kou gaan we naar binnen. En is met de gaskachel heerlijk warm in korte tijd.

En ‘s nachts nog niet eigenlijk een kachel nodig gehad; heerlijk dik dekbed!
Maar als het nodig zou zijn, zou ik de gaskachel op een laag standje aan laten hoor.

Grt Fred
SUBARU FORESTER (SG) 2.0X AWD met Fendt Saphir 490Q 2006
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers

kastanje
Berichten: 100
Lid geworden op: do 4 apr 2019 11:27

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door kastanje » zo 16 feb 2020 22:03

pas met deze kachels wel op altijd goed ventileren ook met een gas uit voering
fijn stof en mogelijk zuurstof tekort staan op de loer
gr.Arie

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door Michel1975 » zo 16 feb 2020 22:15

Hier ook de Qlima. Een echte aanrader. Ik heb de gaskachel weg gedaan.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

kastanje
Berichten: 100
Lid geworden op: do 4 apr 2019 11:27

Re: Verwarming voorseizoen

Bericht door kastanje » zo 16 feb 2020 22:24

zelf loop ik tijdens mijn werk met een meter aan mijn kraag en een nood masker aan mijn riem
van daar dat alarm sla bij soort open vuur in gesloten ruimte
wij zelf zitten altijd in voor en najaar veel binnen of een extra jas lekker onder de luifel
het buiten gevoel
gr Arie

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”