Hoe was het kamperen in 2019 en 2020 en wat gaan we doen in 2021??

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door PD » di 3 dec 2019 21:59

RE.gif RE.gif
Wel opletten, anders is je eten weg awhoea.gif
Bijlagen
20190803_175147mail.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Marliza
Berichten: 55
Lid geworden op: za 21 okt 2017 15:52

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door Marliza » di 3 dec 2019 23:10

In 2019 veel gebruik gemaakt van de caravan tussen het werken door.
April
2 weken Drenthe

Mei
2 weken Brabant

Juni
2 weken Twente en Drenthe

Sept/okt.
5 weken Frankrijk, Morvan en Ardeche

Totaal 80 nachten verdeeld over 18 verschillende campings.

Plannen voor 2020 zijn we nog aan het bedenken. Willen minimaal 10 weken weg.
Kia Ceed (2019), Knaus Sport 400 QD (2017), Unico Verona

LekkerRustig
Berichten: 15
Lid geworden op: di 30 jul 2019 14:42

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door LekkerRustig » wo 4 dec 2019 08:20

2019 was voor ons het eerste jaar met een caravan. We zijn 3 weekenden weggeweest in resp. Schipluiden, Lunteren en Ottersum. In de zomervakantie een weekje Luxemburg.
In 2020 zetten we, ondanks dat mijn vrouw om het weekend moet werken en we er dus maar beperkt gebruik van kunnen maken, de caravan voor een seizoen neer in Beekbergen.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door dieseltijger » wo 4 dec 2019 09:05

LekkerRustig schreef:
wo 4 dec 2019 08:20
2019 was voor ons het eerste jaar met een caravan. We zijn 3 weekenden weggeweest......
Het concept van "vaak en kort weg", of "dicht bij huis" is vaak onderschat. Je staat op de mooiste plekjes, als je het combineert met werk dan heb je elke avond vakantie, en je doet andere dingen dan normaal. Geen idioot lange reistijden bovendien.

Geniet er van, en vooral out of the box blijven denken.

Onze buren lieten zich ooit eens ontvallen dat ze het leuk vonden om te zien dat we zo vaak de caravan gebruikten. Yep: sterren kijken? Vrijdag en maandag vrij - en hop! Van Zoetermeer naar Wateren gereisd en dinsdag na het werk caravan teruggebracht.

Ook staan we wel eens hemelsbreed een weekje 12 km verderop bij hoeve Delfland, midden in het weidelandschap en mooie watertjes met rietkragen. Overdag gewoon aan het werk, 's avonds en in de twee weekends ervoor en erna genieten.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Kasper

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door Kasper » wo 4 dec 2019 09:57

In 2019 hebben wij een heel mooie kampeervakantie gehad en ik verheug me al het volgend jaar. De route heb al gepland, dit keer wordt het Frankrijk, Italië wordt een jaar overgeslagen. Ik wil graag de Granit Rose in Bretagne zien en de zuid-west hoek van Frankrijk, dus het wordt een Tour de France! knipoog.gif
Bijlagen
2019-11-15.png

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door dieseltijger » wo 4 dec 2019 10:35

Nog een idee wat heel goed beviel: De stadscamping bij een leuke stad.

Wij hebben ooit gestaan op camping "Het loze Vissertje" aan de rand van een buitenwijk van Dordrecht. Ideaal! De camping zelf wordt liefdevol beheerd (goed onderhouden, bloembakken, alles goed in de verf - je kent het wel). De plaatsen zijn qua oppervlak gemiddeld, maar het is groen, beschut door bomen, en de opzet is leuk: geen efficient rechte lanen, maar leuke bochtjes, leuke veldjes - dat soort werk.

Om op de camping te komen moet je een steile dijk af. Op een halve kilometer afstand heb je een winkelcentrum - dus de voorraadkast kan leeg blijven. Binnen een paar minuutjes ben je via de dijk aangeland bij de rivier "het wantij" en fiets je binnen no time over de dijkjes naar de Nieuwe Merwede.

Eveneens via een dijk kan je per fiets naar de historische binnenstad, 3,5 km verderop.

Een stedentrip, waarbij je overnacht op een vrolijkmakende stek in plaats van een benepen hotelkamer - en tegen minder kosten.

Overigens: Met oud-en nieuw gaan we naar Leipzig: "Berlijn in het klijn". Niet met de hut, want meer dan 600 kilometer enkele reis met een caravan lijkt me niet snugger voor 5 dagen. Gezien het feit dat ik de pest heb aan kleine hotelkamers hebben we een hotel-appartement gekozen: Een grotere kamer met een kitchenette met 1..2 miezerige kookplaatjes - prima voor als we de Schnitzels zat zijn en een lekkere Bami Goreng willen bakken.

Oh ehh...voor de prijs hoef je het niet te laten: 5 dagen, 2 personen, inclusief ontbijt, exclusief toeristenbelasting: 191,- Uit en thuis.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door dieseltijger » wo 4 dec 2019 10:36

borm147 schreef:
wo 4 dec 2019 09:57
In 2019 hebben wij een heel mooie kampeervakantie gehad en ik verheug me al het volgend jaar. De route heb al gepland, dit keer wordt het Frankrijk, Italië wordt een jaar overgeslagen. Ik wil graag de Granit Rose in Bretagne zien en de zuid-west hoek van Frankrijk, dus het wordt een Tour de France! knipoog.gif
Bespeuren wij hier voorpret? Leuk!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Kasper

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door Kasper » wo 4 dec 2019 10:42

RE.gif Jazeker! [sintduim.gif]

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door dieseltijger » wo 4 dec 2019 10:50

Ah...meneer rijdt met een lichtvoetige Kip kompakt. Duidelijk: dat gaat iets minder traag dan met een standaard doos die twee keer zoveel weegt. Euhhh... je gaat naar Montpellier, mooie stad! In die setting staat Avignon wellicht ook in de planning? Dat is ook een lekker hapje.

Verdorie..pokkeforum...ik krijg zin in vakantie, en wordt helemaal vrolijk van de ideeën!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door deusjevo » wo 4 dec 2019 11:01

borm147 schreef:
wo 4 dec 2019 09:57
In 2019 hebben wij een heel mooie kampeervakantie gehad en ik verheug me al het volgend jaar. De route heb al gepland, dit keer wordt het Frankrijk, Italië wordt een jaar overgeslagen. Ik wil graag de Granit Rose in Bretagne zien en de zuid-west hoek van Frankrijk, dus het wordt een Tour de France! knipoog.gif
Als je nog een paar dagen over hebt rij dan ietsie verder Spanje is, de Noordkust is zo mooi en Picos de Europa is prachtig.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Kasper

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door Kasper » wo 4 dec 2019 11:18

RE.gif Dat zou kunnen en misschien doen we dat ook, maar het is slechts een globale planning er mag van worden afgeweken! mrgreen.gif
Montpellier en Avignon staan er nog niet op, als ik tijd zat heb dan later misschien. En dit zijn de campings die ik heb uitgezocht, kan ook nog aangepast worden.
Bijlagen
2019-12-04_110822 vakantie planning A.jpg

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door PMT » wo 4 dec 2019 17:50

@Kasper
Misschien beter Noord Bretagne voor het laatst te bewaren en dus het rondje met de klok mee te maken. Ook zelfs dan is de kans op slecht weer tot eind juni daar groot.
Wij hebben daardoor tot 3x toe ons rondje niet afgemaakt en Bretagne links laten liggen en één keer tot maar net voorbij St.Malo gekomen.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door Philmar » wo 4 dec 2019 21:11

Ons derde jaar kamperen was mager.
April: 1 week De Haan aan zee, huis gehuurd.
Mei: 10 dagen Madeira, hotel
Juni: 2 weken gekampeerd, Vaucluse, Drôme en Hautes-Alpes. Ik wil zoveel mogelijk klimmen gezien en gefietst hebben. “ Col Hunting “ dus.
Juli: 3 weken self drive Namibië. Prachtige vakantie met onze kleinzoon.
Augustus: 10 dagen Italië bij vrienden, Umbrië.

Volgend jaar juni, 2 weken met de onlangs nieuwe ( tweedehands ) caravan naar de Pyreneeën, jawel, klimmen.
In juli of augustus 3 of 4 weken met kleinzoon langs de westkust Frankrijk naar noordkust Spanje.
Voor de rest kan het van alles zijn.

Philmar.

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door jessedew » wo 4 dec 2019 21:16

Afgelopen jaar hebben we eind juni pas onze eerste caravan gekocht en ook nog maar beperkt uitgeprobeerd.

In 2020 gaan we natuurlijk weer op pad. Half april laat ik er al nieuwe bandjes onder zetten (al in laten plannen)

We wonen in de Krimpenerwaard, maar ik werk in Utrecht. Wellicht dat we hem van de zomer op de Utrechtse heuvelrug neerzetten, kan ik gewoon naar mijn werk, maar dat moeten we nog verzinnen. (want dan moet ik ook mijn motor meenemen en mijn vrouw gaat niet met de caravan rijden.
Onze jongste is dan ook nog maar 1,5 jaar, dus het worden in elk geval geen grote buitenlandse reizen. Erg leuk om die plannen te zien en in de toekomst hoop ik dat ook zeker wel eens te kunnen doen.

In elk geval willen we komend jaar richting Schoorl en ook nog naar Limburg. Campings liggen nog niet vast, voor de meivakantie lijkt me dat geen probleem.

Voor de zomervakantie gaan we binnenkort toch maar eens kijken, want anders zijn de leuke plaatsjes al weg.

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door mrbullmastiff » wo 4 dec 2019 21:27

@borm147

In plaats van Houlgate zou mijn voorkeur naar Honfleur uitgaan. Op loopafstand van het stadje heb je daar camping du Phare, eenvoudig maar schoon en op een km of vijf van het stadje heb je de wat luxere camping du Briquery
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door PD » wo 4 dec 2019 21:31

Wanneer we dan toch bezig zijn voor de trip van Kasper...…… In Carcassonne is Camping de la Cité inderdaad een toppertje, op loopafstand van al het moois wat de stad je te bieden heeft en zeer ruime plekken thumbup.gif
Bijlagen
337-Collage Carcassonne1 iPad.jpg
338-Collage Carcassonne2 iPad.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door Chris » wo 4 dec 2019 21:37

Ha... wat een leuk idee...
En wat wordt je d'r weer lekker mee gemaakt.
Wat was het...Eind april met mn dochter op pad.
Dat is een vast ritueel geworden, en mannen... ik kan het jullie aanraden, echt.
We hebben dikke lol samen en de band wordt wel heel stevig aangehaald tussen pa en kind... ( nou ja. puber van 14, maar een lieve)
Dat was Gasselte, camping de Berken...
Zomer... 1e stop: Camping Grande Sologne in Salbris.
2e stop: Camping Les Calquières in Severac le Chateau.
Door naar: Las Palmeras in St Pere Pescador.... ( heerlijke stek)
Door naar: Le Paradis in St. Leon sur Vezere.
Op de terugweg: Camping Sorel in Orvillers Sorel.
Daar kwamen we Sofie zowaar tegen.

En wat is er in de planning ondertussen:
Het Forumweekend als aftrapper.
Dan samen met dochterlief een week richting Veluwe. ( zoekende naar een geschikte camping) (( ideeen er PB zijn welkom ))
Las Palmeras is allang weer geboekt voor 18 dagen.
Maar de week voor en na Las Palmeras moeten we nog rond krijgen...
Vrije dagen zijn nog niet 100% bekend helaas.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door DanielW » do 5 dec 2019 00:02

Leuk die reacties en dat er word meegedacht met elkaar, de ware spirit van dit forum [sintduim.gif]
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door Erwin1987 » do 5 dec 2019 07:59

jessedew schreef:Afgelopen jaar hebben we eind juni pas onze eerste caravan gekocht en ook nog maar beperkt uitgeprobeerd.

In 2020 gaan we natuurlijk weer op pad. Half april laat ik er al nieuwe bandjes onder zetten (al in laten plannen)

We wonen in de Krimpenerwaard, maar ik werk in Utrecht. Wellicht dat we hem van de zomer op de Utrechtse heuvelrug neerzetten, kan ik gewoon naar mijn werk, maar dat moeten we nog verzinnen. (want dan moet ik ook mijn motor meenemen en mijn vrouw gaat niet met de caravan rijden.
Onze jongste is dan ook nog maar 1,5 jaar, dus het worden in elk geval geen grote buitenlandse reizen. Erg leuk om die plannen te zien en in de toekomst hoop ik dat ook zeker wel eens te kunnen doen.

In elk geval willen we komend jaar richting Schoorl en ook nog naar Limburg. Campings liggen nog niet vast, voor de meivakantie lijkt me dat geen probleem.

Voor de zomervakantie gaan we binnenkort toch maar eens kijken, want anders zijn de leuke plaatsjes al weg.
Ik werk ook in Utrecht en toen heb ik ook een paar keer caravan neergezet in weekend als mijn vrouw vrij was, de onze stond toen in Doorn.


Erwin
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door dieseltijger » do 5 dec 2019 08:42

DanielW schreef:
do 5 dec 2019 00:02
Leuk die reacties en dat er word meegedacht met elkaar, de ware spirit van dit forum [sintduim.gif]
Zekers: Het vakantiegevoel spat er van af, en dat is echt hartstikke goed, want daar gaat het tenslotte om!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door Den Adriaan » do 5 dec 2019 10:00

Heel leuk om al jullie plannen te lezen.
Geweldig om even van huis en haard te zijn.
Geniet van de voorpret.
Ennuh, een fijne avond toegewenst.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door Knaus440 » do 5 dec 2019 10:11

Met de knaus en de auto, nog geen idee. De stacaravan staat dichtbij en is een heerlijke plek om buiten te zitten en weg van huis te zijn.
De stacaravan staat nu op 5 km afstand, voor de verhuizing op 170km.
Is dus nu we in een appartement wonen, ons buitenverblijf. Heerlijke plek voor heel snel een vakantie gevoel.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Kasper

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door Kasper » do 5 dec 2019 10:21

@ PMT, dat is een goed plan, ik ga de route omdraaien! thumbup.gif Het vreemde is dat ik meestal andersom ga, waarom weet ik niet. weenie.gif
@mrbullmastiff, ben ik al een keer geweest in 2008 (zie https://kasfox.reislogger.nl/), Honfleur is een heel mooi stadje! thumbup.gif
@PD, ik hou er ook van om op een camping te staan die dichtbij een stad ligt die ik wil bezoeken, sowieso wordt het lopen er niet beter op... vandaar! knipoog.gif
Dank voor de adviezen! thumbup.gif Groetjes Kasper

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door PMT » do 5 dec 2019 12:11

Wij vonden bij Honfleur camping du Phare helemaal niets, geen sfeer, slecht sanitair, maar misschien is dat allemaal verbeterd. Als je deze camping bezoekt ga niet af op je Navi want die stuurt je dwars door smalle straatjes in Honfleur. Onze caravan reed soms met beide wielen op de stoep zo smal.
Uiteindelijk zijn wij bij camping la Briquerie uitgekomen. Mooie camping 4km ten zuiden van Honfleur, dus met de auto of fiets naar het stadje. De weg terug is dan behoorlijk oplopend voor de fiets.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Hoe was het kamperen in 2019 en wat gaan we doen in 2020??

Bericht door mrbullmastiff » do 5 dec 2019 12:36

RE.gif
Ik schreef in mijn vorige bericht dat Du Pare eenvoudig is. Ik ben er twee jaar geleden nog eens geweest maar heb er toen maar 1 dag gestaan. De camping is eenvoudig maar wel schoon. Het sanitair is sinds de oprichting van de camping in de jaren 60 in de basis nooit aangepast. Ik heb meer dan 30 jaar lang in het voorjaar in Honfleur gestaan omdat. Meestal op Du Phare later ook regelmatig op de Briqueri. Ik ging daar altijd heen om te vissen, voor dat doel was Du Pare prima. Het is geen camping waar ik twee weken in de zomer zou gaan staan, maar als uitvalsbasis voor een paar dagen om het stadje en de omgeving te bezoeken is het prima.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”