aankomst op zondag of later in hoogseizoen

Plaats reactie
tomski
Berichten: 80
Lid geworden op: do 21 apr 2016 11:32

aankomst op zondag of later in hoogseizoen

Bericht door tomski » ma 29 jan 2018 08:57

Hallo,

ik vroeg me af hoe jullie dat doen, ik lees vaak dat er in 2-3 dagen opgereden wordt (1000-1500km of meer) en in het hoogseizoen (en op populaire campings) is het aankomst op zaterdag (vermoed ik, net zoals in de hotels/vakantiewoningen)

Wat doen jullie als jullie maar ten vroegste zondag of zelfs maandag op bestemming zijn? Een afspraak op voorhand met de eigenaar en de overnachting van zaterdag al meerekenen? Of zijn ze daar flexibel in?

Met schoolgaande kinderen is het niet evident van op donderdag bv al te vertrekken (tenzij in de grote vakantie). Maar als we een weekje willen gaan wintersporten met krokus, dan kunnen we pas zaterdag vroeg aanzetten en met wat geluk zondagvoormiddag daar zijn, maar dan moeten we de zaterdag daarop terug weg om zondag thuis te geraken.

alvast bedankt
tom

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: aankomst op zondag of later in hoogseizoen

Bericht door Scout15 » ma 29 jan 2018 09:02

Denk dat dit meer met de marktwerking te maken heeft. Als campings / uitbaters genoeg mogelijkheden hebben om de onderkomens te verhuren zal de gast zich hierin aan moeten passen, omdat iemand anders je anders voor is. Op zich niet vreemd daar dit anders gederfde inkomsten zijn.

Makkelijkste is om contact op te nemen met de camping en te vragen wat de mogelijkheden zijn. Misschien werken (sommige) campings wel gewoon met de dagen dat je daadwerkelijk gebruik van de plek maakt en kan je gewoon op maandag aankomen zonder de zaterdag en zondag af te rekenen.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Gebruikersavatar
Bart-s
Berichten: 68
Lid geworden op: do 7 dec 2017 17:43
Locatie: Regio Oss-Nijmegen

Re: aankomst op zondag of later in hoogseizoen

Bericht door Bart-s » ma 29 jan 2018 09:18

Onze ervaring is dat er op de meeste campings in Frankrijk je gewoon op iedere dag van de week aan kunt komen. Betaald dan gewoon het aantal nachten dat je bent verbleven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: aankomst op zondag of later in hoogseizoen

Bericht door Micky » ma 29 jan 2018 09:46

wij komen vaak op zondag aan en gaan vrijdags weer weg
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: aankomst op zondag of later in hoogseizoen

Bericht door Vadervan3 » ma 29 jan 2018 10:04

Het zal erg verschillen gok ik. Aankomstdag op onze vorige camping le brasilia is meestal zaterdag, dan zorgt de camping fat er veel bezetting is zodat je snel na aankomst op je plekke staat. Maar vorig jaar konden we ook op zondag aankomen. Dit jaar gaan we naar pra delle torri in Italië en komen we op maandag aan. Dan starten we de reis op zaterdag en hebben we op zondag weinig verkeer hopelijk.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: aankomst op zondag of later in hoogseizoen

Bericht door Henny » ma 29 jan 2018 10:09

Dit is toch nooit bij een gewone kampeerplaats ? Volgens mij alleen bij het huren van een tent of huisje op een camping.
Kun je het niet vinden op de website van de camping waar jullie naar toe willen?
Succes
Avento 420 / XC70....

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: aankomst op zondag of later in hoogseizoen

Bericht door Ab » ma 29 jan 2018 10:22

Omdat wij nooit iets bespreken weten wij nooit van tevoren waar we de volgende dag zijn.
Onze ervaring is dat het totaal niet uitmaakt op wat voor dag je aankomt.
Als het maar valt in de openingstijden van de receptie.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

tomski
Berichten: 80
Lid geworden op: do 21 apr 2016 11:32

Re: aankomst op zondag of later in hoogseizoen

Bericht door tomski » ma 29 jan 2018 10:51

Henny schreef:Dit is toch nooit bij een gewone kampeerplaats ? Volgens mij alleen bij het huren van een tent of huisje op een camping.
Kun je het niet vinden op de website van de camping waar jullie naar toe willen?
Succes
Dat zou wel kunnen. Vaak zien we wel dat ze van die chalets/huisjes ook verhuren.

Gebruikersavatar
Arnold76
Berichten: 141
Lid geworden op: vr 20 nov 2015 21:36
Locatie: Borne

Re: aankomst op zondag of later in hoogseizoen

Bericht door Arnold76 » ma 29 jan 2018 13:46

Veel grotere campings hanteren in het hoogseizoen vaste aankomst en vertrek dagen. Je betaalt dan ook per volle week ongeacht of je later aankomt of eerder vertrekt. Zo kunnen ze denk ik het overzicht houden en wellicht belangrijker. De bezetting is 100%.
Volkswagen Tiguan R-Line. 1.4 160 pk
Burstner Premio 480 TK

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: aankomst op zondag of later in hoogseizoen

Bericht door eurotrotter » ma 29 jan 2018 14:00

Ab schreef:Omdat wij nooit iets bespreken weten wij nooit van tevoren waar we de volgende dag zijn.
Onze ervaring is dat het totaal niet uitmaakt op wat voor dag je aankomt.
Als het maar valt in de openingstijden van de receptie.
Wij bespreken ook nooit,maar we gaan dan ook in het voor of naseizoen.
Behalve in de zomer,tijdens het hoogseizoen gaan we altijd een week met de kleinkinderen naar een camping in Nederland of Belgie,
Al jaren achter elkaar boeken we dan altijd op woensdag aankomen en de week erop op woensdag of donderdag weer naar huis.
Nog nooit een probleem geweest.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: aankomst op zondag of later in hoogseizoen

Bericht door Hobby Linka » ma 29 jan 2018 17:03

In Nederland zijn er over het algemeen vaste wisseldagen. Vaak vrijdag of zaterdag.

Wij komen regelmatig in het hoog seizoen in Spanje. En daar is het gewoon elke dag een komen en gaan van gasten. Ook in het weekend.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”