Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Plaats reactie
Discokoen
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 15 aug 2016 19:29
Locatie: Regio Brugge Belgie

Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door Discokoen » za 15 okt 2016 01:44

Hallo allemaal,

Ik vond Camping la Foret bij het skigebied la Rosiere , maar vindt vrij weinig info terug, vooral wat betreft de aanrijroute.
Vanaf Bourg Saint Maurice is het nog een 20 tal km de berg op met evenveel haarspeldbochten.
Ik vond een comentaar op het internet dat de route met caravan moeilijk te doen zou zijn.
Ik heb helemaal geen problemen met rijden in de bergen ( 4x4 en lage gearing lossen véél op)
Maar ik weet niet als we deze weg wel op mogen met een/onze caravan. Ik vindt ook enkel commentaren van campinggasten met mobilhomes terug.

Enkele jaren geleden wilden we met 2 caravans in de paasvakantie naar Arosa, maar toen bleek ter plaatse dat de bergbaan naar Arosa niet toegelaten was voor voertuigen van meer dan 2.3 meter breed.
Wij hebben dus moeten rechtsomkeer maken en een plan B opstellen.
Gelukkig gingen we al jaren naar Churwalden ( pradafenz ) en konden we daar terecht ( hoewel de camping in feite al gesloten was) . Gezien de Zwitserse prijzen echt de pan uitswingen zoeken we een nieuwe bestemming, en was mijn oog op la Rosiere gevallen.
Moest er iemand ervaring hebben met deze route, graag een seintje.

Ps onze caravan is 8.42 meter lang en met 5 meter van de wagen erbij is dit in totaal dik 13 meter.

Groeten en alvast bedankt voor alle reacties

Koen
Landrover Discovery 4 SE 2011/ discovery 3 S 2007
Cabby 740 m2c family caienna 2013 / knaus deseo transport plus 2013

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door deusjevo » za 15 okt 2016 07:24

Simpelste oplossing is om gewoon even de camping te vragen hoe het zit en of het mag.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door Fred N » za 15 okt 2016 09:41

Je kan ook heel simpel met Google maps de D1090 volgen.
Makkelijker kan bijna niet. whistle.gif

D1090
Montvalezan, Auvergne-Rhône-Alpes


BTW het is een motor vriendelijke camping.
Zie het bordje langs de weg.

Een ding is zeker, het is een spectaculaire weg er naar toe als er sneeuw ligt. thumbup.gif Dat kan je al opmaken uit Street view. mrgreen.gif 1750 meter hoog ligging van de camping :roll:


Bourg-Saint-Maurice, Frankrijk 800 meter hoogte naar Camping La Forêt, 7 D1090, 73700 Montvalezan, Frankrijk 1750 meter hoogte over 16 km.

Camping Caravaneige La Forêt
73 700 La Rosière Montvalezan
Tél : 04.79.06.86.21
Fax : 04.79.40.16.25


Motor Vriendelijk Camping 'Camping La Foret'
Motoren welkom, vriendelijk eigenaar, zwembad, bar, snacks.
pluspunt : de alle meest spectaculair uitzicht ooit op een camping want het zit 1750 meter hoog. 20 minuten lopen naar de dorp van 'La Rosiere' met supermarkt, slijterij, snackbar, restauranten en natuurlijk een aantal kroegen.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door eurotrotter » za 15 okt 2016 11:27

Fred N schreef:Je kan ook heel simpel met Google maps de D1090 volgen.
Makkelijker kan bijna niet. whistle.gif
De D 1090 is de weg van Bourg st Maurice naar de Col du petit Saint Bernard,die in Italië aansluit op t Aostadal.
Die is goed te rijden hoor,met de juiste combi,zelfs plaatselijk vrachtverkeer maakt er gebruik van.
T meest tricky voor T.S. zal de oprit vanaf de weg naar de camping zijn vrees ik( misschien verderop gaan draaien en vanaf de "ander kant"de oprit nemen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Discokoen
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 15 aug 2016 19:29
Locatie: Regio Brugge Belgie

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door Discokoen » za 15 okt 2016 14:58

Alvast bedankt voor de talloze reacties, ondertussen heeft de camping ook bevestigd dat de route breed genoeg is, maar ba het debacle met Arosa wou ik geen enkel risico nemen.
Indien de bocht naar de camping te kort is kan ik nog altijd op de mover binnenrijden

Groeten

Koen
Landrover Discovery 4 SE 2011/ discovery 3 S 2007
Cabby 740 m2c family caienna 2013 / knaus deseo transport plus 2013

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door Fred N » za 15 okt 2016 16:17

Die is goed te rijden hoor,met de juiste combi,zelfs plaatselijk vrachtverkeer maakt er gebruik van.
Tuurlijk is hij te bereiden er is ook een asfalteermachine naar boven gereden.
Maar wij hebben het hier over de winter.
In de winter is de Kleine Sint-Bernhardpas afgesloten dus jij rijdt over een doodlopende weg in die periode.
Als er op het moment dat je moet rijden geen sneeuw ligt is het een appeltje eitje.

Vanuit Bourg-Saint-Maurice:

De Col du Petit-Saint-Bernard is een bergpas in de Frans/Italiaanse Alpen met een top die ligt op 2188 meter.
Beoordeling :
Mooie beklimming, prima wegdek, veel haarspeldbochten en zeer fraaie hoge sneeuwwallen in juni.

Top : 2188 m
Lengte : 27.1 km
Hoogteverschil : 1373 m
Gemiddeld stijgingspercentage : 5.1 %
Maximale stijging : 10 %
Haarspeldbochten : 21
Bijzonderheden : Bordjes op elke kilometer met hoogte, afstand tot de top en gemiddeld stijgingspercentage voor komende kilometer.


Afbeelding

Het zal vast prachtig zijn in de winter en het uitzicht love.gif en ook erg koud op 1800 meter.
Ik blijf wel iets lager, Zell am Ziller is hoog zat met 570 meter. mrgreen.gif
Veel plezier met ski.gif

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door eurotrotter » za 15 okt 2016 18:57

RE.gif

T.S. wil naar La Rosiere,en niet naar het ongetwijfeld ook mooie ,maar 1570 meter lager gelegen Zell am Ziller. mrgreen.gif

Ik ben meerdere malen ,met de vrachtauto,in Bourg saint Maurice geweest( en met de solo luxe wagen de route over de Petit Saint Bernard pas, van B st M naar Courmayeur(it) )

Vandaar dat ik schreef dat t,met de juiste combi,goed te doen is,T.S.wil er in de winter heen dus ga ik er van uit dat hij zijn voorzorgsmaaatregelen( winterbanden-sneeuwkettingen ) getroffen heeft.

Een asfaltmachine heeft al een voordeel op ons,caravanners,die heeft rupsbanden. haphop.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door Fred N » za 15 okt 2016 19:51

RE.gif
T.S. wil naar La Rosiere,en niet naar het ongetwijfeld ook mooie ,maar 1570 meter lager gelegen Zell am Ziller.
Echt waar ? whistle.gif

Nou dan ga ik maar naar Zell am Ziller. zwaaien.gif
Een asfaltmachine heeft al een voordeel op ons,caravanners,die heeft rupsbanden. haphop.gif mrgreen.gif
Om de twee wielen van een asfaltwals leggen ze sneeuwkettingen want deze heeft geen grip. haphop.gif mrgreen.gif

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door eurotrotter » za 15 okt 2016 20:11

RE.gif

Als er sneeuw ligt word er niet ge asfalteerd,en hebben ze ook geen kettingen nodig.

Dag Fred,veel plezier in zell am Ziller. haphop.gif haphop.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door Stef » di 18 okt 2016 19:48

Ps onze caravan is 8.42 meter lang


Hoi Discokoen,

Pas je dan wel een beetje op met het nemen van scherpe bochten haphop.gif ; je bent namelijk 30 cm langer !!!
De Cabby 740 is 8,72 meter lang

Je zoekt het wel hoog op met deze camping , houdt er ook rekening mee , dat je wel eens onder moeilijke omstandigheden ook weer naar beneden moet scratch.gif zeker als met sneeuwt !naar boven heb je wel voordeel met jouw auto, maar naar beneden heb je geen voordeel met een 4x4

Mvg
Stef zwaaien.gif
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Discokoen
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 15 aug 2016 19:29
Locatie: Regio Brugge Belgie

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door Discokoen » di 18 okt 2016 22:00

Bedankt voor de correctie, we zijn inderdaad 8.72 meter . Ik zoek het precies zo hoog om zeker inde sneeuw te staan, de laatste jaren hebben we meer gras gehad met kerst dan wit.

Hopelijk zijn de omstandigheden niet te slecht voor de afdaling, we zien wel op het moment zelf.

Mvg Koen
Landrover Discovery 4 SE 2011/ discovery 3 S 2007
Cabby 740 m2c family caienna 2013 / knaus deseo transport plus 2013

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door Stef » wo 19 okt 2016 19:01

Ik denk trouwens wel dat het goed te doen is om met jouw tractor daar heen te rijden!
Je hebt wel een beer van een trekker thumbup.gif , maar er zijn wel een aantal dingen waar je rekening mee moet houden; dit geheel afhankelijk van de omstandigheden.

Jij beschikt over hoog /laag , ga lekker in laag omhoog ,dan kan je je kracht verdubbelen en de snelheid halveren !
Zorg dat je 2 sets sneeuwkettingen bij je hebt , voor alle aangedreven wielen( ook een voordeel met afdalen , je hebt veel meer grip in de sneeuw en vergeet niet dat er 2000 kg in je rug duwt! :shock:

In het voorjaar ga ik bij mijn eigen caravan banden verwisselen, vanwege ouderdom en profielstijtage , en dan ga ik waarschijnlijk kiezen voor all weather ( 4 seizoenen ) band , die ook een wat grover profiel heeft , wat weer gunstig is met grip in de sneeuw love.gif

Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door eurotrotter » wo 19 okt 2016 21:28

Stef schreef:Ik denk trouwens wel dat het goed te doen is om met jouw tractor daar heen te rijden!
Je hebt wel een beer van een trekker thumbup.gif , maar er zijn wel een aantal dingen waar je rekening mee moet houden; dit geheel afhankelijk van de omstandigheden.

Jij beschikt over hoog /laag , ga lekker in laag omhoog ,dan kan je je kracht verdubbelen en de snelheid halveren !
Zorg dat je 2 sets sneeuwkettingen bij je hebt , voor alle aangedreven wielen( ook een voordeel met afdalen , je hebt veel meer grip in de sneeuw en vergeet niet dat er 2000 kg in je rug duwt! :shock:

In het voorjaar ga ik bij mijn eigen caravan banden verwisselen, vanwege ouderdom en profielstijtage , en dan ga ik waarschijnlijk kiezen voor all weather ( 4 seizoenen ) band , die ook een wat grover profiel heeft , wat weer gunstig is met grip in de sneeuw love.gif

Mvg
Stef
De route die T.S gaat rijden heeft echte wintercondities,daar red je t met alleen winterbanden niet,zeker niet met de caravan erachter.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door Micky » wo 19 okt 2016 21:32

RE.gif scratch.gif

Heb je wel ervaring met 4x4? zelfs met een caravan aan de haak moet je het wel heel bont maken wil je met 4x4 überhaupt al sneeuwkettingen nodig hebben, zeker met banden als wat op een Disco gemonteerd worden (wat nog weer heel anders is dan bijv destijds op onze allroad of nu de 4Motion)

Edit, er worden zelfs al sneeuwkettingen voor 4 wielen door stef geadviseerd, terwijl jij schrijft "alleen winterbanden", wat is er volgens jou nodig dan scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Discokoen
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 15 aug 2016 19:29
Locatie: Regio Brugge Belgie

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door Discokoen » wo 19 okt 2016 21:53

Beste Stef,

Uiteraard heb ik kettingen bij, en er liggen allweather banden op de caravan ( die lagen erop toen ik hem kocht )
Mijn traktor kan zeker de caravan aan, trouwens ik kom altijd in low gear de berg naar beneden, zo moet ik minimaal remmen. Voor de 10 km die ik vroeger moest afdalen van Churwalden naar Chur moest ik welgeteld 3 keer remmen ( telkens bij een haarspeldbocht)
Ik heb echter al die jaren kunnen rijden in relatief goede condities ( 1 keer in de sneeuw naar boven ongeveer 5 cm, het moest niet veel meer zijn om zonder kettingen te redden )

Gezien de grotere hoogte is de kans op slechte condities groter. Maar er zijn ook ruimdiensten.

Enkel jaren geleden met de bus op shortski naar Cervinia geweest en toen lag er 3 meter sneeuw , maar de wegen waren perfect.
@ micky
Ik ga regelmatig offroad rijden met de Disco 3 ( deze zomer nog meer dan 2500 km offroad gedaan op Ijsland ) dus heb ik wel al wat ervaring met moeilijke omstandigheden.
We panikeren dus niet al te snel.
Landrover Discovery 4 SE 2011/ discovery 3 S 2007
Cabby 740 m2c family caienna 2013 / knaus deseo transport plus 2013

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door eurotrotter » wo 19 okt 2016 22:05

Micky schreef:RE.gif scratch.gif

Heb je wel ervaring met 4x4?
Niet zo heel veel,ik rij pas een jaar of 16 met 4x4.
Micky schreef: zelfs met een caravan aan de haak moet je het wel heel bont maken wil je met 4x4 überhaupt al sneeuwkettingen nodig hebben,
Heb je al gekeken waar de camping ligt waar T.S heen wilt??
Micky schreef: zeker met banden als wat op een Disco gemonteerd worden (wat nog weer heel anders is dan bijv destijds op onze allroad of nu de 4Motion)
Wat is t verschil als één type band op een Disco of op mijn( of jouw) auto gemonteerd word?
Micky schreef:
Edit, er worden zelfs al sneeuwkettingen voor 4 wielen door stef geadviseerd, terwijl jij schrijft "alleen winterbanden", wat is er volgens jou nodig dan scratch.gif
IK reageerde op de posting van Stef dat hij all season banden ging nemen,en wilde stellen dat met alleen winterbanden,en zeker niet met alleen all seasons , de route die T.S gaat rijden moeilijk te bedwingen zal zijn bij winterse condities,als t echt sneeuwt zul je daar altijd kettingen bij nodig hebben.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door Stef » wo 19 okt 2016 22:14

RE.gif

Mijn bandensdvies om deze te vervangen voor all weatherbanden is voor de caravan en niet voor de auto .
Dit i.p.v. zomerbanden . Door een wat grover profiel iets beter grip dan de zomerbanden , die er nu onderliggen.
Op deze banden kan je gewoon het hele jaar op rijden

Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door erichendri » wo 19 okt 2016 22:30

Zelfs met een 4x4 is het belangrijk om al stijgend te blijven rijden want als je stopt kom
je heel lastig weer weg of helemaal niet en dan zul je toch echt je kettingen moeten monteren.
Heb het eens op de weg naar Gargellen (13%) voor de lol geprobeerd tijdens een sneeuwbui.
Was met een subaru legacy op winterbanden en kon nog net weer op gang komen.
Kan je nagaan als er dan ook nog een caravan achter hangt.
Ga zelf al 15 jaar met de subaru op wintersport en net als de topicstarter altijd hoog in de Alpen.
Mede door de 4WD nooit kettingen nodig gehad, soms ook de borden genegeerd.
Waar (??), Obertauern, Kuhtai en diverse keren in Obergurgl.
Weet dan zeker dat ik in de sneeuw wakker wordt.
Nooit meer naar Mayerhofen op 650 meter, dat was 1 keer maar nooit meer een groene wintersport vakantie.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door eurotrotter » wo 19 okt 2016 22:41

Stef schreef:RE.gif

Mijn bandensdvies om deze te vervangen voor all weatherbanden is voor de caravan en niet voor de auto .
Dit i.p.v. zomerbanden . Door een wat grover profiel iets beter grip dan de zomerbanden , die er nu onderliggen.
Op deze banden kan je gewoon het hele jaar op rijden

Mvg
Stef
Winter of all weatherbanden op de caravan is hier al meer voorbij gekomen,kwaad kan t i.i.g niet,maar of t een meerwaarde heeft zijn de meningen over verdeeld.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door Stef » wo 19 okt 2016 22:49

Het meest lastig zijn de haarspeldbochten , die in de binnenbocht extra steil zijn.
Scherpe bochten maken , kost altijd extra energie en eventjes een stukje steiler maakt het lastig om de snelheid erin te houden en niet stil te vallen , want dan heb je een probleem om weer op gang te komen.

Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door Micky » wo 19 okt 2016 23:04

eurotrotter schreef: Niet zo heel veel,ik rij pas een jaar of 16 met 4x4.

Heb je al gekeken waar de camping ligt waar T.S heen wilt??

Wat is t verschil als één type band op een Disco of op mijn( of jouw) auto gemonteerd word?

IK reageerde op de posting van Stef dat hij all season banden ging nemen,en wilde stellen dat met alleen winterbanden,en zeker niet met alleen all seasons , de route die T.S gaat rijden moeilijk te bedwingen zal zijn bij winterse condities,als t echt sneeuwt zul je daar altijd kettingen bij nodig hebben.
Ik kan nu wel 4 keer gaan quoten op je reactie te reageren, ik denk dat het daar niet veel duidelijker van wordt...

Ja, ik heb gekeken waar hij heen wil, maar verandert niets aan mijn mening.
2: op onze Range Rover, Disco 2 en Samurai zaten toch echt andere "dagelijkse banden" dan op de Quattro's en 4Motion's
3: het was me niet duidelijk dat je reageerde op de allseason banden, want je schreef namelijk:
eurotrotter schreef:De route die T.S gaat rijden heeft echte wintercondities,daar red je t met alleen winterbanden niet,zeker niet met de caravan erachter.
Waar ik niets zie over all season banden, wel over "alleen winterbanden"...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door eurotrotter » wo 19 okt 2016 23:18

Micky schreef:
Waar ik niets zie over all season banden, wel over "alleen winterbanden"...
Laat maar zitten micky,volgens mij weet je precies wat ik bedoel. kus.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door Micky » wo 19 okt 2016 23:36

RE.gif

nee dat weet ik niet, maar idd laat maar, terug naar de camping mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 13:02

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door Jasper » zo 23 okt 2016 20:37

Wij zijn al een aantal keer in dit skigebied geweest en is een leuke afwisseling tussen de mega stations in de regio.
We hebben in 2013 tijdens de heenreis (en eigenlijk de hele week) zeer veel sneeuw gehad. Met '4WD' (Peugeot Hybrid4) en vrijwel nieuwe winterbanden reden we 'fluitend' omhoog. We moesten wel regelmatig fransozen passeren die halverwege de klim, midden op de weg, kettingen moesten omleggen. Voor ons toen geen probleem met een solo auto, maar met een caravan er achter wel lastig. Dat samen met de afdaling lijken mij de grootste uitdagingen, maar hoeft geen belemmering te zijn. Desnoods verken je de route eerst zonder caravan of wacht je beneden/boven betere condities of de komst van de veegdiensten af. Je hebt immers je je bed al bij je ;)
Burstner Premio Plus 510TK (2016) achter een Volvo V60 D6 (2015)

Discokoen
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 15 aug 2016 19:29
Locatie: Regio Brugge Belgie

Re: Route naar Camping la Foret bij skigebied la Rosiere

Bericht door Discokoen » zo 23 okt 2016 23:02

Bedankt voor de reactie Jasper

Mvg
Koen
Landrover Discovery 4 SE 2011/ discovery 3 S 2007
Cabby 740 m2c family caienna 2013 / knaus deseo transport plus 2013

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”