20 jaar naar dezelfde camping in Frankrijk

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

20 jaar naar dezelfde camping in Frankrijk

Bericht door Nimma » do 18 feb 2016 23:46

Zijn er hier ook leden die al 20 jaar of soms nóg langer naar een zelfde camping gaan in Frankrijk of komen jullie die mensen ook wel eens tegen?
Ik kwam die kampeerders tegen op mijn jaarlijkse rondgang langs campings in vooral Frankrijk als inspecteur voor de ANWB [2004=2012]
En dan stonden die mensen bijna altijd op achterafplekjes, op vaak wat slonzige campings met gedateerd sanitair die ik helaas voor de eigenaar soms uit de gids moest halen. Ze hadden het reuze naar de zin anders ga je niet steeds terug.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

JaapB

Re: 20 jaar naar dezelfde camping in Frankrijk

Bericht door JaapB » vr 19 feb 2016 06:46

Alsjeblieft zeg, wij moeten er niet aan denken.

Maar mijn zus doet dat al jaren, steeds naar dezelfde camping in Frankrijk.
Camping La Sousta, wat ik begrepen heb geen slechte camping.
Omdat mijn zus daar al jaren staat, mijdt ik die camping en rij daar aan voorbij.
Echt al jaren, eerst omdat de kinderen daar hun vriendjes troffen, later de vrienden.
En nu omdat zij bevriend zijn geworden met de ouders van.
Maar ook omdat het lekker vertrouwd voelt, en het liefst steeds op hetzelfde plekje.
Gelijk reserveren voor volgend jaar.
Vorig jaar zijn ze eindelijk eens naar een andere camping gegaan. "Vreemd gegaan"
En uiteraard precies een verkeerde camping uitgekozen, slecht sanitair, slechte plaats, lawaai, kort-om viel zwaar tegen. "Nou, nooit weer, dit jaar gaan we weer snel bij onze eigen camping boeken hoor" was hun uitspraak.

Wij zelf vierden vroeger VAKANTIE door bv 1200km of meer te rijden, pootjes uit,
en na 2,5 week pootjes indraaien en terug.
Maar nooit naar dezelfde camping, één keer wel gedaan: El Delvin Verde in Spanje.
De laatste jaren REIZEN we, en staan we nooit langer dan 3-5 dagen op een camping.
We willen zoveel mogelijk van de wereld zien voordat we alleen nog maar met de "zonnenbloem" kunnen.
En dat doen we op zo veel mogelijk verschillende manieren,
de caravan, vliegen, het grootste cruise schip ter wereld, camper van 11 meter huren in Amerika, en huizenruil met mensen over de hele wereld. Geweldig allemaal.

Maar mijn zus heeft het op hun manier ook naar hun zin, fijn toch.

Vliedje

Re: 20 jaar naar dezelfde camping in Frankrijk

Bericht door Vliedje » vr 19 feb 2016 10:18

Wij zijn wel vaker naar dezelfde camping geweest. Een camping in de Drôme hebben wij nu in totaal 4 keer bezocht en een andere bij de Gorges du Tarn zelfs 5 keer. Maar dan vooral omdat we in een of twee keer lang niet alles konden zien wat er in de omgeving allemaal aan bezienswaardigs was. Maar twintig jaar of langer naar dezelfde camping omdat het zo lekker vertrouwd is, nou nee, dat is niet onze cup of tea. En in onze vrienden- en kennissenkring kennen wij ook niemand die dat doet. we nemen de tijd, als we naar Zuid-Frankrijk trekken en voordat we op de definitieve plaats van bestemming zijn, hebben we doorgaans zo'n 5 campings onderweg gehad. Toch leuk, als je op een nog onbekende camping komt te staan? Dat kan dan wel eens tegenvallen, maar ja, dan zijn we weer snel vertrokken.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: 20 jaar naar dezelfde camping in Frankrijk

Bericht door Conradi » vr 19 feb 2016 10:27

Jakkemeiner schreef: En dan stonden die mensen bijna altijd op achterafplekjes, op vaak wat slonzige campings met gedateerd sanitair die ik helaas voor de eigenaar soms uit de gids moest halen. Ze hadden het reuze naar de zin anders ga je niet steeds terug.
Ze zijn er simpelweg mee vergroeid. Net als oudere mensen die al jaren niets meer aan hun interieur hebben veranderd :wink:

En ach waarom ook niet? Kamperen is individueel, dat doen we dus allemaal op onze eigen manier. Dat maakt het ook zo mooi. En tja, zoals wij hier kamperen leuk vinden zijn er zat mensen die alleen al van het woord walgen....
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Nimrod

Re: 20 jaar naar dezelfde camping in Frankrijk

Bericht door Nimrod » vr 19 feb 2016 11:00

Onze vakanties in Frankrijk duren zo'n 6 a 7 weken. Tijdens de laatste twee weken staan we altijd op dezelfde camping omdat we daar een "reunie" hebben met een vijftal andere caravanners. De eerste vijf weken zwerven we en maken graag gebruik van de vrijhheid die een caravan biedt.
Zouden zowel het zwerven als de "reunie" niet willen missen!
Iedereen moet uiteraard doen wat hij/zij leuk vindt.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: 20 jaar naar dezelfde camping in Frankrijk

Bericht door Henny » vr 19 feb 2016 11:26

Ook wij kennen de mensen die dat doen niet persoonlijk . Wel van horen zeggen: zus van vrienden gaat al jaren en jaren ergens aan de Rhône staan en komt ook vrijwel niet van die camping af.
1 x , op aanraden van onze vrienden, naar een andere camping, meteen omgedraaid toen ze er aankwamen en "terug gevlucht" naar de vertrouwde camping.

Wij staan wel dikwijls op heen of terug weg op campings die we kennen, ( zowel als we naar bv Bretagne gaan of bv naar de Alpen) gewoon omdat het daarna nog maar bv 300 km is naar huis. Hele eenvoudige campings, je weet dat er plaats is en het bevalt je daar gewoon.
Maar verder zijn wij van het ontdekken, hebben we veel te bekijken dan blijven we langer.
Avento 420 / XC70....

Sugar
Berichten: 361
Lid geworden op: di 24 jun 2014 15:52
Locatie: tussen Arnhem en Nijmegen

Re: 20 jaar naar dezelfde camping in Frankrijk

Bericht door Sugar » vr 19 feb 2016 11:31

Soms doen we een tweede keer dezelfde camping. Meestal met een tussenpoze van een paar jaar, maar vreemd genoeg(?) valt die tweede keer altijd tegen. Wij hebben dan ook geen vast clubje dat we elk jaar en overal treffen. In dat geval kan ik me heel goed voorstellen dat je vaker naar dezelfde plek gaat.
Toyota Auris TS 1.2T CVT uit 2017. Tot september 2017 met Hobby 400SF de luxe easy uit 2002. Nu even niks.

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: 20 jaar naar dezelfde camping in Frankrijk

Bericht door nicolaas » vr 19 feb 2016 17:45

vorig jaar voor het eerst in 45 jaar, langer dan 3 dagen op een plek gestaan,
twee volle weken.
voelde heel vreemd aan, maar gaf ook veel rust
raar maar waar, hebben nu op dezelfde plek 4 weken gereserveerd
zal de leeftijd kunnen zijn.
ergens een gevoel van, hoop dat we het volhouden.
gelukkig wel relaxed, voor en na die 4 weken, rond trekken
dattanweerwel
microhome 370 luxe

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: 20 jaar naar dezelfde camping in Frankrijk

Bericht door PD » vr 19 feb 2016 18:00

Toen onze kids nog meegingen, zowel naar huisjes, stacaravans, tenten en vanaf 2009 in de eigen caravan, knipten we onze 3 weken altijd op in twee verschillende lokaties. Daarnaast gingen we niet terug naar plaatsen waar we al geweest waren, simpelweg omdat we altijd weer wat willen ontdekken en er ook zoveel te ervaren is.

Nu de kids niet meer meegaan, staan we gemiddeld 3 dagen/nachten op een plek en proberen we ook altijd op voor ons onbekende campings te staan. Enige uitzonderingen zijn enkele Vekabo campings waar we soms een weekendje naartoe gaan. Naar één camping, in Melick, gaan we zelfs ieder jaar een weekendje, simpelweg omdat we zo'n fijne click met de eigenaar hebben...

Elk jaar 3 weken naar dezelfde camping.... Thanx but No Thanx :( Wij kennen mensen die dat wel doen ook niet persoonlijk, wij zoeken wat meer uitdaging :lol:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Marcel
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 10 jan 2011 15:29

Re: 20 jaar naar dezelfde camping in Frankrijk

Bericht door Marcel » za 20 feb 2016 12:24

PremiumDiscovery schreef:. Naar één camping, in Melick, gaan we zelfs ieder jaar een weekendje, simpelweg omdat we zo'n fijne click met de eigenaar hebben...
Dan behoor je toch tot de doelgroep die TS bedoeld awhoea.gif
Kip Kompakt 300 LE 69/75 bj2010

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: 20 jaar naar dezelfde camping in Frankrijk

Bericht door janoniem » za 20 feb 2016 13:36

Bij toeval ontdekten we in de jaren 80 een gemeentecamping aan het Franse Lac de Virieu. Het is jaren bijna ons tweede huis geweest, het werd de favoriete stek van onze kinderen. Op de Franse nationale feestdag dronken we een glaasje bij de burgemeester, de wijnboer nodigde ons uit voor een barbecue en de oude vrouw in haar allerhande winkeltje voorzag de jongens van wormen om te vissen.
Bij de ingang van de camping stond de friteuse in de open lucht; wanneer het regende was er geen frites.
De TGV reed nog bijna dwars door het dorp.
Jaren later verdween de charme van de camping, de plaatsen werden duidelijk afgebakend en aan de overzijde verscheen een snackbar met af en toe luide festiviteiten.
Bijlagen
image.jpeg
Lac de Virieu

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: 20 jaar naar dezelfde camping in Frankrijk

Bericht door Ad » za 20 feb 2016 13:37

Wij gaan zelden of nooit naar dezelfde campings. Er is nog zo veel moois te zien. Wat mij wel altijd opvalt is dat mensen die daar langer komen een 2e sociaal leven hebben "Ouwe jongens krentenbrood". Wij zoeken ons sociaal leven wat dichter bij huis en zien liever wat meer van de wereld. Maar ieder zijn lol. Ook vraag ik mij af waarom mensen die elk jaar naar dezelfde plek gaan er niet iets huren. Als je alles gaat omrekenen, dan is dat volgens mij niet veel duurder en scheelt een hoop gesleep en je kunt met een kleinere auto toe.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: 20 jaar naar dezelfde camping in Frankrijk

Bericht door AadB » za 20 feb 2016 14:04

Wij houden er ook niet van om telkens terug te gaan naar een zelfde camping. Toch zijn we, toen onze dochters zo rond de 15/16/17 waren, een aantal jaren naar Mas Patoxas bij Pals geweest. Ze vonden het daar geweldig en je weet wat ervwordt gezegd: als de kinderen het naar de zin hebben, hebben papa en mama het ook.
Nu we weer samen gaan (vorig jaar een keer met de hele bups inclusief kleinkinderen naar Pra delle Torri) gaan we telkens weer naar iets anders. Komende zomer rondje Frankrijk. mrgreen.gif
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: 20 jaar naar dezelfde camping in Frankrijk

Bericht door Chris » za 20 feb 2016 15:41

Vroeger.... oh nee he.... vroeger..40 jaar geleden ofzo..

Nou ..toen hebben we de camping "Op Dem Deich in Vianden wel heel vaak bezocht, jaren achter elkaar.
Met zo'n klein tentje.
Tot we te horen kregen dat we maar beter niet meer konden komen.
We hadden het te bond gemaakt de laatste keer.
Dat was me wat... met vrienden, en eentje leerde voor slager.
Die had een compleet speenvarken aan het BBQ spit geregen,,,,open kampvuur als BBQ, brandhout uit Duitsland ( aan de andere kant v.d. rivier) gejat... en wij maar draaien en eten...en af en toe een klein slokkie erbij... af en toe maar een slokkie hoor... echt waar.
Nou... die campingbaas was minder blij en heeft ons toen verboden om weer terug te komen..
Daarna ben ik volwassen geworden... :lol:
En dus nooit meer voor de grote vakantie naar een vorige camping terug gegaan, altijd een ander stek of stekken uitgezocht.
Wel voor de reis een paar vaste campings ondertussen..op sommige al diverse keren overnacht, gewoon omdat ze bevielen.

Greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”